Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:28

ja idd ik heb ook twee mailtjes gestuurd naar iemand en echt niks gehoord he

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:45

Guys als ik het saai vind vind ik het saai oke wrm denk je dat ik ermee stop?

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:44

Hey, hebben jullie weleens aangebeld en gevraagt of je een paard kan verzorgen? Of hebben jullie briefjes opgehangen en heeft het geholpen?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:45

lienieminie schreef:
Guys als ik het saai vind vind ik het saai oke wrm denk je dat ik ermee stop?

iedereen vraagt zich gewoon af hoe je het na een week al saai kan vinden ;) geef een reden, leg het uit.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:46

xxxninaxxx schreef:
Hey, hebben jullie weleens aangebeld en gevraagt of je een paard kan verzorgen? Of hebben jullie briefjes opgehangen en heeft het geholpen?

ja! :D
2 keer bij mensen aangebeld, allebei succes! (wel na een hele zoektoch hoor, veel huizen afgeweest :j )
ook 2 keer iemand gemaild toen ze iets te koop hadden staan, of ze toevallig een verzorger zochten, ook allebei succes! bij de laatste help ik nu nog steeds :))

maaike_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:39

xxxninaxxx schreef:

ik heb wel eens een briefje opgehangen op de stal van het paardje, en met succes want verzorg dr nu nog steeds :D <3

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:51

xxxninaxxx schreef:

Ja, ik had ooit eens gezien dat mensen bij ons in de straat 3 shets hadden, ben ik daar even gaan aanbellen om te vragen of ze hulp nodig hadden met de verzorging. Maar ze had zelf kinderen die het graag deden... Tja :)
Nu heb ik zelf een halfpension :) :)

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:12

Oke :) ik heb t zelf 1 keertje geprobeert maar dat was geen succes.. Maar ik ga zeker verder zoeken en bij stalletjes vragen en een briefje ophangen :D

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:47

Ja hoor briefjes opgehangen, heb daar een geweldige pony uit gekregen<3 helaas is ze verkocht:(

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:07

xxxninaxxx schreef:
Oke :) ik heb t zelf 1 keertje geprobeert maar dat was geen succes.. Maar ik ga zeker verder zoeken en bij stalletjes vragen en een briefje ophangen :D

Wat vaak nog beter helpt is zorgen dat mensen je leren kennen. Ga naar een grotere pensionstal in de buurt en vraag of je daar bijvoorbeeld op zaterdagen mag helpen (voeren, vegen,....).
Wanneer dat mag laat je daar zien dat je geen penny bent (je gaat dus niet met vriendinnen in de hooiberg liggen kletsen) en knoopt af en toe een gesprekje aan met eigenaren. Dat is niet eng, gewoon vragen wat voor een paard het is of hoelang ze hem al hebben. Paardenmensen praten graag over hun paard. Wie weet mag je een keer helpen poetsen.

Let vooral op wie haast heeft als hij komt, daar scoor je eerder dan bij de wedstrijdruiter die er dagelijks uren is.

Als eigenaar had ik het liefste iemand die ik via via kenden, dit ginghet vaakste goed.
Als bijrijder werd ik ook gevraagd wanneer ik al op een stal was, met advertenties was het een stuk lastiger.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:31

lienieminie ga je schamen....weer blij met een super pony! misschien als je een paar lessen zou nemen dan kan je eruit halen wat erin zit...heb je het de eigenaar überhaupt al wel van te voren verteld voor je het op bokt zette?

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:04

Sandraa schreef:
xxxninaxxx schreef:

Wat vaak nog beter helpt is zorgen dat mensen je leren kennen. Ga naar een grotere pensionstal in de buurt en vraag of je daar bijvoorbeeld op zaterdagen mag helpen (voeren, vegen,....).
Wanneer dat mag laat je daar zien dat je geen penny bent (je gaat dus niet met vriendinnen in de hooiberg liggen kletsen) en knoopt af en toe een gesprekje aan met eigenaren. Dat is niet eng, gewoon vragen wat voor een paard het is of hoelang ze hem al hebben. Paardenmensen praten graag over hun paard. Wie weet mag je een keer helpen poetsen.

