Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:32

Nou, 50,- onbeperkt? Zou ik eerder het dubbele vragen!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:33

voor 50 euries onbeperkt sjeetje.. ik zou nog bijna extra bij willen gaan betalen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:43

Ik betaal 25,- p/m voor 2 dagen in de week voor mijn shetjes.
Hier in de buurt is de stalling meestal 175,- p/m.
Laatst bijgewerkt door Jitske op 23-09-14 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: woonplaats geknipt uit oud bericht

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:18

chelle_dora schreef:
Ach, ik denk dat als je van mening bent dat je een band opbouwt met alleen rijden, dat je het dan ook niet helemaal begrepen hebt.. :+ En als je het voor 1x in de week niet de moeite vindt, moet je niet reageren op aanbiedingen voor 1x in de week natuurlijk...

Maar wat dat aangaat.. Dan is 2x ook inet de moeite, want dan gaat de eigenaar nog altijd 5x in de week én dat is dus nog 3x meer dan jou, dus is dat toch lastiger met een band opbouwen.. Zo is het aanbod dus eigenlijk nooit goed genoeg.. :+

Maar zal een geheimpje verklappen.. Mijn band met mijn eigen pony is echt niet geweldig geworden omdat ik erop rijd, heb er langer mee gepoetst dan gereden :+

Wat dat aangaat ga ik dus wel met enkele voorgangers mee; het kan zo moeilijk zijn een verzorgpony te vinden volgens velen, maar als je niks een kans geeft, wordt het inderdaad vrij lastig :')

Ik heb nergens gezegd dat je alleen een band opbouwt met rijden hoor :+
2/3x per week is naar mijn idee prima, ik praat nergens over banden opbouwen of vaker gaan dan de eigenaar dus weet niet waar je dat vandaan haalt?

Gelukkig heb ik zelf wel een geweldig bijrijdpaard waar ik vaak heen kan en niet voor betaal, dus het is maar net wat je treft he.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:20

Ik betaal 50 euro voor onbeperkt te mogen rijden. En dan ook nog eens op een paard dat z2 heeft gelopen. Ook rijd ik haar pony's voor de handel die bijna allemaal sportpony's zijn.
Wel begrijp ik heel goed dat ik zoiets waarschijnlijk nooit meer zal vinden. Ben heel blij met dit adres en de eigenaar is ook heel blij met mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:21

Dat een paard Z2 gelopen heeft zegt niks natuurlijk he. ;)

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:22

Dat betekend dat ik enorm veel van zo'n paard kan leren. En dat ik heel blij kan zijn met deze kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:26

Ik leer ook veel van een paard dat geen Z2 gelopen heeft hoor. ;) Ik ben ook hartstikke blij met de pony die ik nu heb, we hebben iets om naartoe te werken.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:28

Ik heb ook nooit gezegd dat je niks kan leren van een ander paard. Het is gewoon een hele mooie kans voor mij om een paard te mogen rijden zo vaak als ik wil dat z2 heeft gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:07

xVerax schreef:
chelle_dora schreef:
Ach, ik denk dat als je van mening bent dat je een band opbouwt met alleen rijden, dat je het dan ook niet helemaal begrepen hebt.. :+ En als je het voor 1x in de week niet de moeite vindt, moet je niet reageren op aanbiedingen voor 1x in de week natuurlijk...

Maar wat dat aangaat.. Dan is 2x ook inet de moeite, want dan gaat de eigenaar nog altijd 5x in de week én dat is dus nog 3x meer dan jou, dus is dat toch lastiger met een band opbouwen.. Zo is het aanbod dus eigenlijk nooit goed genoeg.. :+

Maar zal een geheimpje verklappen.. Mijn band met mijn eigen pony is echt niet geweldig geworden omdat ik erop rijd, heb er langer mee gepoetst dan gereden :+

Wat dat aangaat ga ik dus wel met enkele voorgangers mee; het kan zo moeilijk zijn een verzorgpony te vinden volgens velen, maar als je niks een kans geeft, wordt het inderdaad vrij lastig :')

Ik heb nergens gezegd dat je alleen een band opbouwt met rijden hoor :+
2/3x per week is naar mijn idee prima, ik praat nergens over banden opbouwen of vaker gaan dan de eigenaar dus weet niet waar je dat vandaan haalt?

