Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:09

alison_belle schreef:
mijn bijrijdster is net gestopt ;(
Jammer want ze kon zo goed overweg met die gekke merrie.
ben dus ook weer zoekende.......
Paard staat op vol pension dus er hoeft slechts gereden te worden. Daarom vraag ik wel een bijdrage.
Het is niet dat ik er de tijd niet voor heb of dat mijn paard iets moet leren wat mij zelf niet lukt.
Ook is het geen geldgebrek of ander noodzaak.
Ik vond het gewoon zo vreselijk gezellig om samen dingen te doen soms.
Ook het meedenken en zorgen voor.......
nou ja, wie weet hoe het nog loopt

Mijn haflinger staat ook volpension en komt elke dag buiten, maar toch vraag ik geen bijdrage.
Ik heb idee dat als ik een bijdrage vraag en lessen dan wordt het gewoon te duur en kunnen sommige betrouwbare verzorgsters het niet meer betalen. Ik heb een haflinger en de mensen die het wel zouden kunnen betalen nemen volgens mij sneller een kwpn-er als verzorgpaard aangezien ze daar meer mee denken te kunnen in de dressuur of ze gaan kijken voor een eigen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:03

Ik vermoed dat mijn bijrijdster binnenkort wil stoppen... damnit! :(
Ze is zo leuk met mijn Fries en ik kan het heel goed met haar vinden. Maar ze rijd nog niet zo lang, en mijn Fries neemt haar behoorlijk in de maling. Die gaat haar eigen gang en bepaald vaak de richting, mijn tankje-met-humor... zet je er iemand op met wat meer rij-ervaring, dan probeerd ze het niet eens en loopt ze braaf haar rondjes.
Ik weet dat het rijden de laatste tijd moeilijk was hierdoor en ik kan me niet voorstellen dat ze er nog zoveel plezier in heeft... ben dus bang dat ik met een nieuwe zoektocht naar een bijrijdster moet beginnen. Pfff, en da's moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:54

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:57

Natasja22 schreef:
alison_belle schreef:
mijn bijrijdster is net gestopt ;(
Jammer want ze kon zo goed overweg met die gekke merrie.
ben dus ook weer zoekende.......
Paard staat op vol pension dus er hoeft slechts gereden te worden. Daarom vraag ik wel een bijdrage.
Het is niet dat ik er de tijd niet voor heb of dat mijn paard iets moet leren wat mij zelf niet lukt.
Ook is het geen geldgebrek of ander noodzaak.
Ik vond het gewoon zo vreselijk gezellig om samen dingen te doen soms.
Ook het meedenken en zorgen voor.......
nou ja, wie weet hoe het nog loopt

Mijn haflinger staat ook volpension en komt elke dag buiten, maar toch vraag ik geen bijdrage.
Ik heb idee dat als ik een bijdrage vraag en lessen dan wordt het gewoon te duur en kunnen sommige betrouwbare verzorgsters het niet meer betalen. Ik heb een haflinger en de mensen die het wel zouden kunnen betalen nemen volgens mij sneller een kwpn-er als verzorgpaard aangezien ze daar meer mee denken te kunnen in de dressuur of ze gaan kijken voor een eigen paard.

Ik vraag een bijdrage omdat mijn paard leuk te rijden is, ze mogen haar mee nemen (zelf vervoer verzorgen) op wedstrijd als ze willen.
Als er een ruiter komt waar mijn paard alleen maar beter van kan worden vraag ik alleen in te vallen voor mij als ik zelf niet kan,, ziek ben iod. Maarja, dan moeten ze niet af gaan bellen omdat het een keer regent of zo. En ook geen dingen doen waarvan ik gezegd heb dat dat niet kan.
Maar goed, ik ga er niet van uit dat dat me op korte termijn gaat lukken, ik zie wel waar ik tegen aan loop.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:32

Bij mij gaat het ook niet op korte termijn iets worden, want serieuze bijrijdsters zijn hier weinig.
Ik heb nu wel contact met iemand via de email die gereageerd heeft op mijn advertentie.
Dus wie weet, maar ik reken er niet op ;).

