Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:49

Somebitch schreef:
Ik weet niet wat ik verkeerd doe hoor..
Ik heb een advertentie op marktplaats staan, ondertussen al meerdere..
Maar er lijkt wel niemand op af te komen en als er iemand op af komt kan deze weer niet goed rijden of is het toch te ver weg.. Ik had een hele goede leuke verzorgster maar helaas heeft zij het te druk gekregen en kan ze niet meer komen.
Ze kwam in weer en wind reed in weer en wind maar helaas.. Waar zijn alle verzorgsters toch gebleven..
Weet nog wel toen ik klein was en een verzorgpony zocht.. Wat was dat moeilijk zeg..
En nu lijkt het wel omgekeerd. :\

Ik had het juistem met een verzorgpony vinden.
Kon nergens wat vinden. En zocht stad en land af in de buurt.
Nu heb ik 2 fantastische pony's die ook mijn maat zijn,
Anders kwam je gauw in de buurt uit met Shetjes. Daar heb ik niks aan.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:49

Overigens denk ik dat een bijdrage er idd voor zorgt dat je meer serieuze reacties krijgt en dat men meer gemotiveerd is.
Ikzelf zou dan wel mijn huidige bijrijdster mis zijn gelopen, die dat echt niet op kan brengen.

Edit: Daarnaast denk ik dat de bijrijdster meer inspraak zal willen hebben, een keuze die je dient te overwegen als je een paard echt wil delen met de bijrijdster.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:51

Hangt er van af hoe volwassen de bijrijdster/verzorger is. Ik heb een jaar lang gratis een pony verzorgd, dus niet bijgereden, en ben door weer en wind gekomen :+ Soms als het echt niet kon (lees gladheid) dan niet. Maar je snapt wat ik bedoel :+ Ik vind niet dat je het kan maken je afspraken niet na te komen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:52

Nou ik heb juist het omgekeerde, ik zoek wel een bijrijdpaard maar het lijkt er niet op dat er ook maar 1 iemand hier in de omgeving een bijrijder zoekt. #)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:59

lifaya schreef:
Hangt er van af hoe volwassen de bijrijdster/verzorger is. Ik heb een jaar lang gratis een pony verzorgd, dus niet bijgereden, en ben door weer en wind gekomen :+ Soms als het echt niet kon (lees gladheid) dan niet. Maar je snapt wat ik bedoel :+ Ik vind niet dat je het kan maken je afspraken niet na te komen

Mijn ervaring is dat niet iedereen er zo over denkt hoor.....

HAd er nu 1 die vaker niet kwam dan wel en elke keer af-smste als ik al thuis was....
Kon ik weer terug.... :(

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:01

lifaya schreef:

Sja, daar is niet iedereen het mee eens helaas.
Ik heb een verschrikkelijk bijrijdmens gehad. Die liet doodleuk alleen aan de instructrice (en staleigenaresse) weten dat ze voorlopig niet meer kwam en na een paar weken niks gehoord te laten hebben, liet ze weer aan de instructrice weten dat ze weer kwam.
Ik en de eigenaresse wisten van niets, heb haar geprobeerd te bellen en mevrouw nam niet op. De staleigenaresse heeft destijds aangegeven dat ze mij en de eigenaresse wat moest laten weten en vragen of ze weer kon komen. Waarop ze doodleuk alleen naar de eigenaresse smst (!!) dat ze op X datum weer zou komen, het was dus absoluut geen vraag.
Waarop ik dus die dag aankom en zij al op paard zat. Heb haar er direct afgehaald en ze probeerde daar ter plekke nog een grote bek te geven ook.
Het paard naverzorgen en het tuig netjes achterlaten was ook nooit sprake van.

Goh, ik begin er nu nog van te koken zeg.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:07

Mijn laatste bijrijdster kwam maar 1x in de week, en in het begin deed ze alles (rijden/wandelen/longeren/lessen/springen/dressuur). En toen veranderden we van stal, en toen ging ze allen nog maar rijden, daarna wilde ze alleen nog maar (om de week lessen) en op een gegeven moment kreeg ik op de avond een smsje, of ze wel echt gedaan moest worden :+ toen ben ik wel een gesprekje aangegaan. Als ze het al voor 1 dag in de week niet kan opbrengen (die hoefde ook niet te betalen, en ook niet te mesten oid), dan hoeft het van mij ook niet.

