Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jets

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:35

Nee klopt, maar als je diensten op marktplaats staat dan komt het er wel gewoon onder. Bij de verkoop van producten niet..

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:21

Jets schreef:
Hoi hoi, ik meld me ook even haha. Ik kon eerst zelf geen verzorgpaardje vinden, maar inmiddels heb ik er nu twee, ben er superblij mee :) De eigenaar heeft ze voor de fok en heeft nu in totaal 6 paarden en 2 veulens.. Iedereen heeft bij ons gewoon haar eigen paardje die je verzorgd wanneer je wil en verder krijg je twee vaste dagen die je moet komen mesten..

Nu hebbben we al meerdere keren een advertentie gehad op marktplaats omdat we toch wel mensen tekort komen, maar de reacties vallen tegen. Er staat vanaf 15 jaar, maar toch reageren er vooral jongere kinderen. Omdat er rekening gehouden moet worden met de dracht, kan er niet het hele jaar door gereden worden.. En dan haken de meesten ook af.. Volgens mij zijn er in Zwolle alleen maar mensen die echt alleen willen rijden.. Of ze willen graag wedstrijden etc. doen, maar de paarden mogen helaas niet van het terrein af. Nu moet ik eerlijk bekennen dat de eigenaar er nou zelf ook niet echt veel moeite voor doet. Hij laat de paarden niet inrijden en koopt geen nieuwe spullen, dit moeten we allemaal zelf doen of het inrijden zelf door iemand laten doen. Op zich krijgen we wel erg veel vrijheid, maar volgens mij is het punt echt het rijden.

Ik ben nu op zoek naar iemand die een van de paardjes samen met mij wil verzorgen, omdat het meisje waar ik haar eerst samen mee deed gestopt is, maar heb eigenlijk nog maar twee reacties gehad.. Dit is de advertentie: http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
Misschien dat jullie tips hebben oid? Naar mijn idee is het best een leuke advertentie, maar ik weet niet wat anderen ervan vinden..

Hmm, sorry maar ik denk toch ook dat het deels aan jullie zelf ligt :x
Toen ik nog een verzorgpaard zocht (inmiddels alweer anderhalf jaar geleden, was toen dus ook nog te jong (14, bijna 15)). Ik was als eerste naar jullie geweest, aangezien dat pal tegenover m'n huis is. Nouja, ik daar dus aangeklopt en de eigenaar zei dat het waarschijnlijk wel kon en hij zou mij nog bellen. Hele tijd elke dag gewacht op telefoontje van jullie, maar kreeg ik maar niet. Ik er dus een paar weken later weer heen gaan, hadden ze niemand meer nodig... Tja, sorry dat vind ik niet echt netjes. En als iemand vraagt wat mijn ervaring met jullie is, zeg ik dat natuurlijk. Wat ook niet echt uitnodigd natuurlijk.
En naar mijn idee zijn er meer paarden dan bijrijdsters in Zwolle. Toen ik een advertentie had geplaatst, had ik er binnen een paar weken een stuk of 10 reacties op. En tja, dan kies je de leukste uit toch?

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:49

Ik ga morgenavond een paard rijden wat mijn bijrijdpaard wordt als het goed gaat. Hij staat vlakbij mijn werk wat ideaal is. Ik heb er zo enorm veel zin in! Ik hoop zo dat het klikt! De eigenaar klonk sowieso heel vriendelijk en sympathiek en ik vind het fijn dat het een volwassen man is en geen meid van mijn leeftijd, dat voorkomt vaak een hoop geroddel en mannen zijn vaak een stuk duidelijker, no nonsense. Het gaat om deze http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr .

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:55

Eileen_ schreef:
Jets schreef:
Hoi hoi, ik meld me ook even haha. Ik kon eerst zelf geen verzorgpaardje vinden, maar inmiddels heb ik er nu twee, ben er superblij mee :) De eigenaar heeft ze voor de fok en heeft nu in totaal 6 paarden en 2 veulens.. Iedereen heeft bij ons gewoon haar eigen paardje die je verzorgd wanneer je wil en verder krijg je twee vaste dagen die je moet komen mesten..

Nu hebbben we al meerdere keren een advertentie gehad op marktplaats omdat we toch wel mensen tekort komen, maar de reacties vallen tegen. Er staat vanaf 15 jaar, maar toch reageren er vooral jongere kinderen. Omdat er rekening gehouden moet worden met de dracht, kan er niet het hele jaar door gereden worden.. En dan haken de meesten ook af.. Volgens mij zijn er in Zwolle alleen maar mensen die echt alleen willen rijden.. Of ze willen graag wedstrijden etc. doen, maar de paarden mogen helaas niet van het terrein af. Nu moet ik eerlijk bekennen dat de eigenaar er nou zelf ook niet echt veel moeite voor doet. Hij laat de paarden niet inrijden en koopt geen nieuwe spullen, dit moeten we allemaal zelf doen of het inrijden zelf door iemand laten doen. Op zich krijgen we wel erg veel vrijheid, maar volgens mij is het punt echt het rijden.

