Edit: ik zit dus op 1 lijn met Lianne zie ik

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
joyce2 schreef:Ik zie dat met bijrijden ongeveer hetzelfde, ik heb geen geld om zelf een paard te kopen, maar ik ben wel bereid om in de tussentijd mijn ziel, zaligheid en kennis in andermans paard te steken. Iemand die mij op elk moment weer kan dumpen, omdat ik geen enkele zeggenschap heb over het paard en daarbij doe ik ook alles op de manier waarop de eigenaar het wil + ik help mee met de stalklussen en het onderhoud aan tuig e.d.. Maar omdat ik dit leuk vind om te doen (het is mijn hobby), vinden jullie dus dat er betaald moet worden? Ik help iemand uit de brand (net als bij oppassen op kids), maar ik hoef niet betaald te krijgen, omdat ik het fijn vind dat iemand vertrouwen in mij heeft en ik een leuk paardje onder mijn kont heb. Ik ben bereid om mijn geld in lessen te steken (terwijl ik dus ook zo weer gedumpt kan worden, terwijl de eigenaar wel degelijk op lange termijn hier nog baat bij kan hebben), heb papieren op het gebied van paarden en kan goede referenties geven. Dat is dan toch een win/win situatie voor beide partijen?
PenP2014 schreef:Met alle respect maar dat is dus exact wat ik niet wil.. Paard eigen maken en als eigen gaan zien.. Ik denk dat wel duidelijk is geworden waarom niet
joyce2 schreef:Oh, ik zie dat je je post nog hebt aangepast Sneeuwpop. Dus omdat jij een dure hobby hebt en niet alle dagen voor je paard kan zorgen, moet de persoon die jou uit de brand helpt dus ook maar dokken? Nogmaals, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt hoor. Ik zou er als bijrijdster niet voor kiezen, ik zoek dan wel verder.
PenP2014 schreef:ja zit ook weer wat in. Zoals ik al zei snap ik het van beide kanten wel.
Ik vind het ook aan de situatie liggen. Als iemand jouw paard naar het Z kan rijden geef je nog eerder geld toe dan wanneer je iemand gewoon een mooie kans geeft.