Poekkie schreef:Ik vind dat er wel een groot verschil is tussen de voorbeelden die aangehaald worden. Mijns inziens zijn er twee categories:
1. er is goed tuig, maar de bijrijder wil anders, nieuwer, extra,... In dit geval zou ik hier als eigenaar ook niet in investeren. *knip*
2. Er is geen tuig / geen passend tuig. In dat geval vind ik het nog steeds de verantwoordelijkheid van de eigenaar om - indien men wil dat er regelmatig gereden wordt - te zorgen voor passend tuig en anders niet te laten rijden. *knip*
3. Iemand wil heel graag de pony van bv de buurman verzorgen (waar de buurman niks mee doet; alleen als grasmaaier gebruiken) dan vind ik het niet raar dat de buurman zegt: prima dat je hem wilt verzorgen/berijden: maar je regelt dat maar zelf.
De meeste paardeneigenaren zijn zelf zeer betrokken en willen (heel begrijpelijk) de boel in de gaten houden.
Maar er staan ook genoeg ponietjes in het buitengebied die door boeren voor de lol worden gehouden en die het best vinden als er iemand wat mee gaat doen maar dat ze er zelf niet extra in willen investeren.
Ik heb (voordat ik een eigen paard kreeg) jaren op de paarden van mijn opa gereden; maar daar kocht in mijn eigen spullen voor.
Hij mende en ik hoefde van hem er niet op te rijden; dat wilde ikzelf graag dus de kosten waren ook voor mij.