[HK] Verzorgmiepjes II; Vrolijke miepjes miepen erop los!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Re: [HK] Verzorgmiepjes II; Vrolijke miepjes miepen erop los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:56

Daar ben ik het niet mee eens,

Het is natuurlijk niet bij alle maneges zo, maar wij krijgen super goed les, iedereen bij mij in de les kan netjes rijden, oke bij verzorgpaarden leer je heel veel, dat weet ik. Van Silence heb ik al super veel geleerd,

Maar ik vind niet dat mensen moeten denken dat manegeruiters niks kunnen, want ze kunnen het echt wel! Iedereen is zo begonnen, maar niet iedereen krijgt de kans voor een bijrijdpaard/ eigen paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:58

Nee oké..
Maar de manegepaarden zijn 't zo gewend..
DAt ze t of niet doen, of wel Scheve mond..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:59

Ja daarom vind ik het jammer dat ik niet meer op kleine ponys mag,

er is een pony bij ons op de manege, en die is zoooooo eigenwijs, ik wil daar zo graag op rijden, maar ben er te groot voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:00

Tjaa, maar daar breng je toch geen verbetering in.. Want iedereen rijd er op,

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:02

nee idd.. ach ik ben blij met silence, ik leer daar zoveel van.. Maar ben weg.. doegg Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:05

Hoi hoi,
Ik kan me vanavond ook weer eens melden...
Nog nieuws omtrent de meeting of niet?!

Jen_2oo6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:13

Bij ons word ook wel goed lesgegevn maar ik kan niet zeggen dak er veel mee verder kom, het is meer voor de lol bedoeld Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:21

Toch mis ik dat stiekem wel als ik zo die verhalen hoor over maneges.... was wel altijd leuk!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:28

Ier;Er wordt gewoon niet goed lesgegeven.. En dankjewel...
Op de manege waar ik rijd word toch echtwel goed lesgeven, waar ik ook van leer en veel van geleerd heb. Dat het bij de meeste dingen niet zo is, nou okee...maar dat betekend niet dat het dan ook overal zo is.
En niet iedereen rijd op dezelfde manier, en iemand die op een andere manier dan ik rijd, zal ik de les die ik goed vind niet goed vinden. Ligt er dus ook erg aan met wat je zelf goed en fijn vind.

Op de vraag die iemand stelde of je jezelf goed vind rijden.
Mag dan misschien eigendunkerig klinken maar ik vind van wel, tuurlijk kan er nog vanalles verandert worden, maar je kan me niet wijsmaken dat bij iemand alles goed is want dat is nou eemaal niet zo.

Verder weet ik even niet meer wat ik nog wou zeggen als dat iets wou en ik moet nog wat bijlezen maar ben nu bij vriendin dus lees nog wel andere keer bij.

Vanmorgen ging rijden met Nike echt goed! Haha! Had met halster en touw gereden.. In stap ging ze al direct omlaag zonder dat ik iets deed met me handen. (wel met benen) en in draf ook zo goed als de hele tijd helemaal ontspannen en laag. (hoofd bij der knieen en hals lang enz.) Ze liep ook regelmatig enz. Haha! Echt lekker gereden. (Heb in totaal iets van 20 min gereden met in en uitstappen en in totaal miss net 5 min gedraaft.)
Morgen alst goed is foto's...
Ik is weer weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:42

Ik had t over mijn manege Scheve mond

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:50

Citaat:
Ik merk t heel erg met de manege..
Vind t in de meeste gevallen vrij saai..
Er wordt gewoon niet goed lesgegeven..

Sorry naar ut klonk wel zo.. Bloos
maar ik weet ut nu, sorry Lachen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:54

Lekkere discussie hier over maneges,
Ik heb helaas op veel manegen rond gekeken enderelijke en zie toch vaak verkeerde manier van les geven,

De manege waar Iris op rijd heeft mijn man ook gelest, ik heb hem er af gehaald echt een bud manege, maar dat is mijn mening,
En ja Lonan is aangereden door mij met mijn instructrice en die geeft heeeel goed les en Lonan is goed bereden,
En Iris doet het heel aardig met Lonan ze pakt het snel op ze moet nog een boel leren maar dat moet ik ook en een ander ook.

