Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:43

Balen dat ze steeds stoppen. Ik snap wel dat je er dan geen vertrouwen meer in hebt.

Al snap ik ook niet hoe je als verzorger zo snel weer kan stoppen. De meeste zoeken toch al best lang en dan heb je eindelijk iets gevonden en stop je weer snel. Kan het me echt niet voorstellen.
Vooral als ze zeggen van jaa ik hen geen klik.
.
Ik heb met het verzorg paard via de manege aan het begin ook geen klik gehad. Zeker de eerste maand als ik in de regen stond te longeren met een paard wat niet luisterde echt gedacht van waarom doe ik dit nog.
Maar was zo blij dat ik eindelijk de kans had om te verzorgen dat ik ben door gegaan. En nu ben ik er zovaak mogelijk omdat ik hem anders gewoon mis. Hij herkent me. Ik weet zijn kriebel plekjes en kan gewoon een uur tegen hem aan in stal staan en niks doen zonder het verveeld. Maar de band moest eerst wel groeien. Snap dan ook niet dat mensen al binnen een maand kunnen stoppen. Een band moet meestal groeien denk ik.

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:58

Had een super leuke meid maar rijden ging minder, aangegeven dat ik heel graag zou willen dat ze les zou nemen en misschien wat "minder" op het rijden zou richten maar wat meer op de band samen...ze wilde echt rijden helaas jammer maar Eev staat me niet in de weg hoor! Ze gaat nooit meer weg en al doe ik het hele jaar niets met haar blijft ze nog, ik hou van haar en knuffel haar elke dag en we doen leuke dingen samen dus ze komt helemaal niets te kort!
Ja ik heb Bello ook gereden, wat een lief beest is dat, hij vond bakwerk minder maar in de korte tijd dat ik hem gereden heb heb ik veel geleerd en van hem genoten!

Voor ons komt ooit de juiste bijrijdster, en ja een klik moet soms ook groeien?

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:18

buitenrijden vond ie idd fijner haha. heb zoveel geleerd hebben heel veel kabouters ondekt samen in de bak. altijd links achterin de bak ging die aan de kletter in het begin.

de juiste bijrijder komt echt nog wel patricia. helaas dat iedereen zo gefocusd is op rijden..

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:27

goh die kabouters had ik ook altijd last van bij claeske (bij spir) die hoek waar het puin lag, en die hoek aan de andere kant bij de sloot. eigenlijk gewoon de hele slootkant :=

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:43

50,-/maand voor 1x/week is niet goedkoop. Vraagt de staleigenaar dit? Dat is bedrijfsmatig.
Zou meer uit zijn op een particuliere eigenaar die daar wen stalling heeft.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:03

1x in de week zou ik echt te weinig vinden, zo bouw je toch ook geen band op met het paard! 2x is voor mij het minimale en het liefst heb ik iemand voor 3x of meer. € 50,- vind ik voor 1x ook veel geld.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:05

ik rijd ook 2 a 3 x in de week, eigenaaresse vond 1 keer gewoon te weinig om een band op te bouwen en wedstrijden te rijden.

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:21

Hoi
Ik heb pas net bokt aangemaakt
Ik heb sinds kort een super lieve maar ondeugende verzorpony
Hij heet starlight en ik mag er elke dag heen als ik wil
En star is gratis!!
Mag nog niet rijden ivm ontsteking maar later wel als hij weer 100% oke is

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:18

Geniet ervan Starxpam! En beterschap voor Starlight.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:33

Ik werk hier op een tinkerstal, waar ik 3 tinkers verzorg. Loes, Blue Lagoon & Tress. Ik doe dit nu een paar dagen en ik vind het heerlijk!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:40

50 euro voor 1 keer in de week is echt een hele klap geld, sowieso is een bijrijdpaard voor 1x in de week 'de moeite'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:48

Ach, ik denk dat als je van mening bent dat je een band opbouwt met alleen rijden, dat je het dan ook niet helemaal begrepen hebt.. :+ En als je het voor 1x in de week niet de moeite vindt, moet je niet reageren op aanbiedingen voor 1x in de week natuurlijk...

