Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:23

Hoi,
mijn verzorgpony wordt in maart verkocht helaas. Maar wanneer zouden jullie beginnen met het zoeken naar een andere pony? Is dat nu niet wat te vroeg?
Groetjes

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:31

MyLittleLove schreef:
Hoi,
mijn verzorgpony wordt in maart verkocht helaas. Maar wanneer zouden jullie beginnen met het zoeken naar een andere pony? Is dat nu niet wat te vroeg?
Groetjes

Ik zou niet te lang wachten, ze liggen niet voor het oprapen en het moet ook klikken met paard als eigenaar!

Zoek schreef:
Wilde toch nog eens reageren ondanks dat er weinig tot niet gediscussieerd wordt hier maar oo, oo, oo wat word ik moe van de reacties die ik krijg....

Is er echt niet iemand die mij wil helpen....

Ik begrijp écht niet dat jij nog niemand gevonden hebt.
Zegt meer over de mensen die reageren dan over jou & je paardjes hoor! :(:)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:30

Tja ik begrijp het ook niet echt....ik hoop het!!
Ach ik heb zelf voor twee paarden gekozen en vind het super leuk dus mag niet klagen maar ik vind het ook wel eens fijn om een avondje vrij te hebben.

Dacht toch altijd dat je er mensen een plezier mee kon doen om je paard ter beschikking te stellen maar blijkbaar is het tegenwoordig allemaal maar andersom en zijn er maar weinig die het zomaar doen....

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:32

MyLittleLove schreef:
Hoi,
Groetjes

Ja het is heel vroeg maar ik zou nu alles echt al een beetje in de gaten houden hoor, het is voor mij moeilijk om een geschikte verzorgster te vinden (ben al vanaf denk..eind augustus aan het zoeken) maar vaak voor verzorgsters ook om een geschikt verzorgpaard te vinden!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:45

Zoek, misschien kunnen we een keertje wisselen van regio? Ik heb mij hier kapot moeten zoeken naar iemand die geen 100 euro vergoeding vraagt en ook gewoon de plezier ziet bij het omgaan met paarden. Iemand die blij is met iemand als ik. De rijders liggen hier voor het oprapen, de een nog meer ervaring dan de ander. Maar aanbod valt tegen, helemaal als je nog geen ervaring met eigen paarden hebt. Jij hebt juist paardjes die mij aanspreken! Via bokt rijd ik nu een haflinger lekker in het bos. Jammer dat het bij jou niet wil lukken, maar verlies geen moed! Je woont zeker niet bij mij in de buurt?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:46

Naborah schreef:
Zoek, misschien kunnen we een keertje wisselen van regio? Ik heb mij hier kapot moeten zoeken naar iemand die geen 100 euro vergoeding vraagt en ook gewoon de plezier ziet bij het omgaan met paarden. Iemand die blij is met iemand als ik. De rijders liggen hier voor het oprapen, de een nog meer ervaring dan de ander. Maar aanbod valt tegen, helemaal als je nog geen ervaring met eigen paarden hebt. Jij hebt juist paardjes die mij aanspreken! Via bokt rijd ik nu een haflinger lekker in het bos. Jammer dat het bij jou niet wil lukken, maar verlies geen moed! Je woont zeker niet bij mij in de buurt?

Dit is nu echt altijd zo, reageerd er een super leuk iemand woont die veel te ver weg.....je wil vast niet verhuisen :D ;)

De moed is eigenlijk al aardig in mijn schoenen gezakt...,moet nu nog naar mijn paarden, uitmesten,trainen en voeren dus voordat ik thuis ben is het zo half 11 / 11 uur...wil ook gewoon een keer op de bank ploffen of soms met zijn tweeen gaan is ook gewoon veel gezelliger :j

Heel af en toe denk ik wel eens "waarom ben ik ooit aan paarden begonnen wat een werk" maar ben ik er dan eenmaal zou ik ze voor geen goud willen missen!!!

Ach mijn tijd komt wel.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:52

Mylittlelove, als ik jou was zou ik gewoon alvast een advertentie plaatsen/ advertenties in de gaten houden. Paardje wordt misschien pas in maart verkocht, maar het kan toch een tijd duren voordat jij een nieuw paardje gevonden hebt.

Zoek, wat gek. Ze durven serieus geld te vragen voor het rijden van jouw paard??? Hier is er ook genoeg aanbod van verschillende bijrijders, maar vaak zijn zij toch niet ervaren genoeg.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:30

Zoek, ik geloof je verhalen graag want ken de omgeving maar al te goed. De mentaliteit hier in de buurt is erg slecht.

Als ik tijd over had had ik je graag een dagje geholpen met je leuke tinkers :D , maar helaas heb ik zelf al voor 2 dagen in de week een verzorgster nodig... :7

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:52

Naborah schreef:

hier het zelfde, weinig aanbod veel bijrijders en ook kinderen die net ene half jaar rijden daar kom ik aan met me vijf jaar bij ons is alles ong minstens 16+ of je moet kleiner zijn dan 1.70 tja daar kom ik aan met mijn 13 en 176 ...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:26

MyrtheJ schreef:
Zoek, ik geloof je verhalen graag want ken de omgeving maar al te goed. De mentaliteit hier in de buurt is erg slecht.

