Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

esmespitfire

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:58

Dott dat is het ook. Ze is zo super lief voor hem. Heb haar vandaag voor het eerst geholpen hoe je moet uitmesten. Dit had ze nog nooit gedaan maar voor haar 1e keer deed ze dit netjes :)

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:05

Ik kan mij best voorstellen dat het voor velen lastig is een goede verzorger en/of bijrijder te vinden. Immers elk paard en diens eigenaar zijn anders en dat geldt ook voor de bijrijders/verzorgers. Dus dat is soms zoeken naar een speld in een hooiberg.

Ik ben ook het type dat nooit betaald heeft en voor mijn bijrijdpaarden. De eigenaar heeft besloten dat hij/zij een paard wil en dat is zijn/haar eigen keuze en verantwoording. Niet het mijne. Ik neem daarentegen wel verantwoording om goed voor het paard te zorgen, eigenaar kan op zo'n dag ook iets voor zichzelf doen. Ik lees vaak smoesjes om andere mensen maar te kunnen laten dokken voor hun paard. Ik vraag toch ook niet of iemand voor mijn katten wil zorgen of met ze wil knuffelen maar dan wil ik er wel een vergoeding voor. Natuurlijk brengt een paard meer kosten met zich mee dan een kat maar dat weet je als je er 1 aanschaft.
Ik zie ook weleens mensen die zeggen dat de tuigage ook slijt maar dat doet het ook als je er zelf op gaat zitten of zou het paard anders een dag stil gezet worden. Gaat nergens over.

Ik vind wel dat je met de eigenaar goed moet overleggen wat je met het paard doet, eigenaar heeft altijd het beslissende woord. Ik mest ook de stal, zet voer klaar, verzorg het paard, wandel eens een stukje voor de afwisseling. Val in op dagen dat eigenaar niet kan. Les nemen doe ik wel op eigen kosten, maar dat is logisch. Ik heb nu ook les aan de lange lijnen met mijn verzorgpaard. Paard wordt daar alleen maar beter van en eigenaresse lest nu bij iemand die grand prix startgerechtigd is. Vult elkaar goed aan en dan is het toch prima? Gezeur over betalen. Als iemand er graag voor wil betalen moet ieder dat voor zich weten maar aan de andere kant als iemand een bijrijder zoekt en er geld voor vraagt is het aanbod ook beperkter.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:20

Haha....jij kan toch gewoon voor een gratis paard kijken als je niet wil dokken om jouw hobby particulier uit te willen voeren... Mij stoort het als iemand alleen voor de lusten komt en ook nog gratis. Bij een manege betalen ze wel zonder gedoe voor een stomme hobbelknol die ze vaak na het uur rondjes rijden aan de volgende moeten overhandigen.
Zo'n arrogante houding zou mij enorm storen of ik nu wel of geen bijdrage zou vragen.
Iemand die zo denkt over een eigenaar...pff...nee laat die maar ergens anders gaan waar ze dat wel accepteren. Ik vind het verwaand over komen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:51

Precies mijn idee Anke. Iemand die zo denkt, komt ook niet op mijn pony. Terwijl ik er niet eens geld voor hoef te hebben, het is echt een gun factor. Maar laat hem liever een dag op de wei staan, dan dat ik er iemand mee laat werken die zo denkt.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:11

Ik sluit me bij mijn 2 voorgangers aan.

De vergelijking kat-paard slaat ook als een tang op een varken.
Je paard neem je niet als huisdier om mee te knuffelen zoals een kat (of hond of whatever). Paardrijden is een hobby waarvoor je een paard ter beschikking moet hebben. Wil je rijden, dan ga je naar een manege waar je flink betaalt voor een afgestompte brave knol die al 3 uur heeft gelopen die dag. Of je koopt een eigen paard met alle bijkomende kosten, óf je zoekt een bijrijdpaard waar je ook een (in vergelijking met eigen of manege paard) een kleine vergoeding voor betaalt.

Dat idee van gratis je hobby uit kunnen oefenen in ruil voor klusjes (die imo gewoon horen bij het hebben van een paard) vind ik juist hét smoesje van de bijrijder om gratis hun hobby te kunnen beoefenen.
Iets met 'voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten'.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:59

Wat ik mij afvraag is waarom er echt eens in de zoveel tijd hier een potentiele verzorgster komt vertellen dat wij ons de ogen uit de kop moeten schamen omdat we een kleine bijdrage vragen. Dat soort opmerkingen kunnen mooi in het verzorgers topic, dat topic gaat over het zoeken van een verzorger en is dus voor eigenaren.