Gelukkig heb ik zelf wel een geweldig bijrijdpaard waar ik vaak heen kan en niet voor betaal, dus het is maar net wat je treft he.

Ik zeg ook niet dat jij dat zo zegt, maar dat is echt de indruk die ik van een hele hoop meiden wel krijg zo inmiddels, en zo heb ik het ook ervaren in mijn zoektocht naar een fijne bijrijdster/verzorgster. Voor heel veel is 'alles eromheen' de moeite niet meer, en is het enkel willen rijden, rijden, en nog meer rijden. Betaal je er de hoofdprijs voor, kan ik daar best inkomen, maar er zijn er ook bij die echt wel zo verwend zijn dat ze verwachten dat je nog net niet voor ze opzadelt :=

50 euro en onbeperkt mogen komen rijden? Nou dan denk ik dat je héél veel mazzel hebt, en iemand hebt getroffen die zelf dan niet het paard meer zal rijden oid want dat ga je echt niet zo snel tegen komen en is ook zeker niet 'de standaard'.Zou toch ook helemaal niet handig zijn ook qua afspraken; je kan niks inplannen, en je kan een dier moeilijk 2x per dag laten lopen. Lijkt me ook handig als je dan aankomt op stal en je ziet dat het paard al gereden wordt. Lijkt me toch een knap vervelende situatie :=

Het is goed dat je dan inziet dat je zoiets niet meer zo snel gaat vinden, maar dat je nu deze mazzel hebt betekent niet dat de rest dan duur is, of dat je daar niks kan en mag :+

Wat dat aangaat blijf ik erbij.. Soms is het zoeken van een verzorgpony echt niet zo moeilijk.. Maar het ligt er dus maar net aan wat zelf je eisen zijn :=

K bedoel, toen ik een verzorgster/bijrijdster zocht waren er méér dan genoeg gegadigden. Alleen je moet niet verwachten dat je op handen en voeten gedragen wordt omdat je er 2x in de week op rijdt natuurlijk, of dat je de hele wereld over mag met het dier en dat is waar er een hoop de mist in gaan :+

Wat betreft het Z2 paard / wel of niet leren.. Ach, ik heb nog nooit op een Z2 paard gezeten, maar ik heb leren rijden door die draak van een merrie die ik nu heb.. En die heeft nog nooit van d'r leven wedstrijdhekjes gezien :')

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:14

Het paard dat ik rijd wordt inderdaad alleen door mij gereden. Ook de handelpony's daar worden ingedeeld per persoon. Dus ik rijd dan een pony en het andere meisje rijd een andere pony. Zo zijn er nooit van die dingen dat ze al gelopen hebben.

En die 50 euro is vergoeding van de lessen. Zij is blij dat het paard en de pony's gereden worden zodat ze op conditie zijn voor de verkoop. Dus voor allebei een win situatie.

En ik snap heel goed dat ik dit niet zo snel meer tegen zal komen. En ben heel erg blij dat ik hier mag komen rijden. Ook help ik mee met sommige klusjes daar. En doe dat vrijwillig. Ik mag er ook alleen komen om te rijden, maar kom ook vaak om alleen te longeren.

maaike_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:10

Er zijn ook verzorgers die genoege nemen met een shet:) verzorg d'r al bijna een jaar, en het blijft leuk! Soms heb ik alleen wel dat ik ook best zou willen rijden maar ja dit is ook super!

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:00

maaike_j schreef:
Er zijn ook verzorgers die genoege nemen met een shet:) verzorg d'r al bijna een jaar, en het blijft leuk! Soms heb ik alleen wel dat ik ook best zou willen rijden maar ja dit is ook super!

Ik doe mn verzorgshetje nu ook een jaar en het blijft idd leuk ookal kan je niet rijden :)

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:15

Ik heb ook een verzorgshetje gehad. En een pony van 2 jaar. Daar kon ik ook niet op rijden. En daar neem ik ook genoegen mee. Maar dit kwam op mijn pad en heb dit met twee handen aangepakt. Ik vind het helemaal niet erg als ik niet kan rijden. Ben al blij als ik gewoon met pony's kan zijn.

