Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:34

jenn1988 schreef:
ik krijg hier gewoon nul reacties op mijn advertentie heb ik dan iets niet goed gedaan?

vind het een nette advertentie ik zou er op reageren
het is jammer dat je zo ver weg woont :P

xOtje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:43

Het is wel een nette advertentie ja, maar het is even geduld hebben. (:

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:51

Bij mijn zusje blijven er wel reacties binnen druppelen... maar niet waar we iets van hebben "wow"... En het meisje dat op stal al een paard van de eigenaresse rijdt, die mag er van de eigenaresse meer gaan rijden (sowieso vond ik het verzorgster delen niet zo handig, je hebt altijd een voorkeur en dan voelt de ander zich achtergesteld etc... Denk niet dat deze staleigenaresse er heel moeilijk over zou doen... maar slechte ervaringen met "gedeelde" verzorgsters :D)

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:41

xOtje schreef:
Hoelang staat hij er al op ?

al een maand of twee

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:16

Marktplaats ook al geprobeerd?

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:47

Nette advertentie :j Misschien een foto plaatsen?
Mag ik vragen waarom je maar op 5km afstand zoekt? Als je dit uitbreidt naar 10km vind je zelf waarschijnlijk ook meer :j

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:59

Lauwttje schreef:
Nette advertentie :j Misschien een foto plaatsen?
Mag ik vragen waarom je maar op 5km afstand zoekt? Als je dit uitbreidt naar 10km vind je zelf waarschijnlijk ook meer :j

beide gedaan thnx voor de tips

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:00

xOtje schreef:
Marktplaats ook al geprobeerd?

jep staat precies dezelfde advertentie op mp

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:00

Ik vind de zin "Als het goed voelt wil ik er best de 1e keer een rondje mee rijden om te kijken hoe het voelt." wat raar. Ik zoek zelf een verzorgster, die niet alleen komt om te rijden, zodat mijn paard toch aandacht krijgt, als ze een keer niet bereden zou kunnen worden. Maar dan wil ik de eerste keer zeker zien hoe ze rijden en of het goed gaat met mijn paard (natuurlijk houd ik er dan rekening mee dat het erg wennen is om voor de eerste keer op een vreemd paard te rijden, daarom wil ik de eerste keren dat iemand komt er ook steeds bij zijn)

Ook kan de zin "iemand die zegt wat ze er van vindt" misschien raar overkomen. Het kan namelijk overkomen alsof je erg eigenwijs bent en niet open staat voor aanwijzigingen / discussie, dus als jij je iets in je hoofd haalt, er ook echt bij blijft. (dat hoeft overigens helemaal niet slecht te zijn, maar als ik een verzorgster zoek voor mijn paard, wil ik wel iemand die naar mijn aanwijzingen luistert en ze ook opvolgt, ook al zou zij het met die dingen niet eens).

Dit is trouwens ook echt niet aanvallend bedoeld en ik zeg ook helemaal niet dat jij zo bent, maar het zou zo wel kunnen overkomen op mensen misschien, dus alleen goed bedoeld :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:49

Het is heel krom ja, je wilt een verzorgster die niet alleen denkt "jeej gratis rondhobbelen". Maar je wilt wel dat ze gaat rijden. En als je dan zegt "als het goed voelt een rondje rijden" dat klinkt vaag. Stel dat je aankomt en je vindt het niets, dat je dan meteen zegt "dit gaat het niet worden" ok... Maar probeer het iig. Heb zelf een verzorgpaard gehad die in de stal chago was, altijd dreigde, hapte etc. Dat ik in het begin ook dacht van OMG, waar begin ik aan? Maar met rijden was het zo'n fijn en werkwilllig paard, het was alleen geen tutpaard :) Maar wel ontzettend blij dat ik ben doorgegaan, 13 jaar plezier van hem gehad.

