Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:53

Dan zal er ook een verschil zitten tussen verzorgen en rijden/mennen natuurlijk. Als het niet persé om het rijden gaat, maar de verzorging en beweging in het algemeen snap ik best dat iemand met een pony van 1.30 nog steeds iemand boven de 18 wil :j

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:26

Het was echt voor onder het zadel. Ik snap wel dat ze iemand van 18 wil maar is ook wel logisch dat het wat langer duurt voor dat je een geschikt iemand vindt. Was wel het uiterste wat ik tegen gekomen ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:32

Dat is ook zo. Maar dat zal dan wel iemand zijn die zich daar bewust van is denk ik dat het daardoor wat langer duurt :j

Daarentegen zijn er ook verzorgsters/bijrijdsters in spé die er wat van kunnen hoor :D

Zijn er genoeg die het presteren om te eisen/verwachten dat ze een mega braaf verzorgpony/paard te rijden krijgen, bij voorkeur 4x per week, waar ze niets voor hoeven te doen, niets voor hoeven te betalen en oh ja, ze moeten er ook alles mee mogen, dus buiten rijden, zonder zadel op die rug butsen of "gezellig" een band opbouwen door met een neckrope te crossen, of hun VD kunsten/NH kunsten te showen aan 10 vriendinnetjes per dag.

Dat is ook een uiterste uiteraard en licht overdreven, maar net als dat er moeilijk eigenaren zijn, zijn er ook héél wat verzorgsters/bijrijdsters die het zichzelf ook wel extreem moeilijk maken.. :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:37

Ja dat is ook zo.
Ik vond daardoor ook eerst geen geschikt bijrijpaard/ verzorg pony. Kon toen niet meer dan 25 per maand betalen (nu wel door tijd voor een bijbaan), en ze vroegen voor alleen verzorgen meestal al meer.

Zijn best veel bijrijders die dan een hele was lijst aan eisen stellen. ook dat ze bijvoorbeeld alleen een fries willen.

Gelukkig ben ik nu voorzien en als het eenmaal goed gaat met rijden best veel vrijheid.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:10

Ik denk dat veel verzorgers te veel eisen hebben. Veel willen bijv. alleen maar rijden. En dat paardeneigenaren geen verzorger vinden kan zijn omdat ze soms te beel geld vragen en iemand boven de 18 zoeken.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:12

Verzorgers hebben veel eisen net zoals paardeneigenaren. En je moet maar net iets vinden wat precies in beide eisenpakketten past :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:18

Ik vind het leuk om hier ook mee te kletsen, ik ben dan (nog) niet op zoek naar iets nieuws, maar het is altijd leuk om de ervaringen van anderen te lezen en daarvan te leren zodat het jou zelf niet zal overkomen.

Ik denk dat zowel verzorgers als eigenaren bepaalde eisen hebben en dat natuurlijk helemaal niet raar is, maar het moet wel realistisch zijn. Als een verzorger enkel wil rijden, niet wil mesten/voeren/binnen en buiten zetten en dan geen bijdrage kan leveren vind ik het niet vreemd als je geen adres kunt vinden. Dan kun je beter op een manege gaan rijden waar je de "lasten" ook niet hebt en krijg je tegelijkertijd nog les ook. Maar eigenaren kunnen er ook wat van, wat ik begrijp aangezien een paard iets kostbaars is, maar dan moeten eigenaren ook niet klagen als ze niet binnen twee weken een Z-ruiter van boven de 18, maximaal 1.70m groot en 5 dagen per week beschikbaar voor 150,- in de maand kunnen vinden..

Net wat Poek zegt, het moet in elkaars plaatje passen en dat is soms lastig, omdat het aanbod niet overal even groot is.

De pony van 1.30m waar iemand vanaf 18 voor werd gezocht vind ik eigenlijk nog niet zo vreemd. Ja, de kans (snel) iemand te vinden is zeer beperkt, maar iemand van 18 heeft toch net dat beetje meer vertrouwen dan iemand die qua lengte (gemiddeld rond de 11/12/13/14 jaar) misschien sneller zal passen. Maar als eigenaar verwacht je dan denk ik ook niet binnen een week een bijrijder gevonden te hebben.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:24

Naast dat het in elkaars plaatje passen is, is het ook flexibiliteit. Mijn maximale budget voor een bijrijdpony was 50 euro in de maand. De pony die ik nu rijd betaal ik meer voor. Is het bijna onmogelijk om de perfecte verzorgpony te vinden wat precies binnen jou eisenpakket valt. Dus moet je hier en daar wat flexibel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:28

