Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marocje schreef:Heel helder Melanie, precies zoals ik ook denk. Het is mij ook gegund, maar was er ook enorm dankbaar voor. Nu wil ik best iemand hetzelfde gunnen, maar heb wel een hoop eisen. Tot die tijd staat ie lekker in de wei als ik die dag niks ermee doe.
0000 schreef:Melanie_B, ik snap je verhaal heel goed maar ik denk wel dat het teveel gevraagd is...Het soort ruiter wat jij zoekt, zou ik soms ook wel kunnen gebruiken maar heel eerlijk, ik ken bijna niemand die ik het zou toevertrouwen en al helemaal niemand die het gratis zou doen.
Het is niet 'maar B/L niveau', want het merendeel van die ruiters rijden dat niveau met een braaf of al ervaren paard en veel begeleiding en dan alsnog niet bovenin meedoen. De goede ruiters op dat niveau met veel gevoel en ervaring, die echt aan het trainen zijn, hebben of eigen paarden, zijn soms profs of hebben in ieder geval alle keuze.
Het klinkt alsof jij iemand zoekt die je meehelpt je paard te trainen, zodat jij in de tussentijd op hetzelfde niveau door kan blijven gaan. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier in de buurt heeft iemand die dat kan, de paarden voor het uitzoeken en zal je toch echt moeten overwegen om daarvoor een klein bedrag neer te leggen. Of natuurlijk genoegen te nemen met minder, iemand die je paard alleen beweging geeft maar waardoor je training net even wat meer zal stagneren bijvoorbeeld. Hoeft je paard niet direct kwaad te doen, maar zal ook geen goed doen zal ik maar zeggen.
0000 schreef:Dat had ik begrepen inderdaad en juist daarom reageerde ik ook. Dat is namelijk, tov je eisen, in ieder geval in deze regio echt onrealistisch.
Daarnaast valt mij altijd op dat niet-wedstrijdruiters echt geen flauw benul hebben van het gevraagde niveau. Er zijn er genoeg die er serieus van overtuigd zijn dat als ze links en rechtsom een volte kunnen galopperen, ze winst kunnen rijden in de B. Evenals dat ze echt op L niveau rijden als ze een pasje kunnen wijken op een braaf bevestigd paard. Dat is niet zozeer overschatting maar gewoon zeer slecht geïnformeerd zijn.