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:50

JannekeGstar schreef:
Ik weet niet of je flakbij de grens woont, anders kun je op marktplaats een advertentie zetten als ze echt wil gaan stoppen, of misschien in de supermarkt een briefje ophangen dat je iemand zoekt?
Ach komt wel goed joh! ;)

Ik denk niet dat iemand 40 km wil rijden om 3 x in de week andermans paard te rijden. Nee, ik zit te ver van de grens af. En dan nog iemand vinden die het geen probleem vind op een Duitse stal met duitse mensen te rijden. Nee, geen optie.
Ik wil ook eigenlijk niet iemand van buitenaf, ik vertrouw mensen niet zo snel en dan mijn paard in hun handen achterlaten... ik wil graag iemand van te voren een beetje leren kennen. Dat wordt lastig als je met een advertentie iemand zoekt. Maar goed, mocht mijn bijrijdster inderdaad stoppen, dan heb ik weinig keus. Bij ons op stal heeft iedereen een eigen paard of een vast verzorgpaard, het is maar een kleinschalige pensionstal.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:15

Ik heb het tegenovergestelde, ik ben al zo lang en hard opzoek naar een verzorgpaard...
Heb advertenties op mp etc. Dat wilde ik eerst niet, omdat ik bang was dat het stom over zou komen :Y)
Maargoed, het lijkt wel of er hier in de omgeving echt niets te vinden is... :n
En ik heb er toch echt wel wat voor over, stalklusjes, alles :')

Dus mocht er nog iemand zijn in de buurt van Kampen/Ijsselmuiden :Y)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:25

Gelukkig heb ik een super verzorgster voor onze haflinger. Maar kan me wel heel goed voorstellen dat het moeilijk is een goede bijrijder te vinden.
Ik als eigenaar stel toch wel bepaalde eisen en niet iedereen voldoet daaraan. Aan de andere kant zijn er ook een boel bijrijders die ook een boel eisen stellen en ja dan is het toch schikken voor de bijrijder en niet elke bijrijder wil dat ( en dat mag ook ).

Je wilt graag iemand die goed voor je paard is en waar je zelf ook leuk mee door een deur kunt en vooral waar je goed dingen mee kunt overleggen.

Ons verzorgstertje is er een uit duizenden! Meiske van 16 en leeft voor onze pony! Echt te leuk. En ik kan het ook nog eens super met haar vinden.
Ze zou in eerste instantie 4 keer per week komen, maar ze is er elke dag. Bij ons ook wel een beetje bijzonder geval omdat ze de pony deelt met mijn meervoudig gehandicapte zusje en zelfs dat doet ze erg leuk! Ze doen alles samen.

Ik vraag geen bijdrage maar eis wel dat ze met mij meerijdt in mijn priveles van de instructrice waarbij ik al jaaaaren les. En ze lest nog bij de club. Dit laatste betaalt ze zelf, de priveles betaal ik.

Zou het vreselijk vinden als ze er mee stopt, want zo'n goede vindt je echt niet snel!

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:59

Laatst bijgewerkt door quintyxoxo op 12-09-10 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:07

Ben hier ook al een tijdje op zoek naar een verzorgpaard. Niks te vinden! Of je moet 100 euro betalen om 2 x in de week te gaan rijden. Dat heb ik er nou ook weer niet voor over :o

Nu heb ik een leaspony maar daar ben ik alweer bijna te groot voor!

Ik heb er wel heel veel voor over. Stalklusjes, uitmesten, zadel/hoofdstel invetten := . Maar het liefst niet meer dan 50 euro per maand om 2x in de week te rijden. Tenzij ik elke dag mag komen :P

Dus heeft iemand hier in de buurt van Broek op Langedijk/ Oudkarspel een leuk paardje. PB me :j

Lootte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:13

Bij mij is het net het omgekeerde ik vind nooit een verzorgpony , ofwel is het altijd zo ver ofwel vragen ze er teveel geld voor en dat is soms wel stom ö

Imre

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:33

Ik ben ook hard op zoek naar een leuke bijrijder, alweer helaas. Mijn huidige bijrijder gaat een eigen paard kopen. Leuk voor haar, jammer voor mij en mijn paard. Ik heb een superleuke ruin in de aanbieding, die alleen nog maar in het bos mag lopen en dat graag doet. Lessen nemen kan niet, dus kosten heb je daar niet van. Hij staat 24/7 buiten en het land wordt niet gemest, dus uitmesten hoef je ook niet. Bovendien is het een makkelijk paard, super verkeersmak en heb je hem praktisch voor jezelf. Toch is het ontzettend moeilijk om iemand te vinden, ik vraag namelijk een kleine bijdrage in de kosten en dan haken mensen heel snel af. Je hoeft geen sterruiter te zijn, maar ik wil wel dat het paard een beetje aan het werk wordt gezet en dat ze samen lol hebben. Klinkt leuk toch?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:34

ik zoek jammer genoeg nog steeds een verzorg paaes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:40

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:46

Ik zoek alleen iemand voor doordeweeks, liefst 2x per week. :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:44

Ik geloof dat mijn bijrijdster een beetje bijgedraaid is... de les afgelopen week ging súper, beter dan iedereen verwacht had, paardje was zelfs voor haar zó makkelijk rond te sturen! Ze heeft zelfs zin in de komende les. Ben benieuwd...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:38

Gelukkig GamblersCup! :)
Hoop voor je dat het helemaal goed komt nu.

