Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:21

Stille mee lezer komt even onder haar steen vandaan.

Jullie met het maakt mij niet uit dat je hem roze en gliterig maakt. Dat is een van de weinige regels waar ik mij aan moet houden. Ik mag geen roze en gliters op hem doen. Dat maakt hem minder makkelijk vind ze :P

Vind jullie tips en wat jullie zoeken erg handig voor als ik iets nieuws moet zoeke, wat ik niet hoop

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:52

Gisteren is bij mij ook een potentiële nieuwe bijrijder langs geweest voor kennismaking, de klik is goed tussen haar en m'n ruin en met mij dus dat scheelt weer.
Ze gaat vrijdag voor het eerst erop, ben benieuwd als ze zo goed kan rijden als ze zegt. We gaan het mee maken, ze ging vanavond grondwerk met hem doen.

De vorige is gestopt wegens te weinig tijd, ze heeft het twee en een halve maand uitgehouden.
Hopelijk is dit nu wel een blijvertje, wordt er namelijk erg moe van dat ze er iedere keer erachter komen dat ze achteraf er toch te weinig tijd hebben.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:55

Ik denk dat je ook gewoon mazzel moet hebben, ik heb al zo vaak 'rare' meisjes langs gehad.
Maar sinds een paar maanden heb ik echt een super toffe bijrijdster. Ze is heel lief voor de
pony's, niet bang, verantwoordelijk, eerlijk; ben echt super blij met haar :D

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:18

Ik heb besloten niet te verhuizen (nog wel op zoek maar dan in de buurt). Komende week gaat mijn verzorgster/bijrijdster voor het eerst zelf. Daarvoor is ze 3 keer met mij mee geweest.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:28

Hoii
Ik had even een vraagje,
Door verkoop van mijn huidige bijrijdpony zoek ik nu een nieuwe lieve leuke pony

Maar wat vinden jullie van mijn advertentie? Nog tips of uets dat ik ben vergeten?

Of hebben jullie uberhaupt nog tips om een verzorgpony te vinden?
(Hihi sorry ik weet dit moet in het andere topic)

Dit is de link:

http://www.bokt.nl/markt/ad/308174/seri ... aangeboden

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:27

Er is al vaker gemeld dat dit topic is voor mensen die willen praten over bijrijders. Niet voor bijrijders om advertenties te delen oid. Topic voor verzorgers/bijrijders staat in de OP

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 07:35

Ok sorry..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:52

Hier is ze langs geweest om te komen kijken.
Zo op het eerste gezicht leek het super te klikken, en was Bo heel erg kroelerig naar haar.
Omdat de hoefsmid ook langs kwam heeft ze verder niet veel gedaan behalve d'r even gepoetst. Maar ook dat ging super vanuit Bo.
Dus wat dat betreft is het al positief.
Is wat een pony met een overduidelijke mening, ze moet je of ze moet je niet en laat dat ook gelijk heek duidelijk merken :+

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:43

:D 1.5 jarig Belgs trekknol :D mag ik poetsen eigenlijk alles in de weide, mag haar later ook zelf inrijden. Eigenaar laat me heel vrij, wel handig maar het is wel handig om te weten wat wel en niet mag. Zeg tegen iedereen ook: de eigenaar wil niemand mee.
de eigenaar weet dt er een oudere vriendin meekomt iedere keer wanneer ik ga poetsen. dat komt omdat het veiliger is met zijn 2'en aangezien ze steigert en al die dingen doet, we moeten der leren vast staan. dus veel te doen maar wel leuk dat ik der zelf in mag rijden. -onder begeleiding-
tsjah het is ook een boer de eigenaar, merk over het algemeen dat die wat losser zijn over hun knollen

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:07

Verkeerde topic denk ik? Dit is voor eigenaren die bijrijders zoeken.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:55

kosseh schreef:
Stille mee lezer komt even onder haar steen vandaan.

