Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:06

max66 schreef:
had ooit een bijrijdpaard gevonden.

Moest een eigen bijdrage per maand betalen, prima, maar toen bleek dat ik een groot deel van het jaar niet zou kunnen rijden i.v.m. drachtigheid (eigenaar wilde dan niet dat het paard bereden werd een aantal maanden rondom het veulenen). Verder had de eigenaar met name in de wintermaanden veel last van (ik geloof) reuma en ze zocht dus vooral voor de wintermaanden iemand (alleen een buitenbak tot beschikking).

Ik wilde in die maanden dat ik niet zou kunnen rijden dan ook niet betalen, daar was eigenaar het niet mee eens en het bijrijden was dus al afgelopen voordat ik uberhaupt begonnen was...

Ik had ook het gevoel dat ik alleen zou kunnen komen als eigenaar zelf niet kon (door d'r ziekte). Hierdoor zou ik me op de 1 of andere manier toch gebruikt door hebben gevoeld, vooral omdat ik wel standaard iedere maand moest betalen.

Blijft toch lastig. Gelukkig heb ik al jaren een eigen paard. Ik zou geen bijrijder willen maar als ik er 1 "nodig" zou hebben dan zouden ze niks hoeven te betalen, omdat ik al blij zou zijn dat ze mijn paard rijden en aandacht geven (als ik dat zelf niet meer zou kunnen), vooropgesteld dat ze goed omgaan met mijn paard natuurlijk.

Woon jij toevallig omgeving Helmond/Deurne? :') Toen ik jaren geleden iets zocht, precies hetzelfde meegemaakt... Maar toen wilde zij ook nog naar een luxe stal met binnenbak en controle voor als het veulen geboren werd.... :')

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:25

Anke schreef:
.....
Echter stoor ik me aan die houding dat een eigenaar maar blij moet zijn dat Truusje komt. En Truusje gratis van een dure hobby komt genieten......

Erg hè?! En dan in dit topic nog ff gal spugen dat sommige eigenaren geld vragen.
vreemd...

1 voordeel - zo weet je welke je niet moet hebben ;-)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:27

Ik ben als eigenaar al zo afgericht dat ik blij ben dat er iemand komt en dat diegene afspraken nakomt :') Ik geef ze zelfs cadeautjes :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:28

Lianne86 schreef:
Ik ben als eigenaar al zo afgericht dat ik blij ben dat er iemand komt en dat diegene afspraken nakomt :') Ik geef ze zelfs cadeautjes :')

Ik ook. Heb nu overigens ook een reactie gehad van iemand die graag wil springen. Lastig. Ik zie het liefst een springruiter, maar heb al een afspraak staan met een dressuurruiter.

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:30

Gewoon allebei laten komen, duidelijk zijn en kijken welke het beste klikt? Met jou en met het paard natuurlijk :)

Gewoon eerlijk zijn naar beiden... Dit is het geval... klaar :) (Had dat met 2 "vriendinnetjes"... ene zat de ander zo zwart te maken dat de keuze vooraf al gemaakt was.... Paard had gelukkig dezelfde voorkeur :p)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:13

Ik vind mits het paard getraind wordt en de eigenaar kan dit niet qua ervaring dat een bijrijder best geld mag vragen. Maar ja dan is het ook weer meer training ipv bijrijden.
Anders vind ik het niet terecht dat een bijrijder/verzorgster geld vraagt.

als eigenaar stel je toch je paard beschikbaar. Denk ook daarbij aan slijtage van spullen ende uitleen van je paard (waar je zelf ook genoeg kosten aan hebt). Maar vind sommige bijdrages wel erg hoog liggen en denk ik dan vaak dat de eigenaren een paard moeilijk kunnen bekostigenin maandelijks onderhoud. Dan zouden ze naar een mede eigenaresse kunnen gaan zoeken.

Ik ben op het gemakje ook op zoek. Maar voor twee dagen per week. Als de ervaring van desbetreffende verzorgster mij overtuigd kan er pas op gereden worden. Ook ik vraag een bijdrage maar dat is dan meer symbolisch. Want voor het geld hoeft het niet. Zal iig goedkoper zijn dan wanneer je wekelijks op de manege wil lessen. Vind dat het voor beide kanten beetje win win moet zijn.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:03

Lianne86 schreef:

Is dat niet juist het probleem? Eigenaren stellen zich te gedienstig op. Te soepel te vergevingsgezind te onderdanig. Ik heb zelf die fout ook gemaakt en oh wat ben ik op m'n mikkie gegaan..,,,

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:43

Ik hoef geen verzorgster, ben er niet afhankelijk van.
Denk dat het juist problemen geeft als ze denken dat ze onmisbaar zijn.
De goede hoef je niet achterna te lopen, die zijn blij met een eigenaar die z'n paard wil delen.
Ik vind het wel heel belangrijk dat ze regels en afspraken nakomen.
Ruim van tevoren inplannen wanneer ze komen, ik moet daar mijn planning ook op af stemmen.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:45

Na een lastige en moeilijke keuze heb ik sinds vandaag een verzorgster voor mijn paardje. Ben er blij mee.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:50

Wat fijn Esme, kende je haar al?

