[HK] Verzorgmiepjes.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Re: [HK] Verzorgmiepjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:55

Wij doen galopwisselen, springen, wijken, schoudervoor, schouderbinnenwaarts, galop , draf , stap en die laatste 3 zijn toch ook zo moeilijk! Wij doen heel veer verschillende dingen eigenlijk wel..

Dat had ik ook, mij is nooit geleerd om het goede been licht te rijden, en ik kon het ook nooit zien. Je moet gewoon naar de schouder kijken en als die naar achteren gaat ga je zitten. Ja ik kon het ook nooit, en reed nog wel ismet kapstokjes omdat ik bij een verzorgpony altijd met spoortjes moest rijden, en dan meot je wel drijven met je hakken.. maar hij zegt alleen maar; Denk aan je tenen en dan weet ik het weer.. alleen ik heb het gevoel dat me voet niet recht naar voren kan.. dus dat me tenen naar de neus wijzen...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:01

haha ik weet hoe het werkt zegmaar en hoe het moet enz. maar tog krijg k eht niet goen
probeer het al 6,5 jaar,,,en nu begint het een heel klein beetje te komen..

yes,yes,yes,yes dalik gaat vriendin mee naar mariska en nike
hehe,, hoop dat ze ook wat foto's wil make

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:02

Ja dat doen wij ook, soms proberen we voor de lol wel eens travers ofzo op Zonyx lukt dat altijd wel maar op de manege pony's ziet het er niet uit hahah

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:02

Hahah leuk wel laten zien hea!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:03

galopwissel doen we niet (of het moet zo zijn dat de lesgever het niet aangeeft zegmaar maar t zelf gedaan word)
stap,draf,verzamelde draf,middendraf,galop,halt,wijken,schoudervoor,en soms springen dan (wat nu in me opkomt )

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:04

hiih,, als ze dat wil doen wel ja hoop dat t een beetje goedgaat,,en de wei niet te nat is

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:05

Ja, wil de foto's wel zien..

Wij doen echt heel veel dingen in de les

Maar met een vzpaard, kan je zobiezo vaker oefenen enz.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:08

hiih nou ligt deraan als je verzorgpaard in orde is wel

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:09

Jah idd, Bij ons in de les doen we ook wel veel, Springen is nog altijd mijn favo Er zijn op de manege 3 nieuwe pony's gekomen daar rijd ik nu ong om en om op, ze zijn echt heel leuk.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:11

hihi das leuk! k rijd gelukkig om dita (pony staat in profiel onderaan erges)
niemand wil erop rijden..omdat je haar bij elke pas moet drijven enz.. maar ik wel

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:12

Nieuwe pony's zijn zobiezo leuwk!

Ik rijd het liefste ook op moeilijke pony's op de manege.. omdat je daar wat van leert, en tja je bent meestal de enige die er zo'n beetje op rijdt.. En danb erik je ook iets.. *zoals ik met whitney*

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:15

hjhi jaa,, heb je teminste wat te doen!
eerst ging dita niet tot erg moeilijk aan de teugel(naar beneden ) en nu al echt heel veel beter gelukkig..
en bij mij reageert ze goed op de hulpe..ofja goed, beter dan bij andere.
er rijden evegoed genoeg andere op..maar ik ben echt aan het werken met haar zegmaar. en dat doen er veel niet dan(sommige natuurlijk ook wel

vertel jij en whitney?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:28

De nieuwe pony's moeten nog veel leren, daarom rijd ik er graag op want je leerd er zelf ook wat van.
Babs, een bruine kruising wel arabischbloed.
Kan nog niet zo goed springen, elke springles rijd ik op haar, toen ze de 5 hindernissen achter elkaar foutloos sprong was ik ook heel trots op haar!
Pim is een ondeugende fjord, die nog erg stijf loopt. met losmaken in ze hals is die altijd erg koppig.
regend is een heel leuk paardje, Hij is in het begin heel stijf, maar helemaal los gereden makkelijk aan teugel terijden. en in Galop loopt ie net als een koe met een raket in ze reet de bak door Dat zit echt voor geen meter

