5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:36

Dat dacht ik ook al _O-

Serena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:40

Het is ook voor me zusje, die wil telkens mee naar mijn eigen verzorgpony, wat ik niet zo leuk vind......

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:18

1. MP
2. Bokt
3. Langs gaan bij een stal
4. Advertentie bij de supermarkt ophangen
5. Via via

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:01

Ben echt al zo lang opzoek naar een verzorgpony/paard. Ik ga nu een advertentie op bokt plaatsen. En binnenkort misschien op marktplaats.

Serena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:27

PrimaDonna_ schreef:
1. MP
2. Bokt
5. Via via

Tja MP en Bokt vallen af, daarop heb ik gekeken, maar van me moeder mag ik geen advertentie plaatsten *zucht*. Bij de supermarkt zat ik te denken, maar wat schrijf je op dat ienie-mini briefje?

Via via valt ook vast af, daardoor heb ik mijn huidige verzorgpony *\o/*

Tja er zijn niet echt stallen bij ons in de buurt die geen hek voor de oprit hebben met een slot dus ja..... Wel kan ik langs gaan bij paarden eigenaren, daar ben ik momenteel voor aan het werken.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 02:07

Ik heb een eigen pony waar ik mee men. (ik mag zelf niet meer paardrijden en ben te groot geworden)
Nu ben ik ook beginnen zoeken naar een ruiter, dus ik wil ook wel even melden waar ik op let.

Ik erger mij eraan als een 12-jarige zegt dat zij alle paarden aan kan en ook paarden of pony's kan temmen. (dit laatste vind ik sowieso een afknapper, ongeacht de leeftijd)
Als je een advertentie plaatst, moet je niet te zelfzeker overkomen, voor de eigenaar komt dat echt arrogant over. Zeg gewoon hoe het zit, welke ervaring je hebt (NIET: ik heb verschillende paarden zadelmak gemaakt, dat komt weer arrogant over), dus zeg hoe veel jaren je paardrijdt en of je al andere bijrijdpaarden hebt gehad. Bij ervaring is het immers een groot verschil of je enkel manege-ervaring hebt of ook andere ervaring.

Dus mijn tip: blijf bescheiden en begin jezelf niet te verkopen. Zeg gewoon hoe het zit en laat de keuze aan de eigenaar of je voldoet aan de eisen.

Als je de advertentie van KirstenVosje bekijkt. Ze had ook kunnen zeggen "Ik heb een pony zadelmak gemaakt toen ik 9 jaar was", maar ik vind het veel beter overkomen als ze heeft geholpen met de pony door te rijden. (dit is mijn mening hé, misschien storen anderen zich hier niet aan)
Er wordt niet verkocht in dit topic, ze zegt gewoon hoe het zit. Ik vind het een positieve advertentie en ik zou er zeker op reageren om meer informatie te vragen!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:56

Hoezo mag je geen advertentie op MP of bokt zetten?
Als jij graag een verzorgpony wil hebben vind ik dat je moeder je daar ook wel een beetje vrij in moet laten, en als je dan bijv. contact hebt met iemand en een afspraak maakt dat je moeder mee gaat, zo heb ik het gedaan.
Begrijp wel dat je moeder het niets vind maar toch... :o

Bij de supermarkt kun je gewoon een A4tje ophangen ;) mag gewoon..

Serena_ schreef:
PrimaDonna_ schreef:
1. MP
2. Bokt
5. Via via

Tja MP en Bokt vallen af, daarop heb ik gekeken, maar van me moeder mag ik geen advertentie plaatsten *zucht*. Bij de supermarkt zat ik te denken, maar wat schrijf je op dat ienie-mini briefje?

