Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:05

Ik heb ook alweer een nieuwe advertentie geplaatst maar wordt er ook flink zat van. Ben denk vanaf augustus al aan het zoeken naar een bijrijder. Heb drie meiden in de tussen tijd gehad en alle drie kwamen de afspraken niet na......ik ga volgende week verhuisen naar Enspijk (stal ligt direct aan de A2 Deil/Geldermalsen en heel makkelijk te bereiken vanaf alle kanten) dus zoekt iemand wat laat maar weten!! Hoop dat op de nieuwe stal misschien iemand wat weet....

Goia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:04

jebuurmeisje schreef:
Ik ben ook weer op zoek naar een leuk verzorgpaardje, maar helaas tot nu toe nog niet echt veel gehoord, wel wat reactie's van mensen uit otterlo en renswoude, terwijl ik duidelijk in mn advertentie heb staan dat ik alleen in veenendaal, rhenen of elst, lunteren, ederveen wil :Y)
reageer dan nieet!
Maarja, iemand nog op zoek? In veenendaal, rhenen of elst, lunteren, ederveen dus... advertentie staat op mp.

op pagina 24 van dit topic staat er iemand die zijn paarden in rhenen heeft staan :)

Quinty97

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:43

Iedereen heeft het moeilijk, de mensen die een paard/pony zoeken, maar ook de mensen die een verzorgster zoeken.
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken maar het wil maar niet lukken.
Ik zoek denk k al zo'n 3 jaar ongeveer.
Maar ik ben pas vanaf dit laatste jaar serieus omdat ik nu 15 ben en hiervoor was ik veel te jong om zelfstandig voor een paar/pony te zorgen.

Maar ik heb heel vaak, dan zie ik een leuke advertentie die me aanspreekt, dan reageer ik erop of ze nog iemand zoeken en of ik in aanmerking zou komen aan hem/haar eisen.

Dat vraag ik dan in een mail, maar ik krijg nooit een reactie terug ?

Dat snap ik dan niet, ik heb liever dat je gewoon 'nee' tegen me zegt ipv. Geen reactie geven.

Maar als iemand nog een paard of pony weet die een verzorgster of bijrijder zoekt rond Zandvoort en aerdenhout etc. Dan graag een reactie, want ik wil ervaring opdoen hoe het is om een eigen paard te hebben, want dat is heel anders dan op een manege rijden, hoelang je ook op een manege rijd, een eigen paard is heel anders.

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:58

Nog steeds ben ik op zoek naar een bijrijder in de buurt
van Den Bosch. Mensen die reageren laten uiteindelijk
niets meer horen, had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn!

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:12

Ik had dat ook niet verwacht! Ik ben al maanden op zoek naar een verzorgpony in Ermelo. Over advertenties geplaatst, maar niemand die reageert. En als er dan eindelijk iemand reageert (ik helemaal blij) is het een kleine pony van 1 meter 20 ofzo.... Of ze vragen er heel veel geld voor.. Mijn vriendinnen hebben ook al van alles voor me geprobeerd, maar tevergeefs... Misschien is er hier iemand die een verzorgster zoekt die haar afspraken nakomt?! Zoek een verzorgpony in (de buurt van) Ermelo!!
Heb ook een advertentie op Bokt en Marktplaats staan!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:24

Waarom is een kleine pony niet goed? Die kan je toch ook verzorgen?

