Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:30

Lianne Haar heb ik ook aanbevolen gekregen echter zit ze niet echt in de buurt en in de dagen dat ze mijn huis wel passeert ben ik er helaas niet.

Ik had een advertententie op fb gezet ik geloof dat ik dat pas verteld heb, maar ik krijg allemaal reacties van jonge meiden zonder diploma en dan ga ik net zo lief zelf in die bak staan ik kost een stuk minder en voor haar niveau hoeft het niet meer te zijn. :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:38

Dat is wel balen ja.... Toen (volgens mij nu nog) zit ze op de zaterdag hier in de buurt... Dus dat was toen gewoon geluk hebben. En van haar weet ik toevallig dat ze redelijk door een deel van NL komt... Voor de rest durf ik het zo ook niet te zeggen...

Vreselijk is dat he? :S "Ja, maar ik rij al L, en ik kan dat huis wel ja." :') Diploma's (vind ik belangrijk, zegt nog niet alles, maar toch ;)) ik heb wel zoiets van "ervaring met lesgeven is ook wel fijn"... En ook lesgeven naar richting wat jij wil. Ik ken ook wel iemand die super goed dressuurles geeft, maar half eist dat je ook wedstrijden gaat doen, ergens naar toe traint... Leuk, maar dat is niet mijn doel :p Maarja, sowieso zit er veel troep tussen. Weet nog dat we eerst ook iemand hadden, die plofte in een hoekje op de stoel neer en riep dan af en toe een figuurtje en dat was het :') (ok, kwam ook nog een keer "hakken uitdrukken, rechtop zitten" maar dat was het :') Diploma's en reed zelf Z... Maar als je zo les geeft, dan vind ik het nog niets waard :p

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:40

Voor mij staat een goede lesgever bij voorkeur middenin de bank.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:51

Ik loop vaak mee, vooral bij de beginners, dan kan ik sneller begeleiding bieden.
Bij de gevorderde ruiters verplaats ik mezelf van het midden, naar een hoek en weer naar het midden, om zoveel mogelijk mee te krijgen van het gehele plaatje.

Het lukt mij ook simpelweg niet om in een hoek te blijven zitten.
Soms moet ik wel even een rustpauze in lassen vanwege oude blessure aan m'n hak. Maar na een paar minuten wip ik al weer van m'n kruk en loop weer mee, hahaha ik heb totaal geen zitvlees.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:44

Of nog erger... die instructeurs die paarden vooruit meppen met een (longeer)zweep....

Je hebt ze er gewoon bij zitten :S

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:32

Ja dat is helemaal absurd!

Heb zelf ooit gehad dat eentje kluiten gooide tegen de achterhand (bij springles)
Ben gelijk afgestapt en me bedankt voor verdere lessen, belachelijk gewoon!

Ik loop ook veel mee, zeker bij het begin, uitleg, beetje helpen en het de ruiter laten zien.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 06:33

Mijn instructrice wisselt ook. meestal staat ze in de hoek. maar wandelt ook regelmatig de bak even in. soms wat dichterbij, soms wat verder van me af :) wel prettig.

kluiten gooien? haha, volgens mij had die van mij een klein staaltje bokken laten zien dan xD

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:40

Die van mij loopt en bluigt en rijd mee. Geeft wel komische gezichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:50

Ik had de zoektocht opgegeven maar vergeten de advertentie van marktplaats te halen..
Mailde er een meisje, en ik dacht ach kan het altijd proberen...

Ze kwam gister en het is echt een hele leuke meid! Ze is heel nuchter en heel lief voor
de paarden. Altijd buiten rijden gewend en staat overal wel voor open. Ik wil nog niet te
positief zijn, maar ik hoop dat ze wil blijven! Het rijden ging ook heel goed, even wennen aangezien
mijn pony western beleerd is maar dat ging heel aardig.

Zouden ze dan toch nog bestaan.. Of zal ze van de week afbellen.. :') :+

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:20

Zucht. Ik heb alleen maar mensen die berichten sturen en dan toch al iets anders hebben, of toch niet kunnen. Dacht iemand gevonden te hebben, kon aardig met Amor overweg. Maar helaas, paar keer geweest en daarna nooit meer iets van gehoord :? :evaw: Ik snap het niet hoor...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:31

Leuk Apple, en spannend of dit dus een blijvertje is!