Voor mijn pony vraag ik een bijdrage van 50 euro. Dat geld komt in spaarpot voor het paard en zal alleen uitgeven worden aan dingen voor het paard. Mocht mijn toekomstige verzorgster iets stuk maken dan hoeft dat in principe niet betaald te worden omdat ik al een spaarpotje heb (Het zadel zal een ander verhaal zijn, maar laten we er even van uit gaan dat die heel blijft)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:35

Ik vind nog steeds, waarom moeten wij eigenaren betalen voor de hobby van een ander.

Ongeacht of wij als eigenaar nu zelf wel of geen tijd hebben, zij kunnen rijden en hebben geen eindverantwoording over het dier, die hebben wij als eigenaar namelijk.
Dus zij kunnen lekker met het dier bezig en hebben niet de zorgen.

Over het algemeen is het goedkoper voor een bijrijder die vergoeding te betalen, dan die dode hobbelpaard van de manege te huren. Want een manege moet er aan verdienen, dat hoeven wij als eigenaar niet.
Daarnaast leer je meer van een privépaard, dan van een manegepaard, dus uiteindelijk heb je meer profijt van een privépaard.

Dus zoals je ziet zijn er voor een bijrijder alleen maar pluspunten, tja en dan vind ik dat er wel wat er tegenover mag staan, zolang het bedrag maar in verhouding staat met wat er geleverd wordt.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:25

Hallo allemaal :)

Mag ik mij hier misschien ook melden? Ik ben sinds kort op zoek naar een bijrijder voor mijn lieve merrie, in Overijssel (Wierden). Ik vind het best lastig om een geschikt iemand te vinden. Buiten het feit dat ik een bijdrage vraag, vind ik het niveau vaak niet kloppen met wat er gezegd word. Er word al gauw gezegd ''Wedstrijdervaring B/L niveau'' waarna ik een filmpje toe gestuurd krijg waarvan het niveau een stúk lager is dan diegene verwoord.. -O- Mijn merrie is braaf, maar wel jong.. Ik geef duidelijk aan dat ik opzoek ben naar een gevorderd iemand met ervaring, en toch veel teleurstellende reacties krijg ik van mensen.... :7

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:50

Ik denk dat wanneer je iemand zoekt die verder gevorderd is, het toch meestal wel gratis is... het is al lastig zat om iemand met een beetje niveau te vinden, juist omdat die relatief makkelijk aan een bijrijdpaard kunnen komen.
Meeste verzorgsters zijn imo manege niveau... en zeker wanneer ze op de "moeilijke" paarden van de manege mogen rijden, denken ze al gauw dat ze erg goed kunnen rijden.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:08

Interessante discussie over het wel of niet betalen voor een verzorg-/bij rijdpaard. Ik zelf heb jaren gereden voor diverse mensen en voor een handelsstal. Hier heb ik nooit voor hoeven te betalen en mocht de paard(en) als eigen beschouwen. Ik kwam er 6 dagen in de week en reed/verzorgde/longeerde de paarden elke dag. Ik nam de verantwoording op mij en gaf het aan als een dier zich niet prettig voelde, naar de hoefsmid moest en/of er nieuwe materialen bij moesten komen. Ik mestte de stallen uit daar wanneer ik kon en/of wanneer het nog niet gebeurd was, en ruimde de spullen altijd netjes op.

Ik heb onwijs genoten van deze periode. Ivm mijn studie die ik toen volgde, had ik op dat moment geen geld om voor een verzorg-/bij rijdpaard te betalen. Nou was dit in mijn geval een win-win situatie --> ik reed de paarden voor hun, zorgde dat ze in topconditie waren, maakte ze zadelmak, reed de paarden in, ging er mee op diverse concoursen, maakte ze verkeersmak en nam ze wekelijks mee naar de les. Hierdoor werd het paard beter en verkoopklaar waardoor de eigenaar er een leuk bedrag aan over hield. :j
Daarbij moet ik ook eerlijk vertellen dat deze eigenaren in een redelijke luxe zaten en dus dit ook konden doen.