Jullie met het maakt mij niet uit dat je hem roze en gliterig maakt. Dat is een van de weinige regels waar ik mij aan moet houden. Ik mag geen roze en gliters op hem doen. Dat maakt hem minder makkelijk vind ze :P

Vind jullie tips en wat jullie zoeken erg handig voor als ik iets nieuws moet zoeke, wat ik niet hoop

Ehm... Je paard wordt afgeleid van glittertjes? Ik ben er heel simpel in, dekje is een dekje :$ Maakt mij niet uit welke kleur die heeft :p (Ok, zelf koop ik standaard alles blauw, maar dat doe ik met alles, zwart/blauw/grijs :'))

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:50

O sorry autocorect fout zie ik net.
Bedoel mannelijke.
Zou wel heel raar zijn als het met een bepaalde kleur makkelijker wordt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:30

Haha ik wilde al zeggen.... "die van mij wordt van pastelkleurtjes rustiger, met een rood dekje onhoudbaar en..." :p

Mijn ruintje staat toch al bekend als stalhomo :') dus het maakt niets meer uit :p

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:07

Net een heel leuk berichtje gekregen en op gereageerd. Helaas kan ze minder dan 3 keer per week, dus dat gaat 'm niet worden. Je kunt niet serieus trainen en/of wedstrijden rijden en dan minder dan 3 keer per week rijden. De pony heeft echt gestructureerde en constante training nodig als je echt wilt rijden.
Helaas willen de meeste mensen, als er al geschikte mensen reageren, maar 1 of 2 keer per week 'rondhobbelen'.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:19

ZoZenn schreef:
Net een heel leuk berichtje gekregen en op gereageerd. Helaas kan ze minder dan 3 keer per week, dus dat gaat 'm niet worden. Je kunt niet serieus trainen en/of wedstrijden rijden en dan minder dan 3 keer per week rijden. De pony heeft echt gestructureerde en constante training nodig als je echt wilt rijden.
Helaas willen de meeste mensen, als er al geschikte mensen reageren, maar 1 of 2 keer per week 'rondhobbelen'.

Apart is dat he, dat heb ik hier nu ook altijd ze snappen niet dat als je intensief rij dat een paard spierpijn kan hebben. :(:)
Snappen niet dat je de training af moet stemmen aan de tijd die je heb, rijden rijden rijden en dan zeggen vd week heb ik geen tijd meer....
Ik denk dat ze allemaal eerst eens een eigen paard gehad moeten hebben eer ze dat beseffen. :+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:43

Precies, het is soms net alsof mensen denken dat het zo gaat als op de manege. Dat de pony elke dag getraind wordt, gecorrigeerd wordt als hij niet naar hen luistert of dat er verteld wordt wat ze moeten doen. Ik heb eens een bijrijder gehad die altijd wilde dat ik of iemand mee ging om haar te vertellen wat ze moest doen, soort van een les geven dus.

Nou.... Ik heb juist een bijrijder omdat ik niet kan :').

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:01

ZoZenn schreef:
Precies, het is soms net alsof mensen denken dat het zo gaat als op de manege. Dat de pony elke dag getraind wordt, gecorrigeerd wordt als hij niet naar hen luistert of dat er verteld wordt wat ze moeten doen. Ik heb eens een bijrijder gehad die altijd wilde dat ik of iemand mee ging om haar te vertellen wat ze moest doen, soort van een les geven dus.

Nou.... Ik heb juist een bijrijder omdat ik niet kan :').

Dat is ook zo heb nu ook en manege ruiter en die snapt dat allemaal echt niet.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:59

tsjah die manege ruiters zullen het ook moeten leren om zelfstandig te zijn. ik heb ooit op de zelfde plaats gestaan.Snap jullie kant, misschien dat jullie 1a2 keer per week even tijd hebben om ze zelfstandig te laten worden. als het een moeilijk paard is niet doen. of wedstrijd gericht, licht eraan wat jij wilt. maar met een recreatief paardje als eigenaar met de verozrger 1a2 keer komen kan toch in het begin??

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 03:26

kesha1 schreef:
tsjah die manege ruiters zullen het ook moeten leren om zelfstandig te zijn. ik heb ooit op de zelfde plaats gestaan.Snap jullie kant, misschien dat jullie 1a2 keer per week even tijd hebben om ze zelfstandig te laten worden. als het een moeilijk paard is niet doen. of wedstrijd gericht, licht eraan wat jij wilt. maar met een recreatief paardje als eigenaar met de verozrger 1a2 keer komen kan toch in het begin??

