Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:31

xxxninaxxx schreef:
lolove schreef:
Jammer genoeg is het niks geworden met mijn vorige vz paard... Super beestje! Maar het was niet wat ik zocht helaas. Het was poepscheppen en rijden, en dan kon ik gaan.. En ik wil juist lekker mijn ding doen, en niet alleen maar rijden.. Want daar gaat het bij mij niet om, ik vind grondwerk, lekker wandelen en tuttelen, misschien zelfs leuker dan een rondje door de bak rijden en klaar. Dus helaas is het niks geworden.. :n

Dat is jammer... Ik ben hier in almere juist opzoek naar iets om te rijden omdat ik al een shetje heb waar ik mee wandel, poets, spring grondwerk etc. Hoe ben jij aan je vorige verzorgpaard gekomen?

Er stond een advertentie op marktplaats, en het bleken oude kennissen te zijn.. Had ik even mazzel!
Ik zoek juist wat jij hebt, hoe ben jij dan aan die shet gekomen? :)

emily2105

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:38

Probeer anders te ruilen? Haha

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:42

emily2105 schreef:

Ik kom er al een paar weken niet meer, dus voor ruilen is het te laat hahah ;)

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:45

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:51

xxxninaxxx schreef:
Lolove een vriendin kende de eigenaar en mocht m verzorgen en later gingen we t samen doen :) mischien is dit wat? http://m.marktplaats.nl/a/dieren-en-toe ... ousPage=lr of kijk eens in de kassen, daar staat mijn vz shetje

Jammer genoeg ben ik nog geen 16 :n, dus dat word even verder zoeken dan! Hahaha.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:53

lolove schreef:
xxxninaxxx schreef:
Lolove een vriendin kende de eigenaar en mocht m verzorgen en later gingen we t samen doen :) mischien is dit wat? http://m.marktplaats.nl/a/dieren-en-toe ... ousPage=lr of kijk eens in de kassen, daar staat mijn vz shetje

Jammer genoeg ben ik nog geen 16 :n, dus dat word even verder zoeken dan! Hahaha.

Jammer, je kan t ookbij stadsweides vragen of een briefje ophangen

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:56

xxxninaxxx schreef:

Jammer genoeg ben ik ook niet echt een durfal, dus ik wacht liever af wat er op mijn pad komt! ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:58

mag je zo maar een briefje ophangen in de supermarkt?

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:00

lolove schreef:
xxxninaxxx schreef:

Jammer genoeg ben ik ook niet echt een durfal, dus ik wacht liever af wat er op mijn pad komt! ;)

Oh haha, als ik ooit nig ietscweet dan zal ik t zeggen :)

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:02

Citaat:
Oh haha, als ik ooit nig ietscweet dan zal ik t zeggen :)

Bedankt! Geld ook voor jou! :D

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:02

Veertje11 schreef:

Je moet dit vragen bij de infobalie, vaak hebben ze vaste 'kaartjes' om je advertentie op te schrijven.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:04

xVerax schreef:
Veertje11 schreef:

Je moet dit vragen bij de infobalie, vaak hebben ze vaste 'kaartjes' om je advertentie op te schrijven.

bedankt :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:31

emily2105 schreef:

:D goed idee!

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:52

lolove schreef:
emily2105 schreef:

Ik kom er al een paar weken niet meer, dus voor ruilen is het te laat hahah ;)

Je kan toch even contact opnemen met de vraag of ze nog iemand zoeken? Zo help je een ander ook een beetje.

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:51

lolove schreef:
Starxpam schreef:
jammer lolove het komt nog wel! gewoon blijven zoeken, vragen etc.

Vind het ook erg jammer.. De kans dat ik weer iets vind is heel klein hier in Almere, ik zit ook niet echt in die paardenkring dus heb ook geen contacten die een paardje hebben staan. Maar ja ik ben ook niet opzoek naar een stal met allemaal luxe paarden of zo, daar in tegen zelfs! Ik zoek gewoon bijvoorbeeld een weide paardje waar ik lekker mijn gang mee mag gaan. Maar dat is blijkbaar helaas niet voor mij weggelegd.. :n

Had ik ook echt precies hetzelfde!! Maar na 2 jaar had ik eindelijk beet! Toen ik met mijn new forest verzorgpony ,oest stoppen (ivm ouderdom) ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe en BOEM binnen 2 dagen had ik starlight!!

