Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:47

Wat balen dat je zo verweg woont caira.. wat een belachelijke reactie wat wil je nog meer zou je inderdaad denken xd

Blijf me verbazen over wat voor verhalen jullie vertellen over bijrijders.. ben een stille meelezer van jullie topic maar echt sommige mensen mijn god..

ik als bijrijder ben eigenlijk altijd een beetje te lief en te onzeker doe echt alles in overleg ben als de dood dat ik iets verkeerds doe of iets doe wat niet mag en luister altijd naar hoe de eigenaar t wil ondanks dat ik daar misschien heel anders over denk het is en blijft niet jou paard.. dit wordt na een tijdje als je mekaar kent wel wat minder maar dan nog.. heb de afgelopen 4 jaar gezorgd voor een haflinger en zelfs na 3 jaar toen ik der zo ongeveer mocht beschouwen als eigenpaard en alles mocht vroeg ik nog alles gewoon in overleg, is in mijn ogen ook heel normaal..
maar hoe sommige hier omgaan met paarden en eigenaren heel bizar.. >;)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:17

Lianne86 schreef:
Haha dat mag ook gewoon hoor :p maar als het daarna stopt dan denk ik ook van "ehm... mis je niet wat?!"

De geweldige "Kan ie ook aan de teugel?" (die na het rijden, toch een stuk vreselijker overkwam, dan vooraf :')) blijf ik de mooiste vraag vinden, niets over zijn karakter of wat dan ook...

maar dat is toch ook het enige dat je hoeft te weten? ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:21

Lianne86 schreef:
"Ik poets je paard, zadel hem voor je op zodat je alleen hoeft op te stappen en te rijden, daarna kun je hem weer teruggeven en lekker in een warme kantine/auto of wat dan ook stappen, eventueel speel ik ook nog taxi" :')

Hihi...ja he, kijken teveel tv ofzo?!

xTammyy

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:00

Mag ik mij hier melden? Ik zoek echt al dik anderhalve maand een bijrijder en nog steeds niks gevonden helaas. Wel al wat mensen komen kijken maar dan zijn ze toch te zwaar of vinden het te ver of kunnen toch geen financiële bijdrage leveren. Allemaal dingen die ze van te voren kunnen weten lijkt mij dus wordt er zo langzamerhand een beetje moe van :=

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:04

Nou, mijn 'euforie' bericht van gisteren mogen jullie vergeten. Goh, wat ben ik teleurgesteld.. Afspraken zijn idd niet te maken, want ze worden niet nagekomen..
Voor mij is het nu ook even klaar, ben te teleurgesteld om aan een nieuwe te beginnen. Gelukkig heb ik al 2 jaar iemand die wél trouw en betrouwbaar is.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:28

Hè balen jibbel. Afspraken nakomen is echt heeeeeeeel moeilijk voor sommige mensen.
Ik merk gewoon met de jeugd van tegenwoordig dat ze met andere normen en waarden leven en opgroeien, dan in mijn tijd ( oei wat klinkt dat vreselijk oud, ben nog maar 36).

Zodra ik mij ergens voor aanmelde, zorgden m'n ouders er ook voor dat het ook uitgevoerd werd.
De druk vanuit ouders mis ik voornamelijk, ouders vinden het blijkbaar allemaal prima. Dit geeft natuurlijk geen goed voorbeeld voor hun kinderen en de kinderen gaan er naar leven.

Zo ben ik zelf als net geen 16 jarig meisje begonnen als vrijwilliger bij aangepast paardrijden voor mensen met een verstandelijke beperking. En ben vorig jaar eigenlijks noodgedwongen gestopt als vrijwilliger daar, anders had ik daar nog geweest.
Natuurlijk had ik door de jaren heen wel eens periodes gehad dat ik geen zin had om te gaan. Maar ik ging wel, ze rekenen op je hulp, dus je gaat.