Ik vind dat wanneer je van je zelf zegt dat je goed kan rijden je erg hoog van de toren blaast,
Mij zal je nooit horen zeggen dat ik goed kan rijden,
Ik kan me redden op elk paard en daar ben ik blij mee,

Je mag je zelf pas goed gaan vinden wanneer je meerdere paarden naar het Z hebt gereden, niet 1 dus maar echt meerederen lukt dat dan kan je zeggen dat je aardig kan rijden,

Maar Iris je rijd echt helemaal niet slecht anders had ik je niet op Lonan laten rijden,
en ik durf te wedden dat wanneer je over een maand of wat kijkt het nog veel beter gaat.

patty ik zeg niet dat je niet kan rijden hoor, daar geef ik geen oordeel over zonder het gezien te hebben
maar het is en blijft een fijt dat 6 van de 10 maneges geen goed les geven of er geen geschikte paarden voor heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:59

@ dobbel: hier ben ik het niet mee eens, sommige mensen (de meesten zelfs) hebben niet de materiele mogelijk heden om 1 paard, laat staan meerdere van zichzelf naar het Z te rijden...
En ja, ik vind dat ik aardig kan rijden, idd niet super, maar zelfs anky leert nog bij! Ik weet dat ik het op de correcte manier PROBEER, en dit vind ik eigenlijk meer waard dan roepen: Ooooh ik heb Z gereden, ik ben zo goed...
Ik roep ook niet heel hard dat ik goed kan rijden, maar ik weet wel dat ik meer ervaring heb opgedaan dan waar de meeste mensen van mijn leeftijd de kans voor hebben, ook al heb ik de middelen niet voor een eigen paard. Ik heb 7 paarden en pony's van anderen in mogen rijden, en allemaal zijn ze netjes terecht gekomen....
En idd: niet alle maneges zijn hetzelfde, je ziet inderdaad wel vaker dat je op een bepaald niveau blijft hangen, maar dat is niet altijd aan de manege te danken, die kunnen nou eenmaal niet superdure paarden kopen, om er vervolgens 'beginners' op te zetten...
En ten slotte: PAARDRIJDEN IS VOOR DE LOL, en wie dat vergeten is, moet er maar gauw mee stoppen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:03

Maar iedereen heeft ook een ander idee over goed rijden natuurlijk. Sommige vinden goed rijden pas als je meerdere paarden naar de z gereden hebt, de een vind het weer als hij op een paard kan blijven zitten dat wel eens sprongetjes maakt. En de een vind dat hij/zij goed kan rijden als diegene zich op meerdere paard goed weet te redden. (niet alleen op blijven zitten maar ook écht goed eraan enz, rijden maar geen Z)
En zo nog wel genoeg andere dingen natuurlijk.
Dusja, wat is goed.. in ieder zijn/haar ogen weer iets anders. En sommige delen die mening

Idd Robijntjah! Bijv. ik heb die kans/gelegenheid niet..kan ik nog altijd krijgen misschien.En tuurlijk zit de kans er ook in dat het niet zal lukken dan. Maar zonder ooit een kans te hebben gekregen zal het nooit kunnen lukken natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:06

Nou Patty, ik vind je igg heel netjes rijden Ja
Iig op de correcte manier, meer dan veel mensen die ik ken kunnen zeggen Tong uitsteken
En idd, de meningen verschillen nogal, maar nogal raar om te zeggen dat je pas goed kunt rijden als je Z rijd, sommigen zouden dat makkelijk kunnen kwa doen, maar krijgen door omstandigheden alleen handelpaarden of jonge paarden te rijden etc...
En heel veel van ons hopen nog op die kans natuurlijk Knipoog
Ik ook wel, maar wel al een stuk minder, ik vermaak me nu prima eigenlijk, gewoon door met het paard bezig te zijn waar ik gek op ben.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:09

dit is puur een voorbeeld ik heb die gelegenheid ook niet maar ik roep ook niet dat ik goed kan rijden, dat is het verschil.

ik heb verschillende topics gezien en ja ik heb daar een mening over, die mening hou ik voor mezelf.
Ik vind het veel belangrijker dat je plezier hebt in het rijden, dat je je best doet het correct te doen.
doe je dat dan is prima,
en vergelijken met Anky nee dat kan je niet doen, dat is de top daar kunnen wij allemaal alleen maar van dromen.

sorry voor het binnen vallen in de discussie maar zo zie ik het, ik zeg niet dat mensen die geen Z rijden slecht zijn dit was enkel een voorbeeld.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:24

Ik roep het ook niet, ik geef eerlijk antwoord op eeen vraag die gestelt werd. En ik ga niet tegen iedereen die het maar horen wil zeggen dat ik goed kan rijden. (wat ik weer dan vind)
Idd, plezier is echt het belangrijkste vor het hele rijden, voor ruiter en paard.
Dat klopt idd, al vind ik zelf Anky dan ook weer niet zo geweldig Bloos maar snap wat je bedoelt.
Is niet erg hoor! Iedereen mag zeggen wat hij/zij vind.( En daar hebben mensen wel eens commentaar op)