Je mening geven mag altijd... Maar ik val dus ook over dat zinnetje :D Het is een verzorgpaard, de eigenaar is voor het paard verantwoordelijk en die bepaald hoe alles gaat. Klaar :) Ik heb een verzorgster gehad die op een veel hoger niveau reed dan ik. En met rijden was er niets op aan te merken, verzorgen ook niet (nouja, het was "borsteltje erover en rijden maar" op zich niets mis mee, want paard kreeg daarnaast dagelijks ook nog aandacht, wandelen, aan de hand grazen en kwam natuurlijk dagelijks buiten..) Toen werd het winter, en kwam hij steeds minder naar buiten en werd chago... Ik heb toen gezegd dat ik naar een andere stal ging kijken... Wat gaat mevrouw zeggen "de manege waar een paar vriendinnen een paard hebben staan, want daar hebben ze een BINNENBAK en kan ze tenminste fatsoenlijk rijden..." Punt 1. daar kwamen ze nog minder buiten (zelf buiten zetten :S dus als er iemand komt dan halen ze je paard gewoon weer naar binnen, weet dat van een vriendin van mij die er stond.. ging ze even boodschappen doen terwijl ze haar paard had buiten gezet, kwam ze terug stond ie alweer binnen....) Punt 2. Heel gezellig en leuk allemaal, maar wat heeft mijn paard eraan? Punt 3. qua prijs kon ik dan beter blijven staan, voor mij dichterbij, meer luxe (ook binnenbak/kantine etc. maar ook een solarium en geen rijlessen op de tijden dat ik zelf kan :S) Maarja het tegenargument: Dan wordt hij wel fatsoenlijk doorgereden ook in de winter.... Ja.. die maand die je hier niets kan doen omdat er sneeuw ligt :S Dat overleeft ie wel... Je mening zeggen mag dus, maar kijk naar het belang van het paard! Want een verzorgster die alleen denkt aan "lekker gratis rondhobbelen, lekker met vriendinnetjes dit en dat"... Als er echt iets niet goed gaat, mag je het best zeggen, maar dan moet het wel per se in het belang van het paard zijn en moet je hele goede argumenten hebben....Niet wat voor jezelf fijner is...

En als ik er als eigenaar elke dag 3 uur achterstevoren op wil zitten, dan doe ik dat gewoon ;) En als iemand dan gaat zeuren dat het niet mag, dan vertrekt diegene maar. Elkaar tips geven van "probeer het zus, probeer het zo" ok.. mag... En nee is natuurlijk nee... Dat is voor sommige ook lastig. Je hoeft geen braaf slaafje te zijn die alleen ja en amen zegt, je moet zelf altijd na blijven denken, je mag vragen "waarom dit, waarom dat?" etc. Maar zelf zonder overleg beslissingen nemen.. Nee.. Daarvan ben ik als eigenaar niet gediend en ik ben denk ik niet de enige. (Ander verhaal is als je op stal komt en hij heeft koliek/een grote wond of wat dan ook dat je dan de DA belt zonder overleg, super... en daarna pas mij.. dat mag allemaal... Maar het is en blijft mijn paard, dus ook mijn beslissingen...

Zo ook ooit iemand gehad die reed op het verkeerde been licht, zei er wat van.. Bleef ze 3x doorzitten, dus nog steeds fout.... En bij hoog en laag gaan beweren dat ze op het goede been lichtreed... (En sorry, genoeg ervaring om dat te zien ;) weet 100% zeker dat ik het goed had, stalgenootje zei het ook al :p) Zij is dus ook nooit meer teruggekomen. Als je daarover al een zinloze discussie gaat krijgen, wat moet het dan wel niet worden als iemand een paar x per week komt...

Dus maak er iets van dat je verantwoordelijk bent en zelf altijd na blijft denken in het belang van het paard en dat je meedenkt in oplossingen ofzo, je dus flexibel opstelt.. Zoiets..

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:59

Amen! Heel goed verwoord.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:02

Het meisje wat niets liet horen, alleen met mij af wil spreken omdat ik er per se bij wil zijn als ze gaat rijden en dus de rest van de tijd niet eens moeite doet om met mijn zusje af te spreken liet opeens iets van zich horen :S Maar nu heb ik zondag al een afspraak met een ander gemaakt :S Als je er nog geen 5 km vandaan woont, en ik heb duidelijk gezegd dat ik iemand voor 2-4x per week zoek en je komt gewoon niet eens (terwijl de wegen doordeweeks normaal waren :S en vorige week afzei omdat er niet gereden kon worden door de sneeuw... en altijd moeilijk doet "ja maar dan moet ik wel om 4 uur weg"... Maar even lief zeggen dat er een ander iemand komt kijken.... Aan de ene kant heel banketstaaf, aan de andere kant, heb aangegeven dat je langs kan gaan en alleen komen om te rijden gaat het niet worden...

