Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:51

Ik heb even een vraagje.. Ik heb geen ervaring met leasen, maar als je een paard fulltime least, moet je dan zelf stalling en alles regelen? Of blijft hij op de zelfde stal staan? En zijn dat dan de kosten voor de leaser of nog steeds voor de eigenaar zelf?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:55

Dat is echt afhankelijk van degene die zijn/haar paard ter lease aanbiedt. Zoals iets eerder in dit topic het verschil tussen leasen en bijrijden tegen een vergoeding ook al niet helemaal duidelijk bleek, blijft dit een subjectief begrip wat iedereen anders kan opvatten. Dit moet je dus afspreken met de eigenaar zelf :)

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:59

Chouchou schreef:
Dat is echt afhankelijk van degene die zijn/haar paard ter lease aanbiedt. Zoals iets eerder in dit topic het verschil tussen leasen en bijrijden tegen een vergoeding ook al niet helemaal duidelijk bleek, blijft dit een subjectief begrip wat iedereen anders kan opvatten. Dit moet je dus afspreken met de eigenaar zelf :)

Oke, bedankt! :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 04:31

Ik ga vandaag voor het eerst rijden op mijn bijrijpaard :).
Gelijk in de regen op het nate gras (een bak afgezet in de wei)
Maar wel zin im

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:17

Kosseh succes!! Ik ga vandaag ook weer naar star!!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:22

ik ga vandaag ook weer naar finesse

er zijn ook wedstrijden op stal dus ik ga daar ook nog ff kijken denk ik

en ik moest van de eigenaresse de kast van finesse in de gaten houden want misschien ligt er een kadootje in voor mijn verjaardag op 11 juni want ze kon die dag niet komen :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:29

lolove schreef:
Ik heb even een vraagje.. Ik heb geen ervaring met leasen, maar als je een paard fulltime least, moet je dan zelf stalling en alles regelen? Of blijft hij op de zelfde stal staan? En zijn dat dan de kosten voor de leaser of nog steeds voor de eigenaar zelf?

Bij mij is t zo dat ze op dezelfde stalling blijft aangezien de eigenaar ook eigenaar is van de stalling is dat wel zo logisch. Maar ook dit verschilt per paard en eigenaar, ik heb ook een leasemaatschappij aangeboden gekregen wat ik overal neer mocht zetten als t maar aan de eisen voldeed. Dan betaal je vaak meer

@kosseh ; kijk je wel uit? Nat gras kan verraderlijk glad zijn..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:48

Jaa kijk zoiezo uit. Eigenaar is er bij dus die weet ook wel wat die kan en wat niet.

Leasen op de manege kost je iets meer dan het stalgeld, moet dan wel op de manege blijven staan.

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:55

maatje987 schreef:
ik ga vandaag ook weer naar finesse

er zijn ook wedstrijden op stal dus ik ga daar ook nog ff kijken denk ik

en ik moest van de eigenaresse de kast van finesse in de gaten houden want misschien ligt er een kadootje in voor mijn verjaardag op 11 juni want ze kon die dag niet komen :)

Dat is wel echt heel aardig van de eigenaresse! Maar was je niet gestopt met finesse? Ik dacht dat ik dat ergens las

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:07

nee ik ben niet gestopt maar zoek er een paardje bij om misschien als dat zou kunnen ook te leren rijden enzo en een andere paardje er gewoon bij verzorgen is ook leuk

ik doe het trouwens ook om meer ervaring op te doen :D hoe meer ervaring hoe beter toch :D

en heb naast school eigenlijk tijd zat

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:57

Owwh oki succes met zoeken dan maar !!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:49

Succes met zoeken, voor alleen rijden zal het wel lastig worden denk ik.

Ik heb vandaag niet kunnen rijden. De eigenaar is ziek dus kan niet komen om alles uit te leggen enzo. En er bij te blijven met rijden. Nu de afspraak opgeschoven naar maandag. Vind het wel jamer, maar snap ook wel dat je niet op een koude nate stal gaat staan als je ziek bent.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:53

het is ook niet echt voor alleeen het rijden maar meer omdat het me ook wel leuk lijkt om het te leren
en alleen een verzorpaard vind ik ook prima :D

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:03

ik ga nu naar starlight :) :) :D

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:00

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nooit veel moeite heb gehad om een bijrijdpaard te vinden. Mijn eerste (3 shetjes en 1 fries) heb ik gekregen via een advertentie van marktplaats. En er werd me ook nog een fjord aangeboden. Nu kan ik jammer genoeg ivm de gezondheid van de fries niet meer rijden en is me een tinker aangeboden, daar ga ik vanmiddag heen! :)