Ik ben nu op zoek naar iemand die een van de paardjes samen met mij wil verzorgen, omdat het meisje waar ik haar eerst samen mee deed gestopt is, maar heb eigenlijk nog maar twee reacties gehad.. Dit is de advertentie: http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
Misschien dat jullie tips hebben oid? Naar mijn idee is het best een leuke advertentie, maar ik weet niet wat anderen ervan vinden..

Hmm, sorry maar ik denk toch ook dat het deels aan jullie zelf ligt :x
Toen ik nog een verzorgpaard zocht (inmiddels alweer anderhalf jaar geleden, was toen dus ook nog te jong (14, bijna 15)). Ik was als eerste naar jullie geweest, aangezien dat pal tegenover m'n huis is. Nouja, ik daar dus aangeklopt en de eigenaar zei dat het waarschijnlijk wel kon en hij zou mij nog bellen. Hele tijd elke dag gewacht op telefoontje van jullie, maar kreeg ik maar niet. Ik er dus een paar weken later weer heen gaan, hadden ze niemand meer nodig... Tja, sorry dat vind ik niet echt netjes. En als iemand vraagt wat mijn ervaring met jullie is, zeg ik dat natuurlijk. Wat ook niet echt uitnodigd natuurlijk.
En naar mijn idee zijn er meer paarden dan bijrijdsters in Zwolle. Toen ik een advertentie had geplaatst, had ik er binnen een paar weken een stuk of 10 reacties op. En tja, dan kies je de leukste uit toch?

Toen ik zelf op zoek was kreeg ik inderdaad ook erg veel reacties op mijn advertentie, maar de meeste waren toch te ver weg.. Of het was meer wedstrijdgericht en daar heb ik de ervaring gewoon niet voor. Snap inderdaad heel goed dat mensen dan kiezen voor wat ze het leukste vinden, het rijden.. Maar dat is wel jammer voor ons.

Ik kan me ook voorstellen hoe dat gegaan is en als je de situatie bij ons kent dan snap ik dat het erg raar overkomt.. De eigenaar van de paarden is inmiddels 85 en kan niet precies meer bijhouden wie er allemaal geweest zijn etc. Er is ook afgesproken dat wij nieuwe verzorgers mogen zoeken met bijvoorbeeld advertenties op marktplaats.. Hij heeft zelf eigenlijk helemaal het overzicht niet van of er iemand nodig is of niet en is daarnaast ook best vergeetachtig.. Eigenlijk regelen wij alles een beetje op stal en zorgen wij ervoor dat er genoeg meiden voor de paarden zijn.. Het kan dus zijn dat hij tegen jou heeft gezegd dat hij wel iemand kon gebruiken, maar dat dit eigenlijk nog nagevraagd moest worden en toen vergeten is te bellen..

Jammer dat het zo is gegaan, maar ik hoop dat je het wel een beetje kan begrijpen, haha ;)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:00

NWDynamite schreef:
Ik ga morgenavond een paard rijden wat mijn bijrijdpaard wordt als het goed gaat. Hij staat vlakbij mijn werk wat ideaal is. Ik heb er zo enorm veel zin in! Ik hoop zo dat het klikt! De eigenaar klonk sowieso heel vriendelijk en sympathiek en ik vind het fijn dat het een volwassen man is en geen meid van mijn leeftijd, dat voorkomt vaak een hoop geroddel en mannen zijn vaak een stuk duidelijker, no nonsense. Het gaat om deze http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr .

Wauw wat een mooie! Hoop voor je dat het wat wordt! Veel plezier morgen :)

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:16

Ik zit nog steeds te wachten op een reactie om iets af te spreken.
Had vorige week leuk mail contact met een meisje wat onze welsh wilde bijrijden, haar moeder zou haar begeleiden en heeft ervaring met paarden vertelde het meisje. Ik heb vrijdag voorgesteld dat we een afspraak gaan maken om te kijken of het met alle partijen klikt. Tot nu toe niets meer gehoord. :(
Wat zouden jullie doen? Nogmaals mailen of het er maar bij laten? Ik heb trouwens ook een CC van die mail aan mezelf gestuurd en die is aangekomen dus ga er van uit dat mail ook bij het meisje is aangekomen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:27

Jets schreef:
Toen ik zelf op zoek was kreeg ik inderdaad ook erg veel reacties op mijn advertentie, maar de meeste waren toch te ver weg.. Of het was meer wedstrijdgericht en daar heb ik de ervaring gewoon niet voor. Snap inderdaad heel goed dat mensen dan kiezen voor wat ze het leukste vinden, het rijden.. Maar dat is wel jammer voor ons.

