De slechte verpesten het voor de goeie want door dit soort soaps word je dus echt huiverig.
voor mij geen bijrijdsters meer dus. Hoogstens een verzorgstertje voor extra aandacht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lianne86 schreef:Snap aan de andere kant wel weer half, als ik ergens voor zou betalen, dan zou ik zelf ook een soort van "zeggenschap" willen hebben [knip]
sneeuwpop schreef:Lianne86 schreef:Snap aan de andere kant wel weer half, als ik ergens voor zou betalen, dan zou ik zelf ook een soort van "zeggenschap" willen hebben [knip]
En dat snap ik dan weer niet. Op de manege krijg je ook geen zeggenschap omdat je betaald.
Waar je recht op hebt zijn de afgesproken dagen Enzo. Je hebt niet voor het paard betaald, alleen voor een stukje gebruik die beide partijen zijn overeengekomen.
Ook bij een gratis verzorgster hou ik me aan de afspraken. Dat heeft niks met geld te maken.
Citaat:Nee, maar ik vind wel, dat als iemand betaald, dan dat er toch meer overlegd moet worden. Staat later ook ergens dat de eigenaar uiteindelijk altijd zelf betaald... Afspraken maak je sowieso, staat los van alles... Maar toch, blijf erbij, als iemand ergens voor betaald, heeft ie gevoelsmatig "meer rechten". (Uiteindelijk nog niet.. maar voor mijn gevoel wel...)
Maar dan zit ik met mijn hoofd bij de gevallen "lease-constructie" - paard opeens verkocht, terwijl diegene niets daarvan weet en nog wel voor een maand betaald heeftDe eigenaren die tegen een bijrijdster zeggen "mijn zadel past niet meer goed, jij rijdt het meest, jij regelt het maar"... Die zeg maar verantwoordelijkheden bewust afschuiven... Ik vind wel als je least, heb je gewoon recht op x aantal dagen, dat sowieso. Maar voor mijn gevoel (tenminste, dit is de reden dat ik dat dus niet wil: ik voel me dan verplicht om toch alles te overleggen. Stel een stal bevalt me niet, dan ben ik er weg... Ik heb toen ik dat een keer gedaan heb, heel veel commentaar gehad, omdat ik ergens naar toe ging zonder binnenbak. Die bijrijdster stopte toen ook.. Als ze betaald had, dan had ik het idee gehad dat ik meer naar haar moest luisteren.) Gevoelsmatig scheep ik anders iemand alleen op met de lasten
Mening van bijrijder wordt sowieso altijd meegenomen in beslissingendaar niet van...
Maar dat is meer gevoelsmatig. Zoals er ook staat, bepaald de eigenaar uiteindelijk alles. En het is echt puur gevoelsmatig, en ik kan even geen goede vergelijking vinden om het duidelijker te maken.
Lianne86 schreef:Ik ruilde eerst ook dagen :S Ik was er alleen op vr-za en dan had ze zaterdag les en zei ik "ok, is goed hoor"
Achteraf denk ik wel eens "eigenlijk ben ik ook gek" :p Nu doe ik precies hetzelfde alleen ben ik er wel elke dag en zij niet :p
liann15 schreef:Van diegene die hier iemand zo zwart wilt maken om er zelf met een goed gevoel mee weg te komen. Dit is vaker gebeurd via bokt vandaar eens een reactie zodat ze eens weet wanneer het genoeg isIk heb genoeg gezegd en zij weet precies hoe fout ze zit en dit keer te ver is gegaan in haar streken.
xApple schreef:Ik heb mijn advertentie verwijderd![]()
Laat maar zitten.. Dan loopt pony lief maar een keertje minder in de week.
salamaleque schreef:xApple schreef:Ik heb mijn advertentie verwijderd![]()
Laat maar zitten.. Dan loopt pony lief maar een keertje minder in de week.
Ik ben er nu over na aan het denken om hem dan maar meer vrij te geven. In de zomer geen probleem dan gaat hij de wei op maar met de winterperiode die komt wil ik hem niet 2 dagen per week niets laten doen (alleen in de molen en een uurtje in de paddock). Wat vinden jullie????