Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 12:47

Na een keer of 5/6 rijden en verzorgen. we spreken nu ook nog af om samen te rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 12:52

Ik mocht het na de eerste keer al. :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:02

Ik ook gewoon na de eerste keer al maar vooral omdat de eigenaresse daarna twee weken op vakantie was. Het ging allemaal prima hoor, maar ik kan me best voorstellen dat de eigenaresse gewoon iets meer zekerheid wil.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:22

Verzorgen doe ik alleen vanaf het begin. Rijden is er iemand bij, maar dat is meer omdat de pony juist gereden moet worden en anders kreupel loopt

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:07

ik doe alles samen haha. rij nu een maand

txxlidiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:56

heey, ik heb een probleem..... ik wil graag een verzorg paard alleen een probleem 1# er is bijna geen paard/pony te vinden in/rond Ridderkerk. 2#ik zit u in de eerste maar mijn ouders willen afwachten tot ik in de tweede zit en het goed gaat op school. ze denken dat het me niet kan lukken. help hoe kan ik ze overtuigen???

gr> me

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:59

Klinkt heel banketstaaf, maar niet. Door te gaan zeuren enz, maak je het alleen maar erger. Ergens vind ik dat ze gelijk hebben. Ik heb nu dan een verzorgpony en zit aan het eind van de 2e, maar ik had aan het begin geen verzorgpony erbij kunnen hebben. Het begin viel vies tegen (Nou doe ik ook een hoog niveau)

txxlidiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:00

ik doe havo. ja zeuren helpt niet, maar wat wel? ik wil echt een verzorg pony want rijden is te duur en ik heb altijd tijd over maar dat snappen ze niet.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:04

Wat je kan doen is als er iets op je pad komt gewoon contact leggen en dan je ouders voorleggen. Ik heb echt geen idee, mijn ouders hebben het altijd goed gevonden

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:37

Wat misschien helpt om je ouders te overtuigen om voor een verzorgpony te kiezen, is dat het jou erg zelfstandig en verantwoordelijk maakt. Je draagt de zorg over een dier dat afhankelijk is van jou, dit is een grote verantwoordelijkheid en je leert hiervan om dingen op waarde te schatten. Een paard is niet zomaar een object, je zult er met zorg en liefde mee om moeten gaan en dan heb je er een beste maatje aan. Door zulke dingen ook zelf te doen, leer je ook jezelf te vermaken en zelfstandig te worden. En het houd je van de straat :D

leval1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:25

ik mocht nooit opzoek gaan maar telkens als er via via iets werd aangeboden mocht het wel nu heb ik een advertentie en wacht ik de reacties af (nu 3x reactie gehad maar was niet wat ik zocht) dit vinden mijn ouders ook goed

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:32

@ txxlidiola Zeuren bij je ouders helpt (natuurlijk) niet. Doe lieve dingen en bewijs dat je het kan doen en kan redden. Zeg desnoods dat je het eerst gaat proberen of je wel tijd hebt door in het begin vaker naar de manege te gaan en daar te verzorgen.
Het duurt wel even voor je daadwerkelijk een verzorgpony hebt, dus je kan misschien wel in de tussentijd alvast een advertentie openen en daarin zetten dat je het pas na de zomer kan beginnen? Goodluck

txxlidiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:47

mensen heel erg bedankt! na een goed gesprek is er uitgekomen dat ik op fb een advertentie mag plaatsen en dat ik mag beginnen na de zomer met een proefperiode. als ik na fb nog niks heb gehoord mag het op marktplaats. bedankt!

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:29

Hoi , is hier nog een klein meisje / jongetje dat nog een pony zoekt om te berijden ?
In de omg. Van elst utr dan kan je me altijd een pb sturen.

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:23

jababe schreef:
Hoi! Voor ons klein schalig handelstal in utrecht de meern zoeken we bijrijdsters vanaf 16 jaar voor min. 2 dagen p week! Het rijden is Gratis uiteraard het is bij ons erg gezellig en zijn een jong net startend bedrijf. Bij interesse zie ik graag een pbtje!

