Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 04:00

xBostonx schreef:
Ik ben er nu echt huiverig voor. De paarden staan aan huis bij mij. Maar ik kijk wel uit met wie ik op mijn erf laat. Jammer genoeg konden mijn 2 meisjes niet meer komen voor de shetlanders doordat onze planningen niet meer overeen kwamen. Stik lief en zo dankbaar waren ze. Vind het echt jammer. Nu heb ik ook de 2 'grote' paarden n og waarvan ik voor een lusitano iemand zoek. Alleen ik krijg ook de vraag over verplaatsing. Ik zou gek zijn, mensen met mn zwarte lusitano hengst laten slepen terwijl ik hem thuis heb. Ook iedereen denkt geschikt te zijn om hem door te rijden. Echt van die 13 jarige kinderen die hem wel 'even' kunnen rijden. Daar baal ik echt van want ik zou graag leuk met iemand samen aan hem werken, ik op mn andere paard en hij/zij met mn lusitano samen gaan rijden enzo. Helaas zit dat er nu nog niet in.

sorry die van je lusitano vond ik wel geappig. ik ben zelf 13 en ik kan wel veel uitzitten maar ik zou nooit bedacht hebben: ik ga lekker een lusitano hengst rijden (voelt oude penny dromen terugwaaoen) . maar waarschijnlijk zijn dat ook van die kinderen die nog nooit een hemgst/lusitano gereden hebben. oke ik heb ook maar 1x een hengst gepoetst maar ik mag van die vrouw gewoon langs komen om te poetsen. maar :') paard eisen te verplaatsen 8)7 waar haal je het lef vandaan :')

ojah en qua proefrijden: bij eentje heb ik de eerste x afspraken gemaakt en gepoets ect. en bij de oude mocht ik gelijk erop maar die pony moest ik door rijden

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 04:48

Ik heb hier ook al zo vaak de vraag gehad of ik mijn paard wil verplaatsen, maar daar begin ik niet aan.
1 keer heb ik er 1 in bruikleen gehad is allemaal prima gegaan, maar ik geloof niet dat ik het naar een vreemde weer zou doen.
De laatste die hier geweest was wou graag rijden en buiten was niet echt wat en blabla bla wist mij ook goed te vertellen hoe ik mijn paarden moest rijden dus ik denk nou dat is een fanatieke ruiter, krijg ik een mail dat rijden in de bak niet haar ding was en ze liever borstelt en de stal uit mest maar dat gaat niet want mijn paarden lopen 24/7 buiten :? sommige blijven je verbazen. :')

Ik ben jaloers op degene die hun paard ergens knapjes hebben staan, want je geloof toch niet dat ik mijn paarden die mij een flinke klap geld kosten dan gratis aangeboden had. :n
Ik ben geen liefdadigheidsinstelling en een ander mag gerust betalen voor zijn/haar hobby, nu word er gewoon wat voor gedaan en dat vind ik niet meer dan logisch. :Y)
Vandaag zei het meisje wat hier rijdt nog dat het zo enorm veel verschil uit maakt of je nu op een manege rijdt of op een paard van iemand prive, prive dat was toch wel heel wat beter.
Ze is echt een beginner en nu heb ik de mazzel dat ik een perfect leerpaard heb daar kan je nl letterlijk iedereen op zetten je moet wel heel gek doen wil die wat geks doen. :=
Maar voor dat paard zoek ik er eigenlijk bij iemand die net ff wat fanatieker is.
Maar ja een tinker heeft al een vooroordeel en ze staan hier buiten lekker in de bagger dat houd ook al tegen en dat is allemaal zo zonde, ik heb een paard wat een super paard is met iedereen er op je moet wel ff consequent zijn en dan in de zin dat we vandaag toch echt wat gaan doen ze springt ook super zal niet weigeren ook al kan je niet springen ik heb er ervaring mee want ik kan niet springen en toch gaat ze steeds weer. :')

