Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vithou

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:53

Lees al tijdje mee, maar klinkt goed zeg :D
Ik dacht altijd dat ik geluk had met goldie, maar als ik het zo lees heeft de baas ook wel geluk met met, haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:45

Fijn om te horen. :j
Ik hoop voor jou en dat meisje dat het iets gaat worden en dat ze klik vindt. :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:59

Als er nog mensen in de buurt van Langeraar/Ter Aar nog iemand zoeken om te verzorgen.
Ik heb tijd over en wil misschien wel weer een verzorgpaard..
Enige wat ik wil: erg in de buurt, betrouwbare en eerlijke eigenaar en geen bijdrage!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:47

Vind het ook altijd een dráma verzorgsters. Al had ik geld op mijn rug groeien had ik er geen een gehad want de tijd is niet zo'n probleem. Maar vind nou nooit echt een leuke geschikte meid, er is altijd wel iets wat tegen zit. Al heb je een leuke kan die niet de bijdrage leveren die ik wil, of dan stoppen ze na een maand, of dan kunnen ze maar paar dagen of juist niet op de dagen dat ik juist zoek. Nu is er vorige week maandag eentje wezen kijken, die komt donderdag weer. Zondag zou er ook een komen, maar die is gewoon niet komen opdagen!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 01:21

maar hebben jullie, nou zelf wel is aan de andere kant van het verhaal gestaan?
ik zeg heel eerlijk, bij mij geen verzorgster, ik heb mijn paard voor mij en mij alleen.

maar ik ben ook verzorgster geweest wisten jullie:
- dat je niks goed doet als je het op je eigen manier doet
- dat je altijd slechter rijd dan de eigenaar
- het best vervelend is om of geen les te mogen volgen, of bij door eigenaar aangewezen persoon, of dit juist wel MOET?
-als er spullen op de stal liggen en iemand van stal ze sloopt, het altijd alsnog jou schuld is?
- als het paard iets heeft, t altijd wel bij jou rijden gebeurt zal zijn (ookal is t een hoefzweer?)
- als je weg gaat, en met een nieuwe lukt het niet het ook allemaal jou schuld is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 02:14

Smurffie: Ik heb zelf ook verzorgpaarden gehad.
Sterker nog, ik heb er 2 overgenomen van de vorige eigenaren.
En ook op dit moment werk ik met een paar Lusitano's die niet van mij zijn. :)
Ik heb eigenlijk vanaf mijn 12de altijd andere paarden verzorgd, ook toen ik al een eigen paard had en dat doe ik nu dus nog steeds.
Bij mijn tweede verzorgpaard kon ik ook niks goed doen, ik reed niet goed genoeg, ik poetste niet goed genoeg, ik longeerde verkeerd.
Ik kreeg ook de schuld van allerlei dingen die ik niet op mijn geweten had.
Juist daarom ben ik ws één van de liefste mensen waarbij je een verzorgpaard kunt hebben.
Omdat ik begrijp dat een vreemd paard best wel griezelig kan zijn, en dat de klik pas later komt, als je de tijd er maar voor neemt.
Iemand die mijn paard wil verzorgen, mag alles op zijn of haar manier doen, zolang het maar veilig is.
Zelf ben ik sinds ik zoveel ben aangekomen ook geen perfecte ruiter, dus ik zal nooit van iemand zeggen dat diegene slecht rijdt.
Maar ze moet mijn paard wel aankunnen, en dat heb ik dus ook heel duidelijk in mijn advertentie gezet. :)
Lessen mogen er van mij gevolgd worden, dat moedig ik alleen maar aan, maar wel op eigen kosten.
En dingen gaan nou eenmaal kapot, zolang het niet met opzet gedaan wordt en niet te vaak voorkomt is dat iets waar je mee moet dealen.

Maar ik denk dat jouw reactie niet echt aanvallend bedoeld is, maar dat je zelf aardig wat mee hebt gemaakt qua verzorgpaarden.
Dat maak ik tenminste op uit je reactie, verbeter me maar als ik het fout heb. :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:49

smurffie schreef:
ik zeg heel eerlijk, bij mij geen verzorgster, ik heb mijn paard voor mij en mij alleen.

- het best vervelend is om of geen les te mogen volgen, of bij door eigenaar aangewezen persoon, of dit juist wel MOET?
-als er spullen op de stal liggen en iemand van stal ze sloopt, het altijd alsnog jou schuld is?
- als het paard iets heeft, t altijd wel bij jou rijden gebeurt zal zijn (ookal is t een hoefzweer?)
- als je weg gaat, en met een nieuwe lukt het niet het ook allemaal jou schuld is?