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:32

haha genoeg werk om te doen en veel te leren
weet iemand trouwens nog iets leuks wat ik met nike zou kunnen doen? voor wat afwisseling onder het rijden. (met zadel rijden, zonder zadel, eens niet rijden maar longeren. en doe niet gallopperen nu

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:34

Voltige is altijd lol aleen dan moet je wel een braaf paard hebben die niet schrikt, en als het glad is is het ook niet verstandig om tedoen i.v.m uitglijden

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:39

Oke ik en whitney

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:41

uhu, is wel leuk..maar denk niet zo verstandig met r pootjes ofja..zolang het in stap is zal het niet zo heel erg zijn en leert zo ook van die dingen niet zo snel te schrikken
mare,, als het zo nat is..(was net weer aant regene ) ga ik zoziezo niet iets nieuw doen denk ik..teminste niet iets waarbij ze makkelijk kan uitgelijde
d8 al aan balkjes stappen. (draven weet niet of dat goed idee is)
eens aan de hand de akker op lopen
rondjagen zal ik maar niet doen(gaat ze keihard racen in galop..)
ehm,,

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:42

pricilia schreef:
Oke ik en whitney

jaa,,,,???? wat heb je bereikt met haar?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:46

haha, Lekker spraakzaam

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:51

whaha jaha egt wel

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:57

Afbeelding
Onze laatste wedstrijd van de manege.. Hier had whitney geen zin om stil te staan, en liep lekker de hele tijd met het neusje in de wind.. Ik was niet echt tevreden over deze proef. Deze foto is gemaakt op 11 juni. Ik ben niet te zwaar voor Whit hoor

Toen ik na 1 jaar op een andere manege heb leren rijden*op fjorden * Ging ik naar de Derkjeshoeve waar Angel een schat van een beesje, maar erg ondeugend enz. Verliefd op werd ging ik daar op rijden.. vrijrijden, in de manegelessen moest ik eerst op wat makkelijkere om te kijken wat ik leuk vond en weet ik het wat. Ondertussen had ik al een paar keer vrijgereden op Angel. En ze kwamen erachter dat ik Angel leuk vond. Ik mogt er ook in de les op Alleen ik was de enige die hem leuk vond, en bij de beginners kon je hem neit inzetten.. Het was ook een best kleine pony. En toen is Angel verkocht, ikh elemaal in tranen. Toen ging ik een keer op Whitney vrijrijden, en vond Whitney ook wel leuk, Whitney had toen die tijd echt van die grapjes *nu ook nog wel* van in de galop een bokje hier een bokje daar, in de hoek opeens omdraaien. Als je lekker aant rijden bent, opeens stilstaan. Weigeren voor hindernissen... enz o kan ik nog wel even door gaan. Ik was na dat ene ritje helemaal verliefd.. Iedereen keek me raar aan.. en ze vonden me gek dat ik whitney leuk vond! Whitney kon gelukkig wel makkelijkere bij de lessen worden ingezet.. En bij de beginners maakt ie niet van die hele flauwe grapjes alleen dat ze stuurloos is wat altijd erg comisch eruit ziet.. Whtiney sjokt een beetje door de bak,, en dat kind zit er dan hulpeloos op.. Alleen als ze whitney een tik geven.. luister ie wel, maar dat doen ze niet.. en dat zeg ik ook heel vaak. Ik kwam dus steeds vaker op Whitney en ging echt 'trainen' met haar. Op een gegeve moment had ik haar zover dat ze niet meer;
- Stopte
- Omdraaide
Alleen ik zat nog met een paar probleempjes:
- Het weigeren
- Het niet van de groep af willen(en ik moest toen juist vaak alleen galoperen)
- En dan had ze soms nog buien van; Lekker hard racen... en een bokje hier en een bokje daar..

