Betálen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liza_

Re: Betálen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:22

Ik ben het eens met de TS.
De verzorgster zou juist betaalt moeten worden.
Verzorgster rijd poetst verzorgt jou paard/pony en mest soms zelfs nog stal uit!
En daar moet je dan voor betalen om stal uit te mesten?
Ik ben ook lang op zoek geweest.
Maar bij zowat alle advertenties moet je betalen.
Nu heb ik gelukkig een leuke verzorgpony waar ik alles mee mag doen en waar ik niet voor hoef te betalen! Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:52

betaal jij dan ook jezelf als je een eigen paard hebt?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:56

O nou dan wil ik dat baantje wel hoor volgens mij is dat een van de leukste baantjes die je dan kan bedenken. of je hoeft niks te betalen of je betaald mee aan de pony wat ik vrij logisch vindt maar goed.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:39

Liza_ schreef:
Ik ben het eens met de TS.
De verzorgster zou juist betaalt moeten worden.
Verzorgster rijd poetst verzorgt jou paard/pony en mest soms zelfs nog stal uit!
En daar moet je dan voor betalen om stal uit te mesten?

En je krijgt er ook een hele hoop voor terug. Als verzorgster krijg je de kans om iets te leren van een particulier paard, je hebt meer kans op goed les en op 'jouw' dagen mag je net doen alsof hij van jou is. Ik zie daarom absoluut niet in waarom een verzorgster betaald zou moeten worden.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:00

Ik vind dat geen van beide moet betalen.. Lachen Iig de verzorgster mag gebruik maken van het paard en ondertussen is de eigenaar geholpen doordat het paard beweging heeft gekregen en verzorgd is.
Soms hoor ik dat mensen heel veel moeten mee betalen aan de stalling, dat zou ik dus nooit doen.. Bloos

Ik heb twee verzorgpony's, voor de ene betaal ik niets, de eigenaresse is al lang blij dat die pony lekker aandacht en beweging krijgt! Haha!
Voor de ander betaal ik sinds kort de helft van de hoefsmid. Dat is €40,- per 2 maanden. Dit is omdat ik de enige ben die op de pony rijd en ik rijd áltijd buiten. De hoefijzers slijten dus behoorlijk en dus vind ik het op zo'n situatie niet meer dan normaal om de helft mee te betalen. Lachen

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:43

Aan de ene kant is het wel logisch dat je betaalt,
Want je rijd wel op hun/haar/zijn paard
Maar ik hoor van sommige dat die echt 120€ per maand!! moeten betalen aan de eigenaar van haar verzorgpaard.
En dat vindt k gewoon super hoog.
Ik zou best mee willen betalen aan een verzorgpaard.
Bijvoorbeeld als hij/zij weer bekapt moet worden dat de verzorgster dat betaalt.
Of als je vzpaard een keer nieuwe peeskappen ofzo moet hebben, kun je daar ook best aan mee betalen.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:13

Ik vind het eigelijk niet meer dan normaal om iets te betalen!
oké 120 euro per maand, ja daag! daar kun je zo ongeveer de helft van het paard van onderhouden.

ik betaal bij mijn verzorgpaard 30 euro per maand, ik mag zovaak komen als ik wil(minstends 2 x in de week!), en mag dan rijden, poetsen, wandelen echt gewoon alles!

ook heeft die vrouw zo'n lesgeefcertivicaat(ofzoiets, ze is tenminste bevoegd om les te geven), dus als ik ergends niet uitkom kan ik haar dat altijd vragen.

ook mag ik al haar spullen gebruiken,
(als ik zou willen wedstrijden rijden, waar zei mee gaat.)
en als ik zou willen lessen volgen(waar zei ook mee gaat).

(ik mag dit paard trouwens als eigen beschouwen, niemand*maar dan echt niemand, zei ook niet* doet iets met dit paardje, en ik hoef alleen dit te betalen!*vind ik goedkoop!)

ik vind het dus niet meer dan normaal om een kleine bijdrage te betalen.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:08

Ik heb zelf nog geen bijrijder nodig gehad, maar snap wel waarom een bijdrage wordt gevraagd door de eigenaren. Bij ons op stal stond er ook een Z2 paard die niet meer ingezet werd voor de wedstrijden ivm een blessure. Hij knapte gelukkig wel op, en wilde graag aan het werk gezet worden. Hij had een aantal bijrijders gehad, en ze moesten allemaal een kleine bijdrage betalen. De bijrijder moest dan wel elke dag komen, rijden, longeren, mesten en verzorgen. Gewoon als een eigen paard, want je moest gewoon alles doen. Ik vind dat helemaal niet zo gek dat je dan een bijdrage moet betalen. Je leert enorm veel van het paard, echt niet te vergelijken met een manegepaard hoor. En het bedrag dat je per maand moest betalen, kan je hier niet eens een shet van houden, of zelfs les van nemen op een manegepaard... (althans hier bij ons).

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:44

Ik "lease" sinds kort een shet en e pony voor 75 euro in de maand.
Ik heb daarvoor een heel groot stuk land tot mijn beschikking.
Het stuk land mag ik zelf inrichten zoals ik dat wil blokhut neerzetten of wat dan ook.
De man van wie ze zijn doet er eigenlijk niks mee.
Ik zocht een stuk weiland omdat ik een eigen shet voor mij en de kids wilden aanschaffen.
Toen kwam ik bij deze man terecht en de man vroeg of het misschien een idee was dat ik zijn paarden kon "leasen"
Dus voor mij eigenlijk alleen maar beter.
Hij betaald de hoefsmid voer da enz.
Hij voert ze in de ochtend en ik en de kinderen doen de rest.
ik mag eigenlijk gewoon zeggen dat het mijn paardjes zijn.
Nu is het wel zo dat de vorige verzorgers alles meegenomen hebben zadel hoofdstel.
En dan ben ik ook nog wel zo dat ik zoiets heb van het zijn "mijn" paardjes dan koop ik dat voor die beestjes.
En omdat het "mijn" paardjes zijn doe ik alles wat je ook zou doen als het echt mijn paardjes zouden zijn.
Dus ik ben allang blij dat het 75 euro per maand voor 2 paardjes is in plaats van 300 400 euro voor 1 paardje.

tuurlijk is het leuk als je het "gratis" mag doen maar het is ook heel begrijpelijk dat eigenaren er een beetje vergoeding voor vraagt.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:11

Ik vind het eigenlijk wel normaal dat je mee betaalt in de kosten. VB: Je gebruikt andermans spullen, waardoor deze sneller zullen slijten, terwijl je ze niet alleen gebruikt. Lijkt me dat een verzorger daar aan mee mag betalen.
En ik zou een vergoeding vragen. Simpele klusjes kunnen niet gedaan worden omdat de boer dat allemaal al doet (of laat doen door hulpjes)

Ik vind best dat daar iets tegenover mag staan Knipoog