Als ik tijd over had had ik je graag een dagje geholpen met je leuke tinkers :D , maar helaas heb ik zelf al voor 2 dagen in de week een verzorgster nodig... :7

hihihihihi alleen maar boeren te vinden hier...en we hebben er maar een nodig!

Ooit komt onze tijd en worden we geholpen door een leuke verzorgster.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:56

Weet niet meer of ik het eerder al heb genoemd, maar deze site wordt steeds populairder:
http://bijrijdpaard.nl/
Kreeg er laatst (na het vinden van het paard) alsnog een reactie op. Wie weet de doorgewinterde bijrijder die je op deze manier vindt?

Zoek schreef:
Naborah schreef:

Dit is nu echt altijd zo, reageerd er een super leuk iemand woont die veel te ver weg.....je wil vast niet verhuisen :D ;)

De moed is eigenlijk al aardig in mijn schoenen gezakt...,moet nu nog naar mijn paarden, uitmesten,trainen en voeren dus voordat ik thuis ben is het zo half 11 / 11 uur...wil ook gewoon een keer op de bank ploffen of soms met zijn tweeen gaan is ook gewoon veel gezelliger :j

Heel af en toe denk ik wel eens "waarom ben ik ooit aan paarden begonnen wat een werk" maar ben ik er dan eenmaal zou ik ze voor geen goud willen missen!!!

Ach mijn tijd komt wel.

Tegen kost en inwoning. :))

Nee, maar ik duim voor je!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:52

ik heb afgelopen zomer wel een bijkeutelaar gehad. sorry voor de benaming haha. maar helaas was het wel zo.
als ik dingen van haar vroeg pof ze die wou doen gebeurde het met de franse slag. ze zou 3 keer in de week komen, gemiddeld kwam ze 1 keer in de week.
hier was ik op den duur wel een beetje zat van. dus heb het haar gemeld, en ze zou beter haar best doen. wel geteld 1 week volgehouden. Dan na die week heb ik haar verteld dat ze niet weer hoefde te komen.

Nu ben ik in principe wel weer op zoek naar iemand liefst ouder dan 16, en ja het is gratis.

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:56

geertje3 schreef:
ik heb afgelopen zomer wel een bijkeutelaar gehad. sorry voor de benaming haha. maar helaas was het wel zo.
als ik dingen van haar vroeg pof ze die wou doen gebeurde het met de franse slag. ze zou 3 keer in de week komen, gemiddeld kwam ze 1 keer in de week.
hier was ik op den duur wel een beetje zat van. dus heb het haar gemeld, en ze zou beter haar best doen. wel geteld 1 week volgehouden. Dan na die week heb ik haar verteld dat ze niet weer hoefde te komen.

Nu ben ik in principe wel weer op zoek naar iemand liefst ouder dan 16, en ja het is gratis.

Tsja, als je geen zin hebt om te komen, stop er dan gewoon mee! Ik bedoel, met een verzorgpaardje moet je toch hartstikke blij zijn? Daar wil je toch juist graag heen? En als je er geen tijd voor hebt, begin er dan niet aan.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:59

precies. maar dan vindt ik dat je er wel eerlijk over moet zijn. helaas deed dat meisje dat dus niet, ze sprak wat af met mij, en dan kwam ze gewoon niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:11

Ik vind het trouwens niet zo netjes om mails van anderen openbaar te maken hier :n. Zeker niet als er vervolgens zo over je gepraat wordt.

Gelukkig heb ik het wel getroffen met mijn verzorgstertje. Het is ook een manegemeisje en in het begin investeer je er ook in, maar ze is heel serieus bezig en pakt het goed op. Ze hoeft overigens niets te betalen. Niet dat ik dat niet zou willen :P maar je kunt niet alles meer met dat paard, en zij geeft hem aandacht, wat hij momenteel tekort komt. Af en toe zeg ik ook gewoon dat ze niet kan rijden in verband met de rug, dat vind ik dan wel sneu. Maar aan de andere kant ga ik ook wel weer met haar mee naar haar manegeles. :D Dan doe ik het buitenrijstukje en fietst zij ernaast :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:14

Moderatoropmerking:
Ik heb de bewuste mail verwijderd, evenals het commentaar op deze mail. Dit omdat het niet toegestaan om privecommunicatie met naam en toenaam open en bloot op bokt te plaatsen.

jebuurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:26

Ik ben ook weer op zoek naar een leuk verzorgpaardje, maar helaas tot nu toe nog niet echt veel gehoord, wel wat reactie's van mensen uit otterlo en renswoude, terwijl ik duidelijk in mn advertentie heb staan dat ik alleen in veenendaal, rhenen of elst, lunteren, ederveen wil :Y)
reageer dan nieet!
Maarja, iemand nog op zoek? In veenendaal, rhenen of elst, lunteren, ederveen dus... advertentie staat op mp.