Ik ben gister bij een shet wezen kijken, dat zou alleen wandelen en longeren worden. Maar goed ik dacht beter iets dan niets en zo kom ik weer een beetje in het wereldje.

Kreeg ik vandaag een mailtje over een noriker en een shet, nou het is 2 min fietsen, ik ben net langsgeweest en ik ben verlieeeeeeefd! Super mooie en lieve merrie, echt wauw. Hihi voel me weer net een klein penny meiske. <3

BB_Paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:40

Nou ik zoek een verzorgpony en ben 11 jaar rijd 5/6 jaar.
En ik kan geen verzorgpony vinden hoor.
In Dalfsen zoekt niemand een verzorgster.
Stom hoor!!

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:31

Helaas mijn bijrijdster is er ook mee gestopt. Erg jammer. Dus mijn zoektocht gaat verder. Ik dacht in eerste instantie dat het niet zo moeilijk zou zijn om een geschikt iemand te vinden (in Brabant omgeving Roosendaal) voor mijn schat, aangezien ze hem helemaal voor hun zelf hebben 7 dagen in de week. maar helaas.................Het enige wat ik vraag is een kleine bijdrage. Aangezien ze alles met hem mogen.

Zammara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:14

het ligt idd ook heel erg aan de regio waar je woont, maar toen ik een verzorgpony/paard zocht kon ik wel dingen vinden maar die mensen zochten iemand van 16 jaar en ouder, ik reed toen 6 jaar en soms ook langer dan andere 16 jarige. en het was ook vaak zo dat achter de leeftijd stond 'dit in verband met verantwoordelijks gevoel', net of ik dat neit had/heb. dus de eisen van jezelf spelen en grote rol.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 12:15

pojack schreef:
Helaas mijn bijrijdster is er ook mee gestopt. Erg jammer. Dus mijn zoektocht gaat verder. Ik dacht in eerste instantie dat het niet zo moeilijk zou zijn om een geschikt iemand te vinden (in Brabant omgeving Roosendaal) voor mijn schat, aangezien ze hem helemaal voor hun zelf hebben 7 dagen in de week. maar helaas.................Het enige wat ik vraag is een kleine bijdrage. Aangezien ze alles met hem mogen.

Je zou inderdaad zeggen van niet, zie wel vaak mensen die een VP zoeken in de omgeving van Roosendaal. :)
Mag ik vragen hoe hoog je bijdrage is?

Ik vermaak me nog goed zonder verzorgster laat het ook lekker zo. :j

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:26

ik heb een soortgelijk "probleem", ik heb 2 fjorden en zoek iemand die regelmatig met mij mee kan gaan op buitenrit. Degene die altijd met mij meeging heeft minder tijd gekregen en nou is er wel iemand die soms met me meekan, maar dat is hooguit 1 keer in de 2 of 3 weken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:39

Idd niet makkelijk of toch niet om te vinden wat je zoekt.
Ik heb een kleine, niet al te makkelijke pony (weinig ervaring en best pittige tante), zoek maar eens een passende ruiter.
Ik heb nu iemand, maar binnenkort is die er weer afgegroeid. plan is om ze nu maar zelf wat bij te rijden, en ook de bijrijder, ze is drachtig dus dat scheelt ook weer, en plan is ze volgend jaar nog een keer te dekken, en dan waarschijnlijk (en hopelijk tegen dan gevonden) de sport in met een leuk passend ruitertje.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:46

Zammara, ik vind dat helemaal niet gek. Als ik weer een nieuwe bijrijdster zou moeten zoeken, staat er ook in de advertentie "18 jaar of ouder".
Ik wil geen tieners op stal, die in de leeftijd zijn andere dingen belangrijker te vinden, de verantwoording niet altijd nemen, vriendinnen meeslepen naar stal, niet op komen dagen want kater, etc. etc. Dat is gewoon de ervaring die we op stal hebben en ik ga niet op zoek naar die ene uitzondering. Ik geef wel de verantwoording voor mijn paard in andermans handen, het is geen stoel waar we het over hebben. Dat moeten die meiden van 16 ook kunnen begrijpen. Die kunnen dan beter op zoek gaan naar een verzorgpony die al van een tiener is, die zal daar geen problemen mee hebben.