Maar wat dat aangaat.. Dan is 2x ook inet de moeite, want dan gaat de eigenaar nog altijd 5x in de week én dat is dus nog 3x meer dan jou, dus is dat toch lastiger met een band opbouwen.. Zo is het aanbod dus eigenlijk nooit goed genoeg.. :+

Maar zal een geheimpje verklappen.. Mijn band met mijn eigen pony is echt niet geweldig geworden omdat ik erop rijd, heb er langer mee gepoetst dan gereden :+

Wat dat aangaat ga ik dus wel met enkele voorgangers mee; het kan zo moeilijk zijn een verzorgpony te vinden volgens velen, maar als je niks een kans geeft, wordt het inderdaad vrij lastig :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:56

Ben ik het met je eens, hier een super leuke meid gehad maar mijn pony ging vreselijk draken dus haar gezegd dat ze even moest stoppen met rijden en "leuke" dingen met haar moest gaan doen zoals grondwerken (pony kent veel van Parelli level 1 en 2), lekker tutten, wandelen enz. Dit omdat mijn pony dan veel gewilliger wordt onder het zadel als ze je beter kent, maar helaas vond de meid dat niet leuk ze wilde graag rijden. Al doe je twee weken grondwerken en lekker spelen met haar weet ik zeker dat mijn eenkennige pony haar veel leuker had gevonden en echt niet meer zo`n draak zou zijn maar helaas willen verzorgsters/bijrijdsters maar één ding en dat is rijden op een super dressuurpaard wat alles al kan....terwijl hun nog helemaal niet weten hoe je met een eigen paard moet om gaan :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:12

Dat is vaak opvallend...dromen van een eigen paard.
Echter wordt vaak alleen gedacht 'kan ik zo vaak rijden als ik wil'.
Ik kom zelf vaak niet eens aan rijden toe, mijn verzorgster heeft er de afgelopen twee maanden vaker op gezeten dan ik!

Wil een bijrijdpaard omdat ik op de manege geen band ermee kan opbouwen... Zeg dan gewoon eerlijk, wil vaker en goedkoper (liefst gratis) kunnen rijden.
Ik erger me gruwelijk aan types die liegen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:21

Anke schreef:
Wil een bijrijdpaard omdat ik op de manege geen band ermee kan opbouwen... Zeg dan gewoon eerlijk, wil vaker en goedkoper (liefst gratis) kunnen rijden.
Ik erger me gruwelijk aan types die liegen.

Een van de redenen dat ik destijds ben overgestapt van manege op bijrijdpaard was onder andere wel dat je er geen band mee kan opbouwen. Bij mijn manege word je elke week ingedeeld op weer een ander manegepaard, die paarden gaan zich niet echt hechten aan al die meisjes die elke week een uurtje komen rijden. En als je hem na dat uurtje les goed hebt lopen, kan je daar niet over drie weken wanneer je weer op dat paard mag, weer vanaf dat punt beginnen. Echt samen als combinatie iets opbouwen kan niet met een manegepaard (op de manege waar ik reed). Juist van de verzorging en alles eromheen bouw je een band op, niet alleen met rijden, waar het op de manege dus wel om draait. Dus liegt iedereen als ze zeggen geen band te kunnen opbouwen op de manege? Dat denk ik niet!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:46

Was voornamelijk. als reactie op bovenstaand. Als ff niet gereden kan, ze vaak afhaken.