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:06

ik wil eigenlijk wil ik wel echt rijden dat staat ook duidelijk in mijn advertentie op facebook
het verzorgen kan ook op de manege (dan heb ik het over klusjes doen, poetsen, stappen en knuffelen en dat soort dingen) en met een bijrijdpony kun je ook echt rijden
met mijn huidige bijrijdpony heeft (zoals ik eerder vermeldde) nu een ontsteking die al weg is maar momenteel is starlight kreupel maar als het zo ver is ga ik eerst met de eigenaresse mee want ik verzorg starlight nu nog geen week :)

wel vind ik het altijd heel fijn om eerst het paard te leren kennen zonder dat je erop zit dat heb ik tot nu toe bij al mijn 3 verzorgpony's gedaan.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:24

Ik ben ook eerst begonnen met longeren. Bij sommige paarden vind ik dat wel fijn. Maar bij sommige is het niet nodig haha.
Ik wil het liefste ook kunnen rijden. Hoeft natuurlijk niet iedere keer, maar wel als mogelijkheid. Zo kan ik ook nog beter leren rijden.

Ik hoop voor je dat ze snel beter is. Wel erg balen dat ze kreupel is. Maar zo kan je haar wel beter leren kennen.

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:34

emily2105 schreef:
Ik ben ook eerst begonnen met longeren. Bij sommige paarden vind ik dat wel fijn. Maar bij sommige is het niet nodig haha.
Ik wil het liefste ook kunnen rijden. Hoeft natuurlijk niet iedere keer, maar wel als mogelijkheid. Zo kan ik ook nog beter leren rijden.

Ik hoop voor je dat ze snel beter is. Wel erg balen dat ze kreupel is. Maar zo kan je haar wel beter leren kennen.

ja klopt bij mijn eerste verzorgpony zat ik de 2e keer er al op (6 maanden lang heeft ze niks gedaan daar kon echt iedereen erop zitten zo lief was ze!!)
en dat is wel een van mijn voornamelijkste reden dat ik een verzorgpony zocht
want nu ik niet meer op hockey zit, rij ik 1 uurtje in de week paard en ik wil wel meer bewegen
dus nu fiets ik per keer dat ik naar star ga 7 km meer :D
dan ook nog mest ruimen, wandelen, poetsen en terug fietsen
is toch wel wat meer beweging

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:55

Ja klopt. Ik fiets er ongeveer 20 minuten op. Dus in totaal 40 minuten. En iets van drie kwartier intensief rijden. Dan soms ook nog een paar pony's longeren en vegen en dergelijke. En dit dan iedere dag. Zo ben ik ook een beetje gezond bezig. En aangezien mijn gewrichten niet helemaal geweldig zijn en beweging heel goed is heb ik ook nog eens minder pijn.

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:54

ja ik heb een aantal weken niet kunnen rijden ivm operatie
maar vind het wel balen dat ik nog niet op star mag rijden maar ik begrijp het 1000000% hoor daar niet van!!
maar mijn vorige verzorgpony stond bijna 10km weg van mijn huis dat was bijna een uur fietsen! maar als ik eenmaal een verzorgpony heb ga ik er echt 100% voor!! dan wil ik wel 20km fietsen

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:54

Ja dat had ik ook. Stond een bijrijdpaard 9 km van mijn huis. Was toch minstens een half uur fietsen. Dus fietste in totaal een uur. En kon dan 20 minuten rijden omdat hij conditie op moest bouwen. Maar ik vond het geweldig en ben zo blij dat ik dat toen gedaan heb. Was zo'n leuk paard. Echt jammer dat hij verkocht werd. Dit wist ik van te voren wel, maar toch was het balen.

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:47

dat had ik dus ook
maar mijn pony werd toen 27 en ze gaat nu lekker genieten van haar pensioen :o ...

in duitsland!!!! kan ik haar nooit meer zien |( |( |( |( |( |(

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:53

mijn paardje staat 10.2 km van mijn huis :+ anderhalf uur fietsen in totaal . :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:05

Voor mij is het volgens Google Maps ( :=) ongeveer een kwartiertje fietsen. :)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:58

Liesjeex schreef:
mijn paardje staat 10.2 km van mijn huis :+ anderhalf uur fietsen in totaal . :*

Dan fiets je wel heel langzaam := Mijn verzorgpony staat 5 km hier vandaan en daar doe ik 20/25 minuutjes over. Ik ben ook eens mee geweest naar de verzorgpony van een vriendin. 11 km in 50 minuten gefietst.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:20

ik fiets 10 km in 3 kwartier haha