Deze mentaliteit mis ik bij een groot deel van de jeugd. Erg jammer, ze zijn blijkbaar in de ik-fase blijven hangen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:32

Het ergste is in dit geval nog, dat de ouders het probleem vormen..je bespreekt vooraf uitgebreid alles, tot in den treure, puntje bij paaltje wordt er gewoon misbruik van mij en m'n paard gemaakt. Bah.
En dan vindt men het idd vreemd dat de mentaliteit van jongeren zo laks is..nou, kinderen zijn een afspiegeling van hun ouders, die geven al niet het goede voorbeeld, hoe moet dat dan met hun zelf goed komen?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:55

Ouders zijn helemaal geniaal :') (Sorry, voor wie het mee hebben gekregen... Het is rustig, anders had ik echt gevraagd of het niet handiger was dat ik der zou adopteren :'))

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:29

@Jibbel dat is idd veel meer tegenwoordig. ik ben nu 26 en heel erg opgevoed met afspraak is afspraak en tijd is tijd. maar ik was toen al 1 van de weinigen nog.
Ik kreeg echt huisarrest als ik te laat was. heel drastisch maar heeft wel gemaakt dat ik altijd op tijd ben en afspraken na kom. of afbel.

zie dat ook bij verkoop van een pony bij ons van stal, of als mensen voor stalling komen kijken. komen gewoon niet opdagen. echt te idioot voor woorden.
Jammer dat de ouders hier in dit geval mede oorzaak aan zijn

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:46

Ja, idd. Mijn vriend en ik zijn ook zo (28&29). Dus nog net die generatie.
Vind het jammer voor het meissie, ze kan er weinig aan doen.

Anderzijds is het jammer maar helaas. Mijn gevoel was steeds al twijfelachtig of ik moest stoppen of doorgaan, want wat ik er aan tijd en inspanning instopte, betaalde zich niet echt terug. Daarbij heb ik zelf ook schik in dit paard, dus ik ga er gewoon zelf mee aan de slag. Weet ik ook zeker dat het naar mijn zin gebeurd.

Voor mij ook een leer, net als wat penp2014 zei. Ik ga nooit meer (zo ver) mee in wat de bijrijder wil. Ze mogen in hun handjes knijpen dat ze een paard ter beschikking krijgen en verder bepaal ik gewoon hoe of wat. Ontevreden? Exit!
Maar ik laat geen gebruik (of misbruik) meer maken van mij en m'n paard.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:50

Ik dacht dat ik een hele leuke bijrijdster had gevonden.. maar helaas :Y) Die was ineens heel druk met van alles en nog wat. Enige wat ze nog wel kon is op vrijdagavond in haar vaste les op de manege op rijden met 'm.

Nope :evaw:

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:53

Wat is dat toch? Het verbaast me zo enorm allemaal..is dit gedrag tegenwoordig normaal en heb ik onder een steen geleefd ofzo?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:02

Ik raak ook steeds meer verbaasd over de reacties en het uitblijven van gemaakte afspraken dan wel spoorloos verdwijnen opeens. Al is dat laatste wel iets wat langer geleden ook wel voorkwam, bij onze oude merrie Karuna is ook wel eens een verzorgster spoorloos verdwenen. En ook toen hielden ze zich niet aan afspraken met wat wel en wat niet mocht. Maar je kwam in ieder geval nog tot een periode van verzorgen. Zover kom ik niet eens meer tegenwoordig. En met mij kennelijk nog heel veel van jullie.

Ik snap het niet, als je gratis een paard of pony mag doen, wat houd je dan tegen?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:10

Jibbel schreef:
Wat is dat toch? Het verbaast me zo enorm allemaal..is dit gedrag tegenwoordig normaal en heb ik onder een steen geleefd ofzo?

Geen idee. Maar ik weet wel dat ik écht geen moeilijke eigenaar ben. Wij hebben een eigen accomodatie, dus geen direct toezicht als op een manege. Ik heb mijn bijrijdsters (allemaal manegeruiters trouwens, +-16 jaar) altijd volop begeleid met hulp, uitleg, en vrijheid. Ik haal daar veel voldoening uit en hoopte hen op die manier vooruit te helpen. De laatste mocht van mij eind december zelfs een onderlinge dressuurwedstrijd starten met mijn jonkie, daar had ik vertrouwen in en was goed voor de ervaring van hun twee.

Ik vraag geen geld, ze hoeven geen les bij iemand te nemen want ik begeleid te zelf, ze hoeven geen spullen te kopen, niks.