Het ging steeds beter met Whitney en als we gingen springen zetten ze er appart een hindernisje voor mij op. Niet hoog ofzo, maar het ging erom dat Whitney sprong! (Het andere hindernis, waar de groep overheen ging, werd natuurlijk steeds hoger) En als Whitney ong. 5 keer goed had gesprongen stopte ik,, enging ik stappen. Ik ging ook meedoen aan spelletjesdagen en wedstrijdjes die op de manege werden gehouden met whitney(ik deed al wel altijd mee, maar nooit met whitney omdat het dan toch niks zou worden) In het begin won ik nooit wat, maar dat vond ik niet erg! Ik was al blij alsi k foutloos rond kwam en Whitney braaf was met de proef.. Meestal gingen de proef, en het parcour wel behoorlijk. Ik kreeg tips van een ander meisje die met haar verzorgpony concour reed van dat ik het beste in draf het parcour kon springen. Dat deed ik en dat ging supper goed, alleen ik verloor bij de laatse hindernis me beugel.. en whitney dacht van; RACEN! en toen dus een weigering anders was ik 3e,, Met dresuur int begin schoot Whitney de ring uit, en had ik de controle kwijt! Maar ben toch 1 keer 2de geworden. Ik ben de enigste die met Whitney fatsoenlijk kan springen, en een fatsoenlijk proefje kan neerzetten op Whit.. Ik hoor heel veel complimentjes van; Goed hoor wat je met Whitwel (zo noemen ze whitney wel vaak ) hebt bereikt..! Ik word dan helemaal vrolijk.. Helaas rijd ik nu niet meer op Whitney omdat ik dat zelf niet wil, niet omdat ik whitney niet leuk vind.. Ik vind het juist een supper beesje! Alleen ik heb het gevoel als ik erop rijd, dat ik Whitney in de weg zit, en ik kom met em voeten onder haar buik uit.. En.. tja dat is geen vijn gevoel! Whitney staads zins vorig jaar te koop.. *omdat ze te eigenwijs is, alle kleintjes die eigenwijs zijn gaan weg * En ik helemaal in tranen.. weer een lieveling weg.. maar whitney is al naar 3 nieuwe eigenaren gegaan, maar elke keer werd het geen suc6.. Elke keer weer wou de nieuwe eigenaar Whitney niet omdat Whitney hem/haar er elke keer afgooide Ik helemaal happy dan! Dat Whitney niet weg gaat.. Ik maak de laatste tijd uitstapjes naar het bos als whitney niet hoeft te lopen in de les..en ga dan met Whitney aan de hand springen.. en het Cross parcourtje lopen*geen moeilijk parcour hoor, gewoon bultje op bultje af.. over boomstametje heen.. sla lom door boompjes.. dat soort dinge..*

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:57

Haha, altijd hea op zondag

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:58

Pattypaard schreef:
pricilia schreef:
Oke ik en whitney

jaa,,,,???? wat heb je bereikt met haar?

Het verhaal staat hier boven..!

Veel leesplezier

Owja, dat is de enige foto die ik op deze comp heb staan! Als ik op me eigen comp zit meer foto's

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:07

leuk verhaal! en leuke fotow
uhu fijn dat je zoveel kan bereiken met zoiets! zo ongeveer heb ik dus ook met dita. (ongeveer )
hih...word ze steeds terug gebracht jij blij

dalik eerst naar mariska en nike en kan me vriendin tog nog springen,,,hebben iets gevonden en dan foto's make ensow

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:09

Ja ben dus elke keeer blij als z e wordt terug gebracht en dan krijgt Whit lekker veel snoepjes van mij

Ja en dat terwijl je maar 1 keer week op haar rijd..
Int begin reed ik er wel is vrijrijden mee, maar dat werd gauw afgeschaft door mijn moeder, die vond dat te duur..Heb maar 4 keer ofzo op Whitney vrij gereden..