Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:17

_Cowgirl Dankje! Tweetalig-vwo nam wat veel tijd in beslag, dat in combinatie met mijn andere sport waar veel tijd in ging zitten, was ook de reden dat ik vorig jaar na 10jaar gestopt ben met paardrijden. Maar ik begon het toch wel te missen & toen kreeg ik van mijn vriend ook nog eens een als verrassing een buitenrit cadeau (hij voor het eerst op een paard _O-). Dus besloten meteen na men examens maar op zoek te gaan. Er staan dus alleen nauwelijks advertenties in Zuid-Limburg :=.

Even een vraagje trouwens, reageren jullie ook gewoon op een oudere man? Of zijn jullie daar wat huiveriger voor dan bijvoorbeeld een vrouw of meisje die een advertentie plaatst? Gewoon uit nieuwsgierigheid want ik twijfel een beetje haha.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:18

Ik ben niet bekend in de omgeving van Enschede, maar het is toch niet gek als dat aanliggende plaatsen zijn? In je advertentie staat gewoon niet vermeld dat je met de fiets moet en vanaf welke postcode en hoever je maximaal wilde fietsen.

Ik heb wel eens van mensen gehoord dat ze 20 km fietste voor hun verzorgpaard.

_KimmeL schreef:
_Cowgirl Dankje! Tweetalig-vwo nam wat veel tijd in beslag, dat in combinatie met mijn andere sport waar veel tijd in ging zitten, was ook de reden dat ik vorig jaar na 10jaar gestopt ben met paardrijden. Maar ik begon het toch wel te missen & toen kreeg ik van mijn vriend ook nog eens een als verrassing een buitenrit cadeau (hij voor het eerst op een paard _O-). Dus besloten meteen na men examens maar op zoek te gaan. Er staan dus alleen nauwelijks advertenties in Zuid-Limburg :=.

Even een vraagje trouwens, reageren jullie ook gewoon op een oudere man? Of zijn jullie daar wat huiveriger voor dan bijvoorbeeld een vrouw of meisje die een advertentie plaatst? Gewoon uit nieuwsgierigheid want ik twijfel een beetje haha.

Dat geloof ik graag, ik zit op "normaal" VWO en merk ook wel dat ik wat meer tijd kwijt ben dan aan de 1e, 2e en 3e klas. Leuk dat je weer wilt gaan beginnen.

Ik heb nog geen situatie met een oudere man meegemaakt eerlijk gezegd, maar ik kijk wel naar het niveau van de advertentie. Als het me niet aanspreekt of een raar gevoel geeft reageer ik gewoon niet. Ook als er in staat "Ik woon op een afgelegen boerderij" trekt dat me niet zo..

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:38

_KimmeL schreef:

Paar jaar geleden kreeg ik een mail van een man die een pony had waar zijn dochter niet naar om keek.
Gezegd wat ik kan enzo, kreeg ik terug "als je wat fout doet wil ik je wel eens een tik voor je billen geven, doe ik ook met andere meisjes."

Daar niet meer op gereageerd... -O-

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:36

Ieeeuuwww....bah zeg, ja die zitten er natuurlijk ook tussen!

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:57

Oh joh, heb je daar niet meer op gereageerd?
Billenkoek is niet zo erg toch? _O-

Nee maar even serieus.. bah!
Zulke mensen heb je er inderdaad ook nog tussen zitten.
Zo had ik ooit een verzorgpony bij een man, die mijn moeder
erg leuk begon te vinden.
Hij stalkte mijn moeder, en belde haar zo'n 12 keer per dag.
Na een paar keer waarschuwen, bleef hij nog doorgaan ook.
Hij was er zelfs achter gekomen waar we woonden, en had een
bosje bloemen bij ons thuis gebracht op mijn moedr haar verjaardag.

Sja.. Ze was getrouwd en had geen interesse in hem.
Moest daarna mijn sleutel inleveren, en mocht daar nooit meer op het erf komen.
Helaas ook geen afscheid mogen nemen van die lieve pony.

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 00:52

Tik voor je billen & hopeloze romanticus.. wat een verhalen :oo. Ik denk dat ik die man maar even naar achteren schuif voor de zekerheid & kijk of er niet toch nog iets anders te vinden is :+.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:07

Zou ik wel doen, niet echt aan te raden. :j Natuurlijk niets mis met een paardenman en ook echt niet alle oude(re) boeren/paardenmannen zijn zo, maar ook in de paardenwereld zitten er rotte appels tussen. Jonge paardenmeisjes zijn nu eenmaal een makkelijke prooi, want zeg nu eerlijk, iedere boer/paardenman kan wel even een pony'tje aanschaffen om een verzorgstertje voor te zoeken.

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:36

Daar zou ik je keuze niet op baseren.
Ga eerst eens een keer kijken, en neem iemand mee.
Ik rijd nu ook bij een boer, heb daar zelfs mijn paard 2jaar gestald gehad.
Hoeft niet altijd foute boel te zijn,
Ken genoeg plekken waar het wél gooed gaat met mannelijke eigenaren :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:19

_KimmeL schreef:
Tik voor je billen & hopeloze romanticus.. wat een verhalen :oo. Ik denk dat ik die man maar even naar achteren schuif voor de zekerheid & kijk of er niet toch nog iets anders te vinden is :+.

reageer nou maar gewoon!