Ik wil toch de verzorgsters aanraden om zo weinig mogelijk eisen te stellen qua pony etc (Dan bedoel ik niet hoogte, maar ras bijvoorbeeld). Ik riep altijd dat ik nooit een Welsh Cob wilde rijden en zéker niet een tinker. Die zijn zo sloom, dacht ik. En guess what? Ik rijd nu een halve tinker (xKWPN) en ze is het leukste paardje dat ik tot nu toe gereden heb. Best pittig maar makkelijk te rijden. Naast haar staat een Wesh Cob, die is ook echt helemaal het einde. Maw: Haak niet meteen af als het ras je niet echt aanstaat, ga eerst eens kennismaken. Het kan zo anders zijn dan dat jij van te voren bedacht had.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:29

Inderdaad, dat is zeker handig, maar als je écht maximaal 50,- te besteden hebt is het vrij lastig 100,- te gaan betalen. Maar daar zit ook weer flexibiliteit vanaf de kant van de eigenaar in.

Als verzorger moet je je wel gemakkelijker kunnen aanpassen en wat eisen laten voor wat het is. Je krijgt namelijk wel de kans om op iemands paard te rijden en daar voornamelijk de lusten van mee te krijgen. De eisen kun je dan het beste bewaren voor als je later een eigen paard/pony aanschaft. Maar het is natuurlijk wel leuk als je er zelf ook van kunt leren en kunt groeien met de pony/het paard.

Ik heb verzorgpony's waar ik niets voor hoefde te betalen, maar ook één pony waar ik maandelijks €100,- voor betaalde. Nu zou ik niet zo snel meer €100,- neerleggen omdat je hier voor dat geld je pony kunt stallen bij ons in de omgeving en ik niet 7 dagen per week de verantwoordelijkheid wil hebben voor andermans pony dus ook niet vind dat ik de volledige stalling hoef te dekken, maar door middel van een bijdrage heb je als verzorger wel wat meer zekerheid en gebeurt er niet zo één, twee, drie wat mij afgelopen weekend is overkomen. Mits je natuurlijk een goed contract opstelt.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:38

_Cowgirl schreef:
Inderdaad, dat is zeker handig, maar als je écht maximaal 50,- te besteden hebt is het vrij lastig 100,- te gaan betalen. Maar daar zit ook weer flexibiliteit vanaf de kant van de eigenaar in.

Als verzorger moet je je wel gemakkelijker kunnen aanpassen en wat eisen laten voor wat het is. Je krijgt namelijk wel de kans om op iemands paard te rijden en daar voornamelijk de lusten van mee te krijgen. De eisen kun je dan het beste bewaren voor als je later een eigen paard/pony aanschaft. Maar het is natuurlijk wel leuk als je er zelf ook van kunt leren en kunt groeien met de pony/het paard.

Ik heb verzorgpony's waar ik niets voor hoefde te betalen, maar ook één pony waar ik maandelijks €100,- voor betaalde. Nu zou ik niet zo snel meer €100,- neerleggen omdat je hier voor dat geld je pony kunt stallen bij ons in de omgeving en ik niet 7 dagen per week de verantwoordelijkheid wil hebben voor andermans pony dus ook niet vind dat ik de volledige stalling hoef te dekken, maar door middel van een bijdrage heb je als verzorger wel wat meer zekerheid en gebeurt er niet zo één, twee, drie wat mij afgelopen weekend is overkomen. Mits je natuurlijk een goed contract opstelt.

Dat is zeker waar. Al betalen mijn ouders het en wist ik gewoon dat als het meer dan 50 werd ze er goed over na moesten denken.
Hier zijn nauwelijks verzorgpony's te vinden die je geheel gratis kan doen. Plus dat de meeste eigenaren hier een flink eisenpakket hebben. En tja dat werkt niet als ik die ook heb

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:41

Klopt, het ligt er heel erg aan waar je woont. Hier is veel aanbod qua verzorgers/bijrijders en zijn in verhouding een stuk minder mensen op zoek. Terwijl je op de BoktMarkt regio's kunt vinden waar je doodgegooid wordt door advertenties van eigenaren die op zoek zijn naar een verzorger/bijrijder. 't Is maar net of je gunstig woont ja of nee.

Als je ouders het betalen scheelt het natuurlijk wel, ik zou ook niet heel veel kunnen missen, maar als m'n ouders (een deel) zouden betalen zou dat een stuk schelen. Hoeveel ik bereid ben te betalen hangt ook wel een beetje af van de stallingskosten en het aantal dagen dat je dan mag komen/rijden/verzorgen.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:49

Hier is over het algemeen wel veel aanbod. Maar het is altijd te ver weg, ik ben te jong of er wordt een mega bijdrage gevraagd. Dus als je kijkt naar mijn eisen was er nauwelijks aanbod.