(en als je antw is: ik kan er niet op rijden, kan dat wel de reden zijn waarom je weinig reacties krijgt, eigenaren zien niet graag dat het rijden op de eerste plaats staan, tenzij ze echt een bijrijder zoeken en niet zozeer een verzorger)

fibitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:51

Hier hebben we het ook zwaar onderschat hoor... Als ze dan eens reageren, dan krijg je plots geen antwoord meer van hun als je gewoon vraag 'hoe lang ze al rijden' of 'hoeveel ervaring ze hebben met paarden' of van die simpele vragen *zucht* Heb nooooit gedacht dat het zo moeilijk ging zijn!! En als er dan eens iemand komt, dan blijkt dat deze toch niet zo goed rijdt als deze beweerde. Of krijg je van die penny's over de vloer die beweren dat ze elk paard aankunnen, maar dan wel binnen de vijf minuten terug op de grond staan met de verklaring dat mijn paard "superwild" is... Terwijl ik een doodbraaf knolletje heb dat gewoon eens de beentjes durft strekken |o

Ook als bijrijder een verzorgpaard vinden vond ik niet makkelijk (maar wel makkelijker dan een bijrijder zoeken voor mijn paard). Ik kreeg toen allerlei reacties op mijn zoekertje met uitspraken als 'de snelle gang heeft hij nog niet onder de knie, maar je kan er wel samen met hem aan werken' (de snelle gang ... bij ons noemen ze dat een galop ;p). Ook soms mensen die absoluut geen uitleg wouden geven en die dus vrij onbetrouwbaar overkwamen. Als meisje ben je dan niet echt geneigd om op zo zoekertjes in te gaan.
Ooit had er ook iemand gereageerd die een uitleg gaf van drie/vier zinnen, maar in die zinnen stonden denk ik meer taalfouten dan woorden en hele rare zinsconstructies. Ok het is misschien niet helemaal correct om op basis daarvan iemand te beoordelen, maar iemand die van die zinnen maakt.. Daar ga ik toch ook niet meteen op in hoor.
(dit heb ik letterlijk gecopieerd vanuit mijn mail nu)
Zoek de fout(en):
"dat wordt overlegt, wadele kan ze perfect ze gaat door alles rijden is grote voltes een 8 diagonaal, gebroke lijn, gallop draf, vrijheidsdresuur. ik deet vroeger maandag rustdag omdat ik werk dan, dinsdag logeren, woensdag rijden, donderdag vrijheidsdr., vrijdag, wandelen, zaterdag les: rijden zondag wandel ik rij 1 uur telkens dat kan geen kwaad.
ze is lief alleen ze durft wel eens profiteren hiermee bedoel ik weigeren om te galloperen enzo maar als je vol houd doet zij dat. ze is namelijk nog jong he :p"

Ik weet niet hoe het met jullie is, maar van zo teksten krijg ik echt hoofdpijn :?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:18

Oef!
Mijn ervaring is inderdaad ook dat mensen gewoon niet meer reageren. En bij mensen van 10 die zeggen dat ze heel goed kunnen rijden en dat ze mijn paard wel even verder helpen zet ik ook mijn vraagtekens, al kan het in uitzonderingsgevallen wel waar zijn, maar die meisjes zijn meestal niet zo hard op zoek naar een verzorgpaard.
Ik kom er liever toevallig eentje tegen. Mijn huidige verzorgster kende ik al dus ik kon ook wel een beetje inschatten hoe ze met mijn paard om zou gaan. Ik weet dat ze haar afspraken nakomt, dat ze heel lief is tegen het paard en ze houdt me ook van alles op de hoogte :j
En ze heeft net een topicje gemaakt van mijn paard en haar: [RIJ-ITP] Les & Wedstrijd met Verzorgpaard Arwen @Manege
:D :D :D

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:40

Ik ga Zaterdag waarschijnlijk naar een paardje :)

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:53

@Danielle: fijn voor je!

Ook hier schiet het niet op met het vinden van een verzorger. Zit eraan te denken leeftijdsgrens naar beneden te halen, naar de 15 jaar. Mar vind dat best lastig, zeker als ik de ervaringen in dit topic lees!

Quinty97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:58

@maaikiemike er zullen slechte ervaringen zijn met jonge verzorgers maar ook goede ervaringen, dus ga niet meteen af op de leeftijd, blijf er gewoon de eerste paar keer bij als hij/zij jou paard verzorgt of rijd

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:43

Quinty97 schreef:
Iedereen heeft het moeilijk, de mensen die een paard/pony zoeken, maar ook de mensen die een verzorgster zoeken.
Maar ik ben pas vanaf dit laatste jaar serieus omdat ik nu 15 ben en hiervoor was ik veel te jong om zelfstandig voor een paar/pony te zorgen.