Zooist

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:08

Het kan zo leuk zijn maar het lijkt alsof er tegenwordig de motivatie niet meer is om ergens voor te gaan.
Als het koud wordt of regent haken er toch een boel af.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:08

Ik denk dat je beter via via kunt zoeken dan met marktplaats.

Overigens was het aanbod paarden m.i. altijd al groter dan de vraag. Heb altijd aanbiedingen gehad uit mijn netwerk en ook wel eens drie bijrijpaarden tegelijkertijd gehad en er nog nooit om hoeven vragen, zelfs wel eens voor betaald gekregen.

Ik heb een paar keer gereageerd op een advertentie maar dat bleek telkens een grote vergissing. Als je als bijrijder reageert op een advertentie krijg je toch vaak de mensen die denken dat ze je een enorme gunst verlenen door je op hún (uitzonderlijk geweldige) paard te laten rijden. Ze hebben vaak hogere eisen dan iemand die JOU specifiek heeft gevraagd en aan het werk heeft gezien..

Een bijdrage leveren kán maar heeft ook nadelen. Het aantal mensen dat kan en wil betalen voor een bijrijdpaard is beperkter dan het aanbod mensen dat het gratis wil doen. Mensen die kunnen en willen betalen voor een paard hebben vaak óf een eigen paard óf ze doen een opleiding in de paarden óf ze kiezen voor de vrijblijvendheid van een manege of stal (waar je mag komen en wegblijven wanneer je wilt, geen sociale of paardgerelateerde verplichtingen hebt en geen klusjes hoeft te doen). Door een bijdrage te vragen maak je het jezelf dus erg moeilijk.

Als ik een bijrijder zou zoeken zou ik in mijn omgeving gaan kijken of er nog jongeren zijn die gek zijn met paarden en die ik min of meer denk te kunnen vertrouwen. Die persoon zou ik dan vragen. Ik zou wel bepaalde eisen stellen en misschien zelfs een contract opstellen, maar ik zou geen bijdrage vragen... voor je het weet vinden ze een ander (gratis) bijrijdpaard en kun je weer opnieuw beginnen met je zoektocht.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:11

Ik ben ook van plan om straks bij de plaatselijke manege een paar dagen door te brengen en iedereen die eruit ziet alsof ze kunnen rijden een kaartje te geven ofzo met de advertentie erop.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:13

Ik heb de ervaring dat wanneer je eenmaal een bijrijdpaard hebt, meerdere aanbiedingen binnen komen inderdaad. Maar er zijn ook veel bijrijders die niet veel connecties hebben en die dus 'via via' niet aan een paard zouden kunnen komen.

Ik heb ook wel wat eisen, maar niet onredelijk. Ik vroeg destijds iemand die 2 keer in de week kon komen rijden en zo nu en dan het tuig wilde poetsen. Daarnaast gewoon alles netjes achterlaten en niet dat ik de dag erna het hoofdstel helemaal vuil terug vind, geloof niet dat dat onredelijk is.
Binnen en buiten zetten wordt gedaan, zo ook voeren en mesten...

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:13

Zooist schreef:
Ik ben ook van plan om straks bij de plaatselijke manege een paar dagen door te brengen en iedereen die eruit ziet alsof ze kunnen rijden een kaartje te geven ofzo met de advertentie erop.

Hahaha, das best een goede :j.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:14

Een soort scouten! Haha!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:14

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:15

Als je mij 8 jaar geleden daarmee aangesproken had op de manege was ik een gat in de lucht gesprongen, echt wel :j.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:17

Een stuk meer als wij ;)

Ik kan zoiets er ook van maken, maar heb geen zin in overladen te worden met zogenaamde fanatiekelingen die altijd komen, door weer en wind, en het alleen maar doen om te pochen.....