Balen RTM, heel raar dat mensen zo ineens niet meer komen, zonder enige reactie..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:55

Stiekem ben ik wel heel blij dat ik niet de enige ben die dat heeft gehad :$ Dacht eerst echt even dat het aan mij lag...

Na 3 maanden pas juichen hè? ;)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:26

Idd! 3 maanden is een mooi juichmoment, haha!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:40

3 a 4 maanden is idd een moment dat bij mij de vlag echt uitgaat. dan pas weet je of je een echte verzorgster / bijrijder hebt die er voor de volle honderd procent zich inzet.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:52

En zelfs dan kan het opeens nog veranderen :') maar al ze het 3 maanden vol hebben gehouden, mag je "wat meer hoop" hebben :')

(En in 3 maanden, merk je vaak ook of ze stommiteiten uithalen waardoor je ze zelf wegstuurt :'))

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:21

Heb maar weer advertentie gezet. Moet paspoort van paard nog terughebben van vorige bijrijder. Dit was de eerste die serieus leek, maar helaas moet stoppen. Erg jammer.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:57

Gewoon n vraagje: Waarom heeft je bijrijder t paspoort van je Paard?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:09

Wedstrijden he. En ik ga meestal niet mee. En je moet als bijrijder dan eerst mijn vertrouwen gewonnen hebben, wat de vorige dus wel had (maar echt jammer dat ze moet stoppen). ;)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:37

ah zo! ja nu snap ik em, vond het al vaag haha maar dat komt omdat bij ons het paspoort in t kastje ligt, zo kan ik er als bijrijder bij wanneer ik wedstrijd heb.(A)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:40

Bij mij heeft de eigenaresse van de stal gewoon zijn paspoort... (Ideaal omdat zij ook de inentingen en alles regelt en wedstrijden er nu toch niet zijn)..

Is het heel brutaal trouwens om te vragen of ze een proefles kan meerijden met de rijvereniging? (Ponyclub is de les echt 3x niets :S 50% les, 50% staat het mens te kleppen... en les... tjah... )

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:49

Proefles is overal wel gangbaar hoor, voordat je definitief besluit om lid te worden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:55

Ga dat denk ik dan maar even proberen te regelen :) Want we twijfelen nog... (Privéles is sowieso zo veel relaxer, maar met de rijvereniging is het voor haar wel weer gezelliger... En het is ook gewoon bij ons op stal... dus mjah...)

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:12

germie schreef:
Wedstrijden he. En ik ga meestal niet mee. En je moet als bijrijder dan eerst mijn vertrouwen gewonnen hebben, wat de vorige dus wel had (maar echt jammer dat ze moet stoppen). ;)

Volgens mij is het tegenwoordig verplicht dat het paspoort bij het paard wordt bewaard (dus niet bij iemand thuis tenzij de paarden natuurlijk aan huis staan). Daarom hebben wij hier kleine kluisjes gekregen er staat volgens mij ook een flinke boete op als het niet in orde is ...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:28

Wie zegt dat ik het paspoort niet bij m'n paard bewaar? Waar ik hem normaal bewaar ga ik hier niet melden, maar in dit geval was het vergeten terug te leggen, toen kwam er wat vervelends persoonlijks tussen (wat er hier ook niet toe doet), en nu heeft bijrijder dus helaas moeten besluiten om te stoppen.
Bij wedstrijden wil men graag een paspoort zien, dus ik kan die niet continu voor mezelf verstoppen. Elke keer als ik m'n paard+de rest uitleen is dat op basis van vertrouwen natuurlijk.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:26

Ik heb hopelijk een verzorger/ruiter gevonden. Meisje kon goed overweg met de pony (die wel aan het uitproberen was met opzadelen, maar dat ging goed). Met rijden ging ik er eerst op, pony was echt heel braaf en ik kreeg er zelfs een gecontroleerde relaxte galop uit. Daarna heb ik haar laten rijden en dat ging ook heel goed. Ze zou graag bij mijn instructrice lessen. Ik heb het er aan haar overgelaten of het wat word of niet. Ben benieuwd.