Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:11

Liesjeex schreef:
wat vinden jullie van dit ?

Hallo,

ik zag uw advertentie waarin u vraagt om een bijrijder. mijn naam is Lisa en ik woon in Eindhoven. Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een bijrijd/verzorgpaard. Ik ben 13 jaar oud. Mijn lengte is 1,58m en mijn gewicht ong. 41 kg. Tot nu toe heb ik 3 jaar op een manege gereden, een verzorgpony gehad waar ik les op kreeg, en een lease paard gehad. alle tijd reed reed ik vooral dressuur en maakte ik buitenritjes, maar ik vind springen ook heel leuk om te doen. Verder sta ik ook open voor andere disciplines. Ik leer graag van u! Voor mij zou het mogelijk zijn om 2 of 3 keer per week te komen.
Wat zoek ik?

-een verzorg/leasepaard/of pony.
-een gezellige eigenaar waar ik veel van kan leren.
-niet te ver vanaf Eindhoven.

Wat kan ik u bieden?

-een eerlijke, gemotiveerde en leergierige ruiter die haar afspraken nakomt.
-verzorging van uw paard/pony.
-iemand die meehelpt op stal als dat nodig is.
-iemand die bereid is veel te leren over paarden en alles daaromheen.

als u mij geschrikt lijkt of vragen hebt, kunt u mij altijd een mailtje terug sturen.
Alles wordt z.s.m. beantwoord.
Groetjes, Lisa

Liesjeex

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:12

whoeps :z
is veranderd haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:14

Je kunt misschien ipv alle tijd er al die tijd van maken. :)

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:15

Yezzi schreef:
Je kunt misschien ipv alle tijd er al die tijd van maken. :)

heb ik gedaan !
ben super benieuwd of het iets word :)
bedankt voor alle hulp !!

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:03

Je kan ook tegen de eigenaar zeggen dat de prijs nu te hoog is voor je en of je misschien wat minder mag betalen.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:37

Heeft iemand nog tips om een vp te zoeken?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:10

Vind het zelf een pluspunt als reacties op advertentie in goed Nederlands zijn geschreven. Dus goed dat je daar naar laat kijken! *\o/*
Mensen die niet de moeite nemen om foutloos te typen [je hebt spellingscontrole in Word] in hoeverre zijn die dan zorgvuldig met een pony en de spullen dat is dan een vraag die ik meteen heb.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:41

ik ga stoppen met verzorgpony denk ik, nu ik ciska niet meer kan rijden heb ik wel een nieuwe maar het is zooooo saai en voor 30,- in de maand vind ik dat best wel veel! dus ik ga daar toch een einde aan breien dan maar fitnessen (ook leuk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:16

Waarom is het saai dan? Fijn voor de eigenaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:31

Och eerst was je er zo vreselijk positief over, leuk rijmaatje, lekker buitenritten maken en nu is het ineens saai.. Dan kan jouw bijrijdpony inderdaad beter voor iemand anders beschikbaar zijn die er wel voor wil gaan.. Zoals gezegd.. fijn voor de eigenaar..

NadineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:35

Ik ben nu ook weer een tijdje opzoek naar een verzorgpony, want mijn vorige is verkocht. Maar hier in de buurt is helaas niks te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:38

Je doet die pony 'officieel' pas een week. Je rijdt 1x per week, hoe kun jij dan nú al weten dat het saai is? Je bent pas 1/2 keer geweest. Vind dat bijzonder knap.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:40

Chelle_dora en yezzi: amen _/-\o_

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:40

ik vind het bij finesse ook niet alltijd heel leuk hoor maar ze is nog jong en ik kan nog geen grote stukken wandelen met haar jammer genoeg maar na de zomer als het goed is wel

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:43

Ik kom even binnenvallen en valt me al meteen op WAAROM het zo moeilijk is om een verzorgpony te vinden. Als de verzorgers van tegenwoordig na 1/2 keer het al saai vinden dan zijn mensen met paarden ook steeds minder geneigd om bijrijders te nemen.