Ik zoek ze voor mijn ouwetje en als ze echt laten zien dat ze serieus zijn mogen ze ook de sportpaarden doen als dat gaat en gewenst is.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:18

Zooist, in welke regio zoek jij dan iemand? :)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:19

Haha ja een stuk meer idd, maar hoe sorteer je die reacties? Kan me er niets bij voorstellen :').
Ik had ook al een lading aan reacties op mijn 22-jarige en afgekeurde bijrijdpaard.

Jouw ouwetje ziet er anders ook nog toppie uit hoor, gaaf dier, leuk naamgenootje!! :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:24

MRIIIS schreef:
Zooist, in welke regio zoek jij dan iemand? :)

Paarden staan in Bergambacht. Tussen Gouda en Rotterdam.
Maar moeilijk bereisbaar met OV.
Fiets kan wel maar is al snel een eind fietsen vanaf omgeving!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:25

Sorriso schreef:
Haha ja een stuk meer idd, maar hoe sorteer je die reacties? Kan me er niets bij voorstellen :').
Ik had ook al een lading aan reacties op mijn 22-jarige en afgekeurde bijrijdpaard.

Jouw ouwetje ziet er anders ook nog toppie uit hoor, gaaf dier, leuk naamgenootje!! :)

Is dat zo Kelly?
Haha!

Het is een supermerrie!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:35

Kan hier ook geen hond vinden, zucht.
Ik zal wel te veel eisend zijn.

Nu had er wel iemand gereageerd, klonk wel leuk, maar 80 kilo.
Dat vond ik te zwaar (had er ook bijgezet max 65 kilo.)

En heb dus maar besloten, het voorlopig zonder te doen,
mede doordat Sjol toch drachtig is en ze dus echt van de winter niet vollebak hoeft te lopen, die mag lekker zwangeren.

Weet 1 leuk jong vrouwtje dat ik wel zou willen, maar die is al voorzien
en ik ben niet zo'n rat dat ik daar in ga zitten wroeten.

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:54

@ zuperzeetje, plaats een advertentie bij EA-VP en niet hier ..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:53

kimmieh0103 schreef:
@ zuperzeetje, plaats een advertentie bij EA-VP en niet hier ..

Veel simpeler. voor Zuperzeetje, heb besloten dan maar niet aan de polonaise te beginnen.
Dus alle verzorgers momenteel kansloos 8-)
Aangezien ze toch drachtig is en wat bij betreft niet veel hoeft te doen.
(proest.. nog wel even de hippiade lopen.. dan mag ze uitbuiken!)
Dus madam gaat lekker zwangeren.
En dan zie ik wel weer wat er gaat gebeuren.

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:12

Hier ook het probleem met het vinden van een verzorgster.
Maar ook naar het zoeken van een bijrijdpaard.
Mijn paardje staat door omstandigheden gestald in Brabant.
En ik ben op zoek naar een leuk bijrijdpaard hier in de omgeving.
Ik loop tegen het probleem aan dat er voor mijn paardje alleen van die penny meisjes reageren.
Ik heb het een aantal keer geprobeerd om zo´n meisje te laten komen.
Maar dat is nu al een aantal keer gebeurd dat zo´n meisje 3 of 4 keer komt en zich dan niet meer laten horen. Ik wil voor mijn paardje iemand die hem volledig wil doen. En hem ziet als eigen. (Ben nu weer met iemand bezig dus wie weet is het nu wel een geluk).
Voor mijzelf zoek ik een leuk bijrijdpaard hier in de omgeving voor zo'n 2 dagen in de week.
Ik loop tegen het probleem aan dat er vaak een financiële bijdrage gevraagd word.
Die kan ik niet betalen omdat ik mijn paard nog heb waar ik de nodige kosten aan heb.
Nu heb ik genoeg ervaring en weet wat het is om een paard te verzorgen, dus ook in weer en wind.
Maar helaas nog niets gevonden. Dus er zit niets anders op dan blijven zoeken...................

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:04

Zooist schreef:
Sorriso schreef:

Is dat zo Kelly?
Haha!

Het is een supermerrie!

Ach, kan ook niet anders met die naam.
Nee geintje :r, wat erg!!
Sja, locatie doet ook een hoop. Mijn bijrijdpaarden staan ook een eind de polder in...