Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:10

Nee en ik rijd hem ook niet meer. ;)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:59

Tigra_ schreef:
Ladyson schreef:
Ik vind niet dat als de verzorgster niet betaalt, je dan zomaar op bepaalde dagen je paard kan "op eisen", tenzij je dit aan het begin hebt aangegeven uiteraard.

Ik hoef niet perse een betalende bijrijdster (geef ook altijd aan dat een goede bijrijdster belangrijker is dan het geld als ze naar de bijdrage vragen), maar een betalende bijrijdster gaat wel voor een niet-betalende (als ze vergelijkbaar zijn dan).

En waarom vind je dat het niet zou kunnen? De verzorger die dagen op gaat eisen terwijl ze gratis mag komen rijden die kan toch weer gelijk rechtsomkeert maken hoor bij mij dan.

Dat geld ook voor mij die kan dan ook gelijk vertrekken.
Zo is dat maar net.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:09

morgen proefrijden op räk een ijslander van 21 jaar oud ik hou jullie nog op de hoogte

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:12

Have fun! Die is dan net een jaartje ouder dan mijn verzorgpaard.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:18

hah jah en 5 jaar jonger dan mijn vorige bijrijdpaard

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:17

Meld me! Ben al lang op zoek, maar kan niks vinden.
En het stomme is, alsof mijn vriendinnen ze zo uit hun laars halen ofzo :')
Maar ik blijf volhouden *\o/*

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:06

Saffira, als je eenmaal in het wereldje zit en op een grote stal of bij mensen met veel contacten helpt dan zien mensen je ook meer en heb je ook meer kans.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:25

MorganeR schreef:
Saffira, als je eenmaal in het wereldje zit en op een grote stal of bij mensen met veel contacten helpt dan zien mensen je ook meer en heb je ook meer kans.

Klopt helemaal. Hoorde ik net van 'mijn' bijrijder ook. Als ze mij niet kende, was ze nooit in contact met het paardenwereldje gekomen waar ze nu in zit. Dus die was ook helemaal blij vandaag: lekker op buitenrit geweest, en daarna mee naar een andere pony waar zij ook vaker (mee) mag komen nu.

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:32

Ik wil graag een verzorgpony maar hoelang rijervaring vinden jullie nodig om iemand je pony te laten verzorgen + rijden?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:41

Hangt heel erg ervan af waar je die ervaring hebt opgedaan. Vijf jaar manège ervaring is toch heel wat anders dan een jaar ervaring met privepaarden.

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:50

Marocje schreef:
Hangt heel erg ervan af waar je die ervaring hebt opgedaan. Vijf jaar manège ervaring is toch heel wat anders dan een jaar ervaring met privepaarden.

Op een manege

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:39

dat van een verzorgpony gehad hebben en in het wereldje zitten is zooooo waar!!!!! ik heb naar mijn eerste bijrijdpony 2 jaar gezocht (ciska) en nu binnen 2 dagen heb ik al een nieuwe (räk) + een geweldig rij maatje + het is 35 minuten minder lang fietsen + ik ken de buurt hier + ik maak nu alleen maar buitenritten + räk is 5 jaar jonger dan ciska dus kan er wel wat langer mee door + räk is een ijslander en kan tölt! - hij heeft we een heel zielig verleden - (mijn moeder :P) moet nu wel 30,- betalen - ik rij nu maar 1x per week

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 01:16

Emma, ik denk ook dat dat afhankelijk is van de pony/het paard. Als het paard wat ouder is en gewoon recreatief in de bak een beetje beweging krijgt is hier vaker niet zo veel ervaring voor nodig als jonge paarden die in de sport uitgebracht worden. Al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 06:55

Ik laat een manegeruiter niet alleen op mijn KWPNer rijden en zeker niet gratis!
Heb ik een oude (hobbel)knol staan waar ik zelf verder niets mee zou doen, mochten ze deze verzorgen en wat rondjes op hobbelen.
Ligt dus heel erg aan de situatie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:37

lienieminie schreef:
dat van een verzorgpony gehad hebben en in het wereldje zitten is zooooo waar!!!!! ik heb naar mijn eerste bijrijdpony 2 jaar gezocht (ciska) en nu binnen 2 dagen heb ik al een nieuwe (räk) + een geweldig rij maatje + het is 35 minuten minder lang fietsen + ik ken de buurt hier + ik maak nu alleen maar buitenritten + räk is 5 jaar jonger dan ciska dus kan er wel wat langer mee door + räk is een ijslander en kan tölt! - hij heeft we een heel zielig verleden - (mijn moeder :P) moet nu wel 30,- betalen - ik rij nu maar 1x per week

Dit klopt niet. Hij zou evengoed nu ks, hoefkatrol, hoefbevangenheid oid kunnen krijgen. Het is niet dat hoe jonger het paard is, hoe langer je met hem kunt zijn. Sommige paarden gaan eerder dood dan andere.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:35

[
lienieminie schreef:

Dit dacht mijn vriendin ook die een pony ging leasen van 4 jaar jong. 3 maanden later had de pony een ongeluk in de wei en konden ze hem laten inslapen.

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:12

ach geeft niet op meiden! ik zocht de laatste tijd ook heel erg. Sinds ik een bijrijpaardje heb , heb ik al weer 2 andere reacties gehad van mensen. Zo zoek je er maanden naar zo komt het op je af,

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:12

ja klopt heb ook wel weer een paar berichten gehad van mensen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:46

Beantwoorden jullie deze berichten ook netjes terug, ook als je al voorzien bent?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:09

Om maar even mijn eerdere berichten meer waarheid te geven: ik heb er een tweede verzorgpaard bij, zelfde stal en zelfs dezelfde kudde (er zijn hier 3 kuddes, twee van de paarden die naar binnen gehaald worden, en een kudde die dag en nacht buiten (met afdak!) staan). Ook nog eens beide 20 jaar hahaha. Een fjordenmerrie bijgenaamd Tara (de echte naam is vrij lang en vergeet ik steeds)

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:17

Ik ben ook opzoek naar een verzorgpony. Heeft iemand in de buurt van Papendrecht/Sliedrecht een verzorg/rijmeisje nodig? Als jij er eentje zoekt stuur me dan maar een pb'tje :) ik rijd niet zo vaak op paarden.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:49

Ik denk dat je dit veel beter op de bokt markt kunt zetten, dat hoort hier niet thuis.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:57

Anke schreef:
Beantwoorden jullie deze berichten ook netjes terug, ook als je al voorzien bent?

Ja tuurlijk ik weet hoe irritant en frustrerend het is om geen antwoord te krijgen. Ik heb wel gewacht tot ik het zeker wist en dit duurde wel een paar dagen maar nu heeft iedereen in elk geval zekerheid

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:07

Speak of the devil met oudere paarden en sneller wat hebben, Bayron is helaas kreupel, arm ding.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:15

MorganeR schreef:
Speak of the devil met oudere paarden en sneller wat hebben, Bayron is helaas kreupel, arm ding.

hier ook een kreupel vp helaas.. uierontsteking :=
en die is pas 11.. het oudje van 37 loopt nog beter :P (naja, die loopt een beetje apart omdat ze natuurlijk al oud is)