_Eyecatcher_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:34

Ik meld me even.
Op dit moment rijdt er een 8 jarig meisje op mijn oude D-pony. Dit doet ze super braaf, maar toch blijft het knagen dat de pony nog niet aan het einde is van haar wedstrijdcarrière. Ze heeft tot vorig jaar nog in de sport gelopen. Een idee was om haar te verkopen, maar ik kon dit niet over mijn hart krijgen met betrekking tot mijn huidige wedstrijdpaard. Deze twee zijn heel erg gek op mekaar en ik wil ze ook niet meer scheiden. Nu staan wij op een redelijk dure pensionstalling en veel mensen haken door de prijs af. Er is wel een meisje dat haar voor de helft wil leasen samen met iemand anders (hebben we nog niemand voor gevonden maar zijn ook nog niet fanatiek op zoek). Is het wel een goed idee om de pony door twee mensen te laten leasen? Ze mag niet verplaatst worden en ik begeleid ze natuurlijk, maar is dit verstandig? Het is een pony waarvan je echt alles kan leren en ik gun dat iemand anders ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:44

Door 2 mensen te laten leasen lijkt me geen probleem, is hetzelfde als een eigenaar 1 bijrijder heeft en er zelf op rijdt. Ben wel benieuwd naar je prijs? :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:25

Dat kan prima Eyecatcher, zeker als hun de enige zijn die erop rijden. Vrienden van mij hebben ook 1 paard in volledige lease, en die wordt door 2 personen geleast. Hun spreken onderling de dagen af en die staan ook vast, en onderling spreken ze ook af als er iemand niet kan. Eigenaar regelt alleen als beiden niet kunnen of er niet uitkomen, voor de rest laat ze ze vrij.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:04

Vandaag voor het eerst gereden. Was echt heel leuk :). Wel beetje uitgetest. Maar dat hoort er bij. Toen ze de trucjes had uitgelegd ging het weer goed.

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:56

Hahah het is misschien moeilijk om een verzorgpony te zoeken maar ook moeilijk om een leuwk tweedehamds dekje te vinden voor een betaakbare prijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:57

Sinds gisteren doe ik [naam] alweer 2 maanden, time flies! Heb vandaag met barebackpad gereden, ging heel fijn! Ben ontzettend blij met haar. :j

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:09

Na een maand niet meer gereageerd te hebben, toch maar weer een kleine ''update''..

Had 3 maanden terug al een reactie dat ik kon komen verzorgen. Toen ik vroeg waar en wanneer, zei ze er later op terug te komen. Heb haar toen een maand later bericht, ze had het bericht geopend en niet gereageerd. Vorige maand had ze gezegd dat ze het druk had en me snel zou terugberichten als het rustig was. Nope, na ruim een maand nog steeds geen bericht. Ga er nu ook niet meer achteraan, ben er wel klaar mee en ik heb ook zo'n vermoeden dat het niet meer klopt..

Voor mij nog geen verzorgpony dus, hoe veel advertenties ik ook plaats. Al langs wat huizen geweest en brief in de brievenbus gestopt, geen succes. Mensen hadden niet eens zin om uberhaupt terug te reageren..

Misschien binnenkort tijdens het hardlopen nog eventjes langs gaan, maar heb er geen vertrouwen meer in, ook al hoor ik de moed niet op te geven..

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:21

nathalie2000 schreef:
Na een maand niet meer gereageerd te hebben, toch maar weer een kleine ''update''..

Had 3 maanden terug al een reactie dat ik kon komen verzorgen. Toen ik vroeg waar en wanneer, zei ze er later op terug te komen. Heb haar toen een maand later bericht, ze had het bericht geopend en niet gereageerd. Vorige maand had ze gezegd dat ze het druk had en me snel zou terugberichten als het rustig was. Nope, na ruim een maand nog steeds geen bericht. Ga er nu ook niet meer achteraan, ben er wel klaar mee en ik heb ook zo'n vermoeden dat het niet meer klopt..

Voor mij nog geen verzorgpony dus, hoe veel advertenties ik ook plaats. Al langs wat huizen geweest en brief in de brievenbus gestopt, geen succes. Mensen hadden niet eens zin om uberhaupt terug te reageren..

Misschien binnenkort tijdens het hardlopen nog eventjes langs gaan, maar heb er geen vertrouwen meer in, ook al hoor ik de moed niet op te geven..
dat is erg jammer... Mischien zijn er mensen die je kent met (verzorg) paarden die nog iemand kennen die een verzorger zoekt

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:28

Mijn vriendin heeft wel verzorgpony's.. Maar dat waren de pony's waar ik ben weggestuurd omdat ik te groot was, terwijl ik mijn lengte + gewicht toch echt heb doorgegeven..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:39

Om te verzorgen maakt gewicht en lengte toch niks uit?

Jammer dat je geen reactie terug hebt gekregen.

Ik zou ook nog wel een of twee verzorgsters erbij willen.