De ander is een mega werkpaard ala Arabier kwpn echt geen tinker en de meeste die er op stappen hebben zoiets van mmm oke dit is geen standaard tinker, ze is heel braaf je moet wel kunnen rijden en helaas heb ik er nog weinig gehad die haar kunnen rijden. Ik rij haar met zadel zonder zadel met bit zonder bit gewoon met touwhalster etc bij haar is het echt een kwestie van opbouwen van vertrouwen en zeker niet bang zijn want dan word ze het ook. :(:)

Ik heb hier een 3,5 jarige hengst staan daar moet je echt bij vertellen dat het een hengst is daar hebben er ook al een vooroordeel over...hallloooo het is geen monster of zo. Eigenlijk is hij veel makkelijker dan mijn merries. :')
Maar goed ze gaan al die wei in van oppassen kijk uit en daar komt hij, ja sjok sjok sjok he heb jij wat lekkers kom je wat doen. _O-

Dreamer88

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:36

Ik vind het echt grappig, super veel mensen zoeken naar een bijrijder en super veel menden zoeken naar een verzorgpaard (ik zelf ook ) ik denk dat bijde kanten elkaar gen pbs mieten sturen en onder elke reactie die ze plaatsen in z'n topic waar ze ongeveer wonen. Dat zou heel erg helpen denk! keep up the good spirit .

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:17

Hier ook veel moeite om een verzorger te vinden...
ik heb geen leeftijdgrens wat de ene 12 jarige is de andere 12 jarige niet. De bijdrage die ik vraag/vroeg is om mensen te weren die denken dat het alleen voor het rijden is..
Ik zoek iemand die niet alleen wilt rijden, maar ook gewoon lekker wilt tutten en zelfs het liefst iemand die buitenritten wilt gaan maken ipv in de bak rijden.. Maar het lijkt onmogelijk..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:01

Leeftijd zegt niets!

Over het proefrijden de eerste keer: Ik ben heel erg voor! Te veel mensen overschatten zichzelf. En veel is te verhelpen met lessen, maar ik heb er ook bij gehad... Dat ik ze echt van mijn pony af wilde trekken. In zijn mond zitten en dan hem vooruit schoppen terwijl ze hem voor tegen hielden. Vandaar dus ook dat ik ze liever meteen laat rijden.

Veel is op te lossen door lessen, dat sowieso, maar de laatste zoektocht te veel brutale mensen gehad die het allemaal beter wisten en als iets niet lukte, dan was het maar "een slechte pony".

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:01

kesha1 schreef:
xBostonx schreef:
Ik ben er nu echt huiverig voor. De paarden staan aan huis bij mij. Maar ik kijk wel uit met wie ik op mijn erf laat. Jammer genoeg konden mijn 2 meisjes niet meer komen voor de shetlanders doordat onze planningen niet meer overeen kwamen. Stik lief en zo dankbaar waren ze. Vind het echt jammer. Nu heb ik ook de 2 'grote' paarden n og waarvan ik voor een lusitano iemand zoek. Alleen ik krijg ook de vraag over verplaatsing. Ik zou gek zijn, mensen met mn zwarte lusitano hengst laten slepen terwijl ik hem thuis heb. Ook iedereen denkt geschikt te zijn om hem door te rijden. Echt van die 13 jarige kinderen die hem wel 'even' kunnen rijden. Daar baal ik echt van want ik zou graag leuk met iemand samen aan hem werken, ik op mn andere paard en hij/zij met mn lusitano samen gaan rijden enzo. Helaas zit dat er nu nog niet in.

