Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Je zult namelijk ook moeten kijken naar de omstandigheden voor de bijrijders met hoe ze hun geld moeten besteden. Wonen ze op kamers? Zijn ze bezig met een dure studie? 'Moeten' ze ook nog met de auto/scooter/bus komen? Dat zijn allemaal kosten die bepalen hoeveel geld ze overhouden voor een hobby. Meestal niet veel, voor later sparen is essentieel. Betekent dat ze, omdat ze dan geen bijdrage kunnen betalen, meteen al niet meer betrouwbaar zijn?
Deetjeeuh schreef:De discussie kunnen we inderdaad ergens anders voeren.
Chelle, dat is inderdaad waar! Die keuze moet iedereen voor zichzelf maken, maar rekening houden met de omstandigheden van de andere hoeft geen nadeel te zijn.
Amaryllis schreef:Mijn visie op bijrijden:
Ik wil een bijrijdster omdat ik:
1. Niet altijd evenveel kan gaan als ik zou willen en een bijrijdster die tijd kan opvullen. Ik spreek altijd vaste dagen af zodat iemand weet waar die aan toe is.
Daarom vraag ik ook geen bijdrage, aangezien het win-win is (of zou moeten zijn). Ik wil ook niet dat ruiters zelf spullen kopen omdat ik wel onafhankelijk wil blijven daarin: mijn paard, mijn spullen, mijn regels. En een keer een fijne borstel of koekjes is echt het punt niet, maar geen gekke beenbeschermers, onderleggers, hoofdstellen, wat dan ook. Ook geen foto's online zonder mijn toestemming of vriendjes/vriendinnetjes zonder dat ik weet wie het zijn.
Lianne86 schreef:Ow nog even vraagje...
Als jullie graag willen dat je verzorgster/bijrijdster (of de mannelijke versie) les neemt... (Hier mag het vrijwillig...) bepaal jij dan van wie, bepaalt hij/zij dat of?
In mijn geval: meisje wil lesnemen van degene van wie ik eerst les hadDus dat is gewoon fijn... (Ik ben anders ook vrij makkelijk, zolang het maar niet het "mep hem vooruit"-vrouwtje is dat hier in de buurt rondloopt
) Alleen zit ze ook nog te twijfelen over de ponyclub. Ze gaan nog een keer naar de lessen van de ponyclub kijken, toevallig gisteren zelf even gekeken.. maar echt.... 18.30 begint de les (normaal 3 kwartier, dit keer 1 uur omdat ze maar 1 groep hadden).... Om 18.45 was de instructrice klaar met kletsen met iemand bij de bakrand... Vervolgens heeft ze eerst drollen lopen scheppen uit de bak... tegen 18.50 begon het lesgedeelte... Ze pakt iedereen even apart, maar grijpt niet in als er iets totaal mis gaat.... 10 minuten voor het einde, stond ze weer te kletsen...
Nu even een dubbel gevoel... Want op zich, maakt het voor mij niet uit of mijn pony nu met een ponyclub les meeloopt of gewoon rondhobbelt (die 10 minuten "les"/aandacht maakt ook niet uit) Maar eerlijk is eerlijk, heb wel tegen mijn verzorgster gezegd "zonde van je geld iig voor de lessen"... (Zal vast wel gezellig zijn..)
Ik hoef iig niet bang te zijn dat ze dingen helemaal verkeerd zal aanleren (het pluspunt)... Maar hoe vrij zijn jullie daarin? (Eerlijk is eerlijk, ik heb gewoon geluk dat ze zo op 1 lijn zit en dat ze dus ook al les had van mijn oude instructrice :p)