Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poek

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:01

Iris je moet dat even op de bokt markt zetten. Dit hoort hier niet ;)

JustxMe14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:23

Als het goed is staat hij er nu op :)

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:24

Zo zo, veel mensen die zelf een verzorger zoeken stellen zelf ook wel erg veel eisen. Niet normaal..
Mag alleen in de bak gereden worden. Buiten niet langs de weg of in het bos, ook niet wandelen. Geen vrijheidsdressuur. Dan vind ik het ook niet de moeite waard om 20 km heen en terug daarheen te fietsen alleen voor elke dag hetzelfde te doen..
Natuurlijk, verzorgen is super leuk en je krijgt er een sterkere band door! Maar 't liefst wil ik me nog meer verdiepen in het rijden, maar dat is haast nergens meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:28

Ik snap best dat er wat eisen gesteld worden, nathalie2000. En ik vind dat nog redelijke eisen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:33

Als 20km alleen de moeite waard is als je in het bos mag crossen, misschien dan wat dichter in de buurt zoeken? Dat jouw stalen ros zo verkeersmak is wil niet zeggen dat je harige ros dat ook maar moet zijn omdat jij er zelf voor kiest zo ver te fietsen... Over eisen gesproken ;) k bedoel, verdiepen in het rijden kan ook in de bak? Misschien wil een eigenaar eerst zien of je het paard wel aan kan voor ze je de openbare weg op laten gaan...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-14 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:34

FjordHorse schreef:
Als iemand regio Antwerpen een verzorgpony zoekt.. Hij heeft pit, maar heeft leuk karakter! :D

Misschien voor jou ook een idee om een advertentie op de BoktMarkt te plaatsen. :j Kijken echt veel mensen op die zoekende zijn.

Ik ken niemand in de regio Antwerpen dus zou je verder niet kunnen helpen.

Irishuizinga schreef:
Zoek je een verzorger/berijdster??
Of weet je nog iemand die er een zoekt??
Dan ben je hier goed!

Hoi ik ben Iris,

Ik ben 11 jaar oud, en ik heb 4 jaar rijervaring.
En ik heb al meerdere proefjes gereden.
Ik ben rustig en geef me niet snel gewonnen.

Wat kan je van mij verwachten:
- Ik kom alle afspraken na
- Ik ga op een liefdevolle manier met u paard om
- Als ik bijvoorbeeld te groot ben kan ik u paard ook op andere manieren beweging geven.
- Klusjes (bijvoorbeeld uitmesten)

Wat verwacht ik van u:
- Dat u de afspraken duidelijk verteld
- En wat ik wel en niet mag doen.

Ik woon in Heerhugowaard en wil maximaal 10 km fietsen.
Gewicht: 45 kg lengte: 1.58

Groetjes Iris

vragen zijn altijd welkom.

E-mail: irishuizinga@ymail.com
telefoon: 072-7074059
mobiel: 06-33816425 (Deze is van mijn moeder omdat die makkelijker te bereiken is)

Dit hoort hier inderdaad niet zoals Poek al aangaf, je moet hiervoor een advertentie maken op de BoktMarkt.

JustxMe14 schreef:
Als het goed is staat hij er nu op :)

Ik ga even kijken. :)

Edit: Gekeken. Ik zou alleen nog iets over jou (rij-)ervaring toevoegen, dat is vaak wel fijn om te weten voor een eigenaar. Voor de rest ziet het er netjes uit.

nathalie2000 schreef:
Zo zo, veel mensen die zelf een verzorger zoeken stellen zelf ook wel erg veel eisen. Niet normaal..
Mag alleen in de bak gereden worden. Buiten niet langs de weg of in het bos, ook niet wandelen. Geen vrijheidsdressuur. Dan vind ik het ook niet de moeite waard om 20 km heen en terug daarheen te fietsen alleen voor elke dag hetzelfde te doen..
Natuurlijk, verzorgen is super leuk en je krijgt er een sterkere band door! Maar 't liefst wil ik me nog meer verdiepen in het rijden, maar dat is haast nergens meer..

Het is jammer, maar het is toch heel wat om je paard uit handen te geven aan een (in het begin) vaak vreemd iemand. Ik vind verder jou advertenties op de een of andere manier niet bepaald prettig overkomen en bijvoorbeeld de opmerking "ik zal paarden nooit pijn doen" dat is natuurlijk fijn, maar past in mijn ogen niet in een serieuze advertentie..

