Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poek

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:52

Ik vind over het algemeen 50 euro een goede prijs, zeker omdat een paard natuurlijk wel wat kost. Maar 50 euro voor 1 keer per week vind ik wel te veel (ligt er wel een beetje aan wat je dan allemaal zou mogen doen). 50 euro per maand voor 2 keer in de week zou ik wel redelijk vinden.
Misschien kan je overleggen met de eigenaar over de prijs? Zo niet, zou ik toch de kans nemen. Je zegt zelf al dat er niet veel is in jou buurt, dus misschien krijg je niet zo snel deze kans nog een keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:53

Chouchou, dat hoeft niet eens all in te zijn hoor. Er zijn ook regio's waar het helaas gewoon ontzettend duur is om een paard te stallen. Aan de andere kant, de bijrijder maakt dan toch ook de keuze om voor de luxe te kiezen? Die kiest er imo net zo veel voor als de eigenaar; het staat je met een lager budget natuurlijk altijd vrij om ergens een boerin te vinden met een weitje en een schuilstal, dan zal je misschien minder betalen maar is er ook minder luxe.

Wat betreft de stalprijzen, ik ken hier een hoop stallen in de buurt waar je minimaal 300 euro per maand kwijt bent en dan mag je gewoon nog zelf je stalletje uitmesten en ken zelfs stallen met die tarieven zonder binnenbak.. En die staan altijd vol... Dus dat jij het niet voor mogelijk houdt wil niet zeggen dat het niet zo is / kan natuurlijk. Daarom zei ik dus, het ligt er maar net aan hoe de mogelijkheden zijn..

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:58

Ik betaal ook 50,- voor 2x in de week maar mijn verzorg staat op dezelfde stal als Yezzi
Ik mag ook alles doen!

50,- voor 1x in de week vindt ik wel aan de dure kant

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:33

Hier is 50 euro per maand voor 1 keer per week nog altijd goedkoper dan de manege. Manege is 205 per kwartaal.
Stalling is hier in de buurt is tussen 430-450 per maand.
Ligt er dus maar net waar je zit.

De gene waar ik zaterdag hoor of ik mag verzorgen/bijrijden. Vraagt 50 in de maand voor meerder keren per week, voor hier in de omgeving weinig.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:51

Ik betaal 50 euro per maand en dan kan ik zovaak komen als ik wil. Heb het echt goed getroffen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:36

@Kosseh; Jemig wat een dure regio zeg!

Denk dat er heel wat oogkleppen bij mensen afgaan die denken voor nop bijrijder te kunnen zijn.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:58

Jaa woon in de randstad, aan de kust (800 m lopen). Alles is hier duur. Voor een rijtjes huis hier kan je een grote vila kopen in Drenthe.

Maarja voordeel is wel dat we alles in de buurt hebben.

Jaa denk dat heel veel mensen er nog aan moeten wennen dat bijrijden niet gratis is. Zolang jij het paard niet op een veel hoger niveau brengt vind ik het logisch dat je er voor betaald.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:08

Waarom wordt het maandtarief met een manege vergeleken?

Een manege is een bedrijf wat winst moet maken, dat vind ik al niet vergelijkbaar met een hobby paardenhouder. Daarnaast krijg je op de manege ook les, de instructrice moet ook betaald worden.
Ook hoef je verder niks te doen, waar je vaak bij een bijrijdpaard wel moet mesten, tuig poetsen, ook verantwoordelijkheid hebt en niet zomaar af kan zeggen.

Wat iemand vraagt moet hij zelf weten, maar ik blijf erbij dat een goede bijrijdster belangrijker is dan de paar tientjes vergoeding per maand. Persoonlijk heb ik liever iemand die verantwoordelijk is, mij ook ondersteunt wanneer ik als eigenaar een probleem heb doordat ik geen tijd heb ( je bent namelijk als eigenaar ook geholpen door de bijrijder het is geen eenrichtingsverkeer!) en wil investeren door middel van les. En het belangrijkste; iemand die mijn paard blij maakt en een klik heeft. Maar dat is een keus die ieder voor zich moet maken en heb je de whole package dan heb je helemaal mazzel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:37