Dat soort mensen zullen er inderdaad genoeg zijn ja.....
Maar gelukkig zijn er ook lieve paardeneigenaren :D
-Ik bemoei me niet met de manier waarop mijn bijrijdster het doet, zolang het maar voor het paard correct is
-veel slechter rijden als mij gaat niet _O-
-mijn bijrijdster mag helemaal zelf weten of en bij wie ze wil lessen, heb er alleen wel de opmerking bij dat diegene die les geeft wel op stal komt.
-ik bij kapotte spullen denk, tja dan had ik het zelf maar moeten doen
-een paard kan altijd iets krijgen, mijn bijrijdster is geen onverantwoorde meid dus het zal nooit door haar schuld zijn.
-als ze weg zou gaan ik dat heel erg jammer vind!
Dat laatste wat je schrijft vind ik alleen maar heel erg lachwekkend, zo veel verkeerd deed je dan niet met dat paard :D

Jammer dat je de verkeerde persoon hebt getroffen, ik hoop voor jou dat je nog eens iemand treft die niet zo zeurt ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:23

Ik bedoelde het ook zeker niet aanvallend ;), maar wilde even duidelijk maken dat het ook flink andersom kan zijn.

Jammer genoeg is dit de ervaring die ook veel mensen overkomt, en waarschijnlijk bedoelen de meeste het niet zo slecht als het over komt. Dit geld van beide kanten.

justdiesel@ snap dat jij erom moet lachen, mij doet het echter erg veel pijn, voeld als verraad dat ik haar heb laten zitten.

Koudbloedkim@ ik bedoelde ook niet dat dit op jou gericht was, ik ken jou en je paardje niet dus kan totaal niet oordelen en zal dit ook zeker niet doen, maar je hoort vaak dat de bijrijdster fout is aan alle kanten, wat ik dan toch even wil verdedigen :)

Er zal uiteindelijk vast en zeker iemand zijn die het goed met eigenaar en goed met paard kan vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:01

Ja, die laatste zin is inderdaad wel heel belangrijk.
Ik denk niet dat je het hele topic hebt doorgelezen, want er wordt regelmatig over beide kanten gesproken.
Er worden ervaringen uitgewisseld van verzorgster en van paardeneigenaren en we laten elkaar gelukkig allemaal in elkaars waarde.
Op één rare opmerking na dan.. :=
Je kunt namelijk niet alle verzorgsters over één kam scheren en ook niet alle eigenaren van een paard. :)

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:24

smurffie schreef:

Dat is niet altijd zo, ik heb dan wel nooit een verzorgpaard of wat dan ook gehad altijd eigen maar ik heb mijn verzorgster nooit zo behandelt.
Mijn verzorgster heeft aangegeven dat als ze iets doet met rijden wat ik niet wil hebben dat ik het aan moet geven, dit heb ik nog
nooit gedaan want ze doet het keurig!
Ze wil strax ook les volgen en ik heb haar gezegt dat kan ze samen met mij doe bij de instructrice die ik heb maar ze mag ook zelf iemand zoeken.
Zelfs haar lidmaatschap bij een club waar ze rijdt op mijn paarden worden nog betaald, wil ze op concour dan kan ze met mij mee gaan als ik ook met
mijn andere paarden op concour ga heeft ze een concour waar ik zelf niet aan mee doe maar wil ze er toch heen is dit geen probleem en
word ze er heen gebracht.
Als ze mijn spullen sloopt heb ik ook geen probeem mee dan moet ze het even tegen mij zeggen en dan haal ik weer nieuwe, maar ze wil strax
al haar eigen spul aanschaffen. Verder hoeft ze nergens aan mee te betalen.
het enige wat ik wel wil is dat als ze er is en zijn stal is nog niet gedaan dat ze die dan doet en dat vind ze ook geen probleem.

Natuurlijk is niet iedere eigenaar zo maar er zijn ook wel heel wat normale, alleen je moet net een goede treffen.

LSJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:13

Toen ik nog geen eigen paard had heb ik ook 2 paarden verzorgd.
Ik had hier zelf het idee van doe ik dit wel goed, doe ik dat wel goed en dan ga je het ook fout doen.
Niet elke paardeneigenaar heeft daar begrip voor dat je alles niet in 1x goed kan doen met een paard
die je niet kent ..