Ik kan me ook voorstellen hoe dat gegaan is en als je de situatie bij ons kent dan snap ik dat het erg raar overkomt.. De eigenaar van de paarden is inmiddels 85 en kan niet precies meer bijhouden wie er allemaal geweest zijn etc. Er is ook afgesproken dat wij nieuwe verzorgers mogen zoeken met bijvoorbeeld advertenties op marktplaats.. Hij heeft zelf eigenlijk helemaal het overzicht niet van of er iemand nodig is of niet en is daarnaast ook best vergeetachtig.. Eigenlijk regelen wij alles een beetje op stal en zorgen wij ervoor dat er genoeg meiden voor de paarden zijn.. Het kan dus zijn dat hij tegen jou heeft gezegd dat hij wel iemand kon gebruiken, maar dat dit eigenlijk nog nagevraagd moest worden en toen vergeten is te bellen..

Jammer dat het zo is gegaan, maar ik hoop dat je het wel een beetje kan begrijpen, haha

Haha, ja dat begrijp ik! Als iemand nog een keer vraagt of ik nog een verzorgpaard weet, zou ik aan jullie denken :)

Hij was niet alleen hoor, ook een man en een vrouw en later zijn vrouw waren erbij.
Maargoed, gebeurd is gebeurd en ik heb nu zelf ook een leuk verzorgpaard dus ik heb niks te klagen haha :D
En ik begrijp het ook wel hoor :)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:46

Eileen_ schreef:
Jets schreef:

Jammer dat het zo is gegaan, maar ik hoop dat je het wel een beetje kan begrijpen, haha

Haha, ja dat begrijp ik! Als iemand nog een keer vraagt of ik nog een verzorgpaard weet, zou ik aan jullie denken :)

Hij was niet alleen hoor, ook een man en een vrouw en later zijn vrouw waren erbij.
Maargoed, gebeurd is gebeurd en ik heb nu zelf ook een leuk verzorgpaard dus ik heb niks te klagen haha :D
En ik begrijp het ook wel hoor :)

Haha ik weet volgens mij wel wie dat waren.. Die vrouw die er toen was is inmiddels weg.. Zij had het niet zo op jonge meisjes en wilde vooral wat ouderen. Daarna is er best wat veranderd op stal en is het ook een stuk gezelliger geworden met juist wel jonge meiden (18).. Haha dankjewel ;) Ik hoop dat we iemand vinden :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:28

Dit weekend weer sneeuw voorspeld :') Gaat lekker, want doordeweeks kan ik niet afspreken met haar (voordat ik er ben, is het al te donker om nog iets te doen, nog geen verlichting), in het weekend wel, maar ik ga niet 100 km heen en weer rijden als het weer zo'n rotweer is :S En voor de rest hoor ik ook niets, doet ze geen moeite om met mijn zusje mee te gaan naar het paardje.... Dus denk dat het weer zo'n éénmalige ruiter was :')

Ooit komt het goed... (Advertentie van mijn zusje staat nog op MP, maar alleen reacties van te jonge mensen/te weinig ervaring... of iemand van 1,85... tjah... dat is op een e-pony die niet al te breed is (kruising Arabier en nog iets...) niet echt heel handig....)

Nouja... Winterstop dan maar... (En ik wil nog steeds mijn oude verzorgster terug...)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:30

wordt regen en natte sneeuw hoor dus wie weet valt het mee....je oude verzorgster heel lief aankijken??

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:35

Als dat zou helpen :( Ze wil heel graag terug komen en ze is ook echt altijd welkom (zoek iemand voor 2-3x per week... de andere dagen zou ze hem zo weer terug mogen hebben, als ze weer kan...) maar voorlopig is het voor haar eventjes niets met paarden doen :(

Hoop ook dat het meevalt, maar vind het nooit zo relax in de sneeuw rijden... En dan nog is de vraag of ze langskomt als ze niet kan rijden (zo'n klein vermoeden dat ze dan "toevallig" niet tegelijk met mij kan... want met mijn zusje spreekt ze ook niet af omdat ik gezegd heb dat ik er de eerste keren bij wil zijn bij het rijden...)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:45

Ik start ook weer een nieuwe zoektocht *zucht*

Ben wel erg veeleisend geloof ik :=

zoek iemand die ochtenden kan, 3x in de week, verantwoordelijk genoeg (of met ouder) zodat ik er niet bij hoef te zijn, rijervaring heeft en een beetje lef...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:46

Ik heb sinds kort (vandaag eigenlijk :')) het veulen gekocht van mijn oud verzorgpaardje.
Ze is nu 1,5 dus rijden is nog helemaal niet van toepassing.