Sandraa; Daar staan alweer een hoop 'feiten' in die niet persé als feit aangehaald hoeven worden; niet bij ieder bijrijdpaard moet je uitmesten, tuig poetsen of kan je niet zomaar afzeggen. Niet iedere eigenaar heeft geen tijd of geen geld voor z'n paard. M'n eigen bijrijdster bijvoorbeeld, hoeft niet uit te mesten, hoeft geen tuig te poetsen, en als ze een dagje niet kan vind ik dat echt niet erg; vandaag slaat ze ook over ivm school en daar ga ik echt geen heisa over maken omdat ze het tijdig aan heeft gegeven (en daarmee dus verantwoording toont). Het is dus niet zo dat ik geen tijd heb voor mijn pony, of geen geld, maar ik vind het wel heel leuk om te zien hoe braaf mijn ponypaard is met een ander en vind dat heel leuk om te zien, en zij heeft er een hele leuke bijrijdpony aan. En ja, daar betaalt ze dan ook voor (of nouja, haar moeder dan :D ) maar wat ik dus al zei, ze hoeft niks, en in overleg kan er een hoop. Heb de deal met d'r gemaakt dat als zij goed d'r best doet, ze volgend jaar m'n pony mee mag nemen maar KNHS trainingsweek, en als ze een dagje extra wil rijden of wil verplaatsen is dat allemaal geen punt, als het maar van tevoren wordt gezegd. Dan zijn er toch een hele hoop rottere eigenaren waarbij je niks mag, hoef je ook niks te betalen maar dan mag je niks en moet je een hoop rotklusjes doen. Het is inderdaad geen eenrichtingsverkeer maar paardrijden is helaas ook nog nooit gratis geweest en gaat het ook nooit worden ben ik bang :') En het is echt niet zo dat ik er financieel ineens zoveel beter van word dat ik kaviaar kan eten hoor :+ Neem aan dat we allemaal paarden hebben en dus weten dat die beesten op de meest onhandige momenten geld vreten. :=

Ik snap wel dat als je het zelf moet bekostigen, 50 euro best een hap kan zijn en het wat dat aangaat best moeilijk zal zijn een verzorgpony te vinden, absoluut waar!
Maar als ik dan soms wel eens lees (niet alleen hier hoor, maar ook op de bokt markt of op marktplaats) met wat voor eisen/wensen bijrijdsters/verzorgsters aan komen zetten, en dat mag dan allemaal niks kosten, dan snap ik best dat het moeilijk is om een verzorgpony/gekke eigenaar te vinden :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-14 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:56

[quote="chelle_dora"]Sandraa; Daar staan alweer een hoop 'feiten' in die niet persé als feit aangehaald hoeven worden; niet bij ieder bijrijdpaard moet je uitmesten, tuig poetsen of kan je niet zomaar afzeggen. Niet iedere eigenaar heeft geen tijd of geen geld voor z'n paard. quote]

Ik weet dat het geen feiten zijn daarom zeg ik dit:
Ook hoef je verder niks te doen, waar je vaak bij een bijrijdpaard wel moet mesten, tuig poetsen, ook verantwoordelijkheid hebt en niet zomaar af kan zeggen.

Echt, ieder moet het voor zich weten, maar ik moet soms huilen als ik zie wat er aangeboden wordt en wat er voor gevraagd wordt. Groen paard zonder enige potentie op een blubberlandje waar 4 prikpaaltjes staan als bak en een flinke verantwoordelijkheid qua verzorging wordt er dan gevraagd.

Andere zijde is dat ik ook moet huilen wanneer ik zie hoe sommige bijrijdsters met paarden en eigenaren omgaan. Na 2 keer zijn ze verveeld, ze gaan niet wanneer het waait, willen alle vriendinnetjes meenemen en alleen rijden en liever niet te veel verzorgen.

Ik vind het gewoon niet zo zwart/wit. Ik vind een vergoeding van zoveel dingen afhankelijk, maar bij mij zou het niet mijn prio zijn. Soms zie ik een paard voorbij komen wat een leuk dier is, op een goede accommodatie met veel vrijheden, dat kan soms best een vergoeding waard zijn. Maar het blijft voor mij niet het hoofdpunt. En een ieder ander is daar vrij in om te vragen of te bieden wat hij wilt :)

m_d3l13fj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:18

Van de week mag ik gaan kijken bij 2 mini-shetjes *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:09

Leuk :) shetjes blijven leuke eigenwijze beestjes

m_d3l13fj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:05

Horzelover9 schreef:
Hoi ik zoek nog een baantje met paarden in de buurt van buren ( gelderland )

ehm.... je mag al blij zijn als je een verzorgpony vind waarvoor je niet hoeft te betalen... een baantje???

