Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:09

myk_en_shant schreef:
esmespitfire schreef:
Ik kom mij ook gezellig melden :)

Ik krijg helaas een hoop reactie's van mensen onder de 15+ terwijl dit toch echt in de advertentie staat. Ik heb vrijdag 10-10 voor het eerst hier een advertentie geplaatst terwijl er al zo 4 weken op marktplaats een advertentie staat.
Krijgen jullie ook zo vaak de zelfde vraag?
* Mag het paard verplaatst worden?
* Waarom onder de 15 niet?
* Waarom mag ik er niet op rijden?

Jammer dat zo iets toch duidelijk in de advertentie staat en er toch over beginnen. Vaak begin ik er dan niet eens aan. Ik reageer altijd netjes terug maar soms denk ik dan ook echt tja.... wat moet ik hiermee.

Komen jullie dit soort dingen ook tegen?

Helaas vaak genoeg meegemaakt, vooral toen ik 16+ iemand zocht voor m'n vierjarige ruin.
Meisjes van elf reageerden zelfs, paar keer de vraag voor verplaatsen gehad, terwijl het erin stond dat er niet verplaatst ging worden.
Of nog zo'n leuke of die al wedstrijd klaar was, eeeeuuuuhhhh nee dus, dit stond allemaal in m'n advertentie.

Tja lezen is echt een vak apart, leesblindheid is echt een veel voorkomende handicap.

Of gewoon brutaliteit :+

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:18

Ja van sommige weet ik echt niet of het leesblindheid is of gewoon herhaaldelijk de vraag blijven stellen en dan blijven zeuren. Maar ik heb geen haast met een verzorger ik wil wel iemand hebben waar ik zeker een goed gevoel bij heb en inderdaad ook de ouders volledig achter moeten staan. Heb helaas wel een paard met wat mankementen :+

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:18

Hahaha, dat kan idd ook het verhaal zijn.
Zo eentje stalkte mij op facebook, ik had twee advertenties staan, één op oproepbasis waar je 14+ voor moest zijn en die voor m'n ruintje 16+.
Dat meisje reageerde eerst om m'n 16+ advertentie terwijl ze nog maar 13 is.

Dus ik zei dat ze te jong was, probeerde ze het bij m'n andere advertentie. Dus kreeg ze dezelfde antwoord. En wat een gezeur daarna, van aaah please, waarom niet, aaah ik zal echt m'n best doen, waarom nou niet, waarom wil je persé iemand ouder.
Dus heb haar maar even flink terug gezet op d'r plaats en gezegd dat ze mij te opdringerig en brutaal was en dat ik zelf wel beslis wie ik wil.
M'n opmerking is door verschillende personen geliked, hahahahaha.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:21

myk_en_shant schreef:
Hahaha, dat kan idd ook het verhaal zijn.
Zo eentje stalkte mij op facebook, ik had twee advertenties staan, één op oproepbasis waar je 14+ voor moest zijn en die voor m'n ruintje 16+.
Dat meisje reageerde eerst om m'n 16+ advertentie terwijl ze nog maar 13 is.

Dus ik zei dat ze te jong was, probeerde ze het bij m'n andere advertentie. Dus kreeg ze dezelfde antwoord. En wat een gezeur daarna, van aaah please, waarom niet, aaah ik zal echt m'n best doen, waarom nou niet, waarom wil je persé iemand ouder.
Dus heb haar maar even flink terug gezet op d'r plaats en gezegd dat ze mij te opdringerig en brutaal was en dat ik zelf wel beslis wie ik wil.
M'n opmerking is door verschillende personen geliked, hahahahaha.

Wat een rare lopen er rond :+

myk_en_shant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:26

Hahaha echt wel, sprak later één van m'n lesklanten en die kende haar ook, ze zei dat ik haar beter kwijt dan rijk kon zijn, ze is erg brutaal.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:46

Brutaal is niks....wel jammer.

Dat van dat verplaatsen vind ik de meest idiote vraag.
Vooral als ze verwachten dat je ook nog de door haar uigekozen stalling gaat betalen en zij er 7 dagen op gaat rijden en uiteraard moeten ook alle toebehoren erbij.
Gratis paard, gratis materiaal, gratis stalling en dat voor een bak-hobbel-doos?!
Ze zien ze vliegen.

