Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xBostonx

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:28

Goed paard heeft geen ras en geen kleur :') Ik heb ook op van alles gereden, van een echte boerenfjord naar een KWPN naar een arabiertje. Natuurlijk heeft iedereen een voorkeur maar in principe moet je overal op kunnen rijden. Met goed rijden kan je elk paard zich mooi laten zien. Zo kreeg ik weer het vooroordeel dat alle Spaanse paarden maaien met hun benen. Macho doet dat nauwelijks en is juist vrij vlak in zijn gangen. Dan krijg je dus weer te horen dat hij niet spectaculair beweegt. Hij zit iig als een huis, doorzitten is bijna makkelijker dan staan-zit. Zo hou je altijd wel wat :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:59

Idd, echter is het bij loggebouwde rassen/types vaak moeilijker.
Elk ras/dier heeft zijn plus- en minpunten. Een goede klik is het voornaamste!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:15

Vanmiddag komt het meisje weer langs voor de 2e keer, ben benieuwd.
Ik laat toch ook het andere meisje ook langskomen, geeft me toch een iets beter gevoel. Desnoods beide 2 dagen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:16

Beter teveel dan te weinig!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:19

Hhaahah idd, zo heb je niemand en zo bieden er 2 zich aan
Meisje van vanmiddag is een manege ruiter, maar wel bereid veel te leren. Ging vandaag redelijk goed. En Bo vind d'r leuk. Samen wat aan het rommelen geweest. Eerst geborsteld en daarna losgegooid.

Het andere meisje is wat verder. heeft ook jaren d'r eigen paard gehad. Maar misschien is daar wel helemaal geen klik mee.... Afwachten.

Charly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:57

Hoi, ik meld mij ook even:)

Heb een tijd stil meegelezen, toch wel nieuwsgierig wat de ervaringen zijn met t zoeken en vinden van een bijrijder. Had er geen 1 nodig maar nu ik zwanger ben, veranderen er veel dingen en weet ik ook niet of ik straks met een kleine even vaak kan gaan.

Dus toch maar op zoek gegaan. Tot nu toe 1 iemand gehad die er leuke stukjes tussen had zitten. Helaas wilde zij t liefste meteen al naar buiten, wat mij te ver gaat. Leer hem eerst maar eens kennen. Hij is vrij onzeker en heeft echt het vertrouwen nodig.

In mijn advertentie ook geen niveau gezet. Alleen dat ik wil dat ze een paard nageeflijk en voorwaarts-neerwaarts kunnen rijden. ( best een niveau toch?:p)

Nu een reactie van een meisje van 15. Vond haar via Facebook heel onbeschoft over komen, mr denk dat t aan het leeftijdsverschil ligt;) de schrijftaal is nu ook heel anders en ben wel 13 jaar ouder:p
Die komt volgende week kijken. Geef haar t voordeel van de twijfel. En mensen durven vanachter de computer vaak meer te zeggen etc. Heb gezegd dat als er een klik is ( tussen paard en haar en mij ) ze er misschien op mag. Verder nog een paar leuke reacties gehad. Mr eerst maandag even afwachten.

Ik vraag ook een vergoeding. Al is het alleen maar omdat mensen ergens voor betalen, ze eerder geneigd zijn hun afspraken na te komen:)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:45

Ik hoop als ik hier een paar goede ervaringen/reacties lees, ik misschien het weer eens ga proberen.
Mijn verzorgster komt nu alleen nog in het weekend.
Mis toch wel een extra handje door de week.
Dieren kunnen best wat extra aandacht gebruiken.
Echter wil ik ook alleen een respectvol persoon over de vloer!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:24

Anke, ik snap wat je bedoeld hoor, dit is voor mij nu de 4e......
De eerste stopte al na 2 weken of zo... wilde dan alleen om de week een dag komen om te rijden en daar heb ik niks aan...
De 2e, tja die was gewoon bang en daardoor veranderde Bo in een duivel die ik nog niet gezien had in de 3 jaar dat ik haar heb. Dus daar was ik na een maand al klaar mee....
Toen bood een bijrijder van een stalgenoot zich aan nadat ze Bo gereden had tijdens mijn vakantie.... Maar daarna was haar zin blijkbaar verdwenen op stal, want deed amper wat met beide paarden...
En om eerlijk te zijn was ik er ook een beetje klaar mee... Maar uiteindelijk toch weer opzoek gegaan.