sorry die van je lusitano vond ik wel geappig. ik ben zelf 13 en ik kan wel veel uitzitten maar ik zou nooit bedacht hebben: ik ga lekker een lusitano hengst rijden (voelt oude penny dromen terugwaaoen) . maar waarschijnlijk zijn dat ook van die kinderen die nog nooit een hemgst/lusitano gereden hebben. oke ik heb ook maar 1x een hengst gepoetst maar ik mag van die vrouw gewoon langs komen om te poetsen. maar :') paard eisen te verplaatsen 8)7 waar haal je het lef vandaan :')

ojah en qua proefrijden: bij eentje heb ik de eerste x afspraken gemaakt en gepoets ect. en bij de oude mocht ik gelijk erop maar die pony moest ik door rijden

het is ook echt niet zo dat ik vind dat kinderen van 13 niet kunnen rijden. Zitten er zat bij die heel goed rond rijden, dat weet ik best. Mijn hengst is heel braaf maar het is nog steeds een net zadelmakke hengst die nog wel eens dingen eng vind. Als je soms hoort Hoe die kinderen je al aanspreken of mailen dan ben ik er al klaar mee. Ook denk ik niet dat jè op die leeftijd al de verantwoordelijkheid van EN een hengst EN dan ook nog een jong dier aan kan. Ik had vroeger ook verzorgpaarden maar wat ik soms hoor kwam echt niet bij me op. Ik was al blij dat ik iemand anders paard mocht poetsen. Laat staan rijden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:25

Hier nu opeens 2 mensen die zich aanbieden.
Maar goed met nummer 1 had ik al een afspraak staan. De andere kwam via een stalgenootje. Maar goed daar eerlijk tegen gezegd dat er al iemand langs zou komen en ik die eerst een eerlijke kans wil geven om kennis te maken en te kijken.
Degene via mijn stalgenote is al eerder bij ons op stal geweest en heeft zelf lang een eigen paard gehad.

Beide gelukkig in ieder geval wel 18+

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:41

@xBostonx gelukkig krijgen 13-jarige ook een kans maar inderdaad een hengst en een jong dier.... dan kom je snel uit op de 16-jarige -uitzonderingen daar gelaten-
ik heb het nu moeilijk genoeg met een hele lieve Belgs trekpaard. lief beestje maar ze is zo speels dat ze steigert aan de hand..... *zoekt naar een grondwerk instructriese*
Het is altijd wel fijn om gewoon dingen te kunnen overleggen met de eigenaar van je VP zoals: mag er mee gelest worden? mag er 1 bepaalde vriendin komen om foto's te schieten?
het is gewoon handig als je een vriendenband krijgt met de eigenaar.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:57

Ik sta er voor open, heb ze alleen nog niet gezien haha :D Ook omdat ik zelf denk ik meer gemeen heb met iemand van 16 of liever nog 18+

Les nemen zou ik juist leuk vinden. Eventueel tegelijkertijd met mij en mn andere paard. Zo leren ze samen in de bak lopen, je leert beter rijden, het scheelt vaak in de kosten en het is gezellig natuurlijk :D Ook dat we uiteindelijk gezellig samen het bos in kunnen. Ik mis dat wel, nu de paarden aan huis staan ben ik vaak maar alleen. Ik rij wel met anderen samen maar die staan een kwartier verder op op pension. Die moet ik altijd van te voren bellen om af te spreken. Alleen is ook maar alleen zo in de polder. Al zou ik nooit meer op een pensionstal willen staan :D

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:12

Citaat:
contact gehad met een meisje, maar haar pony bleek ontiegelijk irritant te zijn (dus ook de reden dat zij er niks mee doet, ze krijgt m namelijk ook niet verkocht).

zoiets bedoel je Lianne86? :-D
uit het topic van verzorgpaard gezocht.

Maar leeftijd vind ik zeker wel uitmaken. Het zijn de hersenen die zich aan het ontwikkelen zijn en kun je van een 12 jarige niet verwachten dat ze dezelfde inzichten hebben als een 16 jarige.
Wel kunnen ze verschillende opvoedingen/dingen meegemaakt hebben etc waardoor de jongere beter over kan komen.

Lianne86 schreef:
Leeftijd zegt niets!

Veel is op te lossen door lessen, dat sowieso, maar de laatste zoektocht te veel brutale mensen gehad die het allemaal beter wisten en als iets niet lukte, dan was het maar "een slechte pony".

