Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:42

@ Stormchaser, ik ben idd voor openheid, maar dit geval/deze gevallen (waren er meer dan 1) bespreek ik liever met je op stal als je het niet erg vindt.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:29

Mindim schreef:
Stormchaser schreef:
@ Mindim:

Ik probeer alleen maar aan te geven dat je als paardeneigenaar ook je voordeel met een bijrijdster kunt doen zonder dat je daar geld voor hoeft te vragen.
Wat is het verschil dan volgens jou voor de eigenaar? Welk voordeel heeft de eigenaar dan meer van de bijrijder die niet betaald dan betaald?

Als je zelf met enige regelmaat niet aanwezig bent en je paard staat bijvoorbeeld met enorme mok in de wei is het fijn dat je iemand hebt die dat kan verzorgen. Bij ons op stal zijn er eigenlijk alleen maar positieve berichten van mensen die een bijrijdster hebben.

En niet alle bijrijders zijn paardendummies toch? Van jonge meiden kan ik me dat voorstellen, maar met wat oudere bijrijders kan je wel de nodige kennis verwachten, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:38

Serendip90 schreef:
Vaste dagen is aan de ene kant wel handig... Maar het moet voor allebei uitkomen en school gaat gewoon voor. Zo simpel is het. Hier kan ook altijd wat geschoven worden of wat dan ook. Het belangrijkste is dat als ik een keer vraag "Ben jij er morgen" en je zegt "ja" dat je ook echt gaat.. En niet zoals ik ooit heb gehad "nee, ik kan toch niet" en dan op het allerlaatste moment nog iets moeten gaan regelen :$ toen was ik boos!

@Vuurneon, das toch een redelijke bijdrage :p Mij als persoonlijke slaaf, breng nog water tijdens het uitstappen naar je ook dan...

Ja, maar probleem was dat hun er moeilijk over deden dat ik school belangrijker vond. Daarbij waren ze TE voorzichtig. Mocht nauwlijks iets. Dan was het te warm, dan te koud. Dan te veel vliegen etc. En paardje werd alsmaar dikker. Maar ik mocht niet meer dagen komen. En zelf gaven ze haar ook geen beweging.

Dus toen heb ik besloten om te stoppen. En werd ik van de week gevraagd om een haffie en quarter te verzorgen. En die mensen zijn zo anders. Denk echt dat ik super plek ben beland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:41

Ik vind wedstrijden leuk, maar heerlijk buitenrijden ook.

Dus het maakt mij niks uit als ik een wedstrijdpaard is, of recreatie paard. Hoop met verzorgpaard ooit wel eens wedstrijdje mee te kunnen pakken. Maar eerst elkaar eens leren kennen en een band opbouwen.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:57

Ik los dat wel/niet komen heel handig op, enkel komen als ik erbij ben. Ze heeft de code van het hok niet, dus ze kan et niet in (:

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:00

TeckTonie schreef:
Ik los dat wel/niet komen heel handig op, enkel komen als ik erbij ben. Ze heeft de code van het hok niet, dus ze kan et niet in (:

Misschien dat dat goed werkt bij een meisje van 13 maar dat kan je toch niet maken bij een volwassen ervaren bijrijder om elke keer op de lip te gaan zitten, je moet mensen ook een beetje vertrouwen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:07

Ik heb verder niet echt het hele topic doorgelezen want dat zou echt heel lang duren haha
Ik zelf verzorg een pony waar ik niet op kan rijden; dit is dus gewoon poetsen en wandelen of soms is met de eigenaresse wat spellen doen of iets. Ik mag alle dagen komen we hebben dus geen vaste dagen afgesproken. Dit simpelweg omdat de eigenaresse geen tijd heeft en ik niet altijd kan vanwege rooster/huiswerk. Ik hoef eigenlijk niks te doen; maar ik mest vaak, en ook help ik bij bepaalde stalwerkzaamheden. Dit hoeft dus niet, maar ik zie dit gewoon als 'verplicht' omdat bij een eigen paard nou eenmaal verantwoordelijkheden horen. Ze heeft ook nog een ander paard die ik af en toe mag poetsen. Ik rijd dus verder nooit, en dat vind ik geen probleem. In deze situatie zou ik het ook niet echt heel fair vinden als ik echt een bijdrage zou moeten betalen, de eigenaresse en ik hebben er allebei veel profijt van nu. Verder vind ik het wel logisch als je echt niks doet, mag rijden (les etc.) dat je dan een bijdrage betaald, maar voor gewoon echt alleen de verzorging zou ik geen bijdrage vragen; natuurlijk kost het geld, en ik heb het er ook wel voor over maar ik vind echt dat het van de situatie afhangt.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:19

Cassidy schreef:
@ Stormchaser, ik ben idd voor openheid, maar dit geval/deze gevallen6 (waren er meer dan 1) bespreek ik liever met je op stal als je het niet erg vindt.

