Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:29

Hier nog geen verzorgster erbij.
Das wel jammer en omdat ik merk dat mijn gezondheid achteruit gaat zou het zeker als mijn man afwezig is wel handig zijn.
Zeker de komende tijd is hij elke maand weg.
Nou ja graag of niet denk ik maar.....

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:40

Nou ja, ik kom een paar keer in de week om paarden binnen te halen en te voeren. Even Oline poetsen zit er vaak ook niet meer in. Oline is een heel lief paardje dat Z heeft gelopen, maar nu echt nul conditie meer heeft, ik ben niet zo'n fanatieke rijder en voor de vakantie zeiden ze dat ik in en na de vakantie wel een paar keer op haar kon rijden. Nu doet zei dat. Maar de volgende keer ga ik weer gewoon even vragen of ik mag poetsen enzo, want ze is hartstikke lief.

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:59

Ik zoek ook nog steeds een verzorg/bijrijdpaardje.
heb de laatste tijd zoveel tijd over en kan echt niet stil zitten erg moeilijk.
maar hij in Burgum (friesland) is niet zoveel te vinden volgens mij :+

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:02

pietaaa heb je al eens lang weilanden en huizen met pony's gefietst ofzo iets? vaak heb je dan wel beet. :)

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:03

Jawel. maar dat vind ik ook zo asociaal :o

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:42

Dat valt wel mee hoor, nee heb je, ja kun je krijgen

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:43

[***] schreef:
Neen inderdaad, als je het eens van te voren wist ... :+

Nuja, ze zijn ook met 2 :+ Maar ze klinkt wel leuk en ze zitten in het weekend sowieso al de hele dag op stal. Dus op zich hebben ze de tijd wel. En ze willen de dagen dat ze iets met de pony's doen de weide mesten dus dat is ook altijd mooi meegenomen :Y)

Heb gezegd dat ze maar eens moet horen bij de persoon van wie ze nu de pony's verzorgt (wil ook niet dat die dan gaat denken van "wat gebeurd er hier") en dat ze dan wel eens mogen poetsen en dan kunnen we nog zien wat & hoe ...

Ergens zou het wel leuk zijn, ze mogen met die andere pony's ook het bos in dus dan kunnen we eventueel in de toekomst met 3 gaan enzo... Op zich zijn er wel mogelijkheden, ben alleen een beetje bang voor de reacties van mijn pony('s) :+

Ben benieuwd, was dat ook dat meisje van je 'boke topic'

Sylvia_B schreef:
Hier nog geen verzorgster erbij.
Das wel jammer en omdat ik merk dat mijn gezondheid achteruit gaat zou het zeker als mijn man afwezig is wel handig zijn.
Zeker de komende tijd is hij elke maand weg.
Nou ja graag of niet denk ik maar.....

Oeh dat is wel heel lastig allemaal, hoop dat het snel weer beter met je gaat, en je een verzorgster vind :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:06

Citaat:
Oeh dat is wel heel lastig allemaal, hoop dat het snel weer beter met je gaat, en je een verzorgster vind :j

Dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:18

dancer_ schreef:
Ben benieuwd, was dat ook dat meisje van je '[***] topic'

Die zei dat ze [***] "kende"? Dat was het meisje inderdaad :j

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:20

Ah dat dacht ik al :)
Nou leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:19

We zullen zien, volgend weekend komen ze eens kennis maken :)
Had hen vandaag ook gezien en zij mij ook, maar ze wisten niet zeker of ik het was dus hebben maar niks gezegd (ook omdat ze het nog moesten vragen aan degene van die ze al paarden verzorgen, die vindt het prima als ze ook met die van mij aan de slag gaan, zolang de andere uiteraard ook goed blijven verzorgen ;) ). Ik hing op dat moment echt op het terras, letterlijk, was rechtstreeks van het werk gekomen en het was zo warm dus ik zat (hing) te wachten tot er schaduw in mijn weide was om te mesten. Het zal ook een indruk geweest zijn :') _O-

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 05:02

ik rijd nu zelf 3x in de week.
maar ik heb ze op op een paar paardensite's te lease of eventueel te koop staan.
ik heb niet altijd tijd om te rijden vandaar ik het zielig vind dat er dan niets mee gedaan wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:49

En waarom zou 3x per week rijden te weinig zijn? Staat paardje de rest van de tijd op stal dan?
Ik rij 1x per week, soms zelfs 1x om de 2 weken, maakt hier allemaal niet uit hoor (ik doe er wel andere dingen mee de andere dagen en ze staan 24/7 op de weide). Heb je al reacties gehad? Of is dit eigenlijk gewoon een stukje reclame, die post van jou? :P

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:15

[***] schreef:
En waarom zou 3x per week rijden te weinig zijn? Staat paardje de rest van de tijd op stal dan?
Ik rij 1x per week, soms zelfs 1x om de 2 weken, maakt hier allemaal niet uit hoor (ik doe er wel andere dingen mee de andere dagen en ze staan 24/7 op de weide). Heb je al reacties gehad? Of is dit eigenlijk gewoon een stukje reclame, die post van jou? :P

nee nog geen reactie.
maar kan ook niet staat er net op.
paardje is aan het puberen, vandaar 3x nu, normaal 1 keer a 2x in de week.
en ik ben ook niet zo'n goede ruiter hoor. :D
overdags staat die in de wei met haar dochter, s'nachts op stal.