Ik zou per maand 10 euro kunnen missen, daar kan je nog niet eens een les van betalen := . Ik ben dus volledig afhankelijk van mijn ouders. 50 euro is echt mijn max omdat ik maar 2 keer in de week vaste dagen kan komen (verschilt per week, de ene keer kan ik 1 dag de andere week 4). Dus daarom heb ik dat mijn max gesteld los van het stallingsgeld.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:51

Dat is inderdaad vervelend. Ik ben nu (eindelijk) 16 jaar, dus dat scheelt alweer een stuk, maar nog steeds zie je vrij veel advertenties met de eis 18+. Geef de eigenaren ongelijk, maar 't is wel jammer voor de jonkies zoals wij. :P

Haha, nee, inderdaad. Maar goed, dat kun je weer in een spaarpotje doen, voor iets leuks ofzo. :) Ik vind €50,- voor twee keer in de week niet weinig hoog. Vind dat een net bedrag.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:52

Hangt inderdaad af van waar je woont. Ik woon in Almere en ik heb echt niet veel eisen! Maar er zijn gewoon heel weinig stallen hier.. :( en als ze iemand zoeken is het meestal 18+ of het kost heel veel geld.. Maar mischien heb ik iets gevonden verder weg :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:54

Spannend Nina! Laat je het ons weten of het iets geworden is? :)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:58

Heuj Nina, je woont heel dicht bij mij (oke offtopic)

50 euro voor 2 keer in de week vind ik ook een heel net bedrag. Wij betalen nu 50 euro per maand (daar komt nog les geld voor 2 keer in de maand bovenop) en dan moet ik minimaal 2 keer in de week komen en als ik vaker wil is dat geen probleem (moet ik even een appje sturen). Ik kan dan nu toch wel zeggen dat ik hier heel gelukkig mee ben :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:59

Dat is dan zeker een mooie kans, zeker als je vaker mag komen! :)

JustxMe14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:01

Voor mij is er ook bijna niks hier in Heusden en omgeving... Ik zoek gewoon een leuke pony/paard waar ik uren mee kan knuffelen en als het mag rijden. Ik hou er gewoon van om met paarden te zijn. Zelfs van stalwerk ben ik niet vies... Maarja niemand die reageert :(

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:04

Zekers!
Mocht je trouwens weer opzoek gaan naar een verzorg/bijrijdpony, dan weet ik nog wel een adresje. Het ligt net buiten Leersum maar ik geloof dat het wel te doen is. Het gaat om het paard van vrienden van mijn ouders. Ik snap dat je nu helemaal nog niet opzoek bent, maar mocht je weer opzoek gaan stuur je maar een pb :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:11

JustxMe14 schreef:
Voor mij is er ook bijna niks hier in Heusden en omgeving... Ik zoek gewoon een leuke pony/paard waar ik uren mee kan knuffelen en als het mag rijden. Ik hou er gewoon van om met paarden te zijn. Zelfs van stalwerk ben ik niet vies... Maarja niemand die reageert :(

Ik zou ook even een advertentie hier op de BoktMarkt plaatsen, als je op zoek bent naar een verzorgpony/-paard dan is Bokt natuurlijk dé ideale plek om een verzorgpony/-paard te zoeken. :)

Poek schreef:
Zekers!
Mocht je trouwens weer opzoek gaan naar een verzorg/bijrijdpony, dan weet ik nog wel een adresje. Het ligt net buiten [plaatsnaam] maar ik geloof dat het wel te doen is. Het gaat om het paard van vrienden van mijn ouders. Ik snap dat je nu helemaal nog niet opzoek bent, maar mocht je weer opzoek gaan stuur je maar een pb :)

Heb je een PB gestuurd, :)

JustxMe14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:23

Ik heb al een advertentie hierop gezet als het goed is. Ik ga het nog maar eens proberen

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:27

JustxMe14 schreef:
Ik heb al een advertentie hierop gezet als het goed is. Ik ga het nog maar eens proberen

Ik heb nog niets zien staan, had daar toevallig even naar gekeken voor eventuele op- of aanmerkingen, maar zag niets staan. :)

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:45

Als iemand regio Antwerpen een verzorgpony zoekt.. Hij heeft pit, maar heeft leuk karakter! :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:49

het maakt mij ook niet zo heel veel uit wat voor paard of pony het is als ik er maar een band mee kan op bouwen :D