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:08

Lianne86 schreef:
Het meisje wat niets liet horen, alleen met mij af wil spreken omdat ik er per se bij wil zijn als ze gaat rijden en dus de rest van de tijd niet eens moeite doet om met mijn zusje af te spreken liet opeens iets van zich horen :S Maar nu heb ik zondag al een afspraak met een ander gemaakt :S Als je er nog geen 5 km vandaan woont, en ik heb duidelijk gezegd dat ik iemand voor 2-4x per week zoek en je komt gewoon niet eens (terwijl de wegen doordeweeks normaal waren :S en vorige week afzei omdat er niet gereden kon worden door de sneeuw... en altijd moeilijk doet "ja maar dan moet ik wel om 4 uur weg"... Maar even lief zeggen dat er een ander iemand komt kijken.... Aan de ene kant heel banketstaaf, aan de andere kant, heb aangegeven dat je langs kan gaan en alleen komen om te rijden gaat het niet worden...

Het is graag of niet hoor vind ik persoonlijk. Als je zelf al hebt aangegeven dat ze doordeweeks ook kan komen, maar ze dan totaal geen moeite neemt, lijkt ze me niet echt gemotiveerd / enthousiast.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:18

Ja en ik ga niet meer achter mensen aanlopen... En omdat we er nu geen zadel hebben liggen, ook geen gelieg meer van "ik ga vanavond rijden" :') (zo erg zelfs dat we dingen in de kast zo zijn gaan neerzetten dat ze wel anders moesten staan als ze echt was gaan rijden..) maar elke keer kreeg ik een berichtje "ik ga vandaag rijden" en dan was er niemand geweest... (Wij zijn ook niet 24/7 op stal, dus elkaar mislopen kan makkelijk, maar niemand die haar gezien had (toen nog op de drukke stal) en alles lag precies hetzelfde... (dingen voor het zadel, hoofdstel zonder teugels :') (ik rij altijd met teugels en als ze los zitten, dan laat ik ze daarna er gewoon aanzitten.. maar ok :D) En als je er dan wat van zei "ja er kwam toch iets tussen":+

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:28

Zo'n verzorgster zou ik echt niet willen. Dan moet je er eerst zelf achterkomen dat ze niet zijn geweest en pas daarna krijg je het te horen. Het lijkt wel echt heel moeilijk om iemand te vinden die gewoon (in mijn ogen is het tenminste gewoon / netjes) laat weten als die een keer toch niet kan komen.

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:34

Vreselijk zo iemand. Ik snap ook niet hoe je dat in je hoofd haalt om niet te komen zonder af te bellen of zo iets. Het paard is er de dupe van, de eigenaar maar uiteindelijk ook jij. Ik zou het me gewoon niet kunnen inbeelden dat ik dat paard op stal laat staan.
Het lijkt mij dat je er zelf voor gekozen hebt en dus een hobby is van je. Vind het echt zo ontzettend vreemd dat iemand dat kan doen...

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:34

Als de eigenaresse de teugels van het hoofdstel haalt of dingen anders neer zet zet ik het meestal precies zo tug neer, hoor :p. Om de eigenaresse zo min mogelijk tot last te lopen :p.

Nee maar, je hebt wel gelijk, hoor. Ze doet absoluut niet veel moeite... Zonde.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:40

Mag ik ook meepraten? Heb twee paarden en nu (voor de ene) verschillende dames gehad... Maar het wil gewoon niet lukken. De eerste had zo vaak blessures dat het 'meegenomen' was als ze kwam. Daarnaast zette ze ongevraagd haar 4 jarige dochter (zonder cap e.d) op hem. Nou is het een braverd maar van 1.80 vallen is toch een risico.

De tweede is een schat maar klikte absoluut niet met het paard.

De derde leek enthousiast en betrouwbaar maar heeft ineens niets m3er van zich laten horen..

Ik vraag me weleens af waar het nu aan ligt.. Het is een leuk paard, ik ben flexibel..

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:43

_Nancy schreef:
Gewoon het idee van je paard 'afgeven' aan iemand voor 1 of meerdere dagen per week.. Jakkie, das eng!

Dus ik vind het knap hoe jullie je paard ter beschikking kunnen stellen, ik hoop eerlijk gezegd NOOIT een bijrijder nodig te hebben.. :x
Er mag best ooit iemand anders op, maar dan ben ik daar wel bij hahaha

:D :D

Zo heb ik ook jarenlang gedacht, wel 20 jaar om precies te zijn.
Maar ja, veranderde leefomstandigheden en dus op zoek naar hulp. Hoop verzorg-penny's inmiddels over het erf gehad. Ik ben het spuugzat al die penny's ;-)
De hele bups van mijn erf afgestuurd en ik ga het gewoon weer terug zelf doen... dan kom ik maar een uurtje eerder mijn bed uit.

