Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 23:38

Ja klopt, daar staan er veel! Twee buitenbakken en je kunt er mooi buitenrijden.

100,- is niks met alles erbij van lessen enzo.
Zou wel ff jouw onderschrift aanpassen.

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 07:48

@Anke: maar dat zijn meestal pensionpaarden, toch? Ik kan het inderdaad altijd proberen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:51

Vanmiddag afspraak met de eigenaar van misschien mijn nieuwe verzorg paard.

Ze had meerdere mensen die gereageerd hebben en heeft er ook met meerdere een afspraak. Dus de kans is groot dat het hem niet gaat worden.
Maar ben nu wel beetje nerveus, wil het namelijk zo graag.

Zo het ook even tegen me ouders zeggen. Zodat ze weten waar ik ben, omdat ik toch een afspraak heb met iemand die ik eigenlijk niet ken.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:32

Goed voor elkaar LiesjeeX!
Succes Kosseh. Eerlijk zijn en wat jouw kunnen is heel belangrijk voor een eigenaar.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:30

MichellexH schreef:
@Anke: maar dat zijn meestal pensionpaarden, toch? Ik kan het inderdaad altijd proberen.

Ja daarom. Pensionpaarden hebben vaak een verzorgster of bijrijder.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:35

ik ben ook weer op zoek ik doe finesse nog steeds maar zou toh graag willen leren rijden en ik dacht waarom niet is proberen om nog een paardje te vinden en van de eigenaresse van finesse mag het dusja ik dacht waarom niet

heb ook tijd genoeg omdat ik nooit huiswerk heb van school dus das wle lekker

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:39

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:43

Ben langs geweest bij de Smulhoeve. Helaas vroeg de man 50 euro per maand, voor 1 keer per week.

Ik had vorige week een berichtje gestuurd naar een vrouw voor haar pony, allebei had ze deze gelezen. Ze stonden niet meer in mijn 'postvak uit'
Krijg ik net een berichtje met: sorry, heb ze net pas gelezen.
Erg jammer dat mensen daarover liegen...
Dan maar verder zoeken.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:44

Ik ben vanmiddag er geweest
Was echt heel leuk. Dacht dat ik er pas 3 kwartier was, was het al 2 uur veder. Ging echt heel snel. Ze heeft meerdere paarden staan en zoek voor allemaal iemand. Ze was eigenlijk heel positief, voor zo ver ik het door had.

Deze week had ze nog meer kijkers. En dan kojkt ze welke de meeste klik had enzo en wie op welke dagen kan. Als het goed is hoor ik zaterdag of ik mag verzorgen. En welke ik dan mag verzorgen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:51

Leuk! En spannend dus nog!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:28

MichellexH schreef:
Ben langs geweest bij de Smulhoeve. Helaas vroeg de man 50 euro per maand, voor 1 keer per week.

Een pony stallen is ook niet gratis hé. Manege-lessen zijn misschien bij jullie in de regio ook niet voor niks.
Uit je profiel is wel op te maken dat er [helaas] telkens wat tussen je verzorgpaarden komt en dat je er dan mee stopt/of moet stoppen. Zonde.

@Kosseh: Vind het een pro als iemand bij een eerste kennismaking [zeker] niet op de tijd aan het letten is. Goede indruk das super mooi!
Laatst bijgewerkt door PaysBas op 20-05-14 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:32

ik vind 50 per maand voor 1x in de week rijden een prima prijs :j

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:34

Liesjeex schreef:
ik vind 50 per maand voor 1x in de week rijden een prima prijs :j

Héhé!!!! *\o/* Eindelijk iemand die ook zich kan indenken dat het onderhoud van een dier niet kosteloos is en zeker voor degene die er ook gebruik van mag maken.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:36

ja echt he ! mensen denken dat alles gratis is tegenwoordig :7
maar een pony houden is duurder dan je denkt :Y)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:51

Liesjeex schreef:
ja echt he ! mensen denken dat alles gratis is tegenwoordig :7
maar een pony houden is duurder dan je denkt :Y)