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:08

Met een baatje kan ze ook bedoelen op een stal werken als stalhulp enzo. Als je er nog bijwilt rijden gaat het niet lukken nee

m_d3l13fj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:44

o ja, dan kan het maar, ze zegt dat ze het over verzorgpony's heeft

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:56

ik vind dat sommige mensen hier toch wel raar reageren :=
ik hoef ook niet te betalen, maar geloof maar dat ik het waardeer hoor! ik mag zo vaak komen als ik wil (wel in overleg qua rijden, of zij al is geweest enz.) en de eigenaresse is heel makkelijk. geen vaste dagen, aangezien zij heel wisselend werkt, en ik pas mij daar op aan. het enige wat ze van me verwacht is dat ik haar oude pony (37) ook aandacht en een poetsbeurt enz. geef, en haar tuig af en toe invet oid. :j
ik ga ook zo vaak mogelijk, en als ik afsgesproken heb om te gaan, ga ik ook. ongeacht het weer enz.
dus de reacties dat mensen zich pas aan de afspraken enz. houden als ze betalen, is niet helemaal waar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:24

Er word ook niet gezegd dat ze zich dan pas aan de afspraken houden.. maar wel dat het vaak helaas een stok achter de deur is. Genoeg verzorgsters die schijnen te smelten van een beetje regen namelijk :')

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:30

chelle_dora schreef:
Er word ook niet gezegd dat ze zich dan pas aan de afspraken houden.. maar wel dat het vaak helaas een stok achter de deur is. Genoeg verzorgsters die schijnen te smelten van een beetje regen namelijk :')

die ken ik ook inderdaad ja :)) gelukkig hebben we gewoon regen kleding voor onderweg :D

laats begon het heel hard te regenen opeens, ik leek wel een plofkip in veel te grote regenkleding :+ is trouwens helemaal offtopic :o

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:47

Zo kom na tig aantal pagina's ook even weer binnen vallen.
Moet even mijn gal spuwen.
Sommige meisjes zijn blijkbaar echt verschrikkelijk in hoge nood in hun zoektocht naar een vp dat ze zelfs op verkoop advertenties gaan reageren.

Ik heb op dit moment één van m'n Haflingers te koop staan wegens niet geschikt voor m'n doeleinden.
Ik geef rijlessen met m'n paarden en dit paard is te moeilijk voor beginners.

Nu heb ik het best wel moeilijk mee dat ik haar moet verkopen.
En nu krijg ik telkens pbtjes met de vraag of ze haar kunnen leasen of verzorgen / bijrijden.
Terwijl ik heeeeeeeel duidelijk in de advertentie heb staan dat dit niet mogelijk is.
Ik wordt een beetje kriegel van die wanhopige meisjes.

Dus wanhopige verzorgsters / bijrijders etc, reageer alsjeblieft niet op te koop advertenties. Het is al vaak moeilijk zat voor de verkoper, dan wil je dit er echt niet bij hebben.

Vaak hebben de mensen die dit wel willen het er bij staan.

Zo even mijn gal gespuwd, hopelijk gaan er bij een aantal de ogen open en gaan ze nadenken voordat ze op een te koop advertentie reageren.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:18

Ik heb nog steeds een hele leuke pony (nou ja pony hihi) waar ik iemand voor zoek maar ik durf niet zo goed meer...ik heb al best wat verzorgsters gehad maar ze haken helaas allemaal af :( en al die reacties die ik hier lees....word ik toch ook niet zo blij van :o

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:23

ik ben gestopt met verzorgen. aan de ene kant mis ik het en aan de andere kant helemaal niet.

ik heb te wisselend werk veel van 10 uur in de ocbtend tot 9 uur in de avond. en dan me huishouden en hond er nog bij... net ff wat te veel.

als ik een keer wil rijden kan ik altijd bij een kenis van me terecht..

balen patricia dat je voor evy nog steeds niets heb

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:26

chantal_bel schreef:
ik ben gestopt met verzorgen. aan de ene kant mis ik het en aan de andere kant helemaal niet.

ik heb te wisselend werk veel van 10 uur in de ocbtend tot 9 uur in de avond. en dan me huishouden en hond er nog bij... net ff wat te veel.

als ik een keer wil rijden kan ik altijd bij een kenis van me terecht..

balen patricia dat je voor evy nog steeds niets heb

ah jammer ..
cairo is volgensmij ook niet 1 van de makkelijkste, of wel? :)

wat leuk, waar?

inderdaad balen patricia, ik dacht dat je laatst zo'n leuke meid gevonden had? -O-

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:31

cairo was een heerlijk dier. je moest er alleen een band mee hebben en vertrouwd mensen niet heel snel.

weetje dat ik ooit nikita reed? vriendin van me heefr nikita toen gekocht.

zal jiuu ff pb vertellen waarom ik nog meer niet rijs.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:32

nikita ken ik inderdaad nog, is een hele tijd geleden al. nog voor bello toch? :))

is goed! :D

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:34

nee was tegelijkertijd met bello. patricia heeft bello ook nog gereden trouwens