Voel je niet verplicht hoor, ik vraag het puur uit nieuwsgierigheid. Het verklaart iig waarom je met 3 paarden geen hulp hebt! Balen hoor! Tot vanavond! ;)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:33

Miepie77 schreef:
TeckTonie schreef:

Misschien dat dat goed werkt bij een meisje van 13 maar dat kan je toch niet maken bij een volwassen ervaren bijrijder om elke keer op de lip te gaan zitten, je moet mensen ook een beetje vertrouwen.

Ik ben er elke dag, terwijl zij rijdt doe ik de stal, als er een probleem is kan ik altijd komen helpen met rijden. Waarom zou ik een risico pakken als ik er toch altijd kan zijn? (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:00

Gimme_Spurs schreef:
En niet alle bijrijders zijn paardendummies toch? Van jonge meiden kan ik me dat voorstellen, maar met wat oudere bijrijders kan je wel de nodige kennis verwachten, toch?

Ik heb om die reden altijd oudere bijrijders gehad 20+, maar dat is niet per definitie meer kennis hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:04

Stormchaser schreef:
Cassidy schreef:
@ Stormchaser, ik ben idd voor openheid, maar dit geval/deze gevallen6 (waren er meer dan 1) bespreek ik liever met je op stal als je het niet erg vindt.

Voel je niet verplicht hoor, ik vraag het puur uit nieuwsgierigheid. Het verklaart iig waarom je met 3 paarden geen hulp hebt! Balen hoor! Tot vanavond! ;)

Ik kan me er niet aan ontrekken dat ik hier toch een ondertoon in lees. Vriendelijk verpakt, maar niet oprecht. Daarom dit soort dingen toch liever persoonlijk bespreken, als het je tenminste aangaat :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:18

Mindim schreef:
Stormchaser schreef:

Ik kan me er niet aan ontrekken dat ik hier toch een ondertoon in lees. Vriendelijk verpakt, maar niet oprecht. Daarom dit soort dingen toch liever persoonlijk bespreken, als het je tenminste aangaat :)

Misschien is het handig om te stoppen met stoken :D Ik ken Stormchaser en ik denk dat ze persoonlijke fetes (en dit komt niet in de buurt) niet op een openbaar topic gaat uitvechten. Daar lijkt me bokt ook niet voor bedoelt. Dus als je op mijn reactie wilt reageren, suur me een pb en leef je uit. Maar laten we vanaf nu gewoon een schone discussie voeren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 00:52

Ik stook niet, ik merk iets op en vraag of dat per pb of persoonlijk kan. Verder snap ik niet helemaal waarom en waarover ik me in een persoonlijke pb aan jouw over moet uitleven? Ik voer een schone discussie, ik krijg het idee dat een ander dat niet helmaal doet en vraag dus of dat per pb/ persoonlijk kan en niet in het topic ;) En verder had ik al op jouw post gereageerd. Dus ik snap jouw reactie niet.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 00:58

Mindim schreef:
Gimme_Spurs schreef:

Ik heb om die reden altijd oudere bijrijders gehad 20+, maar dat is niet per definitie meer kennis hoor.

Nee dat klopt natuurlijk, dat is per persoon anders. Ik moet je eerlijk bekennen dat toen ik begon als bijrijder ook niets wist van het houden van een paard. Maar als ik meteen een eigen paard had gekocht, had ik het ook niet geweten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:07

Mindim schreef:
Ik stook niet, ik merk iets op en vraag of dat per pb of persoonlijk kan. Verder snap ik niet helemaal waarom en waarover ik me in een persoonlijke pb aan jouw over moet uitleven? Ik voer een schone discussie, ik krijg het idee dat een ander dat niet helmaal doet en vraag dus of dat per pb/ persoonlijk kan en niet in het topic ;) En verder had ik al op jouw post gereageerd. Dus ik snap jouw reactie niet.

de vraag is een beetje overbodig, er is namelijk door die twee personen al over een gekomen dat ze het in het echie op stal bespreken... je vermoeden is in het topic zelf, direct al ontkracht gewoon in het bericht wat je gequote hebt...dat geeft mij ook een ?? gevoel, maar daar maak ik geen opmerking over, want je geeft direct aan dat dat niet de bedoeling was.

wat betreft recreatie of sportpaard, ik vind beiden onder dezelfde voorwaarden vallen wat betreft wel of niet betalen...
ik doe het bij beiden niet :+

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:55

Ik irriteer mij behoorlijk aan deze opmerking Mindim. Je beledigd mij en als je mij zou kennen zou "niet oprecht" niet in je zijn opkomen. Ik vraag je dan ook vriendelijk dit soort opmerkingen voor je te houden. Ze zijn off-topic en op mij persoonlijk gericht.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:04

Zijn we klaar??