:j Amen!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:54

en drm zoek ik ook een baan om eventuele kosten van verzorgpaard/ pony te kunnen betalen :D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:58

maatje987 schreef:
en drm zoek ik ook een baan om eventuele kosten van verzorgpaard/ pony te kunnen betalen :D

Misschien een vreemd verzoek maar zou je alsjeblieft niet MSN-taal willen typen. Dank.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:59

ohh sorry probeer ik ook aan te werken maar ben het zo gewent

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:04

Gewend* :)

bovendien is msn taal niet toegestaan op bokt :)) maar nu weer ontopic, ik ben klaar met mijn examens dus weer vol de tijd voor de paarden *\o/*

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:22

Even inhakend op de 50 euro per maand voor 1 keer per week rijden: ik zou dat ook teveel vinden. Een paard onderhouden is niet gratis, maar als ik 50 euro per maand zou vragen, zou ik meer dan een kwart van de totale kosten per maand aan mijn bijrijder vragen, dat vind ik niet reëel als de bijrijder maar één van de zeven dagen in de week mag komen. Die stal waar 50 euro gevraagd werd, zou dan wel een hele dure stal kunnen zijn, maar dat vind ik dan de keuze van de eigenaar waar verder niemand om heeft gevraagd, ik vind niet dat je dat hoeft door te rekenen aan de bijrijder. Ikzelf zou ongeveer 25 euro per maand wel een mooie prijs vinden voor één keer per week, maar ik hoop dat ik gewoon nooit afhankelijk hoef te zijn van een bijrijder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:27

Maar wat voor jouw stal meer dan de helft is, of jouw regio, kan ergens anders weer slechts 20% zijn bij wijze van. Dat is inderdaad niet het 'probleem' van de bijrijder maar het is net zo goed niet het probleem van de eigenaar dat de bijrijder niks uit wil geven natuurlijk. Afhankelijk van de opties en mogelijkheden is 50 euro echt geen gekke prijs...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:29

Ik vind het eerlijk gezegd ook aardig wat geld. Ik betaal hetzelfde en mag twee keer per week komen.

Kan dan binnen, buiten(bak), buiten(rit) rijden, en mag echt álles doen met ponylief.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:32

Hier betaal ik 270 voor 2x in de week voor 3 maanden op de manege. Dat is ongeveer 90 per maand en dan rijd ik 8x. Voor ongeveer 45,- in de maand zou ik dan 4x kunnen rijden op een manegepony. Voor 50,- per maand voor een prive pony/paard zou ik per direct opzeggen bij de manege! Dat is heel erg reël in mijn ogen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:36

Op de manege kost het 190,- per kwartaal voor dus 12 keer rijden, ik betaal 150,- voor 24 keer rijden. :j

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:41

chelle_dora schreef:
Maar wat voor jouw stal meer dan de helft is, of jouw regio, kan ergens anders weer slechts 20% zijn bij wijze van. Dat is inderdaad niet het 'probleem' van de bijrijder maar het is net zo goed niet het probleem van de eigenaar dat de bijrijder niks uit wil geven natuurlijk. Afhankelijk van de opties en mogelijkheden is 50 euro echt geen gekke prijs...

Als je het om zou rekenen en alle kosten helemaal eerlijk zou verdelen op basis van hoeveel dagen je komt, zou die stalling zo'n 350 euro per maand moeten kosten. Dit aangezien het dus 50 euro per dag kost * 7 dagen = 350 euro per maand. Dat zijn (in mijn ogen) wel hele dure stallingen, daar moet je toch echt all inclusive staan met veel goede faciliteiten, aan die keuze zou mijn bijrijder niet hoeven meebetalen. Het zou echter ook gewoon een leuk zakcentje kunnen zijn voor de eigenaar die er zo lekker aan kan verdienen. Welke reden de hoge bijdrage ook heeft, vind ik 50 euro per maand te veel voor één keer per week mogen rijden.