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:14

Wat vinden jullie dan van zulk soort advertentie:

http://www.bokt.nl/markt/ad/307257/gezo ... te-brengen

Zelf denk ik dan. Ja hoor tuurlijk. Jij zoekt een sportpaard, stalt het waar jij wilt en ik moet die kosten betalen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt.
Echter ziet iemand dat misschien anders?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:16

Helemaal mee eens Anke, ik snap dat ook nooit zo goed.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:24

Het lukte mij maar niet een fijne bijrijdster te vinden.
Ik heb nu mijn paard verplaatst om mijn oude bijrijdster weer terug te kunnen krijgen

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:33

Anke schreef:
Wat vinden jullie dan van zulk soort advertentie:

http://www.bokt.nl/markt/ad/307257/gezo ... te-brengen

Zelf denk ik dan. Ja hoor tuurlijk. Jij zoekt een sportpaard, stalt het waar jij wilt en ik moet die kosten betalen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt.
Echter ziet iemand dat misschien anders?

ze zoekt eigenlijk gewoon de inkomsten van een pensionpaard, alleen dan wil ze wel zelf dat paard kunnen rijden. Die is gek.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:38

Ben het met jullie eens, is ook niet mijn ding.
Maar ik heb dit soort mailtjes ook ontvangen, en nog wel gekker ook haha

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:46

Tja, ik heb er zo ook regelmatig staan. En zover ik weet ben ik niet gek.
Echter worden die paarden wel echt getraind/opgeleid, worden ze er beter van. Voor een eigenaar die zelf (om wat voor reden dan ook) niet kan rijden en die niet bereid/in de mogelijkheid is om ontzettend veel geld neer te leggen voor een trainingsstal is het volgens mij best een prima optie.
Over bovengenoemde advertentie kan ik overigens niet oordelen, ik heb geen idee wat deze ruiter te bieden heeft natuurlijk maar waarom altijd zo zwart/wit reageren....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:07

Als ik een probleempaard had en zelf er niet mee weg kwam of een heel duur sportpaard die ik voor veel geld zou willen verkopen, dan zou zoiets misschien aantrekkelijk zijn. Mits die persoon idd een goed en hoog rijd- en opleidingsniveau beheerst.
Echter lijkt mij dat als je zelf een paard zoekt om een tijd te lenen...dat het dan gewoon onder bruikleen valt en je dus voor die periode ook de onderhoudskosten op je neemt?

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:23

Aangezien ik mijn paarden aan huis heb valt zo'n optie pertinent af. Ik vind het risico van verplaatsen te groot want ik wil wel kunnen zien wat er mee gebeurt en hoe ze erbij staan. Ik heb al zoveel gekkigheid gezien. Verder heb ik een super instructrice die op een goede en rustige manier omgaat met paarden, ik wil haar er graag bij houden want ik heb het volste vertrouwen in haar na 10 jaar trainen en cursussen volgen bij haar.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:42

Ik had eindelijk een leuke bijrijder gevonden. Alleen nu ga ik misschien verhuizen (en dan zou pony mee gaan). Ik heb het haar verteld, we wachten nog even met eventueel beginnen tot ik zekerheid heb. Ik wil deze week daar duidelijkheid over hebben (als de verhuurder daar niet snel genoeg voor reageerd wil ik sowieso niet verhuizen want dat voelt dan toch niet heel fijn).

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:00

Dat is ook balen! Ik had 2 schatten van meisjes die lekker met mijn 3 shetlanders aan het tutten, poetsen, spelen en rijden waren. Was echt heel leuk en klikte super met mijn pony's. Doordat ik ander werk kreeg kwamen mijn werkrooster en die van hun moeder niet meer overeen. Snap je helemaal, Denk je eindelijk de perfecte match te hebben, loopt het helaas anders

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:38

sneeuwpop schreef:
Citaat:
contact gehad met een meisje, maar haar pony bleek ontiegelijk irritant te zijn (dus ook de reden dat zij er niks mee doet, ze krijgt m namelijk ook niet verkocht).

zoiets bedoel je Lianne86? :-D
uit het topic van verzorgpaard gezocht.