Inmiddels heb ik sinds 1,5 jaar mijn eigen paard <3 en nu dus sinds kort opzoek naar een bijrijder. Ik moet heel eerlijk vertellen dat ik hier niet om te juichen sta (terwijl ik zelf ook altijd de bijrijder ben geweest), maar het toch wil proberen om iemand anders ook een kans te geven/gunnen. Ik heb ervoor gekozen omdat ik door mijn studie (afstuderen) af en toe echt tijd te kort kom. Ik werk fulltime, ben nog schoolgaand en heb daarnaast mijn eigen paard en huishouden. Dit is de reden dat ik in iedergeval voor een paar maanden iemand zoek die mijn paard de aandacht en liefde kan geven.
Eerste instantie had ik gedacht om mij paard die paar dagen vrij te geven, maar dit is niet wat ik wil. Ik ben zelf heel fanatiek met haar, en wil dan ook graag dat zij de routine in het werk behoudt (uiteraard met afwisseling) en lekker in de training blijft. Ik kan moeilijk gaan studeren als mijn paard 2/3 dagen alleen maar in de wei staat.

Ik vraag een vergoeding aangezien ik een serieus iemand op mijn pad wil. Ik weet zelf hoe het is om een bijrijder te zijn, en ondanks dat ik er vroeger zelf niet voor hoefde te betalen, weet ik ook wel dat er ook serieuze mensen zijn die ook zonder te betalen fanatiek zijn. Maar ik kies hiervoor omdat ik ook relatief veel kan bieden (als ik een goed en vertrouwd iemand vind) heb daarnaast een jong sportpaard waarmee goed om gegaan moet worden (en daarom geen beginners wil), en omdat er altijd iets kapot kan gaan. Uiteraard kan dit bij mijzelf ook gebeuren, maar als een ander iets (uitgaande per ongeluk) kapot maakt, vind ik het niet meer als normaal dan dat diegene de kosten vergoed. En in dit geval met een maandelijkse en redelijke vergoeding die ik vraag.

Daarnaast kan ik iemand de kans gunnen om een band op te bouwen met mijn merrie, te leren van elkaar, en niet te hoeven hobbelen op een manegepaard. Een wereld van verschil.

Ik vraag geen vergoeding om iemand hiermee te pesten of wat dan ook.. Maar er kan altijd iets gebeuren met de bijrijder/paard/of wat dan ook, en daarvoor vind ik persoonlijk dat ik niet alleen hoef op te draaien voor de kosten. :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:16

Heel helder Melanie, precies zoals ik ook denk. Het is mij ook gegund, maar was er ook enorm dankbaar voor. Nu wil ik best iemand hetzelfde gunnen, maar heb wel een hoop eisen. Tot die tijd staat ie lekker in de wei als ik die dag niks ermee doe.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:40

Marocje schreef:
Heel helder Melanie, precies zoals ik ook denk. Het is mij ook gegund, maar was er ook enorm dankbaar voor. Nu wil ik best iemand hetzelfde gunnen, maar heb wel een hoop eisen. Tot die tijd staat ie lekker in de wei als ik die dag niks ermee doe.

Hier net zo idd, ik heb er best wel een paar ''eisen'' en ben niet zomaar opzoek naar een ''penny-meisje''. Tuurlijk vind ik het heerlijk als iemand met m'n paard kan tutten en doen, maar het allerbelangrijkste vind ik dat het klikt op het gebied van beweging geven. Ik vind het dan ook belangrijk dat iemand kan aanvoelen als een paard een keer gelongeerd dient te worden inplaats van standaard maar te rijden op de vaste dagen.

Ik zoek iemand die eerlijk naar zichzelf en het paard kan kijken. Iemand die nagaat wat het paard afgelopen dagen heeft gedaan (misschien paar keer op concour, zwaardere training als normaal e.d.) en daarop beslist of zij/hij het paard gaat rijden of longeren. En niet iemand die puur aan zichzelf denkt en standaard maar het paard opzadelt om te gaan rijden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:52

Melanie_B, ik snap je verhaal heel goed maar ik denk wel dat het teveel gevraagd is...Het soort ruiter wat jij zoekt, zou ik soms ook wel kunnen gebruiken maar heel eerlijk, ik ken bijna niemand die ik het zou toevertrouwen en al helemaal niemand die het gratis zou doen.