Maar ik heb heel vaak, dan zie ik een leuke advertentie die me aanspreekt, dan reageer ik erop of ze nog iemand zoeken en of ik in aanmerking zou komen aan hem/haar eisen.

Dat snap ik dan niet, ik heb liever dat je gewoon 'nee' tegen me zegt ipv. Geen reactie geven.

Maar als iemand nog een paard of pony weet die een verzorgster of bijrijder zoekt rond Zandvoort en aerdenhout etc. Dan graag een reactie, want ik wil ervaring opdoen hoe het is om een eigen paard te hebben, want dat is heel anders dan op een manege rijden, hoelang je ook op een manege rijd, een eigen paard is heel anders.

toeval ik zoek in excact die Zelfde op geving!! is vrij weinig te vinden daar hé?!

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:11

Quinty97 schreef:
@maaikiemike er zullen slechte ervaringen zijn met jonge verzorgers maar ook goede ervaringen, dus ga niet meteen af op de leeftijd, blijf er gewoon de eerste paar keer bij als hij/zij jou paard verzorgt of rijd

Klopt. Maar sta in buitengebied, dus rijbewijs is makkelijk. Tevens een erg leuk paard, maar niet voor een onervaren ruiter. Ga toch een poging wagen, je weet maar nooit!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:31

Quinty97 schreef:

Leeftijd zegt inderdaad niet alles maar toch verantwoordelijkheid komt met de jaren. Dus als je echt iemand zoekt die volledig zelfstandig moet gaan werken zou ik toch wel een wat "ouder" iemand willen in plaats van iemand van 12.
Heb je nu zelf wel de tijd en zin om er samen aan te werken zou een jonger iemand geen probleem zijn maar om ze op 12 jarige leeftijd helemaal alleen te laten zou ik niet gauw doen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 00:36

Ik meld me ook maar weer eens!

Wij zijn ook op zoek naar mensen die ongeveer 5 keer in de week kunnen. Dan kom je waarschijnlijk op een merrie te rijden, maar bij meer ervaring en zo is de kans op om op een hengst te rijden natuurlijk ook aanwezig. Je krijgt dressuurles en een paard dat bij je past, gratis verder. Het enige wat we er voor vragen is wat stallen uitmesten, wat gewone klusjes, een aantal keer komen dus en wat gezelligheid. Er reageren wel 'ns meiden, maar sommigen beloven terug te mailen en doen dat niet, anderen zeggen dat ze dingen kunnen die niet waar zijn en we hebben ook al meiden gehad die na 1 of 2 dagen zeiden dat ze 'een ander rooster kregen' en dat soort kulsmoezen. Vooral als ze 2 weken daarna een ander verzorgpaard hebben.

Is het werk te veel gevraagd? Zijn mensen bang de handen uit de mouwen te steken of zo?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 08:25

Ja ik ben er bang voor, het lijkt wel of ze tegenwoordig echt alleen nog naar willen rijden en het mag niets kosten ook!
Ik heb er al meerdere gehad, duidelijk uit gelegt wat de bedoeling is en het zijn twee paarden mesten verder gewoon niets en lekker bezig zijn met de paarden en rijden maar na een paar keer komen is het in eens te ver weg ofzo....

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:13

Ik meld me ook....

Ik ben nu sinds kort op zoek naar een verzorger/bijrijder voor 2 dagen in de week (in 't gooi)
Ik vraag geen bijdrage, ik verwacht alleen dat iemand (zeker de eerste periode) met regelmaat les neemt

Advertentie al vaak bekeken, meteen al een heel leuke reactie.
Gebeld, afspraak gemaakt, en niet op komen dagen, geen reactie op mijn sms, telefoon en email..