Via via valt ook vast af, daardoor heb ik mijn huidige verzorgpony *\o/*

Tja er zijn niet echt stallen bij ons in de buurt die geen hek voor de oprit hebben met een slot dus ja..... Wel kan ik langs gaan bij paarden eigenaren, daar ben ik momenteel voor aan het werken.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:20

Och, ik zit op dit moment een beetje vol met frustraties,
Eerst paardje: Maand geleasd, wel klik met het beestje niet met de mensen op stal, het ging er voor mij allemaal nogal raar aan toe, en het rijden beviel me niet echt, telkens voor anderen wijken etc, om een grote bok partij uit de weg te kunnen staan.
Tweede paardje: Proef gereden, paard was iets te sterk voor me, helaas was dit puur om het rijden, anders kon ik misschien eventueel nog wel de verzorging doen?
Derde+Vierde paardje: Eerst wezen kijken en gepoetst, gewandeld etc, nog een tweede keer langs gekomen om te rijden, pony liep voor mijn gevoel lekker bij me ondanks dat ze er wel constant vandoor wilde, maar dit corrigeerde ik door als ze bv niet naar links wou haar een iniemini rondje te laten lopen (denk aan omtrek van de pony, dus niet halve bak of iets dergelijks) en haar vervolgens naar links te sturen, lukte prima. Ze vonden alleen jammer genoeg dat ik er niet goed corrigeerde, maar dit kreeg ik helaas pas achteraf te horen dit stuk trek ik wel in mijn twijfels, ik twijfel waar het aan lag, omdat ik niet met zweep wou rijden, of omdat ik geen top niveau rij, of omdat ik haar toch inderdaad niet goed corrigeerde?
Het is soms zo verdomd lastig om een verzorgpaardje te vinden in de buurt, rijden is voor mij niet noodzakelijk, klusjes vind ik niet erg, stallen/wei mesten vind ik niet erg, doe alleen dingen wat is afgesproken en mocht ik écht niet kunnen dan laat ik dat vroegtijdig horen.
Misschien zijn mensen ook wel gewoon bang dat ik de 'macht' over het paard verlies omdat ik zo klein en dun ben, ik weet het niet.
Vergoeding vind ik ook niet erg, zolang het voor mij maar wel betaalbaar blijft, ik heb maar 2 eisen en dat is betaalbaar en in de buurt..

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:42

Mijn tip is om je marktplaats - pagina voor een verzorgpaardje erg netjes laten lijken, dus niet:
'Hooooi ik ben Sarah en ik hou heuuuuul veel van paardjes en vind ze lief en ik ben helemaaaaal niet bang'

Ik heb gewoon netjes opgeschreven wat mijn naam is, mijn lengte en gewicht, welke afstand ik kan fietsen, mijn ervaringen en mijn rij niveau.
En had binnen 2 uur 3 reacties voor verzorgponys. :)

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:10

Ik heb ook een aantal maanden gezocht naar een bijrijdpaard. toen het via via niet lukte om wat te vinden, ben ik over gegaan op het plaatsen van een advertentie op bokt markt, en marktplaats. En nu, 2 weken later, ben ik voor zien van een bijrijdpaard! voor 3x in de week, gratis, en in het zelfde dorp als waar ik woon. ideaal dus.
Mijn tip is dus om gewoon een advertentie te plaatsen, je zet erin wat je graag wilt, de afstand die je kan afleggen (grijp niet te hoog, want je kan niet zomaar afhaken vanwege de afstand als je al hebt gezegd dat je het paard wil bijrijden) je leeftijd, en je lengte.. uiteraard je ervaring, houd het altijd netjes en beleefd.. dat komt vaak goed over op iemand die de advertentie leest.
En wees altijd eerlijk, zowel in je advertentie, als wanneer je bij een paardje gaat kijken.. stap niet op een jong, onbeleerd paard, waar je eigenlijk geen ervaring voor hebt, puur alleen omdat je bang bent dat je verder geen bijrijdpaard kan vinden. er zijn genoeg paarden die extra aandacht nodig hebben. je moet gewoon even zoeken!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:36

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regelgeving van dit topic (het plaatsen van advertenties is niet toegestaan) verwijderd.

SanneVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:09

briefjes ophangen in de winkels
markplaats
bokt
langs manege's gaan
langs pension stallingen gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:47

Me vriendin en ik gingen net rond fietsen in de buurt, ( nouja een stukje fietsen maar niet super verweg )
En toen kwamen we eindelijk een weiland tegen met 7 shetjes, 6 grote shetten, en 1 hele kleine zwarte, ze stonden bij een tankstation ofzo, en we hebben een papiertje in de brievenbus gedaan en aan het hek vast gebonden haha ;d Nu hopen dat ze reageren

Alicehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:35

Ik woon in belgie maar daar zijn niet zo veel verzorgpaardjes.
Hebben jullie tips hoe ik op een vriendelijk manier kan vragen of ik hun paarden kan verzorgen.
Of hoe je op een vriendelijk manier een zoekertjes plaats.
En welke info mag zeker niet missen?

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:56

ik zou sowieso iets zeggen van:
*beltaan*
jij begint
hallo
goedendag
stoor ik u?
nee/ja
zijn die paarden van u?
nee/ja
zou ik ze misschien mogen verzorgen?
nee/ja

en verder moet je het zelf weten maar ik zou sowieso al mag het niet, dankuwel zeggen.
en spreek aan met u, genoeg tips?
succes!

vurt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:09

Sinds korte tijd verzorg ik een Tinker. De eigenaren hebben vroeger toegekeken hoe slecht het beestje werd behandeld. Deze pony is toen overgekocht en staat nu elke dag met plezier te grazen op een groot stuk grasveld. Vanwege longproblematiek kan het beestje niet veel meer en gaat het puur om de kwaliteit van leven. Elke ochtend wordt ze geborsteld en s'avonds binnengehaald.

Door een tijdje achter de omheining te staan ben ik in gesprek gekomen met de eigenaresse. In een gesprek lichtte ik toe wat me zo interesseerde in paarden/pony's (en specifiek in Tinkers). De volgende dag stond ik er weer en kwam ik in gesprek met de man van mevrouw. Uiteindelijk op de derde dag merkte ze dat ik erg begaan was en dezelfde visie had op kwaliteit van leven voor paarden. Diezelfde dag mocht ik haar zelfs verzorgen. Doordat het goed klikt met de eigenaren mocht ik al vrij snel mee naar de stallen waar renpaarden verbleven. Een hele leuke ervaring.

Dus mijn tip is: laat je zien bij een weiland / weide en ga het gesprek aan wanneer iemand de paarden ophaalt / verzorgd. Vertel behouden (zonder te overdrijven) je ervaring met paarden/pony's en doe dit met een beetje humor of haal grappige situaties op.

[Toch denk ik wel dat je een beetje geluk mee moet hebben.]

Nvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:30

Ik heb m'n verzorgpaarden altijd via marktplaats of bokt gevonden.

EvaaaaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:40

het is heel slim om met je vriend(in) mee te gaan en daar een briefje op te hangen of zo en je vriend(in) te vragen of ze wil vragen of iemand op de pension stal iemand nodig heeft om te verzorgen

Racia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:59

Ik heb momenteel 2 verzorgpaardjes.. bij de eerste ben ik gewoon gaan aankloppen en bij de 2de heb ik eerst een briefje in de brievenbus gestopt om te zeggen dat ik geïnteresseerd was om hun paardje te verzorgen en dan hadden we afgesproken en wat gepraat over wat ik onder verzorgen versta.. Het is soms wel spannend om het zo te gaan vragen, maar ik heb er nog geen spijt van gehad ;)

Connemaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:42

Jilly__ schreef:
iemand die nog in Den-bosch een verzorgpony zoekt? :+

Ja zeker maar niks te vinden, (wel meer in de richting van Rosmalen)

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:27

Ik ben ook al weer zo lang opzoek..
Ongeveer 1,5 jaar geleden had ik samen met een vriendin echt een super verzorgpaard.
Hij was groot en echt een schatje! Helaas heeft de eigenaresse hem verkocht omdat het paard
niet ingereden kon worden.. Hij was al verschillende keren weg geweest om hem te laten inrijden
en er waren al meerdere trainers geweest, maar niks hielp. Helaas! Het was echt een top paard.
Lekker borstelen, longeren en knuffelen. Echt een schat..