Dankje Jolijn, probeer het ook op de beste en vriendelijkste manier in mijn ogen te doen maarja.. moet niet te vriendelijk blijven. Idd, fijn dat het zo gaat/is bij jou! Haha!
(eeej, eens een keer niet gerijmt met je naam Schijnheilig)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:27

Kijk als je dat over anky gaat lopen verkondigen en dan zegt dat je zelf goed bent naja ik ga dan maar niet zeggen wat ik van je vind,

Laat eens een filmpje zien zou ik zeggen, ook met travert appyeren endergelijke erbij.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:34

Als je wist hoe ze de paarden daar travere en nog wel meer daar aanleren zou je wel anders denken denk ik...
Ik zeg ook niet dat ik deze dingen kan uitvoeren, heb daar zowiezow al geen paard voor om te rijden die dat kan. (en natuurlijk moet ik het dan zelf ook kunnen, maar een pony te rijden hebben die deze dingen neit kan en mag schiet niet op natuurlijk.)
Zullen we het zo zeggen, ik ben niet kapot van Anky. En ook niet over mezelf, maar in vergelijking met ruiters die daar rijden(dat nivo), ben ik niet goed te noemen nee.(ligt er dan ook weer aan naar hoe je erna kijkt) Maar zoals ik al zei; je moet de gelegenheid/kansen ook voor hebben.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:36

Maar ik moet weg, vriendin word beetje gek van me met bokt.. dus ga maar stoppen. Truste iedereen alvast Kusje

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:42

De manier van rijden van anky en de rest mag je dan niet aanstaan, maar heb je het zelf gezien, ik niet ik kan er dus niet over oordelen, maar zeggen dat anky niet kan rijden dat gaat niet op, ze kan goed rijden,

zeggen de manier waarop ze rijd is niet mijn manier walla dat mag, maar rijden dat kan ze,
en daar kunnen wij allemaal wat van leren,

Waarom mag je paardje die oeffeningen niet doen dan, en kan je het zelf ook niet, kijk dat bedoel ik.
Je kan je waarschijnlijk heel goed redden op basis (B) novo dat is prima, maar ik versta dus iets anders onder (goed) rijden,
en helaas kan ik ook een boel nog niet,
ik heb vorig jaar een Z paard gereden, ik kan je vertellen de eerste keer dat je daar op rijd voel je je net een beginner en kom je er achter dat je toch wel veel moet leren, wat bij dus ook gebeurt is, ik heb er een boel van geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:58

Ik rijd op M niveau (met mijn oude verzorgpaard, ben nu weer overnieuw begonnen met een jong paardje (allebei fries overigens)), en ik WEET dat ik nog een hoop heb te leren, maar daar gaat het mij niet om, mij gaat het erom dat ik EN HET PAARD lol in het 'werk' hebben. DAT is was mij een goed gevoel geeft. Ik weet ook dat ik waarschijnlijk nooit op internationaal niveau zal rijden, maar die ambitie heb ik ook niet meer. Laat mij maar lekker amateur zijn, en lol hebben...
En over Anky: tjah, de LDR methode is niet mijn ding, maar ik doe het haar niet na, kur op muziek en alles....
En daar wil ik niet mee zeggen dat ik mezelf niet goed vind rijden, want ik vind mezelf wel degelijk netjes rijden... Voor op het niveau dat ik nu zit Tong uitsteken

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:02

Kijk als je het op die manier brengt is het gelijk heel anders als wanneer je zegt ik kan goed rijden,

al zou ik dat dus nooit van mezelf zeggen.

Annn

Re: [HK] Verzorgmiepjes II; Vrolijke miepjes miepen erop los

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:17

Op een manege leer je veel, dat is waar, maar als je alles wat je daar geleerd heb al kan leer je niks extra's meer,
vind ik dan.
En ik vind persoonlijk dresuur op Z niveau en andere niet natuurlijk, heb er niks op tegen
Dus je kan een paard laten appuyeren en laten wisselen in galop, maar dat is niet natuurlijk,
dan vind ik dat je beter kan rijden als je gewoon een onafhankelijke zit hebt, tegen een bokje kan en gewoon met respect behandeld.
Dus je kan ZZ rijden maar dan kan je nog wel een slechte ruiter zijn door er gelijk af te vallen als het paard raar doet,
nou zullen dat er natuurlijk niet veel zijn maar het gaat om het idee Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:20

Pfff krijg net een smsje van Ronald, en had mezelf beloofd om ermee te kappen, maar krijg het nu toch wel erg moeilijk...
Kan iemand ff iets zeggen zodat ik niet terugsms? Verward