Je had mij al eerder een DM gestuurd dat ik mocht langs komen, maar is het nu vanaf 16?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:32

Ik heb iets gevonden en heb ook een mailtje gestuurd. Het is in de buurt en zij zoekt voor minimaal 1 keer in de week, komt perfect uit! Ik kan 1 a 2 keer in de week, ik zit volgend jaar in de 5e van het vwo en ik heb 1 keer in de week paardrijden. Dus 2 a 3 dagen in de week aan mijn hobby kan nog net !

Nog wel afwachten.. Mocht dit weer niet lukken dan baal ik enorm. Rondom Diemen is nauwelijks wat te vinden binnen 10 km en binnen 5 km zeker niet..

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:48

Ik hoop voor je dat het iets is !

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:48

Wat ik me nou afvraag; Mag ik hier eigenlijk nog wel meepraten? Ik heb namelijk al een verzorgpony gevonden :=

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:54

Poek schreef:
Wat ik me nou afvraag; Mag ik hier eigenlijk nog wel meepraten? Ik heb namelijk al een verzorgpony gevonden :=

Tuurlijk! ;) je kan altijd nog tips geven en over je vp praten :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:11

ik weet niet of jullie het nog weten maar ik zou een cadootje krijgen van de eigenaresse van finesse
ik heb een enorm leuke beker gekregen met een foto van finesse er op

hij is echt zo gaaf <3 zal ff kijken of ik morgen een foto kan maken :D

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:11

ahhww dat is aardig ! nog gefeliciteerd !

KV24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:16

Das echt heel aardig

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:01

Antwoord op de vraag wanneer ik voor het eerst mocht.

Het paardje dat ik nu misschien ga rijden, mocht ik meteen de eerste keer proefrijden
al alleen, na een halfuurtje les.. Maar ik heb daar mijn eigen paard gestald gehad, en dit
is het paard van de staleigenaar. Haha, dus die ken ik al een hele tijd.

Verder vond ik het zelf heel moeilijk om mijn paard 'los' te laten bij een ander.
De eerste 3 keer ben ik hoedanook samen geweest, zodat ik wist dat het rijden
allemaal goed ging, en ik met een goed gevoel op school zat.
Je moet wel écht het vertrouwen hebben in iemand. Ik weet nog wel dat ik een
bijrijdster had waarbij ik altijd pijn in mijn buik had op school, en dat ik altijd
na afloop wilde weten hoe alles was gegaan.
Dit meisje heeft mijn paard toen ook niet erg lang gedaan (deels omdat zij ook
niet eerlijk was tegen mij).

Moeten jullie verantwoording afleggen bij de eigenaar van het paard,
met wat jullie die dag gedaan hebben, en hoe het is gegaan?

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 07:14

Eigenlijk vind ik iets wel opvallend... Er zijn veel mensen die een verzorgpaard zoeken en er geen vinden.. Maar er zijn ook belachelijk veel mensen die zich suf zoeken aan een verzorger/ster en er geen vinden. Wat loopt er daar dan mis vraag ik me af?

Hier ook hoor, ben al maanden op zoek naar een goede verzorger voor de paarden, ze mogen rijden en grondwerk en moeten vrijwel niets doen van klusjes. Krijgen veel vrijheid en ik sta niet constant op de vingers te zien. Het is ook verre van duur (in tegenstelling tot rest van regio waar je al met gemak 150 voor 2x rijden in de week betaalt). Snap echt niet wat ik nog moet aanbieden om "volk" te "lokken". Het zou mij echt enorm helpen moest er iemand extra bijspringen. Helaas dus blijkbaar zoek ik iets geweldig onmogelijks -O-

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:07

Denk dat het ligt aan wat de verzorgsters zoeken en wat er aan geboden wordt. Sommige mensen die iets aan bieden stellen zo veel eisen dat het eigenlijk niet te doen is.
Zoals een pony van 130 maar mpet wel iemand op boven d 18. Bijna niemand van 18 past op een smallepony van 130.