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:15

jebuurmeisje schreef:
Ik ben ook weer op zoek naar een leuk verzorgpaardje, maar helaas tot nu toe nog niet echt veel gehoord, wel wat reactie's van mensen uit otterlo en renswoude, terwijl ik duidelijk in mn advertentie heb staan dat ik alleen in veenendaal, rhenen of elst, lunteren, ederveen wil :Y)
reageer dan nieet!
Maarja, iemand nog op zoek? In veenendaal, rhenen of elst, lunteren, ederveen dus... advertentie staat op mp.

Is dit niet iets voor je? Of wil je per sé rijden?
http://diensten.marktplaats.nl/dieren-p ... ind=4&fs=1
Weet niet of het te ver weg is voor jou, maar ik zag het toevallig staan

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:38

Ik heb het opgegeven. Ik ben het ongelooflijk zat. Al die mails, al die meiden die nooit meer reageren, al dat gezeur en gezeik. Ik heb via een stalgenote nog 1 dingetje lopen, maar de advertenties gaan van marktplaats en van bokt. Ik doe het niet meer, ik ga niet meer opzoek naar een bijrijdster.

Ik merk dat zodra ik een reactie krijg ik geen zin meer heb om te reageren, dat ik geen zin meer heb om weer iemand te ontmoeten, om weer iemand anders te leren hoe ze met mijn paard en spullen om moeten gaan, in de mailtjes en smsjes van stalgenoten dat er dit of dat gebeurd is, dat er weer spullen kapot of kwijt zijn, dat mensen gewoon niet op komen dagen...

Einde bijrijdsters voor Vjesta. Heel jammer, want ze kan de beweging goed gebruiken, maar het is niet anders.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:55

@Vjestagor: Niet leuk voor je!
Snap het inderdaad ook niet waarom het voor zoveel mensen zo moeilijk is om zich aan de afspraken te houden!
Ook ik heb mijn zoektocht gestaakt. Kan nu wel op zoek gaan naar een verzorger (wat tot zover ook geen resultaat opleverde) maar meneer is inmiddels zo chagie van het stilstaan (blessure) dat het ook niet meer verantwoord is om er een vreemd iemand bij te laten... Bah, ik kan de hulp en paard kan de aandacht goed gebruiken...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:57

Als ik bij jullie in de buurt woonde wilde ik wel proberen om aan jullie eisen te voldoen _O-

Amsterdammers: ik zoek nog steeds wat :)

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:36

@ Vjestagirl: Jeetje, wat vervelend voor je! Ik snap goed dat je het zoeken zat bent hoor, ik zou er na een lange tijd zoeken zonder serieuse reacties ook helemaal klaar mee zijn. Hopelijk kom je toch ooit nog iemand tegen. :)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:47

Ik ben helaas ook nog steeds opzoek naar een verzorgpaard.
In oktober moest ik stoppen met mijn verzorgpaard en sinds dien echt niet veel te vinden of mensen die 70-100 euro vragen, sorry dat kan ik niet betalen als 17 jaar en student.
Heb vorige week maar weer een advertentie geplaatst.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:11

via via kan je misschien iemand vinden een kennis van een andere pensionstalklant ofzo?

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:01

myk_en_shant schreef:
heeft iemand een blikje staan met verzorgsters/ bijrijders erin.
heb vanaf 11 november een advertentie op marktplaats staan, waar ik iemand zoek die mijn 6 jarige haffie kan verzorgen en berijden. ik zoek iemand vanaf 18 jaar en wat rageert er op mijn advertentie, jaa hooor :( 12 jarige meisjes die net een jaar rijden op de manege en die willen het wel ff gratis doen. terwijl ik duidelijk in mijn advertentie heb staan 18 +, (beginnend) l niveau en die stevig in zijn schoenen staat ivm een puberend paard. en een kleine bijdrage van minimaal 25 euro per maand in vorm van privelessen.

Whihihi, ik had de perfecte bijrijdster voor Shanti. Ze kwam trouw en ze had Shant nog onder de duim ook. Helaas pindakaas voor jou, vindt ze het nu iets te ver hahaha (en ik wil haar ook niet kwijt, ze rijdt mijn huidige paard nu bij)
Maar idd goede en serieuse bijrijders zijn zeeeeeeeeeer spaarzaam. Ik stond toevallig een keer in rijbroek mijn zoontje op te wachten op school en kwam in gesprek met een moeder die ook paard reed.... Van het 1 kwam het ander en nadat ze een keer mee was geweest heb ik gewoon gevraagt of ze het niet leuk zou vinden om 2 keer per week te komen. Inmiddels gaat ze die dagen lekker alleen, en heb ik vrijaf...