Maar als ik dan denk dat ik over 1,5 of later een bijrijder zou moeten hebben, zit me dat toch niet lekker :+
Gewoon het idee van je paard 'afgeven' aan iemand voor 1 of meerdere dagen per week.. Jakkie, das eng!

Heb hier genoeg spookverhalen gehoord en weet ook wel dat er goede tussen zitten, maar het idee alleen.

Dus ik vind het knap hoe jullie je paard ter beschikking kunnen stellen, ik hoop eerlijk gezegd NOOIT een bijrijder nodig te hebben.. :x
Er mag best ooit iemand anders op, maar dan ben ik daar wel bij hahaha

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:47

Ochtenden is gewoon niet te doen voor veel mensen met school/werk? Of is het dan alleen even snel voeren/buiten zetten?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:50

Ik vind het ook eng. Maar goede ervaringen met verzorgster en bijrijdster waar ik continu bij was/ben...
En deze mensen kunnen helaas niet zo heel erg vaak... mijn pony verdient gewoon meer beweging dan hij nu krijgt. Voor mij zou het ook fijn zijn, 3 dagen geen stress omdat ik nog iets met pony moet doen. Ik voer hem sowieso al 2x per dag, maar heb ook nog school en sport graag.

Dan gun ik graag iemand anders de mogelijkheid om ook van mijn pony te genieten :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:52

Lianne86 schreef:
Ochtenden is gewoon niet te doen voor veel mensen met school/werk? Of is het dan alleen even snel voeren/buiten zetten?

Nee voeren doe ik zelf 's ochtends. Het zou juist het rijden zijn... 's Ochtends loop je niemand in de weg op stal en in de bak.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:33

Dan moet je heel veel geluk hebben met eens student die 's ochtends geen college heeft of iemand die maar parttime werkt? Verkleint de kans vaak helaas...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:25

ja dat wel... Maar hoop gewoon dat iemand het ziet zitten 's ochtends. Of iemand die dan de kinderen op school heeft of zo :)

's avonds is de bak vaak bezet bij ons. En hij is niet zo heel groot, met tweeën rijden is niet zo fijn.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:31

Dat dacht ik ook altijd Nancy. Maar als je een fijne bijrijdster hebt word je paard er niet slechter van, heb je iets meer vrijheid tijdens drukke periodes en daarnaast vind ik het ook wel gezellig.

Ik had een erg fijne bijrijdster voor 2 ochtenden in de week, was een moeder met 2 jonge kids die net naar school gingen. Helaas voor mij heeft ze een eigen paard gekocht.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:33

Jets schreef:
NWDynamite schreef:

Wauw wat een mooie! Hoop voor je dat het wat wordt! Veel plezier morgen :)

Het klikte super. Het is een heel fijn paard en ik krijg enorm veel vrijheid van de eigenaar. Zondag is mijn eerste dag dat ik het zelf ga doen, heb er zin in!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:47

Wauw wat een mooie! Hoop voor je dat het wat wordt! Veel plezier morgen :)[/quote]
Het klikte super. Het is een heel fijn paard en ik krijg enorm veel vrijheid van de eigenaar. Zondag is mijn eerste dag dat ik het zelf ga doen, heb er zin in![/quote]

Ah super! Wat leuk voor je :)

yasminhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:36

bromfiets schreef:
Nette advertentie hoor Wilma :j Nu maar wachten op reacties.

Yasminhorses: Misschien een advertentie maken, of heb je dat al gedaan? Daar bereik je wel meer mensen mee :)

Nou, de nieuwe bijrijdster is geweest en het is eigenlijk heel goed gegaan :D Anouk reageerde goed op haar (bij sommige mensen verrekt ze het om door te lopen, dus dan ga je heeeeeel langzaam door de baan :')) Ben wel benieuwd hoe dit uitpakt :)

al gedaan niemand gereageerd of ze woonde ongeveer 50 km verweg eeen beetje ver voor op de fiets.

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:53

zo.. tijdje niet online geweest doordat het internet er een tijdje uitlag maar nog steeds geen pony of iets gevonden. enkel leasepony's maar dat kan ik niet betalen hihi.. :=

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:18

ik krijg hier gewoon nul reacties op mijn advertentie heb ik dan iets niet goed gedaan?

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:30

Hoelang staat hij er al op ?