Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:58

Wat jij doet is wat de eigenaar vind dat jij doet. Ik denk bijrijden. Waarschijnlijk heb je geen leaseovereenkomst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:59

Geen overeenkomst, maar uiteraard wel afspraken over hoe en wat. :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:59

Lease is alleen met een leaseovereenkomst. Dus bijrijden. Maakt t wat uit eigenlijk?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:00

Ik ben het in dit geval eens met PenP2014, ze heeft het goed uitgelegd en het klopt ook helemaal. Bij een leasepaard/pony heb je ook vaak de mogelijkheid om zelf eens te kiezen het paard ergens mee heen te nemen ofzo, een wedstrijd of een vakantie, of hem dichterbij te stallen. Je mag vaak ook meer beslissen qua haranchement(schrijf je dat zo?) en verzorging. Ik heb zelf nooit een leasepaard gehad en nooit hoeven betalen voor een bijrijdpaard dus precies en zeker weet ik het ook niet.

Ik denk dat het eigenlijk met een overeenkomst meer een verzekeringskwestie is. Als je least ben jij verantwoordelijk, als je bijrijdt de eigenaar. Zo heb ik het ten minste eens een keer gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:01

Het maakt niks uit, maar ik vind het leuk om te weten.

@MorganeR, het is harnachement hihi. :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:03

Yezzi schreef:
Het maakt niks uit, maar ik vind het leuk om te weten.

@MorganeR, het is harnachement hihi. :)

Het is sowieso een buitenkansje! Dus geniet er van:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:03

Yezzi wat jij doet is imo gewoon bijrijden. Ook al heb je 'afspraken', leasen vind ik echt 'huren' zoals al uitgelegd is. Er zijn overigens ook genoeg eigenaren die hun bijrijder heel vrij laten en er zelf niks mee doen of naar omkijken, dat maakt 't niet gelijk leasen dan op zo'n moment. Het hebben van een binnenbak maakt daar ook echt geen verschil in :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:37

Ik geef alleen aan wat ik mag doen en wat ik tot mijn beschikking heb, ik zeg niet meteen dat ik door een binnenbak een leaser of bijrijder ben. ;)

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:18

Hey, ik zag net een advertentie van een paardje die een bijrijder zoekt op marktplaats. Je moest per maand €100,- betalen voor 2 x in de week. Ik vind dit best wel veel want het zijn gewoon de stalkosten van die dagen. Wat vinden jullie hiervan?

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:37

ik betaal ook 100 euro voor 2 x in de week. best duur ja, maar ik rijd ook wedstrijden, en krijg prive les (springen en dressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:40

Afhankelijk van de faciliteiten, wat je moet doen aan klusjes e.d en het paard/eventuele vrijheden (buitenrijden ofzo) vind ik het wel prijzig maar niet vreemd. Zeker met een luxe stalling zijn de stalprijzen erg hoog. Dat het de stalkosten zijn van die dagen... Tja... Je rijdt toch ook die dagen? Ik als eigenaar zijnde vind dat toch zo'n dooddoener... 'Ja dt zijn gewoon stalkosten van die dagen'... Als je alle onderhoudskosten gaat berekenen die een paard met zich meebrengt, en de kwaliteit vn de hobby (fijne stal, goed onderhouden rijbanen) mag je in je handjes knijpen als je op een fijn paard mag rijden voor de stalkosten van die dagen...

Maar goed, ik vind de stelling heel eenzijdig belicht want we lezen enkel 100 euro voor 8x in de maand rijden. Dus geen informatie over of je wel of gewn klusjes moet doen of wat dan ook. Voor een wei met schuilstal zonder rijbak waar je de wei moet mesten vind ik het veel... Voor een goed onderhouden stal zonder enkele zorgen te hoeven dragen voor het paard vind ik het dus redelijk normaal.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:55

Liesjeex schreef:
ik betaal ook 100 euro voor 2 x in de week. best duur ja, maar ik rijd ook wedstrijden, en krijg prive les (springen en dressuur)

Betaal je de les er zelf ook nog bij of zit het bij de 100 euro?

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:56

chelle_dora schreef:
Afhankelijk van de faciliteiten, wat je moet doen aan klusjes e.d en het paard/eventuele vrijheden (buitenrijden ofzo) vind ik het wel prijzig maar niet vreemd. Zeker met een luxe stalling zijn de stalprijzen erg hoog. Dat het de stalkosten zijn van die dagen... Tja... Je rijdt toch ook die dagen? Ik als eigenaar zijnde vind dat toch zo'n dooddoener... 'Ja dt zijn gewoon stalkosten van die dagen'... Als je alle onderhoudskosten gaat berekenen die een paard met zich meebrengt, en de kwaliteit vn de hobby (fijne stal, goed onderhouden rijbanen) mag je in je handjes knijpen als je op een fijn paard mag rijden voor de stalkosten van die dagen...