Maar leeftijd vind ik zeker wel uitmaken. Het zijn de hersenen die zich aan het ontwikkelen zijn en kun je van een 12 jarige niet verwachten dat ze dezelfde inzichten hebben als een 16 jarige.
Wel kunnen ze verschillende opvoedingen/dingen meegemaakt hebben etc waardoor de jongere beter over kan komen.

Lianne86 schreef:
Leeftijd zegt niets!

Heerlijk om te horen dat je pony vreselijk is ja :p Maarja, moet eerlijk zeggen dat ik ook wel iets fouts heb gedaan ooit... Ooit iemand wijsgemaakt dat het bijna een slachtpony was.. meisje kwam via via :o en ik had zoiets van "nee, zo iemand willen we niet op stal" (stereotype ehm... mjah.. hoe zeg ik het lief... .gouden naamketting, hoepeloorbellen.... Je snapt het?") Dus via whatsapp maar op die manier lief afgescheept want ze wilde een echte rijpony... (En ook de manier hoe ze overkwam... tjah... Zo'n slecht gevoel bij, maar vond het zo banketstaaf om te zeggen "je komt over als een tokkie die alleen maar gratis wil rijden" :') Niets naar het karakter vragen van de pony, wel wat ie gelopen heeft, dat het niets mocht kosten en een eisenlijst.... Tjah.... Toen de vraag kwam "Waarom verkoop je hem niet als je zelf zo weinig om rijden geeft?", floepte er heel sociaal uit "tjah, ik zou er alleen een slachtprijs voor kunnen krijgen, tis geen sportpony, kan niets...." :')

Zelf hele slechte ervaringen met iemand van toen 29.... (Die gaf ongevraagd andere les op mijn pony, gezegd dat ik het dan wel wilde weten en ook wie etc. (dat ie zijn ex les gaf, prima, kende haar ook...) Kwam ik een middagje onverwacht vroeg thuis, zat er weer een ander op :S en dan nog een keer dat ie was gaan buitenrijden (dat had ie gevraagd), maar over die roosters heen draven en al die zooi :S dat ik denk NEEEEEEEEEEEEEEEEEH doe dat niet" :')) En met dit 13 jarige meisje gaat het super, netjes in overleg, is voorzichtig, zelfstandig, komt afspraken na.... (Ok, misschien wel een uitzondering hier, alles fijn is overleg...) Qua inzicht tjah... Ik heb denk ik (moet ik heel eerlijk toegeven) wel een uitzondering, want ze denkt echt wel na wat ze doet en het gaat, als ze een keer wat anders wil doen ook netjes in overleg. Het is alleen maar de overdosis roze en glittertjes wat je eraan merkt :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:45

Van mij part hangen ze m'n paarden vol roze en glittertjes en fluffy dingen, zolang ze maar eerlijk zijn en de regels volgen en mij + mijn paarden met respect behandelen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:54

Denk er net zo over hoor :p Het maakt hem niet uit of ie met een roze dekje of een blauw rondloopt... En ook niet hoe glitterig zijn frontriem is. Dat kan ie allemaal aan ;) Maar voor de rest bij haar gewoon het idee dat ze al een stuk ouder is. Kan het gewoon goed met der vinden, vind het gezellig zo :) Dus heb niets te klagen :)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:48

A.s. zaterdag ook weer een potentiële bijrijdkandidate voor het paardje van mijn zusje. Nu maar hopen dat dit meisje het niet te hoog in haar bol heeft zoals de vorige. De vorige wist alles, kon alles en speelde als DA, Chiropractor, noem maar op.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:50

Ik meld me ook weer _O-

Nu 5 reacties gehad.