Let vooral op wie haast heeft als hij komt, daar scoor je eerder dan bij de wedstrijdruiter die er dagelijks uren is.

Als eigenaar had ik het liefste iemand die ik via via kenden, dit ginghet vaakste goed.
Als bijrijder werd ik ook gevraagd wanneer ik al op een stal was, met advertenties was het een stuk lastiger.

Ik woon in almere en daar heb je weinig pension stallen, vooral stadsweides. Er zijn wel wat pensionstalletjes in de buurt maar daar kan je niet zomaar naar binnen lopen. Maar bedankt voor de tip :) ik ken wel wat mensen met paarden/ verzorgpaarden aan hun heb ik al gevraag of ze iemand kennen die een verzorger modig heeft :)

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:11

Ik ben een half jaar tot een jaar opzoek geweest naar een verzorgpony. Heel vaak gevraagd bij mensen aan de deur eigenlijk altijd zonder succes, maar mijn vriendin had wel succes daardoor heeft ze nu een verzorgshetlander en een paard waar ze op kan rijden. Ik heb uiteindelijk na al die maanden gevraagd waar ik paardrij of ik daar de grote shet waar ik een keer oo had gereden mocht verzorgen en soms rijden en dat mocht :D en die verzorg ik nu nog steeds en ik had na een paar maanden ook gevraagd of im de ijslander die daar stond waar ik altijd op reed en helemaal gek van was mocht verzorgen en dat mocht ook :D . En omdat ze vonden dat ik het heel goed deed mocht ik de nieuwe shetjes ook gaan verzorgen :) dat kreeg ik aangeboden. Uiteindelijk is de ijslander vorige week verkocht |( die stond al een paar weken te koop :( . Ik heb met de shetjes eigenlijk niks gedaan omdat ik er echt niks mee had, en ik het niet leuk vond om in mijn eentje 2 pony's tegelijk te doen die aan een stuk door aan het vechten waren met elkaar. En ze ook onafscheidelijk zijn. Maar die gaan weer terug waarschijnlijk want ze zijn niet heel lief wat ze wel zouden zijn. Maar dan heb ik nog steeds 1 pony die ik verzorg :) . Maar je moet dus ook gewoon vragen waar je paardrijd of je daar een paard of pony mag verzorgen :') daardoor ben ik maanden opzoek geweest O:) 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:50

Hallo, ik meld mij ook aan bij dit topic :D
Ik ben zelf ook op zoek naar een verzorgpaard, niet zo moeilijk te vinden in onze regio, maar of je moet zoveel jaar zijn of geld betalen.....
Op de eerste dag dat ik zocht had ik al beet, ik verzorg nu samen met een vriendin 2 shetlanders die van ik zoek baas van de dierenbescherming komen, ze zijn verwaarloosd en we moeten met ze van voren af aan beginnen. De eigenaresse leert ons veel over paardengedrag, grondwerk etc (motivatie waarom ik het deed).

Ik ben meer op zoek naar een verzorgpaard waar ik op kan rijden, niet zo zeer voor het rijden, maar gewoon omdat ik er dan meer dingen mee kan doen, mijn rijden oefenen etc (ook voor de grote). Ik voel dan ook meer voor het paard dan als het een shet is (gewoon omdat het een paard is). Ik kan gewoon een betere band opbouwen met een paard dan een shet. Klinkt heel raar, maar heb nooit gevoeld voor een shet dan zoals bij een paard.

Ik zal alles doen voor het paard en ik zal ook komen totdat ik niet meer kan. Ben niet zo'n iemand die veel verzorgpaarden wilt hebben enzo. Ik kan me maar slechts hechten aan 1! :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:35

HorseLove28 schreef:
Ik ben meer op zoek naar een verzorgpaard waar ik op kan rijden, niet zo zeer voor het rijden, maar gewoon omdat ik er dan meer dingen mee kan doen, mijn rijden oefenen etc (ook voor de grote). Ik voel dan ook meer voor het paard dan als het een shet is (gewoon omdat het een paard is). Ik kan gewoon een betere band opbouwen met een paard dan een shet. Klinkt heel raar, maar heb nooit gevoeld voor een shet dan zoals bij een paard.