Laten we het erop houden dan ieder zo zijn eigen mening kan en mag hebben...
O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:27

Stormchaser schreef:
Ik irriteer mij behoorlijk aan deze opmerking Mindim. Je beledigd mij en als je mij zou kennen zou "niet oprecht" niet in je zijn opkomen. Ik vraag je dan ook vriendelijk dit soort opmerkingen voor je te houden. Ze zijn off-topic en op mij persoonlijk gericht.

Is goed hoor, wat jij wil :)
Als je verder iets aan me kwijt wilt, dan heb ik liever dat je het in een pb zet en niet in het topic, houden we het voor iedereen leuk. Ik reageer hier iig verder niet meer op die reacties ;)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:04

Dank je wel!

Kort samengevat:

Er zijn dus bijrijders die niets betalen omdat zij de eigenaar een dienst verlenen;
Er zijn bijrijders die wel meebetalen omdat de eigenaar vindt dat hij/zij hen een dienst verleend door van hun paard gebruik te maken;
Er zijn eigenaren die die geen geld aan een bijrijder willen vragen omdat zij vinden dan een bijrijdster hen een dienst verleend; en
Er zijn eigenaar die wel geld vragen omdat ze vinden dat er betaald moet worden voor het gebruik van het paard en spullen.

:)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:31

Ik ben eigenaar nummer 3! :))
keerkopkeer halen ze me toch uit de brand...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:35

Moderatoropmerking:
Dit is inmiddels de vierde moderatoropmerking waarin ik vraag om met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon en tevens de laatste. Indien deze moderatoropmerking weer wordt genegeerd zal er een slotje volgen.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:48

Stormchaser schreef:
Dank je wel!

Kort samengevat:

Er zijn dus bijrijders die niets betalen omdat zij de eigenaar een dienst verlenen;
Er zijn bijrijders die wel meebetalen omdat de eigenaar vindt dat hij/zij hen een dienst verleend door van hun paard gebruik te maken;
Er zijn eigenaren die die geen geld aan een bijrijder willen vragen omdat zij vinden dan een bijrijdster hen een dienst verleend; en
Er zijn eigenaar die wel geld vragen omdat ze vinden dat er betaald moet worden voor het gebruik van het paard en spullen.

:)

Mooie samenvatting!

ik ben:
Er zijn dus bijrijders die niets betalen omdat zij de eigenaar een dienst verlenen (behalve als er door mijn doen (bv veel buiten rijden) bv ijzers onder moeten, die betaal ik wel)

en toen ik zelf paarden had was ik:
Er zijn eigenaren die die geen geld aan een bijrijder willen vragen omdat zij vinden dan een bijrijdster hen een dienst verleend;

Dus ben wel consequent :)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:01

Haha ja dat is inderdaad erg consequent, helaas kan ik dat van mezelf niet zeggen. Ik vraag geen geld om mijn paard bij te rijden maar ik heb ooit wel geld betaald om iemand anders haar paard bij te rijden :-). Het is mij om het even. Als het klikt met degene die mijn paard wil rijden en ik weet via via een beetje hoe ze is dan scheelt het mij tijd en dat is wel lekker, ik hoef daar geen geld voor. Aan de andere kant toen ik er zelf geld voor betaalde gaf mij dat ook wel een goed gevoel omdat ik zo het idee had dat 'ie een beetje van mij was! Jeetje wat tegenstrijdig eigenlijk ;-) !

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:02

Stormchaser schreef:
Haha ja dat is inderdaad erg consequent, helaas kan ik dat van mezelf niet zeggen. Ik vraag geen geld om mijn paard bij te rijden maar ik heb ooit wel geld betaald om iemand anders haar paard bij te rijden :-). Het is mij om het even. Als het klikt met degene die mijn paard wil rijden en ik weet via via een beetje hoe ze is dan scheelt het mij tijd en dat is wel lekker, ik hoef daar geen geld voor. Aan de andere kant toen ik er zelf geld voor betaalde gaf mij dat ook wel een goed gevoel omdat ik zo het idee had dat 'ie een beetje van mij was! Jeetje wat tegenstrijdig eigenlijk ;-) !

Je slaat de spijker op z'n kop!

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:04

Stormchaser schreef:

haha, ja das wel tegenstrijdig, hihi. Ik wil op zich best iets betalen, maar heb nooit geld voor het rijden van gevraagd. Ik dacht altijd: ik kan die dag zelf niet, dus vind het fijn dat zij gaat.

Misschien blijft het altijd wel dubbel, wat jij zegt: als de klik er is, dan heb je er van beide kanten misschien wel wat voor over?