Maartje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:04

Bij mij duurde het ook even, maar ik heb nu een super Friese ruin die ik eind dit jaar ga overkopen :j . Het beste kan je zoeken naar een lease paard of pony, dan heb je meer kans. Het kost natuurlijk wel wat, maar het is ook geen goedkope sport :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:09

Even een vraagje aan de anderen hier: Wanneer is een pony je bijrijdpony of leasepony? Als je voor de pony betaalt is het gelijk aan elkaar, maar hoe denken jullie daarover?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:13

Yezzi schreef:
Even een vraagje aan de anderen hier: Wanneer is een pony je bijrijdpony of leasepony? Als je voor de pony betaalt is het gelijk aan elkaar, maar hoe denken jullie daarover?

Het heeft niet zozeer met betalen te maken :) lease is het engelse woord voor huren. Als je een paard least huur je hem dus, en mag je ook (in zekere mate) daarmee doen wat je wilt. Net als een leas auto. Die is gewoon van jou alleen niet van jou, snap je :+
Een bijrijdpaard is wat anders. Die rij je bij en daar betaal je om andere redenen soms voor maar die huur je niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:16

Een leasepony rijd je toch ook bij? Het gaat mij erom, dat als je betaalt voor een pony, hoe je het dan moet noemen. Leasen? Bijrijden? Als je een pony least rijd je er toch op en is hij voor die dag voor 'jou', terwijl dat met een pony bijrijden hetzelfde is?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:21

Yezzi schreef:
Een leasepony rijd je toch ook bij? Het gaat mij erom, dat als je betaalt voor een pony, hoe je het dan moet noemen. Leasen? Bijrijden? Als je een pony least rijd je er toch op en is hij voor die dag voor 'jou', terwijl dat met een pony bijrijden hetzelfde is?

Ik snap wat je bedoelt, maar zo zit het niet helemaal haha. Een eigenaar die een pony verleast stelt de pony dus te huur aan jou. Vaak ook met een contract. Dit is dan jou pony alleen niet officieel van jou. Bij leasen zal je ook weinig bemoeienis van de eigenaar hebben. Een leasemaatschappij van de mercedes gaat ook niet kijken of je goed voor zn auto zorgt :+
Bij bijrijden betaal je vaak omdat je toch mag rijden. Het is leerzaam, en op de manege betaal je tenslotte ook. Daarbij maak je gebruik van tuig dat slijt, en op basis van dit soort dingen is er vaak een bijdrage. Het verschil is alleen dat je over een bijrijdpony niet veel te zeggen hebt vaak. Het moet op de manier van de eigenaar en jij rijdt slechts bij.
Dat is een beetje het verschil. De kosten van een pony leasen liggen ook hoger dan de bijdrage voor bijrijden. Vaak moet je bij leasen gewoon de stalling betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:30

Met een leasepony moet je ook gewoon 'normaal rijden', op de manier van de eigenaar. En dat een eigenaar niet echt oplet of je goed voor zijn pony zorgt als je hem least klopt echt niet... :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:46

--
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 25-05-14 20:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:47

Rustig aan zeg. :') Ik vraag het alleen, hoop op een duidelijk antwoord waar ik wat aan heb maar dat lukt niet als je dingen zegt die niet kloppen. Vandaar dat ik dat zeg, maar dan schijn ik ineens alles te weten en mag ik niks meer vragen.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:50

Lees mijn tekst nog 3 x , dan valt het kwartje misschien :)
Het verschil is soms moeilijk te onderscheidden idd. Maar dit is het feitelijke verschil en dus antwoord op je vraag.
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 25-05-14 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:56

Oké, nog een vraag dan aan jullie. :D Wat doe ik nu, volgens jullie? Rijd een pony 2 keer per week, betaal 50,-, hoef geen klusjes te doen, mag vrijwel alles doen maar heb daar wel toestemming voor nodig. Er worden manegelessen gegeven op die stal, alle pony's zijn van dezelfde eigenaar. Heb een binnen en buitenbak tot mijn beschikking.

:)