Maar goed, ik vind de stelling heel eenzijdig belicht want we lezen enkel 100 euro voor 8x in de maand rijden. Dus geen informatie over of je wel of gewn klusjes moet doen of wat dan ook. Voor een wei met schuilstal zonder rijbak waar je de wei moet mesten vind ik het veel... Voor een goed onderhouden stal zonder enkele zorgen te hoeven dragen voor het paard vind ik het dus redelijk normaal.
er staat verder ook niks bij... Maar als het echt een luxe stal zou zijn met veel mogelijkheden snap ik het wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:59

Is het dan niet slim om dat eerst te vragen voor gelijk te stellen dat je dat best wel veel vindt en 'de stalkosten van die dagen betaalt'? De wereld is klein en t zou zonde zijn als je een bijrijdpaard misloopt omdat de eigenaar dit leest op bokt. ;)

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:02

chelle_dora schreef:
Is het dan niet slim om dat eerst te vragen voor gelijk te stellen dat je dat best wel veel vindt en 'de stalkosten van die dagen betaalt'? De wereld is klein en t zou zonde zijn als je een bijrijdpaard misloopt omdat de eigenaar dit leest op bokt. ;)

Ja eigenlijk wel.. Maar ik zal t vragen aan de eigenaar :)

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:32

xxxninaxxx schreef:
Liesjeex schreef:

Betaal je de les er zelf ook nog bij of zit het bij de 100 euro?

zit er bij :)

Maartje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:36

Ik rijd zo'n 5 keer per week, en betaal er 40 euro per maand voor. Het is een Friese ruin. Hier heb ik natuurlijk wel suuuuuper veel geluk mee gehad, de eigenaar is heel aardig. Ga hem aan het eind van het jaar ook overkopen :j
Hoe veel betalen jullie voor hoe vaak per week?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 06:48

Na de zomervakantie heb ik 2 a 3 dagen beschikbaar om een paard / pony bij te gaan rijden. Het ligt eraan wat mijn mogelijkheden, klussen, faciliteiten, vrijheid e.d. zijn, maar mijn bijdrage zou ik tussen 50-80 p.m. wel netjes vinden. Lessen zijn dan voor mijn kosten, dus excl. ;)

Helaas eerst nog maar wat zien te vinden in de omgeving Diemen, Abcoude, Amsterdam-Zuid... valt zwaar tegen en als iemand dan op zoek is wordt er gezocht naar een ruim ervaren (vaak nog L2+) ruiter of anders is het een uur heen en een uur terug fietsen. Voor mij is dat helaas niet te doen, volgend jaar in 5vwo..

Als er nog tips zijn oid, hoor ik het heel graag!

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:19

ik betaal helemaal niks en mag zo vaak als ik wil naar starlight!!!!!!!!!!!!!!! *\%/* *\%/* *\%/*

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:39

K betaal ook niks en rij 2x in de week, waarvan 1x in mijn les

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:44

vind het een beetje vreemd eigenlijk dat sommige zoveel geld vragen.
ik heb sinds 3 wkn een bijrijder, ben erg blij met haar is lief voor de paarden, indien nodig helpt ze met even voeren of poep scheppen, als ik tijd heb doe ik dat zelf.
we gaan samen 1 (binnenkort 2) keer per week naar het bos. ze hoeft hier niet voor te betalen, het zijn mijn paarden, heb hier zelf voor gekozen. en ben al blij dat ze mee gaat zodat ze genoeg beweging krijgen.

Cupido0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:42

Ik had het gevoel dat het mij ook totaal niet lukte.
Totdat een vriendin 2 pony's kreeg, de een leuker dan de ander.
Uiteindelijk zijn ze verkocht. Toen kreeg ik de vraag of een Jazz wilde rijden,
heb er denk ik 7x opgezeten en toen maar mee gestopt was een leuk paard maar een kreng.. :P.

Nu rij ik sinds november een merrie van Koss draak van een beest maar een lieverd eerste klas.

Na jaren wachten en rond kijken is het dus uiteindelijk wel gelukt!

Blijven hopen :).

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:38

hoi, mag ik me melden?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:48

Van mij mag het

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:19

Yezzi schreef:
Met een leasepony moet je ook gewoon 'normaal rijden', op de manier van de eigenaar. En dat een eigenaar niet echt oplet of je goed voor zijn pony zorgt als je hem least klopt echt niet... :+

Ik denk dat het heel erg verschilt van persoon tot persoon. Natuurlijk verschilt het ook qua hoeveelheid dagen. Als jij het paard drie dagen least en de eigenaar doet de rest zal je het op zijn manier moeten doen. Maar lease je hem full dan zal het ook op je eigen manier mogen.
Ik ben een full leaser om het maar even zo te noemen en rijd alsnog op de manier van de eigenaar aangezien dat ook mijn instructeur is :)