Het is niet 'maar B/L niveau', want het merendeel van die ruiters rijden dat niveau met een braaf of al ervaren paard en veel begeleiding en dan alsnog niet bovenin meedoen. De goede ruiters op dat niveau met veel gevoel en ervaring, die echt aan het trainen zijn, hebben of eigen paarden, zijn soms profs of hebben in ieder geval alle keuze.

Het klinkt alsof jij iemand zoekt die je meehelpt je paard te trainen, zodat jij in de tussentijd op hetzelfde niveau door kan blijven gaan. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier in de buurt heeft iemand die dat kan, de paarden voor het uitzoeken en zal je toch echt moeten overwegen om daarvoor een klein bedrag neer te leggen. Of natuurlijk genoegen te nemen met minder, iemand die je paard alleen beweging geeft maar waardoor je training net even wat meer zal stagneren bijvoorbeeld. Hoeft je paard niet direct kwaad te doen, maar zal ook geen goed doen zal ik maar zeggen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:03

0000 schreef:
Melanie_B, ik snap je verhaal heel goed maar ik denk wel dat het teveel gevraagd is...Het soort ruiter wat jij zoekt, zou ik soms ook wel kunnen gebruiken maar heel eerlijk, ik ken bijna niemand die ik het zou toevertrouwen en al helemaal niemand die het gratis zou doen.

Het is niet 'maar B/L niveau', want het merendeel van die ruiters rijden dat niveau met een braaf of al ervaren paard en veel begeleiding en dan alsnog niet bovenin meedoen. De goede ruiters op dat niveau met veel gevoel en ervaring, die echt aan het trainen zijn, hebben of eigen paarden, zijn soms profs of hebben in ieder geval alle keuze.

Het klinkt alsof jij iemand zoekt die je meehelpt je paard te trainen, zodat jij in de tussentijd op hetzelfde niveau door kan blijven gaan. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier in de buurt heeft iemand die dat kan, de paarden voor het uitzoeken en zal je toch echt moeten overwegen om daarvoor een klein bedrag neer te leggen. Of natuurlijk genoegen te nemen met minder, iemand die je paard alleen beweging geeft maar waardoor je training net even wat meer zal stagneren bijvoorbeeld. Hoeft je paard niet direct kwaad te doen, maar zal ook geen goed doen zal ik maar zeggen.

Even ter informatie: Ik zoek dus iemand die mij ervoor betaald. :)

Daar heb je een punt. Het gros van de ruiters rijd inderdaad dat niveau.. :j En dat geeft ook niet.. :D Want daar zou ik genoegen meenemen. Maar als een ruiter zich bij mij aanbied en vertelt B/L (wedstrijd) ervaring te hebben, verwacht je dat ook terug te zien. Diegene heeft mij een rij video toegestuurd waar ik bijna van ging klapper tanden. Dit was echt nog bij lange na geen B niveau. Oké, misschien verwacht/verlang ik inderdaad teveel.. :j Maar als iemand dit aangeeft en ik krijg bijna een schrikbarende video te zien (en diegene durft zich wedstrijdklaar B/L niveau te noemen) vind ik jammere zaak..

Ik zoek in iedergeval iemand die inderdaad mijn paard wel de training kan geven die haar 'stabiel' houdt of beter maakt inderdaad. Ik zoek iemand van een gelijkwaardig niveau en niet lager. Vandaar dat ik dus ook niet opzoek ben naar beginners.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:53

Dat had ik begrepen inderdaad en juist daarom reageerde ik ook. Dat is namelijk, tov je eisen, in ieder geval in deze regio echt onrealistisch.

Daarnaast valt mij altijd op dat niet-wedstrijdruiters echt geen flauw benul hebben van het gevraagde niveau. Er zijn er genoeg die er serieus van overtuigd zijn dat als ze links en rechtsom een volte kunnen galopperen, ze winst kunnen rijden in de B. Evenals dat ze echt op L niveau rijden als ze een pasje kunnen wijken op een braaf bevestigd paard. Dat is niet zozeer overschatting maar gewoon zeer slecht geïnformeerd zijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:10

Als je iemand vindt die jouw paard goed en serieus traint en ook nog beter maakt,
denk ik dat je blij mag zijn als iemand dat gratis komt doen. Denk dat het zonder bijdrage te vragen het al mazzel hebben is als je een echt goede ruiter vindt.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:39

