Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MallyBelly

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:06

Ik meld ook,, pfffffff ik ben al zolang opzoek..... Blijkt nog moeilijker als ik dacht.. :O

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:02

Het meisje waar ik zo enthousiast over was wil morgen nog eens komen; leuk :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 06:59

ik heb nog niet DE reactie gehad. Wel 1 waarvan ik denk dat ik er een afspraak mee ga maken. Lastig lastig.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:16

Melissa1996 schreef:
Ik meld ook,, pfffffff ik ben al zolang opzoek..... Blijkt nog moeilijker als ik dacht.. :O

Voordat je de juiste vind kan er wel een jaar overheen gaan.
Het vinden van een geschikte verzorgster / bijrijder is een lang proces en zodra je telkens de verkeerde treft, ga je steeds meer je eisen verhogen en wordt het steeds moeilijker om iemand te vinden die aan de eisen voldoet.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:35

myk_en_shant schreef:
Melissa1996 schreef:

Voordat je de juiste vind kan er wel een jaar overheen gaan.
Het vinden van een geschikte verzorgster / bijrijder is een lang proces en zodra je telkens de verkeerde treft, ga je steeds meer je eisen verhogen en wordt het steeds moeilijker om iemand te mvinden die aan de eisen voldoet.
ik ben al ff opzoek dus je zpu zeggen, en mensen krijgen best veel vrijheid maar dan toch..
Misschien ook wel lastig dat ik niet een maar twee mensen zoek.
Ach me wachten gewoon af.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:37

Ik heb zoals het nu lijkt ook twee voor m'n ruintje, ben zo beetje een jaar bezig geweest om een geschikt iemand te vinden.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:41

Ik bedoel meer 2 paarden, 2mensen (dat is beter, de paarden zijn totaal!! Anders)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:30

Ik zou een mailtje krijgen of het wat word, begin te denken dat niks gaat worden. Jammer, pony deed het leuk, meisje ook.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:56

Ook ik ben opzoek......
Gister een leuk meisje geweest alleen die had weken geleden op een paard gereageerd en niks meer van gehoord waarna ze mij mailde... spreken we af hoort ze wat van die andere mensen.... pfff balen hoor! Naja ze gaat het paard eerst proberen dus er is nog hoop. Ze zou zodra ze meer wist wat laten horen. Ben benieuwd!
Verder heeft er nog iemand gereageerd maar die is nog op vakantie. Die komt volgende week terug en als ik dan nog niemand heb maken we een afspraak om proef te rijden. Verder alwel 15 mensen afgewezen puur op de inhoud van hun bericht of dat ze 180cm en 80 kilo wegen en dan op een d-pony willen rijden... ook veel 12 jarige die reageren maar pony kan weleens stout zijn dus das ook geen goede combi....
Vind het ook maar lastig...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:01

Ik heb 3 reacties gehad tot nu toe. En nog niet wat je zoekt. 1 ga ik normaal gesproken wel een afspraak mee maken volgende week.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:14

Dat had ik vorig jaar ook heel veel... Heb een e-pony en echt een man van 185 reageerde daarop... En dat was geen smal mannetje :( :p

Maar vind dat raar... Ik zette er toen bewust in "pony is 1,54".... Ik zou ook niet reageren als er stond C-pony of wat dan ook :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 06:18

Volwassenen kunnen vaak goed op D en E pony's rijden (luxe gebouwd is wel anders)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:05

Kan zeker wel! Doe het zelf ook :p

Maar veel mensen zijn niet realistisch daarin. Snap dat het aanbod misschien ergens klein is en dat iemand graag wil. Maar sommige mensen zijn zo niet realistisch. Ben je boven de 1,80 en weeg je 90 kilo dan reageer je gewoon niet op een type beetje luxe e-pony :p

En die mailtjes krijg je wel. Dat is gewoon jammer, mensen proberen het toch :S

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:19

Ik heb met mijn 1.82 ooit een zadelrubriek gewonnen met een e-pony van 1.51. Dat stond prima, was ook nog best een luxe ding. Dus het verschilt van persoon tot persoon.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:25

Neem even aan dat jij geen stevige man bent ;)

Het is vooral het niet in de weg zitten...

Mijn verzorgster gaat om de 2 weken een lesje nemen bij mijn oude instructrice :) Even fijn gekeken vandaag.. En mjah... Ik hoef me niet druk te maken dat ze niet met mij op 1 lijn zit... Ze kent de pony, het meest grappige was wel dat ze hem er jonger uit vond zien dan eerst :D Verjongingskuurtje gehad op stal :p

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:30

Verzorgster voor mijn paardje word hem niet, het was te ver voor haar.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:16

Ik heb twee hele leuke bijrijders gevonden via Bokt. 1 voor mijn eigen paard en 1 (Joyce2) voor het paardje van mijn zusje.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:25

Hey mensen,

Ik ben op zoek naar een verzorg/bijrijd paard. Nu vroeg ik me af, waar letten jullie op bij een advertentie/reactie van een mogelijke bijrijdster? Dan weet ik een beetje hoe ik het aan moet pakken ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:29

Bij een reactie, dat er goed gelezen wordt....
jij had bijv het topic door kunnen lezen en had je al antwoord gehad.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:32

sneeuwpop schreef:
Bij een reactie, dat er goed gelezen wordt....
jij had bijv het topic door kunnen lezen en had je al antwoord gehad.

