Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:46

Yezzi schreef:
HorseLove28 schreef:
Ben niet zo'n iemand die veel verzorgpaarden wilt hebben enzo. Ik kan me maar slechts hechten aan 1! :P
HorseLove28 schreef:
Mijn verzorgshetjes zijn ook lieve ponys hoor <3

Je zegt dat je je maar kunt hechten aan 1. Waarom dan al meerdere verzorgshetjes én nu op zoek naar nog een verzorgpaard?

Oeps, vergeten te zeggen dat mijn vriendin er ook 1 doet :P En als ik een verzorgpaard vind stop ik met de shetjes, vooral omdat ik er geen tijd heb voor twee.
Maar dit is geen topic om elkaar te dissen toch :?

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:47

HorseLove
[quote="Yezzi schreef:
HorseLove28 schreef:
Ben niet zo'n iemand die veel verzorgpaarden wilt hebben enzo. Ik kan me maar slechts hechten aan 1! :P
HorseLove28 schreef:
Mijn verzorgshetjes zijn ook lieve ponys hoor <3

Je zegt dat je je maar kunt hechten aan 1. Waarom dan al meerdere verzorgshetjes én nu op zoek naar nog een verzorgpaard?

Oeps, vergeten te zeggen dat mijn vriendin er ook 1 doet :P En als ik een verzorgpaard vind stop ik met de shetjes, vooral omdat ik er geen tijd heb voor twee.
Maar dit is geen topic om elkaar te dissen toch :?[/quote]

maar je hebt wel genoeg tijd voor een verzorgpaard?
je doet de shetjes dezelfde dagen neem ik aan?
het komt eigenlijk op het zelfde neer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:48

Nee, maar je komt zo wel ongeloofwaardig over, wat je niet siert als je een verzorgpony zoekt. Daarom dat ik het zeg: Dan kun je er in het vervolg op letten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:01

HorseLove28 schreef:
En als ik een verzorgpaard vind stop ik met de shetjes,
vooral omdat ik er geen tijd heb voor twee.

Lekker l*llig voor de eigenaresse, of is ze hiervan op de hoogte.
Ik zou mijn tijd en kennis niet stoppen in iemand die weg is zodra ze iets 'beters' vindt. :7

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:03

Anke schreef:
HorseLove28 schreef:
En als ik een verzorgpaard vind stop ik met de shetjes,
vooral omdat ik er geen tijd heb voor twee.

Lekker l*llig voor de eigenaresse, of is ze hiervan op de hoogte.
Ik zou mijn tijd en kennis niet stoppen in iemand die weg is zodra ze iets 'beters' vindt. :7

vind ik ook.
dan had je beter niet moeten beginnen aan die shetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:07

Ben jij niet gehecht aan de shetters dan? Als ik zo'n keuze zou moeten maken (Wat niet gebeurt, als ik zelf zou mogen kiezen, blijf bij m'n meissie), zou jij je dan niet enorm schuldig tegenover ze voelen?

xLHHx

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:09

ik zou ook nooit van beste shet heidi weg kunnen maar hb ook gewoon bijrijdpaardjes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:11

love_horse1 schreef:
ik zou ook nooit van beste shet heidi weg kunnen maar hb ook gewoon bijrijdpaardjes! :)

BijrijdpaardJE :)

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:12

Yezzi schreef:
love_horse1 schreef:

BijrijdpaardJE :)

ja haha :P

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:45

Ik heb vandaag een reactie geplaats op een advertentie(van een paard wat staat op een eigenstuk land) en heb ook al antwoord gehad met waar ze staan, dat was namelijk mijn vraag om te kijken of het kwa aftand te doen is.
en gelukkig is dat het en heb ik weer terug gemaild. En me wat uitgebreider voorgesteld. Nu hopen op positief antwoord terug.
ik heb er eerlijk in gezet dat ik 11 jaar rijervaring heb, maar dit alleen maar van een manege is. en dat ik ook een verzorg paard heb gehad maar daar niet op kon rijden doordat die een versleten gewrichten heeft.

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:58

heey iedereen,

nou mijn probleem is niet dat ik geen verzorg pony kan vinden, want mijn buurman heeft er een die ik mag verzorgen maar ik kan hem niet verzorgen. nou kijk dit is het probleem. de pony wil niet geaaid of geborsteld worden :( . in de zomer ging het heel goed toen waren er meer verzorgsters maar dit zijn nooit meer op komen dagen. de pony is heel erg hoefbevangen geweest en heeft altijd nog een beetje last gehad maar daar hielden die meisjes geen rekening mee en gingen rondje na rondje door de wei galopperen om ste beurt dat hij helemaal bezweet was dan gingen ze weg en lieten hem zo staan en alle spullen in de wei liggen, dan kwamen ze naar een uurtje terug en gingen gwoon vrolijk door. dit vind ik nogal onbeschoft. ik vond het dus ook niet heel erg dat ze niet meer kwamen opdagen in het belang van de pony dan. maar zins dien wil hij niet echt meer geaaid en geborsteld worden. eerst viel dit nog mee dat had hij soms goede en slechte dagen maar de laatste tijd hoef ik maar in de beurt te komen en de oortjes gaan al in de nek en wil hij mij proberen te bijten. ik hoop dat jullie het nog begrijpen. en ik hoop dat jullie een oplossing hebben ik wil heel graag weer meer tijd in haar steken maan nu den ik soms ja hij is toch chagerijnig dus ga ik niet.

