Leuke foto's Liz!
Zal zo even bijlezen, weer veel berichtjes geplaatst. Maar moet ff mijn afschuwelijk weekend verhaal kwijt
Ik ging dit weekend naar mijn oma in Limburg toe. We gingen samen met mijn oom en tante uit Amerika, wat ik wel erg gezellig vond. Na een 3 uur durende rit van flevoland naar limburg met een boel files kwamen we bij mijn oma aan. Mijn oma heeft Alzheimer en woont in een privé tehuis, waar je dus niet in zo'n ziekenhuis/bejaardetehuis zit, maar in een huis waar mensen je verzorgen. Allemaal hartstikke leuk voor haar, maar ik haat het daar...
Goed, we kwamen aan en het begon gelijk al: "Welke dag is het vandaag" "Wat doe jij hier" "Waar ben ik hier" "Wie is dat meisje daar (ik dus)"... Helaas voor mijn oom en tante hebben ze haar op 1 van haar slechte dagen getroffen. Dat vond ik wel erg sneu voor ze. We bleven tot na het eten bij mijn oma (omdat mijn moeder op de oudjes moest letten terwijl de verzorgster naar een ander huis moest) en toen zijn we naar Horn gereden voor een hotel. Bleek dat hotel een oude abdij te zijn en op onze kamers was er gerookt. Ik zakte door het bed heen toen ik hier een beetje te uitgeput op plofde en we moesten weer verhuizen. Jottum
.
Maar goed, we gingen uit eten en om 12 uur eindelijk in bed. De volgende dag hadden we om 9 uur voor het ontbijt afgesproken en toen ik wakker werd van mijn moeder was het nog maar 7 uur. Ze stond onder de douche en zei dat ik me moest aankleden... Bleek dat ze de kerkklok 1 keer teveel had horen tellen en dus dacht dat het al 8 uur was. Geweldige actie!
Na het ontbijt gingen we dorpjes kijken, wat wel leuk was. Daarna weer naar mijn oma en om 7 uur pakten we de trein. Ipv gewoon naar Utrecht te reizen en daar overstappen in de trein van Almere ging het heel anders. Want já, we hadden de trein naar utrecht, en néé, hij ging niet naar utrecht. In plaats daarvan ging hij naar Eindhoven, waar we eruit moesten omdat de trein niet verder kon vanwege een werkzaamheid. We moesten dus met de bus van Eindhoven naar 's Hertogenbosch. Een pokkoeind in een oncomfortabele bus... Sjongejonge!
Maar goed, in 's Hertogenbosch pakten we de trein naar Dordrecht, omdat we dachten dat we vanuit daar óók naar almere konden. Neehoor, toen de trein bijna wegreed met ons erin, kregen we te horen dat deze trein naar een afgelegen dorp ging. Dus ik met de koffer die trein uit, me ma donderde bijna van het perron af. Snel in de trein naar amsterdam en toen we daar waren, was ik zó moe dat toen een dronken vent naast me ineens begon te schreeuwen alsof ie verkracht werd, bijna begon te janken van de schrik.
Wat een weekend
. Gelukkig heeft mijn ma een briefje geschreven dat ik mijn huiswerkniet af had omdat ik pas om 12 terugkwam.
Sorry voor dit lange verhaal! Maar moest 't ff kwijt