Wat mij het meeste irriteerde was idd mentaliteit, de ultieme luiheid en het niet nakomen van afspraken. De jeugd van tegenwoordig.... echt hopeloos. :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:45

Hij komt sowieso elke dag buiten (toen ook) en mijn zusje en moeder of vader gaan sowieso elke dag naar hem toe... Maar gewoon het idee dat je ik me ging aanpassen... "ow hij heeft deze week al 4 dagen gelopen, dan doen we vandaag lekker een rustig ritje door het bos".. Sowieso begin ik altijd gewoon lekker met een warming-up.. maar het is gewoon niet eerlijk tegenover het paard... Nu heeft dit maar kort geduurd, maar stel je voor dat je denkt dat iemand hem 2-3x per week rijdt en diegene komt nooit.. en jij komt maar 1x per week rijden en gaat dan een paar uur het bos in... (Ok, je merkt dat hij dan minder conditie heeft.. maar toch...)

Haha dan ken jij mijn zusje niet xNikitaaa :') die ruimt de poetskist op zo'n manier in dat zij precies weet hoe alles ligt... (en dan het liefst de borstels die je nodig hebt onderop :p) En gewoon hele kleine dingetjes... Maarja, je merkt het sowieso wel als het dekje niet nat is, je niets ziet etc. En bij haar merkte je het ook vooral aan het bit.. dat spoelde ze nooit af :') Wat dus weer handig was om te kijken of...

@An_J... Dat is dus het nadeel.... Jij bent verantwoordelijk voor wat je paard doet... En zonder cap... Ok, snap dat ze er wel naast blijft lopen, maar toch.. 1,80 is toch een stuk vallen (stel ze houdt haar evenwicht niet en je paard doet niet eens iets :s)

Waar het aan ligt, geen idee? De goede verzorgsters lijken gewoon op? (Of wonen ver weg?)

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:52

Lianne86 schreef:
Waar het aan ligt, geen idee? De goede verzorgsters lijken gewoon op? (Of wonen ver weg?)

Jeugd van tegenwoordig leert assertief te zijn, met die assertiviteit komt een hoop zelfvertrouwen mee. Negatieve consequentie hiervan is een vorm van egoisme. Er is weinig emphatisch vermogen terug te vinden in die kids. Weinig inlevend vermogen. Het denkt alleen maar "ik-ik-ik" en komt met slappe smoesjes als waarheid om zichzelf te excuseren. En eigenlijk kan je het die kinderen ook weer niet echt kwalijk nemen, immers, die passen zich alleen maar aan zeg maar.
Maar ja, enige vorm van verantwoordelijkheidsgevoel voor bijv een paard... is ver te zoeken.

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:59

Lianne86 schreef:
Haha dan ken jij mijn zusje niet xNikitaaa :') die ruimt de poetskist op zo'n manier in dat zij precies weet hoe alles ligt... (en dan het liefst de borstels die je nodig hebt onderop :p) En gewoon hele kleine dingetjes... Maarja, je merkt het sowieso wel als het dekje niet nat is, je niets ziet etc. En bij haar merkte je het ook vooral aan het bit.. dat spoelde ze nooit af :') Wat dus weer handig was om te kijken of...

Slim bedacht van je zusje :D Ik ben echt te lui om elke keer de moeite nemen om mijn poetskist helemaal netjes op te ruimen, zolang die nog maar dicht past, vind ik het best :o :D

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:02

Ik loop sinds een maandje rond bij 2 shetjes, en nu al 2x de kast opnieuw opgeruimd :') Al mijn spullen passen er gewoon niet bij, nu zo gedaan dat de meeste gebruikte spullen bovenop liggen en de rest onderop, dekens netjes opgevouwen zodat er meer ruimte is, hahaha :')

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:04

Ja ik vind veel goed maar een 4 jarige zonder cap en goede begeleiding op die reus werd me te gortig. Doe ik met mijn eigen dochter niet eens op die manier .. Laat staan dat ik verantwoordelijk wil zijn voor die van een ander..

Tja er zijn (m.i. Door de recessie) meer paarden dan bijrijders heb ik weleens het idee...

Maar de normen en waarden vd 'jeugd' is ook wel aan t veranderen..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:09

Starlight98 schreef:
Lianne86 schreef:

Slim bedacht van je zusje :D Ik ben echt te lui om elke keer de moeite nemen om mijn poetskist helemaal netjes op te ruimen, zolang die nog maar dicht past, vind ik het best :o :D

Ja, dat is ook logisch toch? :D (vroeger was het playmobil huis verboden, 1 poppetje anders en ze moest al weten wie er aan had gezeten :') dus die tic is ergens goed voor :D) Ik doe het ook altijd --> dicht is goed :))