Hier is basisregel bij verzorgen: schone stal, waterbak en hooiruif gevuld. Alles wat je uithaalt/vies maakt, opruimen/schoonmaken.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:50

@myk_en_shant Brutaal zit denk ik niemand op te wachten. Wel fijn dat je de keuze niet gemaakt hebt en je lesklant het je ook even melde jij blij dat je het niet gedaan had.

@Anke Ja en toch krijg ik die vraag nu nog steeds terwijl het in de advertentie staat. Ik verwacht dat het netjes word om gegaan met de spullen/materiaal en uiteraard paard anders is het direct toedeloe

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:53

Verplaatsen, wordt serieus gevraagd? :oo
Ik (als verzorgster) vind het alleen maar logisch om op te ruimen, even aan te vegen en alles netjes te houden. Kost misschien 10 minuten van je tijd, maar ik ken ook meisjes die dat allemaal niet nodig vinden en klusjes als iets raars zien ipv vanzelfsprekend.
Ik lees hier mee en blijf me verbazen soms, ik kruip weer onder m'n steen :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:58

Verplaatsen is bij een lease-paard wat gebruikelijker volgens mij. Maar dan betaal je dus ook meteen de stallingskosten etc. Eigenlijk eigen paard maar toch niet. Maar bij bijrijden/verzorgen? Pff. Zou het niet durven vragen!

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:02

Bij lease kan ik me er nog iets bij voorstellen maar om 1a2 keer per week te poetsen, wandelen of los te laten vind ik een beetje te ver gaan.
En weer 2 reactie van mensen onder de gevraagde leeftijd. Mensen lezen totaal niet. Af en toe maar even tot 10 tellen denk ik :)

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd toen je een geschikte verzorger/bijrijder had gevonden of zelfs je bijrijdpaardje?
Ben een beetje benieuwd hoe lang het ongeveer duurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:07

Wat vinden jullie te veel onder een gevraagde leeftijd? Ik denk maar zo, als de gevraagde leeftijd 16 is en er zijn mensen van 15,5 reageren zit een kleiner verschil in dan bij 16 en bijv 13. Mensen van 15,5/16 zitten namelijk vaak in hetzelfde leerjaar en zouden dus ook een beetje hetzelfde verantwoordelijkheidsgevoel moeten hebben. :)

Esmespitfire, bij mij heeft het qua zoeken zeker 2 jaar geduurd voordat ik een verzorg/bijrijdpaardje had gevonden. Maar mijn leeftijd kan ook meespelen. ;)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:07

Heb zo'n twee-drie maanden gezocht naar een bijrijdpaard waarvan één maand echt intensief. Mag niet klagen dus... en doe ik ook niet, ben superblij met mijn bijrijdpony!

Ik ben dan wel volwassen en heb veel mogelijkheden (eigen auto, flexibel in dagen). Dat helpt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:21

Ik ongeveer een maand of 3 dat ik echt intensief heb gezocht en zelf advertenties heb gezet, daarvoor alleen af en toe rondkijken, niet actief zoeken, maar ik heb leeftijd en eerdere ervaring meezitten :).
Heb nu dus sinds kort, ga nu nog samen met eigenaresse en aankomende week eerste grondwerkles :D

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:28

@Deetjeeuh Ik heb in de advertentie 15+ gezet en 11 12 jarige reageren. Ik vind die leeftijd te jong om die bij mijn paard te laten alleen. In het begin ben ik er bij maar ik hoop dat ik hij/zij met een aantal keer wel alleen kan laten.

@Century Ik hoop dat er een geschikt iemand komt die ik blij kan maken om mijn paard te verzorgen. Eigen vervoer is altijd fijn daarom ook de leeftijd we zitten aan een aardig dood stuk. Veel bos in de omgeving.

@EskeGirl Kijk dat is ook wel fijn als je ervaring hebt met paarden en verzorging. Oh dat is ook wel leuk grondwerk doen. Ik kreeg vroeger les van Emiel Voest via school en later vanuit mijn werk helaas kan mijn paard het nu niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:31

Ik moet wel zeggen dat ik bij beide (heel verhaal, lijkt me onnodig om te posten. :') ) wel meteen erg vrij ben gelaten. :) De eerste keer samen, kennis maken etc, vanaf toen mocht ik verder alleen. Met de tweede ga ik, als we allebei tijd hebben, wel nog samen. :j

Hoe doen jullie dat? Eerste paar keren samen of worden jullie meteen vrijgelaten?