Ik heb in de periode dat mijn paard nog niet beleerd was een Fries bijgereden. Ik was de enige ruiter, verder werd er mee gemend. Elke dinsdag, donderdag en zaterdag was ik er, weer of geen weer. Kon ik een keer niet, kwam ik op een andere dag. Minimaal een dag van te voren af zeggen. Les werd voor me betaald. Nu ben ik met dit paard gestopt, maar ik heb nog veel contact met de eigenaar en heb de 2 nieuwe bijrijdsters ook flink begeleid toen zij net op haar gingen rijden.
Maar misschien hoor ik ook bij de uitstervende soort, ik weet t niet :n

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:28

Ik ga gewoon hopen dat ik een goede verzorger tegen kom.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:46

Het is niet specifiek van deze tijd hoor, gebeurde 7 jaar geleden ook al. Had toen een vriendinnetje die een verzorgpony zocht en het heel normaal vond om gemaakte afspraken niet na te komen. :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:49

Ik heb het bij onze oude merrie over ruim 20 jaar geleden. Ietsje langer dus. :+ maar toen kwam je dus nog tot een periode verzorgen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:08

Jibbel schreef:

Je bent niet de enige die zich vreemd voelt in de huidige maatschappij.
Waarden en normen.....wat zijn dat?!?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:53

Jippie de vlag kan uit, ik heb niet één, maar zelfs twee bijrijders voor m'n jonkie.

Één kan de maandag, de donderdag en de zondag. Zij heeft wel nog in de begin periode hulp en begeleiding nodig, maar zie dat het wel goed komen.

De andere alleen de vrijdag en eventueel in nood bijvallen, maar zij kan goed rijden en heeft geen begeleiding nodig (wat heel fijn is) ze red zich wel.

Heerlijk is dit zeg, nu hopen dat ze beide blijvertjes zijn en Valentino nu heerlijk aan het werk gezet wordt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:33

Hihi het ligt niet aan mij dat hier in de buurt mensen niet sporen :') Hoor net een verhaal van een kennis...

Meneer sprong zelf altijd fanatiek, dus rijdt op een springzadel... Verzorgster vond het zadel niet goed, dus ze wilde een nieuw zadel en meneer moest dat maar kopen. Hetzelfde met de peesbeschermers die ze nieuw gekocht had, omdat ze de kleur van de oude niet mooi vond, meneer kreeg de rekening...

Hij heeft haar maar lief bedankt toen ze nog meer eisen ging stellen :')

(En volgens mij werd dit meisje ook bij mij voorgesteld toen ik net iemand had...)

Dus het is tegenwoordig ook nog "Hier heb je mijn pinpas en mijn pincode, is het op,gil dan even, dan haal ik nog wat van mijn spaarrekening" :')

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:37

Nou ik heb ook weer wat meegemaakt hoor :n Zal zo even mn verhaal typen.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:43

ow wat een verhaal zeg Lianne!
oei klinkt niet goed Maureen...

myk_en_shant: super fijn!!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:45

Wat een geluk myk en shant!

Jeetje wat brutaal zeg, dat is nou nog nooit in mij opgekomen toen ik nog pony's verzorgde :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:46

Myk_en_Shant: Super :D hopen dat het ook zo blijft (als ze de eerste 3 maanden overleven, dan.... ;)) (Ik juich nooit meer vroeg :p)

Achteraf kun je er altijd om lachen (en bij andere, ook al sta je soms versteld) is de humor vaak ook wel te vinden ;) Maar echt... Een vriend die niet in de paardenwereld zit, die zei al "Alle mensen die iets met paarden hebben die ik ken zijn raar" :')

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:54

Ik heb heeeeel veeeel berichten gekregen om Holly bij te gaan rijden. Had een meisje uitgekozen van (dacht ik) 21 jaar. Ze zei veel tijd over te hebben. Toen ze kwam kijken heel aardig en klikte goed met Holly. Daarna kreeg ik 's avonds een berichtje van haar dat ze geen 40 euro kon betalen ( dat vroeg ik voor 2 dagen per week bijrijden. en dan alleen in het bos) en 1x in de week een kruiwagen poepscheppen. Toen heb ik haar heeel erg gematst dat ze dan alleen een zak voer voor Holly hoeft te betalen en dat is 1x in de 2 maanden een 10tje ofzo. Nou kwam er al met moeite overstag.
Toen vroeg ik wanneer ze kon komen en ze kon pas over 2 weken terwijl ik zei dat ik echt per direct een bijrijder wou. En ze had verteld dat ze veel vrije tijd had en vaak kon komen. Niet dus -O-

Dus vind ik het een beetje niet de moeite waard om haar nog te laten komen. Ik heb nu dus een netjes bericht terug gestuurd dat ik het toch niet vindt klikken en er zelfs meiden meer willen betalen om Holly bij te rijden. Kreeg ik nog een boos bericht terug ook..

Nu komt er volgende week eentje kijken. Ik moet gewoon meer op mijn gevoel afgaan en niet van 40 euro in de maand afwijken.