Melanie, wat jij omschrijft, vind ik ook, ik had het zelf kunnen opschrijven. Ik heb ook in de positie gezeten dat ik de paarden verzorgde en inreed voor de eigenaren en daar niet voor hoefde te betalen.
Toch ben ik er inmiddels achter dat wat jij/wij zoeken haast onvindbaar is. Mensen met dezelfde mentaliteit als ik destijds vind ik niet (of zijn er niet).
En weet je, die bijdrage hoef ik niet eens als er daadwerkelijk zo'n persoon op mijn pad komt, want verantwoordelijkheid en betrouwbaarheid vind ik veel belangrijker dan die paar rotcenten. Maar zolang er te onervaren ruiters en pennymeisjes reageren die graag hun hobby gesponsord willen en voor een duppie op de eerste rang willen zitten, blijft die bijdrage staan, want het lijkt haast of je dat als stok achter de deur nodig hebt.

Ik hoop echt voor je dat je wat vind, maar eerlijk gezegd denk ik dat je je verwachtingen of eisen bij zult moeten gaan stellen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:01

dat je een bijdrage als stok achter de deur moet hebben, dat is mij ook opgevallen. schandalig eigenlijks dat het zo moet.
tegenwoordig moet je een stok achter de deur hebben om een bijrijder te laten komen. vroeger ook voor mijn haflinger een aantal pennymeisjes gehad, deze waren fanatieker dan de betalende bijrijders van tegenwoordig.
jammer dat de mentaliteit zo veranderd is door de jaren heen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:11

0000 schreef:
Dat had ik begrepen inderdaad en juist daarom reageerde ik ook. Dat is namelijk, tov je eisen, in ieder geval in deze regio echt onrealistisch.

Daarnaast valt mij altijd op dat niet-wedstrijdruiters echt geen flauw benul hebben van het gevraagde niveau. Er zijn er genoeg die er serieus van overtuigd zijn dat als ze links en rechtsom een volte kunnen galopperen, ze winst kunnen rijden in de B. Evenals dat ze echt op L niveau rijden als ze een pasje kunnen wijken op een braaf bevestigd paard. Dat is niet zozeer overschatting maar gewoon zeer slecht geïnformeerd zijn.

Zo mee eens haha.
Maar niet alleen slecht geïnformeerd, maar een een groot deel overschatting..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 02:46

Oef..tenenkrommend dit..

Ik zat net advertenties door te lezen (je weet nooit of er ineens iets bij staat), en ik zag gewoon in de advertentie staan (van een potentiële bijrijder) dat verplaatsen van paard/pony mogelijk is, behalve als het met de fiets te doen is. Ze wist nog wel wat goede, betaalbare stallen in de buurt..

Mijn mond viel echt open van verbazing.. Ik las hier al wel dat er regelmatig gevraagd werd of het paard verplaatst kon worden, maar heb dat zelf nog nooit meegemaakt. Echt bijzonder dit..ben nog steeds verbaasd, de brutaliteit ook..

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 03:16

Ik ben er nu echt vanaf gestapt hoor, om een bijrijder te zoeken.
Ik doe het niet, vroeg er ook geen geld om oid. Maar vind het niet raar dat het gebeurt. Bijrijders slijten ook je spullen (in het verleden was er bij mij echt een hoop zomaar plotseling uit het niets-en niet weten hoe het kwam- beschadigd. Buiten het feit zoals inderdaad eerder is gezegd, wil je rijden zul je op een manege ook wel moeten betalen.
Ikplaats hier wel een kanttekening aan. Het gaat om verzorgen/bijrijden of gaat het meer richting een dienst? Onder dienst versta ik iets als het doorrijden / herrijden of trainen van een paard als je het zelf niet kan of niet meer kan of durft. Dan ligt het denk ik iets anders.