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:24

Haha Marloes, ksst ~~}>.
Na 3 dagen nogsteeds geen activeringsmail, dus ik kan hem sowieso nog niets sturen ook al zou ik willen.. :=. Ik denk dat ik zometeen nog maar eens een mailtje eruit stuur naar het contactadres, al lijkt het voor hun ook teveel gevraagd te antwoorden of het op te lossen >;).

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:52

Mailtj nummer 4 ondertussen?

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:05

Jup, verstuurd 8-). Als dit niet werkt ga ik ze gewoon stalken _O-.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:19

Net weer terug van stal.
Echt lekkere avond gehad
Eerst even het nieuwe hoofdstel goed zetten en toen zonder zadel even op hem geklommen eerste keer dit jaar dat er iemand op zat. Dacht die gaat vast wel raar reageren maar nee hij ging gewoon weer veder met eten. Daarna nog even op hem gestapt en toen er weer af.
Waarna de eigenaar weg ging met de boodschap kan jij ze even beweging geven. (Was eerste keer alleen op stal)
Met de kleinste een uurtjw buiten gewandeld. Weg daar verkent.
En daarna de fries nog even gereden. Ze liep echt lekker. Ga haar steeds meer snappen. Geslaagd avondje paarden dus.

Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan van even daar kijken naar alle paarden al doen. Maar geniet er echt heel veel van. Verheug me nu al op de vakantie. Dat ik ze elke dag kan doen .

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:46

Kosseh, wat leuk! Geweldig he als alles gewoon lukt? Maar let wel op: de eerste keer dat een paard iemand op zn rug heeft zijn ze vaak heel overdonderd en doen ze niks omdat ze de situatie niet snappen. Meestal beginnen daarna de 'problemen' pas (wegspringen, rennen, stilstaan)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:04

Ja echt lekker als het gewoon lukt.
Was niet echt de eerste keer, wel dit jaar. Maar heeft al 6keer iemand op zich gehad.
De eigenaar is er volgende keer ook gewoon weer bij, en volgens haar was dit elke keer zijn reactie. Gaan het wel zien. Aan de hand is het iedergeval een supper paard. Hopelijk onder het zadel ook.
Ben ook aan het zoeken voor les. Zodat ik iedergeval een steuntje heb. Is het eerste paard namelijk wat ik inrij. Wil niet dat ik hem verpest.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:08

Het was ook zeker geen kritiek maar gewoon een beetje een waarschuwing. Ik ben op dit moment ook op zoek naar westernles voor mij en mijn verzorgpaard. Zij is 8 maanden niet gereden en ik heb nog nooit western gereden.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:19

Zohad ik het ook niet opgevat hoor. Vind het wel fijn als menseb tips geven. Ben nog lang niet uitgeleerd

Wel een hele overgang lijkt me van engels naar western. Of valt het wel mee? Zeker ook lastig om lles te vinden?
Ik heb al moeite met les vinden in dressuur hier in de buurt. Tot nu toe maar 1 iemand gevonden maar die spreekt me niet echt aan

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:21

Het valt zeker niet mee maar ik moet het ook leren op een hele eigenwijze fjord die zeker liever lui dan moe is. Dus ik moet op ontzettend veel dingen tegelijk letten haha.

JustxMe14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:24

Ik heb nu op 2 advertentie's gereageerd op www.bijrijdpaard.nl Maar volgens mij is dat een beetjeen oude site of niet?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:24

Haha dat is inderdaad een extra moeilijkheidsgraad. Als die van zelf al loopt kan je eerst op je zelf gaan letten. Maarja zo kom je er ook wel toch.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:26

Ja ik kom er zeker wel maar de eigenaresse zegt dat het een wonder is als ze op de laatste dag van de zomervakantie een heel rondje door de bak kan galopperen zonder stil te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:49

JustxMe14 schreef:
Ik heb nu op 2 advertentie's gereageerd op http://www.bijrijdpaard.nl Maar volgens mij is dat een beetjeen oude site of niet?

Als de advertenties zelf nog recent zijn maakt dat niks uit :).

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:29

MorganaR. Lekker aan moedigen. Is ze zo lui dan. Dat zebeen rondje galop niet wil.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:45

ik ga ook weer beetje op zoek finesse staat de komende twee maanden 24/7 op de wei
in september beginnen we weer met opbouwen en trainen dus ik hoef voorlopig niet verplicht naar haar toe

ik blijf wel naar haar toe gaan maar wil haar ook zoveel mogelijk lekker haar gangetje laten gaan

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:09

Ik heb nu momenteel 2 verzorgpony's op de locatie waar ik tijdelijk woon, maar deze zijn allebei net onder het zadel gebracht en word momenteel nog ingereden. Eigenlijk ben ik op zoek naar een pony die ik ook kan bijrijden en wat van leren kan. Echter heb ik geen idee hoe deze te vinden.