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:52

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:08

JustxMe14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:25

Heb het bewerkt bedankt voor de tip :) *D

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 06:50

Heb het gisteren willen erop zetten, maar snapte niet goed hoe ik de regio erbij moest vermelden. Gaat nl om BE en niet NL .. Zal me daar als ik wakkerder ben nog eens in verdiepen :Y)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:36

Gewoon in de advertentie zetten desnoods, hoe het met België zit weet ik niet. Gewoon je postcode geloof ik.

NadineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:57

Ik heb vandaag ook op een advertentie gereageerd. Ik wacht met spanning af :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:19

Spannend Nadine, laat je het ons weten als je iets gehoord hebt?

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:38

Spijtig dat je niet van mijn regio bent NadinaW (net even op je linkje gedrukt van je zoekertje) :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:40

FjordHorse, is de advertentie al gelukt? :)

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:44

Ik kom mij hier ook eens melden, tot nu toe vind ik het interessant om jullie ervaringen te lezen, maar nu ik geslaagd ben heb ik ook eindelijk de zoektocht naar een verzorg/bijrijdpaard of pony (heeft klein zijn toch nog een voordeel haha :P) gestart. Jammer genoeg woon ik niet echt in een heel gunstige omgeving volgens mij, dus de zoektocht wil nog niet echt lukken (ergens in het zuidelijkste puntje van NL ongeveer :+). Dus ik ben benieuwd of er iets op mij pad gaat komen! Ondertussen blijf ik hier meelezen & vanaf nu waarschijnlijk ook gezellig meekletsen :).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:55

Gezellig! Hopelijk vind je toch nog snel iets. En gefeliciteerd. :D

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:57

ik vind het trouwens erg irritand dat mensen mailen terwijl de pony ontzettend ver weg staat...
staat duidelijk in de advertentie waar ik woon en dat ik het op de fiets moet doen.
krijg ik berichtjes van mensen die hun pony 20 km van mij hebben staan...
nou sorry hoor, ik wil best een eind fietsen maar 20 km gaat echt te ver. En daarbij zal ik nooit van mijn ouders in de winter 20 km mogen fietsen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:00

Ik zie niet in je advertentie staan dat je alles op de fiets moet doen. Ik zou dan gewoon even vermelden dat je in een straal van max. 5 km zoekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:02

_Cowgirl schreef:
Ik zie niet in je advertentie staan dat je alles op de fiets moet doen. Ik zou dan gewoon even vermelden dat je in een straal van max. 5 km zoekt?

Dit dus. Plus dat Enschede geloof ik, toen ik het voor het laatst opzocht, niet bepaald klein is, en er geen postcode bij staat. Een ander kan niet ruiken vanaf welke postcode jij moet komen natuurlijk.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:02

_Cowgirl schreef:

Was een mp advertentie :)
heb inmiddelds al way gevonden maar was vergeten mijn advertentie opslot te zetten.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:03

Wat is dan het probleem als ik vragen mag?

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:03

Iemand anders kan niet voor jou beslissen wat te ver is of niet. Je kan wat Anna zegt beter neer zetten dat je niet meer dan 5 km wil fietsen

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:04

chelle_dora schreef:
_Cowgirl schreef:

Dit dus. Plus dat Enschede geloof ik, toen ik het voor het laatst opzocht, niet bepaald klein is, en er geen postcode bij staat. Een ander kan niet ruiken vanaf welke postcode jij moet komen natuurlijk.

ik kreeg mailtjes van mensen die in Denekamp/Tubbergen/Bad Bentheim hun pony hadden staat.
en volgensmij staat er in de titel duidelijk: 'verzorgpony gezocht Enschede-Noord'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:07

lotlot2 schreef:
chelle_dora schreef:

ik kreeg mailtjes van mensen die in Denekamp/Tubbergen/Bad Bentheim hun pony hadden staat.

Weet je dan zeker dat je op marktplaats je woonplaats/postcode goed hebt gezet?

Kan al een wereld van verschil uitmaken natuurlijk. Ook als je er niet bijzet of je met de fiets moet kan al een hoop wederzijdse frustratie schelen.

Maar goed, je hebt toch al een verzorgpony gevonden? Dan is er geen probleem toch :j