Maar goed, ik zeg het eerlijk. Ik durf er nu gewoon geen mensen meer op te laten. Ben er erg zuinig op en durf het gewoon niet meer aan. Buiten dat zou ik ook erg zijn en zou ik makkelijk een lijstje met gebruiksaanwijzingen kunne opstellen dus dat wordt hen ook bespaard :P

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 06:14

Mijn visie:

Voor het VERZORGEN van een paard (mijn paard imo) zou ik nooit betalen en/of geld vragen

Voor het BIJRIJDEN van een paard; daarmee huur je het paard infeite, is het niet meer dan logisch dat je betaald en/of geld vraagt. Bijrijders die gaan lopen zaniken dat eigenaren kiezen voor een hobby en zij wel even gratis je paard gaan rijden, hallo, jij wilt paardrijden, en paardrijden kost nu eenmaal (veel) geld.

Voor het laten TRAINEN van je paard door een ruiter die beter is dan jij, tja, dan verleent die persoon jou weer een dienst en moet je eigenlijk geld toeleggen :P

Of het in BRUIKLEEN geven van jou (goede!) paard aan een goede (lees betere) ruiter, dat is weer anders, dan huurt de ruiter hem weer, maar ik denk dat weinig paarden zo goed zijn dat je ze zo goed van 'verhuren'.

Vergelijk het met een -race-auto... Stel ik heb een kapotte racewagen en iemand komt hem gratis fixen, dan mag die persoon de auto ook best lenen om een keer mee het circuit op te gaan. Is een ruil van dienst-ding dan.
Stel ik heb een rijdende racewagen en er komt iemand die afentoe eens op circuit wil rijden maar niet zelf een auto wilt onderhouden; dan kan je de wagen per uur huren.

Stel ik heb zelf een hele goede auto gebouwd alleen kan zelf voor geen meter sturen en een betere sjoof wil mijn auto hoog in klassement rijden, tja, daar kan ik alleen maar blij mee zijn ;-)

Denk dat daar het verschil zit. Als jij voor handelsstallen paarden traint en je rijdt goed zal die stal alleen maar blij zijn dat je werk uit handen neemt. Zij krijgen er direct of indirect voor betaald :P Dus logisch dat je daar niet voor hoeft te betalen (logischer is dat zij jou betalen...)

Iig ervaar ik het altijd wel als beetje moeilijk om goede bijrijder te vinden. Ze zijn er wel, maar ze moeten EN een klik met jou hebben EN met je paard EN ook nog in de buurt wonen. Als 1 van de 3 faalt wordt het niets.

Ik zoek momenteel zowel een verzorgster (voor pony waar -nog- niet op gereden kan worden, maar wel eindeloos getut en er mag alles vanaf de grond mee gedaan worden, er hoeft niets aan klusjes gedaan te worden, en uiteraard gratis)
en een bijrijder (betalend, geen klusjes, tutten en rijden en van alles vanaf de grond)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 06:29

Dus dat zei ik haha

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 08:43

Haha...ja.
Echter om eerst langs al die vervelende types te moeten gaan, voordat je die ene fijne hebt gevonden.
Dat moet je willen en vol kunnen houden.
Ik vind betrokkenheid en motivatie heeeel belangrijk.
Helaas zijn dat twee eigenschappen die bij de huidige generaties zeeeer zeldzaam zijn.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 01:22

Volgensmij is dit het topic voor mij :')

Al anderhalf jaar opzoek naar een goede bijrijdster, maar so far no good :n.
Inmiddels heb ik geloof ik ongeveer 5 bijrijdsters 'versleten', waarvan er 1tje na twee maanden afhaakte omdat ze bang werd van de pony (Ze kreeg het hoofdstel niet om want 'hij deed eng', zelf nooit problemen mee). De 2e zonder mijn toestemming met behoorlijk scherpe en harde sporen reed, terwijl ze hier de ervaring niet voor had en de pony dit ook zeker niet nodig heeft en ik een grote mond terugkreeg toen ik erachter kwam. De 3e na 1 keer nooit meer kon, de 4e na een paar keer niet meer op kwam dagen en de 5e steeds zei dat ze kwam, terwijl ze nooit kwam.

Nog steeds opzoek dus :+

Ik had nooit verwacht dat het zo lastig zou zijn. Ik heb een leuke pony voor gevorderde ruiters in de aanbieding en mits een klik en genoeg ervaring is er van alles mogelijk. Wedstrijden, ponyclub e.d.

Na een half jaartje ben ik even opgehouden met zoeken, ik werd zo ziek van al die smoesjes. Inmiddels heb ik er weer een advertentie op staan. Dan krijg ik een paar leuke, interessante mailtjes en mail ik terug, krijg ik geen reactie meer..