Dat je je bedenkt is 1 ding, maar om even af te zeggen is niet meer dan fatsoenlijk toch?

Quinty97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:57

horzlover schreef:
Quinty97 schreef:

toeval ik zoek in excact die Zelfde op geving!! is vrij weinig te vinden daar hé?!

Ja erbij echt weinig te vinden, ik zoek al een tijdje maar ik vind niks

Quinty97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:03

Tigra_ schreef:
Quinty97 schreef:

Leeftijd zegt inderdaad niet alles maar toch verantwoordelijkheid komt met de jaren. Dus als je echt iemand zoekt die volledig zelfstandig moet gaan werken zou ik toch wel een wat "ouder" iemand willen in plaats van iemand van 12.
Heb je nu zelf wel de tijd en zin om er samen aan te werken zou een jonger iemand geen probleem zijn maar om ze op 12 jarige leeftijd helemaal alleen te laten zou ik niet gauw doen.

Ja ik snap jullie heel goed want het is wel een dier waar je heel veel van houdt en dus niet graag bij vreemde achterlaat maar ik vind het verschil tussen 12 en 15 toch wel groot,
Als ik een paard had zou ik hem ook niet zomaar bij een kind van 12 achterlaten, maar bij iemand van 15/16 zou ik het wel proberen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:08

De 15 jarige die ik heb gezen vind ik ook nog niet echt verantwoordelijk hoor. Ze komen wel, doen wat je vraagt maar ze missen het inschattings vermogen om bijvoorbeeld gevaar te zien, zijn impulsiever en drukker. Natuurlijk zijn er uitzoneringen maar als ik een eigen paard zou hebben en en bijrihder zocht word het echt 18+

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:03

Ik ben al eeuwen op zoek naar een verzorgpaard, alleen ivm werk kan ik er dus alleen in de avond uren heen en de reacties die ik krijg zijn vaak van mensen die op een stal staan zonder verlichting :+
Rijden dat hoeft echt niet, ik wil me heel graag verdiepen in het vrijheidsdressuren maar zonder verlichting wordt dat knap lastig. Of gewoon een stukje aan de hand wandelen, maar in een buitengebied zonder licht is dat nou ook niet echt handig te noemen :Y)
Binnenkort is afstand niet zo'n probleem meer omdat ik bijan mag afrijden en dan voor een auto ga kijken dus hoop dan eindelijk eens een leuk paardje te vinden :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:26

Suuskipje schreef:
Ik ben al eeuwen op zoek naar een verzorgpaard, alleen ivm werk kan ik er dus alleen in de avond uren heen en de reacties die ik krijg zijn vaak van mensen die op een stal staan zonder verlichting :+
Rijden dat hoeft echt niet, ik wil me heel graag verdiepen in het vrijheidsdressuren maar zonder verlichting wordt dat knap lastig. Of gewoon een stukje aan de hand wandelen, maar in een buitengebied zonder licht is dat nou ook niet echt handig te noemen :Y)
Binnenkort is afstand niet zo'n probleem meer omdat ik bijan mag afrijden en dan voor een auto ga kijken dus hoop dan eindelijk eens een leuk paardje te vinden :)

Weet niet of je echt in het centrum van Utrecht woont? dan wordt het misschien wat ver voor je maar anders denk er maar eens over na voor als je je rijbewijs hebt, ik heb hele leuke paardjes waar je in de avond licht hebt een mooie bak en je mag doen wat je wilt, rijden, NH, vrijheidsdressuren....enz.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:27

Hoever vanaf Utrecht zou je max willen gaan Suuskipje?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:29

Wow dit is tof :D
Voor nu kan ik nog niet zo ver omdat ik mn rijbewijs nog niet heb, zodra ik het heb wil ik er wel een half uur voor in de auto zitten hoor :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:37

Ik weet natuurlijk niet waar je precies woont maar mijn paarden staan direct aan de snelweg en is het denk net een half uurtje rijden...