Meisje nummer 4 lijkt nu te klikken met Bo, morgen komt ze weer. Denk dat ik haar morgen laat rijden. FF kijken hoe het gaat.
Meisje gaf zelf al aan graag te willen gaan lessen met Bo, erg blij mee.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:00

sneeuwpop schreef:
mnkortleve schreef:
en zeker 1 daar kan je met wat training zeker een leuke proef mee rijden dat is een enorm werkpaard alleen denk ik dat het tinker zijn tegen houd, soms denk ik wel eens ik zet een ad en zet daar bij dat het om een werkwillige kwpn gaat weet zeker dat ik dan veel meer reacties ga krijgen. :+

Ik vind tinker leuk om te zien, maar om te rijden zou ik ook voor een kwpn-er gaan (gelukkig heb ik die) . Die rijden gewoon anders.
Maar ik kan dus goed begrijpen dat een tinker wat mensen kan trekken en kan laten afhaken..

Same here. Hiervoor werd gezegd dat een goed paard geen ras heeft. Daar ben ik het niet mee eens. Elke ruiter heeft toch zo z'n eigen voorkeuren. Zo ben ik bijvoorbeeld een ponymens, ik zit graag dicht bij de grond, vind paardengangen niet fijn. Op een KWPNer zou ik dus minder snel reageren op dan op een Tinker, want die zijn over het algemeen toch te groot naar mijn smaak :') Dus no worries, ook voor Tinkers is een markt hoor :j

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:05

Idd. Kleur voel je niks van, maar ras wel.

Ik moest ook wennen van pony naar paard. Voor mijn lengte vond ik het gewoon belangrijk om die overstap te maken, maar voor mijn gevoel was het lastig omdat er grote veranderingen zijn. Niet alleen de voor je gevoel langzame passen, maar ook dat je niet zoals met een pony overal supersnel tussendoor kon sturen. De bak lijkt kleiner met een paard, wanneer je een pony gewend bent.

Nu rij ik liever op paarden ipv pony's. Omdat ik het gewend ben en omdat ik bij een pony het gevoel krijg dat ik te lang en te zwaar ben.
Nu is dat bij een grote tinker geen probleem, maar ze rijden dan nog gewoon anders dan een sensibele kwpn-er van
167.

Heeft er dus niets mee te maken dat hij ook vast wel Z dressuur zou kunnen lopen.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:05

Ik ben benieuwd. Komt waarschijnlijk iemand kijken en misschien rijden als mijn gevoel zegt dat ik het vertrouw . Ik heb er wel mn twijfels over want ik denk dat ze er iets te makkelijk over denkt en dat ze minder ervaren is als ze denkt dat ze is. Macho gaat echt met sprongen vooruit en hij pakt het rijden nu lekker op met meer ontspanning. Dat wil ik natuurlijk wel zo houden want ik ben stik trots op mijn puppy paard :D Hij begint ook steeds meer op een lusitano te lijken dan op een dik zwart propje met een ramsneus :P Ik zal het wel zien als ze komt, wil haar natuurlijk gewoon een eerlijke kans geven. Ben benieuwd.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:56

Ik ga er binnenkort denk ik toch maar aan (aan de bijrijder/verzorgster)
Van het voorjaar ga ikzelf verhuizen dus druk druk druk.
Als ik nu al begin denk ik dat ik het in iedergeval goed kan aan kijken hoe het zal gaan voor ik echt ga verhuizen (inpakken, klussen etc).
Het lastige is alleen dat Vlin een rauwdouwer is, mag ook wel ze is nog 3,5 jaar. Ben ook weer echt zo'n persoon die denkt dat andere het misschien niet inzien. Al weet ik eigenlijk wel beter.
Vlinder is verder erg lief in de verzorging en wandelen, maar gewoon nog erg groen.

Charly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:02

Even een vraagje:) komen nu 2 meiden kijken. Vond t eerst wel dubbel, mr zoals een stalgenootje zei: jij wil toch het beste voor je paard? Dan mag je ook gewoon kijken wie t beste is. Dus morgen 1 en dan maandag de 2e. Ben erg benieuwd. Mr... Nu mijn vraag:) er heeft ook nog een meisje gereageerd wat eerder een paard bij mij op stal bijgetreden heeft. Ze rijdt niet de sterren van de hemel mr is bereid te leren en ik weet cker dat ze lief is vr mijn mannetje:) zouden jullie dan je eisen bijstellen en gaan vr iemand die je verder al kent of toch op zoek gaan nr iemand die meer aan je eisen voldoet?

In mijn geval, straks kan ik niet meer rijden, wordt hij er echt slechter van als ik alleen met dubbelen lijnen en longeren enz aan t werk kan terwijl zij lekker 1 of 2 x in de week op hem rijdt?