Met mijn bijrijdpaard gaat het ook niet altijd goed en soms kan ik haar wel achter het behang plakken, maar ik zet gewoon door, iets beters kan ik echt niet krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:44

Rena100 schreef:
Ik kom even binnenvallen en valt me al meteen op WAAROM het zo moeilijk is om een verzorgpony te vinden. Als de verzorgers van tegenwoordig na 1/2 keer het al saai vinden dan zijn mensen met paarden ook steeds minder geneigd om bijrijders te nemen.

Met mijn bijrijdpaard gaat het ook niet altijd goed en soms kan ik haar wel achter het behang plakken, maar ik zet gewoon door, iets beters kan ik echt niet krijgen!

Precies!

Het is niet moeilijk om een verzorgpony te vinden in sommige gevallen.. het is wel moeilijk om toe te geven dat je te hoge eisen hebt of eigenlijk toch niet zoveel interesse hebt... :+

Ik vind m'n eigen pony ook lang niet iedere dag leuk of even spannend hoor :') het kan ook niet altijd feest zijn. En op de manege is het tig keer duurder en dat is ook echt niet altijd even interessant of ingewikkelder dan rondjes achter elkaar hobbelen...

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:45

ik ben het zeker met jullie eens :) ik vind dat je juist blij moet zijn met een verzorgpaard :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:48

Ik kan 2 weken niet naar m'n verzorgpaarden (examens) en ik voel me zo schuldig er over! ;( kreeg ik vanochtend nog een appje van de eigenaresse; succes met je examens!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:52

Maar dat zijn juist wel de goede verzorgers dus! Je gaat voor je school, en een eigenaar ziet dat ook echt wel en geloof ook zeker dat die dat belangrijk vindt. Het siert je dat je je toch schuldig voelt dat je nu niet kan gaan, maar school gaat toch echt voor! Geloof er ook niks van dat een eigenaar zou willen dat je eerst naar het paard gaat en dan pas aan school gaat werken, toch?

En vooral: je bent er duidelijk en eerlijk over, dat is toch iets heel anders dan dat een eigenaar van iemand anders te horen of te lezen krijgt, dat je minder komt omdat je het 'saai' vindt :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:55

Inderdaad, het is je schoolwerk en dat gaat ruimschoots voor natuurlijk. Ik heb ook tegen m'n bijrijdster gezegd, het is heel gezellig maar als ik hoor dat je schoolwerk eraan onderdoor gaat, kan je het schudden :+ Wat dat aangaat heeft ze aan mij een hele slechte, een pony is leuk maar school is net een stukje belangrijker. Liever dan 2 weken even niet, het gaat wel om je toekomst en die pony is niet je toekomst. Ik vind dat juist getuigen van een hele hoop volwassenheid en zelfstandigheid :j

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:58

ik heb dat met de eigenaar van mer verzorgpaard ook ik heb heel veel afspraken in het ziekenhuis en met de fysio enzo . en soms kan ik gewoon echt niet maar op de dag dat ik ga krijg ik wel alltijd een berichtje su6 vandaag en dat doe ik ook bij haar als zij naar ziekenhuis moet :D en ben enorm blij met finesse

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:13

Vind goede communicatie met de eigenaar van een paard en de bijrijder erg belangrijk.

Vind het onbeschoft om hen niet op de hoogte te stellen als je niet komt opdagen bijv. 2 weken. Er zijn afspraken gemaakt en daar moeten beide partijen zich aanhouden.
Wat ik ook verre van netjes vind dat zijn mensen die ff aankomen steek je tijd in en laten dan niks meer van zich horen ook via de mail.
Fatsoen en eerlijk handelen schijnt uniek te zijn.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:46

PaysBas vind ik ook , wat ik echt verschrikkelijk irritant vind i dat mensen nooit terug mailen

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:55

maatje987 schreef:
PaysBas vind ik ook , wat ik echt verschrikkelijk irritant vind i dat mensen nooit terug mailen

Ja en dat gebeurt zeer regelmatig. Verder dat mensen echt denken dat ze een geschenk uit de hemel zijn... Dieren als wegwerpartikel gebruiken. :O :r

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:57

idd ! heb al naar zo'n 5 mensen die een advertentie hadden voor een bijrijder gemaild, maar nooit iets terug gehad ! dat ik niet geschikt ben, oke, maar laat het me aub weten !