Esme, dat is inderdaad heel lastig! Al kan je het natuurlijk altijd een keer proberen. Misschien zit er wel een heel verantwoordelijk iemand tussen. :) Al begrijp ik je leeftijdsgrens prima. :j

Beide hebben jullie veel voordelen! Maar ervaring opdoen is natuurlijk lastig als je eerder de kans niet hebt gekregen. :P Dus ik ben er ontzettend blij mee!

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:35

Ik hoop eigenlijk zelf dat het na een keer of 4 wel goed zal gaan alleen. Maar dat hangt ook totaal van mijn paard af. Hij ziet niet veel en ik wil hem ook niet zo 1,2,3 in het diepe gooien. Ik probeer eigenlijk iemand te vinden die hem lekker poetst als ik bv de stal doe uitmesten en ik daarna naar huis gaat en die persoon nog even lekker verder vertroeteld dat zou het mooiste zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:37

Je kan je bijrijdster/verzorgster toch opleggen wat wel/niet mag? Zo mocht ik met het paard dat ook nog niet veel gewend was ook het terrein niet af etc. Lijkt me niet meer dan normaal dat je dat gerust kan zeggen. Of bedoelde je dat niet op die manier?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:42

Serieus iemand vinden voor m'n ruintje heb ik een jaar over gedaan.
De op oproepbasis twee maanden dat was redelijk vlot.

Gemiddeld deed ik ongeveer vier maanden erover om de juiste te vinden.

Met een bijrijder zoeken voor Amber was echt heeeeeeeel snel gevonden, binnen een paar dagen en ik raak d'r nog steeds niet kwijt, hahahaha. Ze is flink vastgeroest op stal, zelf met anti roest raak ik d'r ( gelukkig) niet kwijt, hahahaha.
Dusss zo kan het ook lopen.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:45

Dat heb je helemaal goed gelezen :)

Ik heb iemand van 54 gehad die bij mij op stal stond en haar paardje zat flink in de lappenmand (ruin 23 peesblesure) En in het begin ging het goed en dan werd het een drama een keer wat van gezegd en het ging weer even goed en zo bleef ik 2 jaar aan de gang. Aangezien ik zelf toen in het gips zat en niets mocht was ik er wel blij mee en heb ik haar door laten gaan met af en toe een moment van duidelijkheid.

Inmiddels staan we op een andere stal en hij komt veel meer buiten maar merk wel dat hij de poets/knuffel momenten mist. Helaas kan ik hem dat 4 dagen per week moeilijk bieden ivm werken. Ik kom mest hem uit en ik ga naar huis om te eten aangezien ik helemaal gesloopt ben eind van de dag. De andere 3 dagen neem ik uitgebreid de tijd voor hem en net als vandaag sta ik weer dik 2 uur te poetsen en te knuffelen rijden doen we wanneer het ons beide uitkomt vandaag was het 20 min stappen en daar waren we allebei goed tevreden over.

Helaas snappen niet veel verzorgers mij waarom ze niet kunnen rijden. Maar hij is aan 1 oog helemaal blind en aan de andere 60% ivm staar we genieten wat we kunnen maar het lekkere poetsen heeft hij wel verdiend hoop dat er iemand komt die dit juist net erg leuk vind.

Eh.. beetje lang getypt :+

@ myk_en_shant dat klinkt als een super verzorger koesteren die persoon die zijn blijkbaar heel zeldzaam. Maar dan kan ik dus nog even :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:57

Myk_en_shant, super dat het bij jou gelukt is zeg! :D Geeft toch hoop voor iedereen hier haha.

Esme, dat is een lastige! Dat wil je toch liever niet neem ik aan... Het is veel makkelijker om je helemaal geen zorgen te hoeven maken natuurlijk. Wat je ook nog kan doen is vragen of ze het willen vertellen wanneer ze gaan/hoe het gegaan is. Dat doe ik namelijk ook. Ik vertel het als ik erheen ga en ik vertel wat ik heb gedaan/hoe het ging. :) Ik verzorg deze nu 2/2,5 maand.

Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar waarschijnlijk zijn er wel meerdere paarden bij jou paard in de wei. Toevallig geen eigenaren die misschien jou pony even willen knuffelen/poetsen als ze er toch zijn?

Pfff, zo wordt het zoeken natuurlijk wel erg lastig! Al is het natuurlijk allemaal prima mogelijk. Hoop dat je snel iemand vind, of in ieder geval iemand waar je heel veel plezier aan gaat hebben. :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:00

esmespitfire schreef:
Dat heb je helemaal goed gelezen :)

Ik heb iemand van 54 gehad die bij mij op stal stond en haar paardje zat flink in de lappenmand (ruin 23 peesblesure) En in het begin ging het goed en dan werd het een drama een keer wat van gezegd en het ging weer even goed en zo bleef ik 2 jaar aan de gang. Aangezien ik zelf toen in het gips zat en niets mocht was ik er wel blij mee en heb ik haar door laten gaan met af en toe een moment van duidelijkheid.

Inmiddels staan we op een andere stal en hij komt veel meer buiten maar merk wel dat hij de poets/knuffel momenten mist. Helaas kan ik hem dat 4 dagen per week moeilijk bieden ivm werken. Ik kom mest hem uit en ik ga naar huis om te eten aangezien ik helemaal gesloopt ben eind van de dag. De andere 3 dagen neem ik uitgebreid de tijd voor hem en net als vandaag sta ik weer dik 2 uur te poetsen en te knuffelen rijden doen we wanneer het ons beide uitkomt vandaag was het 20 min stappen en daar waren we allebei goed tevreden over.

Helaas snappen niet veel verzorgers mij waarom ze niet kunnen rijden. Maar hij is aan 1 oog helemaal blind en aan de andere 60% ivm staar we genieten wat we kunnen maar het lekkere poetsen heeft hij wel verdiend hoop dat er iemand komt die dit juist net erg leuk vind.

Eh.. beetje lang getypt :+

@ myk_en_shant dat klinkt als een super verzorger koesteren die persoon die zijn blijkbaar heel zeldzaam. Maar dan kan ik dus nog even :+

Ik heb net je advertentie gelezen, deze is erg duidelijk, hier staat alles in wat je zoekt en heeeeeeeel duidelijk vermeld waarom er niet meer gereden kan worden.
Jeetje wat zijn dan de mensen brutaal zeg.

Ja ik koester deze verzorgster hoor, met daarbij de anderen natuurlijk. Zonder hun zou het verzorgen voor de paarden en pony's een heel stuk zwaarder voor m'n vader en mij worden.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:03

Mijn paard staat in de wei met 2 oudere van 25 een fjord en een arabier gekruist. De eigenaren van die paarden zijn ook de staleigenaren. Ze hebben helaas weinig tijd om die van mij ook mee te doen. de arabier gekruist loopt 3x per week met een man van 73 zijn rondje maar ik wil hem niet bij mijn paard hebben en dat weten ze ook. De fjord die is met pensioen en word soms gepoetst door de stagiaire op stal maar die durft mijn paard niet meer te doen. Ze kan niet tegen bloed en mijn paard heeft helaas altijd een bloedneus (overblijfsel van een operatie recent weer nagekeken)

Dus dat maakt het ook allemaal niet zo makkelijk. Ik vind dat wel een goeie vertellen als ze gaan en wat ze hebben gedaan. Had ik inderdaad nog niet echt over na gedacht.

@myk Mocht je nog iets weten wat ik moet veranderen zeg het :) Misschien als er echt goede vertrouwen is dat het weer gaat maar momenteel is die een beetje beschadigd met rijden :(

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:11

Ik zou bovenaan in dikgedrukt zetten, gezocht verzorgster 15+. Alleen verzorgen niet bijrijden.

En in de tekst deze punten weer dikgedrukt weer terug laten komen.

Verder zou ik het ook niet weten esmespitfire, de advertentie is duidelijk zat, alleen zijn er van die wanhopige meiden die selectief lezen en domweg reageren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:23

Ik ga me binnenkort misschien ook weer eens wagen aan een advertentie.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:32

Ik kijk het even aan myk en anders gaan we het even aanpassen.
Hoop dat je succes hebt Anke