ik heb weken rustig maar ook weken druk met werk, ochtend avonden. vandaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:57

Ik heb besloten voorlopig even verzorgerloos te blijven .. Heb ook een pb naar die meisjes gestuurd, ik durf het momenteel echt niet aan. Om een lang verhaal kort te maken is [***] vandaag met mij er vandoor gegaan in het bos .. moet er niet aan denken dat dit gebeurd als 1 van hen erop zit :=

Nu zit ik alleen met het probleem dat ik eigenlijk toch graag een ruiter zou hebben die iets zou willen uittesten ...
Ik heb namelijk het idee dat [***] alleen dat soort toestanden uithaalt als ik erop zit. Er zijn al een paar mensen met hem het bos in geweest, achter mij & [***] aan en dat ging prima. Ik ben eens met [***] het bos in geweest achter [***] aan (zat dan iemand anders op) en toen ging het mis ... En als ik alleen ga gaat het ook mis ... Terwijl daarna op de grond het weer prima gaat ... Misschien wil [***] gewoon mij kunnen zien ofzo? En dat hij daarom daarvoor wel gewoon volgde? Maar vraag me af of paarden wel op die manier denken .. dat zou betekenen dat hij meer vertrouwen heeft in mij dan in [***] :') Dus dat is wel een moeilijke :+ En ik vraag me af: waar vind je zo een (éénmalige) ruiter? :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:07

Heb je geen stalgenoten of bekende die eens kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:09

Stalgenoot heeft wel al eens voorgesteld om met beide pony's te gaan :j Maar dat was voor de toestand van vandaag :+ En ik weet eerlijk gezegd ook niet of dat een geschikte ruiter is voor hem zeg maar ...

Iemand van het opvangcentrum zou deze maand nog eens langskomen, misschien kan ik ook tot dan wachten .. maar weet niet of zij dat ziet zitten en als het dan niet goed gaat is wel de hele dag goed verpest :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:38

Wat een gedoe zeg! Ben benieuwd wat boke heeft dan.. Best apart :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:49

Waar woon je [***]?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:54

Volgens mij ergens in belgië :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:57

Dat.is wat ver weg. Anders wilde ik haar wel helpen testpiloot te zijn ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:50

Inderdaad België :j Wel dicht bij de Nederlandse grens, maar niet zozeer jouw richting uit :Y) :))
In ieder geval toch bedankt voor het aanbod ;)

Misschien vindt hij het rijden wel gewoon helemaal niet meer leuk hoor ... Ik weet het op dit moment niet zo goed. Alleen omdat het daarvoor wel goed ging en ik toch het idee had dat hij het wel fijn vond zo eens samen het bos in ... En ik ben er daarna in de piste terug opgestapt (wilde toch al rijdend afsluiten zeg maar) en toen deed hij prima z'n best, had ik echt niet over te klagen. Dus ik denk niet dat het rijden op zich het probleem is, maar wat wel weet ik zo niet :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:53

Mss zit jij er onbewust buiten wel anders op. Of vind hij het buiten gewoon spannender. Het kan van alles zijn.

Mijn bijrijdstertje van mijn shet heeft nu op mijn andere pony gereden en dat ging top ondanks dat er 3 jaar niet mee gereden is capopjekop @ [RIJ-ITP] Palomino getemt na 3 jaar rust <3
Helaas zit ze nu echt in een groeispurt en is ze voor het mooie al van Hans afgegroeid. Dus ik ga even kijken hoe het gaat lopen als er 2 ruiters op Amber rijden. Want ik had net voor haar iemand gevonden die western met haar gaat rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:04

Waarom zou ik er anders opzitten? Hij vertrouwt mij meer dan alle andere mensen die er tot nu toe opgezeten hebben (aangezien hij die niet kent). Ik ben nogal alleen met hem geweest en toen ging het wel goed, hier en daar wel een probleem dat ik de ene kant wilde en hij niet, maar dan ging hij er niet vandoor... Dus iets is er gebeurt dat hij dat nu wel doet, maar ik zou niet weten wat ... En ik vraag me nu dus af of hij het nog steeds zou doen als ik met [***] voorop rij en hij ons kan volgen, omdat hij het dan nog nooit gedaan heeft, enkel als ik op hem zat (en ook met [***] voorop).

Leuke pony's heb je capopjekop!
Ze past mooi op Amber :j Spijtig dat kleine pony's niet meegroeien hé :Y) :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:07

Er zijn zat mensen die het buiten onbewust wat spannender vinden dan in de bak, omdat ze de veiligheid van de bakrand missen oid. Een paard voelt dat meteen aan.

Ja erg jammer, juist omdat het rijden met Hans steeds beter ging. Maar goed, met Amber gaat het ook al erg leuk, ze vond het super om op een goed meewerkende pony te rijden. Hans heeft soms last van de gekke 5 minuten en dan gaat hij bokkent rennen. En dan 2 tellen later loopt hij weer even braaf als altijd zijn rondje :+