Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindim schreef:Stormchaser schreef:@ Mindim:
Ik probeer alleen maar aan te geven dat je als paardeneigenaar ook je voordeel met een bijrijdster kunt doen zonder dat je daar geld voor hoeft te vragen.
Wat is het verschil dan volgens jou voor de eigenaar? Welk voordeel heeft de eigenaar dan meer van de bijrijder die niet betaald dan betaald?
Als je zelf met enige regelmaat niet aanwezig bent en je paard staat bijvoorbeeld met enorme mok in de wei is het fijn dat je iemand hebt die dat kan verzorgen. Bij ons op stal zijn er eigenlijk alleen maar positieve berichten van mensen die een bijrijdster hebben.
Serendip90 schreef:Vaste dagen is aan de ene kant wel handig... Maar het moet voor allebei uitkomen en school gaat gewoon voor. Zo simpel is het. Hier kan ook altijd wat geschoven worden of wat dan ook. Het belangrijkste is dat als ik een keer vraag "Ben jij er morgen" en je zegt "ja" dat je ook echt gaat.. En niet zoals ik ooit heb gehad "nee, ik kan toch niet" en dan op het allerlaatste moment nog iets moeten gaan regelentoen was ik boos!
@Vuurneon, das toch een redelijke bijdrage :p Mij als persoonlijke slaaf, breng nog water tijdens het uitstappen naar je ook dan...
TeckTonie schreef:Ik los dat wel/niet komen heel handig op, enkel komen als ik erbij ben. Ze heeft de code van het hok niet, dus ze kan et niet in (:
Cassidy schreef:@ Stormchaser, ik ben idd voor openheid, maar dit geval/deze gevallen6 (waren er meer dan 1) bespreek ik liever met je op stal als je het niet erg vindt.
Miepie77 schreef:TeckTonie schreef:Ik los dat wel/niet komen heel handig op, enkel komen als ik erbij ben. Ze heeft de code van het hok niet, dus ze kan et niet in (:
Misschien dat dat goed werkt bij een meisje van 13 maar dat kan je toch niet maken bij een volwassen ervaren bijrijder om elke keer op de lip te gaan zitten, je moet mensen ook een beetje vertrouwen.
Stormchaser schreef:Cassidy schreef:@ Stormchaser, ik ben idd voor openheid, maar dit geval/deze gevallen6 (waren er meer dan 1) bespreek ik liever met je op stal als je het niet erg vindt.
Voel je niet verplicht hoor, ik vraag het puur uit nieuwsgierigheid. Het verklaart iig waarom je met 3 paarden geen hulp hebt! Balen hoor! Tot vanavond!
Mindim schreef:Stormchaser schreef:
Voel je niet verplicht hoor, ik vraag het puur uit nieuwsgierigheid. Het verklaart iig waarom je met 3 paarden geen hulp hebt! Balen hoor! Tot vanavond!
Ik kan me er niet aan ontrekken dat ik hier toch een ondertoon in lees. Vriendelijk verpakt, maar niet oprecht. Daarom dit soort dingen toch liever persoonlijk bespreken, als het je tenminste aangaat
Mindim schreef:Gimme_Spurs schreef:En niet alle bijrijders zijn paardendummies toch? Van jonge meiden kan ik me dat voorstellen, maar met wat oudere bijrijders kan je wel de nodige kennis verwachten, toch?
Ik heb om die reden altijd oudere bijrijders gehad 20+, maar dat is niet per definitie meer kennis hoor.
Mindim schreef:Ik stook niet, ik merk iets op en vraag of dat per pb of persoonlijk kan. Verder snap ik niet helemaal waarom en waarover ik me in een persoonlijke pb aan jouw over moet uitleven? Ik voer een schone discussie, ik krijg het idee dat een ander dat niet helmaal doet en vraag dus of dat per pb/ persoonlijk kan en niet in het topicEn verder had ik al op jouw post gereageerd. Dus ik snap jouw reactie niet.
Stormchaser schreef:Ik irriteer mij behoorlijk aan deze opmerking Mindim. Je beledigd mij en als je mij zou kennen zou "niet oprecht" niet in je zijn opkomen. Ik vraag je dan ook vriendelijk dit soort opmerkingen voor je te houden. Ze zijn off-topic en op mij persoonlijk gericht.
Stormchaser schreef:Dank je wel!
Kort samengevat:
Er zijn dus bijrijders die niets betalen omdat zij de eigenaar een dienst verlenen;
Er zijn bijrijders die wel meebetalen omdat de eigenaar vindt dat hij/zij hen een dienst verleend door van hun paard gebruik te maken;
Er zijn eigenaren die die geen geld aan een bijrijder willen vragen omdat zij vinden dan een bijrijdster hen een dienst verleend; en
Er zijn eigenaar die wel geld vragen omdat ze vinden dat er betaald moet worden voor het gebruik van het paard en spullen.
Stormchaser schreef:Haha ja dat is inderdaad erg consequent, helaas kan ik dat van mezelf niet zeggen. Ik vraag geen geld om mijn paard bij te rijden maar ik heb ooit wel geld betaald om iemand anders haar paard bij te rijden. Het is mij om het even. Als het klikt met degene die mijn paard wil rijden en ik weet via via een beetje hoe ze is dan scheelt het mij tijd en dat is wel lekker, ik hoef daar geen geld voor. Aan de andere kant toen ik er zelf geld voor betaalde gaf mij dat ook wel een goed gevoel omdat ik zo het idee had dat 'ie een beetje van mij was! Jeetje wat tegenstrijdig eigenlijk
!
Stormchaser schreef:Haha ja dat is inderdaad erg consequent, helaas kan ik dat van mezelf niet zeggen. Ik vraag geen geld om mijn paard bij te rijden maar ik heb ooit wel geld betaald om iemand anders haar paard bij te rijden. Het is mij om het even. Als het klikt met degene die mijn paard wil rijden en ik weet via via een beetje hoe ze is dan scheelt het mij tijd en dat is wel lekker, ik hoef daar geen geld voor. Aan de andere kant toen ik er zelf geld voor betaalde gaf mij dat ook wel een goed gevoel omdat ik zo het idee had dat 'ie een beetje van mij was! Jeetje wat tegenstrijdig eigenlijk
!