Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Daphne__ schreef:Ik zeg juist bewust niet hoe pony het fijnst gereden word... Omdat ik wil zien of de ruiter zelf aanvoelt wat beter werkt voor de pony en hoe problemen opgelost worden
Daphne__ schreef:Ik zeg juist bewust niet hoe pony het fijnst gereden word... Omdat ik wil zien of de ruiter zelf aanvoelt wat beter werkt voor de pony en hoe problemen opgelost worden
sneeuwpop schreef:Als ik geen goed gevoel heb, ga ik er echt niet op.
En ik wil juist niet weten hoe een paard werd gereden - heb je toch niks aan? Bedoel dat hetzelfde rijden echt geen optie is - heb mijn eigen stijl en zou dus geforceerd worden en verder voel ik wel aan wanneer ik iets moet corrigeren. Gewoon zelf voelen en zelf rijden.
Enige wat ik belangrijk vind om te weten is of een paard snel bokt of angstig (=niet hetzelfde als een x schrikken) is (in dat geval pas ik liever - een bokje vind ik niet erg, maar het moet geen rodeo worden)
schok die altijd in die hoek dan?
Misschien wisten ze dat niet?
sneeuwpop schreef:En mijn ervaring en vele met mij is juist dat betalende mensen beter hun afspraken na komen en je paard juist behandelen zoals ze hun eigen paard zouden behandelen - dus met zorg en respect.
Als het gratis is, hecht men er soms minder waarde aan, blijkbaar.
sneeuwpop schreef:Wat maakt het uit wat een paard aan huis kost? Ben je bang dat de eigenaar aan je verdient?
Jij moet voor jezelf beslissen of wat je krijgt genoeg is, voor wat jij er aan uit geeft.