Natuurlijk moeten ze ooit een keer zelfstandig worden, maar die tijd heb ik dus niet en als ik die wel had dan deed ik het wel zelf. ;) Bij sommige van die ruiters is het ook geen kwestie van een paar keer bij zijn, maar duurt het soms maanden/jaren eer ze een beetje inzicht hebben en bij sommigen komt het nooit ook dat heb ik mee gemaakt.
Maar wat je nu zeg een recreatief paard hoeft dus niet goed gereden te worden? Denk toch wel dat je dat verkeerd ziet of hij/zij nu wel of niet wedstrijd gericht is je moet er ter aller tijden rekening mee houden dat het paard spierpijn kan krijgen en je werk daar op aan passen.
Het is niet vandaag lekker lol leuk zeg springen en vervolgens de rest van de week geen tijd meer hebben.
Het is niet alleen bij manege ruiters heb het ook al genoeg mee gemaakt bij anderen personen die al tig jaar rijden en dat nog niet snappen, lekker actief rijden uurtje ander half uur en dan zeggen dat ze de rest vd week niet meer komen en het paard dan ???? tja ik heb vd week geen tijd hoor word er dan gezegd...ja ik ook niet en nu dan?
Ik ben niks te beroerd om er tijd in te steken als ik die tijd heb, maar ik verwacht wel enige inzicht zodat ik niet verplicht word om iets te gaan doen met mijn paard terwijl ze weten dat ik daar de tijd niet voor heb..
Ik heb/zoek een bijrijder om mijn paarden aan het werk te houden ik vind het fijn als alles lekker soepel blijft, ik heb paarden die echt wel wat kunnen en zeker 1 daar kan je met wat training zeker een leuke proef mee rijden dat is een enorm werkpaard alleen denk ik dat het tinker zijn tegen houd, soms denk ik wel eens ik zet een ad en zet daar bij dat het om een werkwillige kwpn gaat weet zeker dat ik dan veel meer reacties ga krijgen. :+

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 03:34

denk ook dat je als paardeneigenaar zelf mag beslissen of je een manegeruiter iets wil laten leren of niet.
Ikzelf geef daar de voorkeur niet aan, maar genoeg die het wel doen.

En dit mag, het is iemands paard en diens keuze.
Netzowaar als verzorgsters een vookreur/keuze mogen hebben voor welke discipline zij willen gaan bij de zoektocht.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:40

inderdaad en ik bedoel niet dat ee recreatief paard gewoon wat rond gecrost mag worden! Als je mij nu bij een western ruiter neerzet dan mag je ook wel even tijd vooruit trekken :+ dressuurmuts
en het is inderdaad altijd aan de eigenaar de keus, hij/zij betaalt voor het paard!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:18

mnkortleve schreef:
en zeker 1 daar kan je met wat training zeker een leuke proef mee rijden dat is een enorm werkpaard alleen denk ik dat het tinker zijn tegen houd, soms denk ik wel eens ik zet een ad en zet daar bij dat het om een werkwillige kwpn gaat weet zeker dat ik dan veel meer reacties ga krijgen. :+

Ik vind tinker leuk om te zien, maar om te rijden zou ik ook voor een kwpn-er gaan (gelukkig heb ik die) . Die rijden gewoon anders.
Maar ik kan dus goed begrijpen dat een tinker wat mensen kan trekken en kan laten afhaken..

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:58

sneeuwpop schreef:
mnkortleve schreef:
en zeker 1 daar kan je met wat training zeker een leuke proef mee rijden dat is een enorm werkpaard alleen denk ik dat het tinker zijn tegen houd, soms denk ik wel eens ik zet een ad en zet daar bij dat het om een werkwillige kwpn gaat weet zeker dat ik dan veel meer reacties ga krijgen. :+

Ik vind tinker leuk om te zien, maar om te rijden zou ik ook voor een kwpn-er gaan (gelukkig heb ik die) . Die rijden gewoon anders.
Maar ik kan dus goed begrijpen dat een tinker wat mensen kan trekken en kan laten afhaken..

En waarom denk jij dan dat die anders rijden daar ben ik wel benieuwd naar?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:16

Hoezo denk ik dat?
Ik heb het gevoeld.
Vind het moeilijk uit te leggen, vind kwpn-ers over het algemeen sensibeler, lichter.
Een tinker is niet gebouwd voor dressuur vergeleken kwpn-ers, denk dat daar de kern wel in zit. Het gaat hen wat makkelijker af.
Natuurlijk hangt het Veel per paard af.
Er zijn ook kwpn-ers die ik niet zou willen rijden.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:20

Er zijn genoeg tinkers die Z dressuur lopen, ik denk dat er bij elk ras wel paarden zijn die dressuur helemaal niets vinden of het wel doen maar er niet om staan te springen.
Vaak hebben mensen al een vooroordeel als ze het woord tinker, haflinger, fjord etc zien staan terwijl er echt wel zijn die heel leuk kunnen lopen, maar goed het moet wel je smaak zijn. ;)