Vindt t toch wel moeilijk dit:)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:01

Gewoon op je gevoel af gaan lijkt me. Ik heb liever iemand die voor mijn gevoel past bij mij en mijn paard en die misschien rijtechnisch iets minder is maar bereid is bij te leren dan iemand die de sterren van de hemel rijd maar waar ik geen fijn gevoel bij heb. Mijn paard geeft vaak voor mij de doorslag of iets wel of niet gaat werken.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:52

Jess_vH schreef:
Ik ga er binnenkort denk ik toch maar aan (aan de bijrijder/verzorgster)
Van het voorjaar ga ikzelf verhuizen dus druk druk druk.
Als ik nu al begin denk ik dat ik het in iedergeval goed kan aan kijken hoe het zal gaan voor ik echt ga verhuizen (inpakken, klussen etc).
Het lastige is alleen dat Vlin een rauwdouwer is, mag ook wel ze is nog 3,5 jaar. Ben ook weer echt zo'n persoon die denkt dat andere het misschien niet inzien. Al weet ik eigenlijk wel beter.
Vlinder is verder erg lief in de verzorging en wandelen, maar gewoon nog erg groen.

maar waarom wil je een verzorgster voor een 3,5 jarige?
Denk eigenlijk wel dat er weinig verzorgsters zijn die ervaringen hebben met zo'n jong paard en daarbij weten wat ze doen.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:46

Omdat die wel degelijk bestaan.

gewoon voor de aandacht wanneer ik zelf niet kan.
als ik zelf alles zou kunnen ook mbt verhuizing zocht ik er geen een.
En daarbij gaat het om een tinker die gebruikt gaat worden voor de recreatie

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:16

Ik heb zelf altijd paarden zadelmak gemaakt, dus als ik geen eigen paard zou hebben zou ik juist op zoek gaan naar een jong dier om weer op te leiden. Dus dat kan wel.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:07

Tuurlijk kanhet, ik vroeg het me gewoon af.
Vind zelf de opleiding van een paard wel erg belangrijk en zou dat zelf niet zo gauw uit handen zou geven.
Ook heeft een jong paard niet veel en maar kort " training" nodig en zelf zou ik bang zijn voor iemand die te veel wil .

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:02

wie zegt dat ze meteen mogen rijden?

Ik train en leid haar zelf op. Daar ben ik ook al even mee bezig. Maar daarbuiten verdient ze ook meer aandacht, vandaar.
En dan wanneer het paard bevestigd is kan hij of zij er mee aan de gang, bij voorkeur buitenritten (strand/bos etc).

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:06

Okey. Vroeg Het me gewoon af.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:20

Oh zit ook verder geen bijzonder toon onder mijn tekst hoor. Ik leg het graag uit.
Beter navragen dan aannames, maar ja dan werk ik natuurlijk ook in de psychiatrie. Met de paplepel ingegoten haha

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:32

Ik heb ook een 3,5 jarige waar ik iemand makkelijker op zou laten dan op mijn ervaren wedstrijdpaard.
Ik vind veel aan katakter liggen. Mijn 3,5 jarige heeft ook veel behoefte aan wat extra aandacht, ze is heel knuffelig.
Daar zou ik eerder een verzorgster/bijrijder voor nemen dan mijn eigen wedstrijdpaard.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:07

Nou wat ik nu weer heb ga ik het toch niet meer rooskleurig inzien.

Ik reageerde terug met uitleg dat ze jong is en ik haar aan het doorrijden ben, dat ze het erna op kan pakken. En nu gewoon verzorgt en kennis leert maken (vind ik erg belangrijk). Het was voor 1 a 2 dagen in de week zonder bijdrage.

Krijg ik terug dat het ophoudt. Ze vindt het zonde om 1 a 2 keer helemaal er naar toe te gaan om te tutten.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:40

Jess_vH schreef:
Nou wat ik nu weer heb ga ik het toch niet meer rooskleurig inzien.

Ik reageerde terug met uitleg dat ze jong is en ik haar aan het doorrijden ben, dat ze het erna op kan pakken. En nu gewoon verzorgt en kennis leert maken (vind ik erg belangrijk). Het was voor 1 a 2 dagen in de week zonder bijdrage.

Krijg ik terug dat het ophoudt. Ze vindt het zonde om 1 a 2 keer helemaal er naar toe te gaan om te tutten.

Daar loop ik ook behoorlijk tegen aan en mijn pony is maar 1.22 en zal niet onder het zadel komen maar in het tuig.
Heb nog niet echt geluk met mijn zoektocht naar een bijrijder (die dan wel niet gaat rijden) maar vooral verzorgen, longeren (dubbele lijnen) en uit eindelijk voor de kar er mee mag rijden. (mits het verantwoord is)
Alleen verzorgen willen ze tegenwoordig niet meer en als er dan iemand niet alleen voor het rijden reageert zijn ze te jong of hebben ze te weinig ervaring voor een pony die groen is. :(

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:45

Ja maar uiteindelijk kunnen ze er wel op. Maar met zo'n reactie wil ik het niet eens meer nader uitleggen.