Renee_S schreef:Ik wil even alle verzorgpony zoekende pennys hoop gevenben zelf pas op mijn 18e (2 jaar geleden)begonnen met rijden omdat ik als kind nooit mocht van mijn ouders en het geld er niet was. Ben manege lessen gaan volgen en wou wel wat meer dan 1x per week, maar op een manege was dat financieel niet haalbaar.
Toen ben ik via via na lang zoeken terecht gekomen bij mijn huidige VP. De eigenaar ment ermee en zocht iemand om een van de ponys bij te rijden en verder te helpen met mesten, binnen buiten zetten etc.
Hij heeft mij de kans gegeven, ondanks dat ik net een jaar reed. Ik probeer er zo veel mogelijk te zijn, volg lessen, en doe de dingen met de pony die we beiden beheersen. De samenwerking en het contact verloopt super. Van de zomer ga ik zeker weer wedstrijden rijden met de pony, even kijken of we in de B blijven of misschien al L gaan proberen!
Sommige mensen vragen een erg hoog niveau aan een verzorger. Voor sommige paarden zal dit zeker nodig zijn. Maar voor de makkelijkere paarden, kan een fanatieke beginner misschien wel veel gunstiger uitpakken
Iedereen veel succes met de zoektocht!
In jou geval ben je begonnen op een paard dat heel wat verder was in niveau dan het gemiddelde paard dat aangeboden word om bij te rijden dat maakt het voor een beginner allemaal wat makkelijker paard kent immers alles al ruiter hoeft alleen te leren, is het paard niet zover opgeleid dan bakken de meeste beginners er niet veel van en rijden het paard alleen maar achteruit ipv vooruit of ze moeten zo fanatiek zijn dat ze elke week les willen nemen, ik moet de 1e nog tegen komen de meeste zijn nog te beroerd om 1 keer in de maand les te nemen.