Band opbouwen vind ik een goede reden om voor een bijrijdpaard te kiezen.
Mits dit ook serieus zo bedoeld is!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:42

Als iemand nog een verzorg/bijrijdpaard zoekt en zeewolde niet te ver is.. *hint* :D

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:42

Marocje schreef:
Geniet ervan Starxpam! En beterschap voor Starlight.

ja bedankt!!
de dierenarts zei dat we wel weer rustig mogen opbouwen
(steeds een rondje erbij stappen)
maar dan word hij weer kreupel
nu gaat de eigenaresse weer overleggen wat ze er aan kunnen doen en dan hopen dat ik snel GOED nieuws krijg haha

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:11

Heyy ik meld me weer eens eventjes, hier gaat het supergoed met verzorgknollie. Ik hoop dat ook hij binnenkort van zijn ontsteking af is maar de dierenarts gaf aan dat het de goede kant uit gaat. Nu dus gewoon hopen dat hij het niet in zijn hoofd haalt om weer uit te glijden oid. Niet dat ik het rijden mis ofzo maar die arme schat mag ook wel weer eens een beetje te doen hebben haha. Zaterdag even een wandelingetje maken met hem en een vriendin, moet kunnen (heb ik natuurlijk ook goed overlegd met de eigenaresse).

Maar ik zit met een 'dilemma': Die vriendin heeft een oogaandoening waardoor ze steeds minder ziet, door scherpte en tunnelvisie. Haar grootste wens is om nog een keer op een paard te rijden (dus gewoon een stukje stappen oid.) Hoe zouden jullie dit aanpakken? Hoe zouden jullie het vragen? Als het jullie paard was, zouden jullie het een bijrijdster toelaten?

Alvast bedankt!

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:18

ik zou zoiezo (<-- ik weet niet hoe je het schrijft :D ) eerst het hele verhaal uitleggen en dan pas vragen dan begrijpt de eigenaresse in elk geval waarom je het vraagt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:28

Sowieso. Dat zal ik natuurlijk ook doen. De eigenaresse is ook heel aardig maar ik wil niet teveel vragen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:36

Is de eigenaresse er vaker bij? Dat is dan nl wel prettiger. Ik ben verzorger én inmiddels eigenaar ( *\o/* ), maar het hangt er heel erg vanaf hoe het contact met de eigenaar is. Daar kan je ook al veel uit afleiden nl. Bij mijn verzorgpony heb ik gevraagd of ik degene met wie ik samen een andere pony doe, mocht meenemen. Dat mocht wel voor een keertje. Later heb ik gevraagd of ik haar nog eens mocht meenemen terwijl de eigenaar er ook was, want vond het wel prettig dat de eigenaar wist wie ik meenam en bij haar paard liet..

Ik rij dan nog niet zelfstandig op dit paardje (ben nog niet zolang de verzorger) maar toen ging ik dus rijden terwijl eigenaar erbij was.. De eigenaar zei zelf al dat 'mijn vriendin' de volgende keer best mocht uitstappen, dus dat vond ik erg fijn. Ik ben trouwens niet van plan om ook nog anderen mee te nemen hoor, het is dus niet zo dat ik zomaar mensen mee neem..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:39

Ik heb al vaker mensen meegenomen, de eigenaresse van stal en de eigenaresse van mijn verzorgpaard hebben hier absoluut geen problemen mee. Het gaat specifiek om het rijden omdat dat toch net een stapje verder gaat dan poetsen en er een beetje naast tutten.

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:53

Om even teug te komen op de reacties die ik kreeg:
voor 1 x per week vind ik 50 euro per maand wel veel. Aangezien dat het paard van de eigenaar van die stal was.
Natuurlijk kunnen ze geld vragen, maar dan zou ik 50 euro vragen voor een onbeperkt aantal dagem per week. Uiteindelijk ben jij ook degene die het paard extra verzorgt en bijrijd.
Hier kan iedereen een andere mening over hebben, maar zo denk ik erover.

Ik ben uitgenodigd om zaterdag naar een pony te komen kijken enz. :D

Edit: even ter toevoeging op 'met de vorige stopte je ook'
Dat was helaas de beste keus ivm privé omstandigheden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:17

MichellexH schreef:
dan zou ik 50 euro vragen voor een onbeperkt aantal dagen per week.

JAAAAA, daar teken ik voor. Verkoop gelijk mijn paard en wordt jouw bijrijder voor 5 dagen per week voor 50,-/maand, topdeal!
(Alleen beetje ver weg, balen!)