Dus zeg gewoon eerlijk, ik wil een verzorgPAARD omdat ik daar WEL op kan rijden. :+
Kom op zeg, durf dan ook gewoon eerlijk te zijn :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:37

Anke schreef:
HorseLove28 schreef:

Dus zeg gewoon eerlijk, ik wil een verzorgPAARD omdat ik daar WEL op kan rijden. :+
Kom op zeg, durf dan ook gewoon eerlijk te zijn :(:)

Precies. Niks mis met een rijpaard te zoeken, maar draai er niet omheen. Je vind het moeilijk om een band op te bouwen met een shet omdat je er niet op kan rijden. Is niks mis mee, maar wees daar dan wel eerlijk over. Zijn heel veel meiden die roepen dat ze een verzorgpaard willen, en achteraf zeggen dat ze eigenlijk willen rijden. Wees daar dus wel duidelijk over en maak daar onderscheid in, want het zou vervelend zijn als jij en de eigenaar elkaar dus verkeerd begrijpen en dan vervolgens je na 2 weken weer afscheid van elkaar moet nemen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:13

Off-topic; Geweldig onderschrift wat je hebt chelle_dora; Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor hoe jij het opvat.

Zeer apart dat wanneer je goed door vraagt bij potentiële sollicitanten voor een bijrijd-functie dat ze dan 1 voor 1 door de mand vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:46

Ach ja, laat maar...

Ik heb de shetjes ook gedaan omdat ik daar heel veel leer over paarden gedrag en andere dingen :) Mijn verzorgshetjes zijn ook lieve ponys hoor <3 Ben er zeker niet ontevreden mee. Als we vertrouwen eenmaal hebben gewonnen gaan we ook andere dingen aan hun leren :D Het zoeken heeft geen haast, omdat ik dit ook met veel plezier doe *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:25

HorseLove28: Als het jou niet zo zeer om het rijden gaat, waarom blijf je dan niet gewoon bij de shetjes? Dat je met shetlanders niet zo'n goede band kan opbouwen als met een paard waar je op rijdt vind ik echt onzin.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:56

Yezzi schreef:
HorseLove28: Als het jou niet zo zeer om het rijden gaat, waarom blijf je dan niet gewoon bij de shetjes? Dat je met shetlanders niet zo'n goede band kan opbouwen als met een paard waar je op rijdt vind ik echt onzin.

Dit is toch voor iedereen persoonlijk? Jij hebt toch ook met sommige pony's een betere klik dan bij andere?

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:57

pff valt nog best tegen... al 2 maanden op zoek ( alweer ) naar een verzorg/bijrijd paardje...
er lijkt in de buurt maar weinig te zitten :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:58

Maar het is niet zo dat ik met geen enkele shet een klik heb. Dat vind ik onzin. Voor een paar pony's, oké, maar niet gaan zeggen dat je geen klik kunt hebben met een shetlander.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:16

Yezzi schreef:
maar niet gaan zeggen dat je geen klik kunt hebben met een shetlander.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:39

HorseLove28 schreef:
Ben niet zo'n iemand die veel verzorgpaarden wilt hebben enzo. Ik kan me maar slechts hechten aan 1! :P
HorseLove28 schreef:
Mijn verzorgshetjes zijn ook lieve ponys hoor <3

Je zegt dat je je maar kunt hechten aan 1. Waarom dan al meerdere verzorgshetjes én nu op zoek naar nog een verzorgpaard?

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:41

ik heb me inmiddels gehecht aan 4 pony's!, alle 4 mijn verzorgjes
Heidi <3 , Holly <3 , Snowy <3 & Kingston <3