alvast bedankt.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:35

Lovehorses55 schreef:
heey iedereen,

nou mijn probleem is niet dat ik geen verzorg pony kan vinden, want mijn buurman heeft er een die ik mag verzorgen maar ik kan hem niet verzorgen. nou kijk dit is het probleem. de pony wil niet geaaid of geborsteld worden :( . in de zomer ging het heel goed toen waren er meer verzorgsters maar dit zijn nooit meer op komen dagen. de pony is heel erg hoefbevangen geweest en heeft altijd nog een beetje last gehad maar daar hielden die meisjes geen rekening mee en gingen rondje na rondje door de wei galopperen om ste beurt dat hij helemaal bezweet was dan gingen ze weg en lieten hem zo staan en alle spullen in de wei liggen, dan kwamen ze naar een uurtje terug en gingen gwoon vrolijk door. dit vind ik nogal onbeschoft. ik vond het dus ook niet heel erg dat ze niet meer kwamen opdagen in het belang van de pony dan. maar zins dien wil hij niet echt meer geaaid en geborsteld worden. eerst viel dit nog mee dat had hij soms goede en slechte dagen maar de laatste tijd hoef ik maar in de beurt te komen en de oortjes gaan al in de nek en wil hij mij proberen te bijten. ik hoop dat jullie het nog begrijpen. en ik hoop dat jullie een oplossing hebben ik wil heel graag weer meer tijd in haar steken maan nu den ik soms ja hij is toch chagerijnig dus ga ik niet.

alvast bedankt.

Ik denk gewoon dat het paardje meer vertrouwen moet krijgen
Toen ik mijn verzorgshet ging verzorgen de eerste paar keren
Kon je haar echt niet vangen ze bokte gewoon naar je
Ik nam snoepjes en wortels voor der mee en gaf dat
Als ze me ziet komt ze nu gewoon knorrend (hinnikend :') ) naar me toe rennen!
Echt heel lief , ik geef der ook altijd worteltjes
En ze rent ook achter me aan zonder halster echt heel erg lief!
Dus ik denk meer vertrouwen opbouwen en neem 1 xtje een worteltje ofzo mee ;)

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:59

bedankt zal het zekker proberen
maar omdat hij gevoelig is voor hoefbevangenheid is wil ik hem niet teveel geven
of zijn er ook dingen die ik wel iederedag kan geven

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:24

Reactie gehad op mijn advertentie.
Vandaag zou ik kennis komen maken, nu nog hopen dat ze zich aan haar afspraak houd *D

Ben best zenuwachtig nu :7

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:19

Ik heb ook een afspraaj gemaakt. Maandag middag. Hoop dat er een klik is met de eigenaar en het paard. Het is echt alleen kennis maken. Maar als nog wel leuk. Voor mij kijken of het een prettig te fietsen weg is.

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:01

Hoi allemaal!
Helaas moet ik me hier ook melden. Ik ben echt hopeloos opzoek, te erg voor woorden eigenlijk.
Overal zoeken ze bijrijders, behalve bij mij in de buurt. :(
Als 17-jarige vind ik het best raar om bij mensen aan de deur te vragen of ik hun paardje mag rijden, zoals ik dat als 13-jarige deed.
Iemand ideeën?

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:10

lotlot2 schreef:
Reactie gehad op mijn advertentie.
Vandaag zou ik kennis komen maken, nu nog hopen dat ze zich aan haar afspraak houd *D

Ben best zenuwachtig nu :7

De klik was er! Nu nog kijken of ik het leuk ga vinden.
Voor vrijdag weer een afspraak gemaakt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:03

@Michelle, zo raar is dat helemaal niet. Het ligt eraan hoe je het doet. Stel je jezelf netjes voor en leg je uit waarom je aanbelt (volwassen). Of sta je te springen en roep je meteen of je de pony mag verzorgen (Onvolwassen). Ik ben zelf (zoals al vaker in dit topic gezegd) gewoon bij een privéstal naar binnen gelopen om te vragen of ik er een briefje op mocht hangen. Ik ben ook al een aantal keren aan de deur wezen vragen maar de vraag naar verzorgpaarden is hier groter dan het aanbod dus meestal kreeg ik te horen dat ze al iemand hadden.

Verder, voor diegenen die binnenkort een eerste kennismaking hebben: Veel plezier!

@lotlot2, als er een klik is wordt het meestal ook wel hartstikke leuk hoor, geen zorgen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:22

In Kaatsheuvel ligt een pensionstal, vlakbij de Ooststappen camping. Daar heb ik toen een week een box gehuurd. Gewoon ff heengaan, gaan vragen, briefje ophangen in de kantine (bijrijder)

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:06

ik ben voorzien ! prachtige D dressuur pony (new forest x welsh) van 8 jaar. het is de bedoeling dat ik 2 x per week privé dressuur les krijg, 2 x in de maand springles, en 2 x per maand een wedstrijd *\o/*
de eigenaaresse is ook harstikke aardig, dus ben super blij met deze kans ! :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:13

Zo wat gaaf! Wat zijn de kosten voor de pony?

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:15

€100 per maand, inc. alle onkosten.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:43

Dat is niet duur incl. alle lessen! Wees er zuinig op :j

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:23

zeker ! hij heeft alleen nu net een hoefzweer gekregen, dus met dat rijden wachten we natuurlijk een paar weekjes. hopelijk is ie snel beter ! voor nu rijd ik op een dressuur paard van een vriendin van de eigenaar van mijn verzorgpony.

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:44

@MorganeR; Nee, dat klopt ook wel. Ik kan het natuurlijk altijd proberen!

@Anke; Bedoel je dan De Smulhoeve in Kaatsheuvel?