Helaas woon ik echt in een gat waar niemand verzorgpaarden/pony's aanbied..
Als je op marktplaats kijkt zijn het hier allemaal advertenties van meisjes die een verzorgpony/paard
zoeken, maar geen bijrijder of verzorger gezocht of er wordt een vergoeding gevraagd (wat niet zo erg is)
of ze willen dat je privé les gaat nemen van 100 euro per les... nou daar heb ik dus geen geld voor :S

Heeft iemand tips?

Marlene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:34

ik heb nog niet zo lang een super lief verzorgpaardje in amersfoort. een vriendin van mij stond al op een stal met haar paarden en ik had gevraagd of ze een briefje op wou hangen die zelfde middag nog belde de eigenaar en hebben we wat afgesproken. je kan dus aan iemand vragen of ze wat weten maar je kan iedere keer weer op marktplaats kijken of er nieuwe paardjes opstaan

ymkeexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:19

Ssmarty schreef:
Ik heb momenteel dit op marktplaats en bokt staan:

Ik ben Martine en ben 14 jaar oud.
Ik rijd onderhand 7 jaar paard op de manege, maar ik heb ook andere dingen gedaan!
Ik heb van alles gedaan zoals; voltige, springen (zonder zadel), dressuur, wedstrijdjes, grondwerk.
Ook heb ik op allerlei soorten en maten pony's/paarden gereden.
Nu ben ik op zoek naar een verzorgpony in Ermelo!
Eigenlijk kan ik bijna elke dag langskomen en ook rijden.
Verder vind ik het ook hartstikke leuk om andere dingen buiten het rijden om te doen! (ook stal uitmesten)

Als u nog een leuke verzorgster zoekt of kent u iemand die dat zoekt?
Stuur me dan even een mailtje!

Hebben jullie daar nog iets aan toe te voegen of misschien wat tips. Krijg namelijk amper een reactie...

Veel mensen knappen alleen al af als je teveel begint met ik..
ik ben blablabla
ik rijd zoveel jaar
ik heb blablabla

snapje?
Zou het dus veranderen in zoiets:
Hallo!
Mijn naam is Martine en ik ben 14 jaar oud.
Ik rijd onderhand 7 jaar paard op de manege, maar ik heb ook andere dingen gedaan!
Van alles heb ik al gedaan zoals; voltige, springen (ook zonder zadel), dressuur, wedstrijdjes, grondwerk.
Ook heb ik op allerlei soorten en maten pony's/paarden gereden.
Nu ben ik op zoek naar een verzorgpony in Ermelo!
Eigenlijk kan ik bijna elke dag langskomen en ook rijden.
Verder vind ik het ook hartstikke leuk om andere dingen buiten het rijden om te doen! (ook stal uitmesten)

Als u nog een leuke verzorgster zoekt of kent u iemand die dat zoekt?
Stuur me dan even een mailtje!

Ik zou er ook even bij zetten wat je ervaring al is.
Hoelang je rijd.. waar.. hoe je rijd bv alleen dressuur of ook springen erbij?

Groetjes Ymke

SUCCES! :D

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:18

Het blijft altijd moeilijk zo'n bijrijdpaardje. Ik zou ook heel graag een paard in de buurt hebben, waar ik nu 35 minuten moet rijden.

Ik had een heel leuk bijrijdpaardje ( zie profiel ) maar dat is helaas gestrand. Omdat ik wel als het eventueel kan wedstrijdambities heb en graag zou willen trainen is het moeilijker. Ik ben er nu aan het denken om een paard met iemand te delen. Iemand daar ervaring mee?

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:47

Ik heb de hoop op een leuk paard inmiddels wel een beetje opgegeven, ik woon in een klein dorpje in de Betuwe. Er staan toch echt veel paarden hier in de omgeving, maar de vraag naar een bijrijdster is schijnbaar laag.

Ik heb door de maanden heen verschillende advertenties op marktplaats gezet en advertenties hier in de buurt opgehangen, dit heeft echter geen zin.
Heb wel reacties gehad, maar dat is altijd te ver weg.

Mocht iemand iets weten in de buurt van Zetten dan hoor ik dit graag!

Jullie ook allemaal succes met het zoeken naar een leuk paard!