Hoe dan ook, ik ben superblij met mijn bijrijdster!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:38

mayOOo @ ik weet best dat dit niet altijd het geval is :) en het was ook niet aanvallend bedoeld, maar wat ik wilde zeggen is die die verzorgsters die paardje zoeken naar alles proberen te mailen als het ze beter lijkt, is voor paardeneigenaar erg vervelend. (heb voor vriendin meisje moeten zoeken dan staat erbij pony met veel pit en krijg je mail van meisje dat erop wil leren rijden.) Maar dit is niet zo rot bedoeld. En als ze ergens zijn waar het dus fout loopt proberen ze het wellicht wel goed te doen, of doen ze het ook wel goed maar "anders"!

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 04:29

Zo, nog steeds zoekende.. -.-
paard maand geleden advertentie op marktplaats gezet, veel gereageerd.
krijg ik een paar reacties van mensen, 1 met 2 leuke friezen, maar woonde uiteindelijk te ver weg kwamen we achter (ivm openbaar vervoer moest ik nog flink wat kilometers te voet afleggen vannaf de halte) dus dat ging niet door.

krijg ik vorige week een reactie die gewoon pijn deed zo grof vond ik m overkomen.
begon dat ik maar terug moest mailen als ik nog wat zocht.

dus netjes teruggemaild en bij verteld van wat ik kan, en eerlijk verteld dat ik wel af toe angstig kan zijn vanwege n nare val.

krijg ik een mail terug, dus je kan niks en bent angtig?

dus ik terug gemaild dat het er maar net aan ligt hoe ik me bij het paard voel.
krijg ik een mail terug: Je kan beter een rijke vriend zoeken en anders je fantasieën maar weg gooien. :\

nou jah, nu maar de advertentie weer omhoog geschopt en weer op bokt een geplaatst. wil niet echt zo, zit bijna te denken maar te stoppen in de paarden ;(

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 08:32

Jeetje Kiwi, dat is gewoon sadistisch hoe er op jou gereageerd werd door die eigenaar! :(:)

Gewoon volhouden, zo'n reactie zegt meer over die ander dan over jou!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:16

@kiwi, zo'n vent kreeg van mij toch een mail terug......
Je moet maar zo denken, bij zo'n bullebak wil je niet eens een paard bijrijden!

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:26

@ Kiwi
Dat is heel naar en vervelend voor jou, en het slaat ook helemaal nergens op wat die man zegt.. maar je doet er niks aan. Niet iedereen is even aardig, dat blijkt maar weer.
Gewoon niks van aantrekken en verder zoeken! Een klik met de eigenaar is ook niet heel onbelangrijk.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:10

Ik ben helaas nog steeds zoekende. Het meisje heeft gemaild dat ze nog steeds met haar rug zit en dat ze het nog rustig aan moet doen. Jammer maar helaas. Snap het ook wel een beetje, mijn merrie staat al een tijd stil en kan dan gekke sprongen maken in het begin. Tot ze weer weet hoe het moet en is ze zeer lief. Ze heeft alleen goede begeleiding nodig en vertrouwen in de ruiten ivm haar oog.

Wat ik dan weer niet snap is waarom ze dan op een advertentie reageert. Dat vind ik dan weer jammer. Ik vind het zonde voor mijn paard dat ze niet komt. Er komen wel reacties op de advertentie maar zodra ze horen dat ze maar 1 oog heeft haken de meesten af. De kids van 13-14 blijven dan over. En dat vind ik echt te jong. Niet dat ze het niet zouden kunnen, ze rijden misschien beter als mij. Maar het is de bedoeling dat ze zelfstandig met mijn paard overweg kunnen.

Grrr waarom is het zo moeilijk om iemand te vinden. God wat was ik blij als ik een verzorgpaard had. Zijn de tijden dan zo erg veranderd?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:10

Cassagrande schreef:
Grrr waarom is het zo moeilijk om iemand te vinden. God wat was ik blij als ik een verzorgpaard had. Zijn de tijden dan zo erg veranderd?

Nee hoor niet veranderd, ligt wellicht aan het deel van het land waar je woont. Hier in het midden van het land is IEDEREEN op zoek :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:08

Kiwi1990: Pff, wat een ontzettende eikel/trut!! :(
Je moet je echt niet laten beïnvloeden door zo'n ziek persoon!
Er zijn genoeg lieve paarden die op een beetje aandacht zitten te wachten, nu nog even zorgen dat je ook één bij jou in de buurt vindt.
Is echt onzin van zo'n mens.. en dat je bij wilt stoppen is precies wat hij/zij bereiken wil!
Het verwezenlijken van je droom lijkt eerst onmogelijk, vervolgens onwaarschijnlijk, maar uiteindelijk onvermijdelijk.