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:59

Anke schreef:
Ik hoef geen verzorgster, ben er niet afhankelijk van.
Denk dat het juist problemen geeft als ze denken dat ze onmisbaar zijn.
De goede hoef je niet achterna te lopen, die zijn blij met een eigenaar die z'n paard wil delen.
Ik vind het wel heel belangrijk dat ze regels en afspraken nakomen.
Ruim van tevoren inplannen wanneer ze komen, ik moet daar mijn planning ook op af stemmen.

Puur uit nieuwsgierigheid; wat versta jij onder ruim van te voren?

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:05

Marocje schreef:
Wat fijn Esme, kende je haar al?

Eerste instantie niet later wel een bekend gezicht.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:10

Dat bedoelde ik idd, of je haar dus hebt gevraagd omdat je haar kende, maar niet dus. Wel fijn dat het klikt en hopelijk blijft dat zo

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:15

Zij reageerde op mijn advertentie van marktplaats. Zaterdag wezen kijken en niets gedaan dan gekletst. Maar vandaag ging ze voor het eerst poetsen en ik meste ondertussen de stal uit en toen kwam ze me bekend voor.

Ik had meerdere mensen die kwamen kijken en savonds een lijst gemaakt per persoon met voor en nadelen en dan je conclusie trekken

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:00

@Poek: een week van tevoren. Begin vd week wil ik weten hoe die week eruit gaat zien.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:33

Ik vertrek zo naar stal, er komt weer iemand kijken. Hopelijk is dit een goede match. Over vergoedingen gesproken, ik vraag 50 euro per maand. Dat komt dan in een paardenpotje. Mocht er dan iets stuk gaan kan het daaruit betaald worden. Of een keer de smid daarvan betalen (etc). Het geld beland dus uiteindelijk weer bij het paard.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:09

Succes zometeen, hopelijk matcht het goed!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:39

Ik ben er nog niet helemaal over uit, ik denk dat ik haar nog een keer laat komen en haar dan alles zelf laat doen. Nu vond ik haar te afwachtend.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 07:17

Heb ze de eerste keer liever afwachtend dan brutaal/opdringerig.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:19

Anke schreef:
Heb ze de eerste keer liever afwachtend dan brutaal/opdringerig.

Dit heb ik uiteraard ook liever, maar initiatief nemen vind ik ook fijn.
Zeg maar een combi van afwachtend en toch ook initiatief nemen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:40

Ik vind het belangrijk dat ze vragen stellen, interesse tonen.

Mousaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:14

Anke schreef:

Maar ik als bijrijder vind het moeilijk om sommige vragen te stellen, ik vind dat ook de eigenaar interesse moet tonen, heb al vaak meegemaakt dat ik voor de eerste keer kwam en dan op het paard werd gezet, geen idee hoe het beestje werkte enz. dat vond ik erg vervelend.
Dus het moet niet alleen van de bijrijder komen, ook van de eigenaar

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:35

Ik ga zaterdag voor de 2e keer met iemand rijden. Ik hoop dat het klikt en dat zij het ook ziet zitten.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:38

Mousaka schreef:
Anke schreef:

Maar ik als bijrijder vind het moeilijk om sommige vragen te stellen, ik vind dat ook de eigenaar interesse moet tonen, heb al vaak meegemaakt dat ik voor de eerste keer kwam en dan op het paard werd gezet, geen idee hoe het beestje werkte enz. dat vond ik erg vervelend.
Dus het moet niet alleen van de bijrijder komen, ook van de eigenaar

Hoezo het het beestje werkte?!
Je kan daarbij toch vragen stellen voordat je erop stapt? Neem aan dat de eigenaar je niet letterlijk op het paard heeft getild.?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:04

Ik zeg juist bewust niet hoe pony het fijnst gereden word... Omdat ik wil zien of de ruiter zelf aanvoelt wat beter werkt voor de pony en hoe problemen opgelost worden :)