Oké, bedankt voor de tip. Het was inderdaad een beetje een impulsief berichtje van mij :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:06

Cryssie schreef:
Ik heb twee hele leuke bijrijders gevonden via Bokt. 1 voor mijn eigen paard en 1 (Joyce2) voor het paardje van mijn zusje.

Zie ik opeens mn eigen naam voorbij komen :D Ik ben echt heel blij met Bokt (naja, niet altijd, maar in dit geval dus wel ;) ), ben echt op een fijne plek terecht gekomen!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:12

Erin_xx schreef:
Hey mensen,

Ik ben op zoek naar een verzorg/bijrijd paard. Nu vroeg ik me af, waar letten jullie op bij een advertentie/reactie van een mogelijke bijrijdster? Dan weet ik een beetje hoe ik het aan moet pakken ;)

Bij een reactie is het belangrijk om meer te vragen dan een foto en het paard zijn naam ;) Doorvragen, interesse, duidelijkheid wat je zelf verwacht (en vraag ook wat de eigenaar van je verwacht) kijk of dat op 1 lijn zit..

Bij een advertentie: Ik knap af op foto's waarop mensen zonder cap rijden. Heel simpel, rijdt iemand op mijn pony, heeft diegene een cap op :p Verder gewoon een duidelijk verhaal wat je zoekt, waar. Niet overdrijven over wat je allemaal gedaan hebt. (Serieus ooit een bericht gehad "Ik heb voltige gedaan, dressuur, gesprongen en western, maar na een jaar moest ik stoppen want het was te duur." :')

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:59

Ik kom mij ook gezellig melden :)

Ik krijg helaas een hoop reactie's van mensen onder de 15+ terwijl dit toch echt in de advertentie staat. Ik heb vrijdag 10-10 voor het eerst hier een advertentie geplaatst terwijl er al zo 4 weken op marktplaats een advertentie staat.
Krijgen jullie ook zo vaak de zelfde vraag?
* Mag het paard verplaatst worden?
* Waarom onder de 15 niet?
* Waarom mag ik er niet op rijden?

Jammer dat zo iets toch duidelijk in de advertentie staat en er toch over beginnen. Vaak begin ik er dan niet eens aan. Ik reageer altijd netjes terug maar soms denk ik dan ook echt tja.... wat moet ik hiermee.

Komen jullie dit soort dingen ook tegen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:54

Nou, de vraag of het paard verplaatst mag worden terwijl er bij staat dat je dit niet gaat doen heb ik dus ook gehad. Zelfs bij iemand die een keer kwam proefrijden 2 jaar terug. Die rijdt proef en zegt daarna: eh ja, ik zie het wel zitten, maar het paard moet dan verplaatst worden.
Ik heb er nu dus bijgezet dat het paard niet verplaatst wordt en dat je die vraag ook echt niet hoeft te stellen.
en jonge meiden, ja, die reageren ook, die kunnen allemaal een paard van 1.70 aan. En als je dan vraagt of de ouders er achter staan en dan elke keer er bij willen zijn wordt het stil.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:08

esmespitfire schreef:
Ik kom mij ook gezellig melden :)

Ik krijg helaas een hoop reactie's van mensen onder de 15+ terwijl dit toch echt in de advertentie staat. Ik heb vrijdag 10-10 voor het eerst hier een advertentie geplaatst terwijl er al zo 4 weken op marktplaats een advertentie staat.
Krijgen jullie ook zo vaak de zelfde vraag?
* Mag het paard verplaatst worden?
* Waarom onder de 15 niet?
* Waarom mag ik er niet op rijden?

Jammer dat zo iets toch duidelijk in de advertentie staat en er toch over beginnen. Vaak begin ik er dan niet eens aan. Ik reageer altijd netjes terug maar soms denk ik dan ook echt tja.... wat moet ik hiermee.

Komen jullie dit soort dingen ook tegen?

Helaas vaak genoeg meegemaakt, vooral toen ik 16+ iemand zocht voor m'n vierjarige ruin.
Meisjes van elf reageerden zelfs, paar keer de vraag voor verplaatsen gehad, terwijl het erin stond dat er niet verplaatst ging worden.
Of nog zo'n leuke of die al wedstrijd klaar was, eeeeuuuuhhhh nee dus, dit stond allemaal in m'n advertentie.

Tja lezen is echt een vak apart, leesblindheid is echt een veel voorkomende handicap.