Cassagrande: Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem.
Dan vraag ik me ook vaak af waarom ze dan reageren, terwijl ik toch wel een erg duidelijke advertentie heb.
Ik denk dat de tijden inderdaad zo veranderd zijn, niet alleen qua verzorgpaarden (ik liep vroeger alle paardeneigenaren bijlangs totdat ik één gevonden had.) maar ook qua hobby's..
Met internet en Wii's en dat soort dingen is het veel makkelijker om thuis te blijven.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:23

Ik vind het eigenlijk nog steeds 'raar' dat eigenaren niet aan verzorgers komen. Niet dat het aan hen ligt hoor. :')
Maar hier is gewoon echt iedereen op zoek, en word marktplaats ondersteboven gekeerd. Maar ik denk dat er nu veel meer eisen zijn waar een paard aan moet voldoen. Wat ik hoor van mensen die op zoek zijn:
-Alleen verzorgen is niet genoeg, ze willen ook rijden
-Liefst met hele lange buitenritten
-Zo min mogelijk werk
-Paard moet er wel goed uitzien
-Paard moet goed kunnen lopen..

Toen ik op zoek was, was ik al lang blij met verzorgen en wandelen, maar ook dat zat er helaas niet in.. Maar gelukkig heb ik nu dus ook wat :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:33

Vanaf mijn elfde totdat ik net negentien was heb ik alleen maar paarden gedaan waar ik niet op kon rijden.
Een paard stapte ik zomers weleens op als ze er zin in had vanwege haar been (mocht er van de eigenaar vollop op rijden maar doe ik niet bij een paard met een slecht been).
Daarvoor heb ik nog heel lang een shet gedaan waarvoor ik te groot was, en nog wat andere paarden.

Als ik nu een verzorgpaard neem zou ik er wel graag op willen rijden.
Ik zou er ook niet voor betalen, voor het rijden zou ik wel klusjes enz. willen doen zoals uitmesten en eventueel het erg schoonmaken enz.
Verzorging hoort er voor mijn gevoel gewoon bij, vind ik zelf ook het leukste van allemaal.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:15

Wat een dilemma's allemaal.
Waarom bestaat er niet een zoekmachine voor dat soort dingen.
Bv.
Je wilt een verzorg(er)(ster) met een minimale leeftijd. Zou handig zijn als je dat kan intikken en zo de rest er al kan uitfilteren.

Ik kijk voor de gein wel eens op MP en om sommige advertensies moet ik wel eens lachen. Want in elke advertensie is iedereen 100% betrouwbaar.

Voor de duidelijkheid ik heb niks tegen bijrijders of verzorgsters, maar zolang ik het in mijn eentje red zou er ook niemand bij komen. Word dat geval wel zo ben ik bang dat ik aan een grote zoektocht moet beginnen naar iemand die bij mijn eizen past. :')

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:46

Miss heel hard, maar sommige advertenties..
Bijv.. Een vrouw (niet banketstaaf bedoeld) van 120 kilo.. Het paardje moest dicht bij staan.. (echt heel dichtbij)
Ze moest kunnen rijden..
Bijna geen ervaring..
En ze wou geen bijdrage betalen..
Dan vind je vrijwel nooit wat denk ik :+

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:46

kiwi1990 schreef:
Zo, nog steeds zoekende.. -.-
paard maand geleden advertentie op marktplaats gezet, veel gereageerd.
krijg ik een paar reacties van mensen, 1 met 2 leuke friezen, maar woonde uiteindelijk te ver weg kwamen we achter (ivm openbaar vervoer moest ik nog flink wat kilometers te voet afleggen vannaf de halte) dus dat ging niet door.

krijg ik vorige week een reactie die gewoon pijn deed zo grof vond ik m overkomen.
begon dat ik maar terug moest mailen als ik nog wat zocht.

dus netjes teruggemaild en bij verteld van wat ik kan, en eerlijk verteld dat ik wel af toe angstig kan zijn vanwege n nare val.

krijg ik een mail terug, dus je kan niks en bent angtig?

dus ik terug gemaild dat het er maar net aan ligt hoe ik me bij het paard voel.
krijg ik een mail terug: Je kan beter een rijke vriend zoeken en anders je fantasieën maar weg gooien. :\

nou jah, nu maar de advertentie weer omhoog geschopt en weer op bokt een geplaatst. wil niet echt zo, zit bijna te denken maar te stoppen in de paarden ;(

Wat een nare vent zeg! :\
Ik heb helaas alleen een mini appaloosa waarvoor ik een verzorgster / ruitertje zoek anders mocht je de mijne wel komen verzorgen/bijrijden hoor :(:)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:23

Allemaal bedankt voor de lieve reacties :)

En ik heb een reactie op mn advertentie :D dus nu ff afwachten wat het is :)