5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:34

ik zelf dacht van ik kan het gewoon vragen wie weet.

eerst mocht het niet omdat het een heel moeilijk paardje was, maar naarmate ze wisten dat ik wel aardig kon rijden mocht ik wel.

ik vind vragen toch wel gewoon het handigste, en komt ook meer over van dat je het echt wil. :j

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:06

Maar kun je beter aanbellen en vragen of je de pony/paard mag verzorgen.
Of kun je beter een briefje in de brievenbus doen ofzo.

capopjekop

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:14

Mensen negeren een briefje makkelijker dan iemand in het echt zien denk ik.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:31

Voor diegene die een verzorger bijrijder hebben onder de 18.
Hebben jullie ook het een en ander met de ouders besproken.
Ik had een reactie.Dus ik zei prima dan spreken we een keer af samen met je ouders....en geen reactie meer.
Ik zelf vind het belangrijk dat de ouders ook van het een en ander weten kwa regels en afspraken.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:49

Nee ik heb een meisje van 13 jaar lopen maar nooit wat met de ouders besproken, vind dat ze oud genoeg zijn om dit zelf met ze te bespreken!! of ze moeten 10 zijn...

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:05

super handig dit topic! ben nog druk opzoek naar een pony of paard voor het weekend, maar het geeft ngo geen resultaat:(

x

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:44

Zoek schreef:
Nee ik heb een meisje van 13 jaar lopen maar nooit wat met de ouders besproken, vind dat ze oud genoeg zijn om dit zelf met ze te bespreken!! of ze moeten 10 zijn...

Echt? Wat onverantwoord! Van die ouders!
En als paardeneigenaar zou ik toch ook zeker de ouders willen ontmoeten, je bent immers wel aansprakelijk.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:01

Chaos schreef:
Zoek schreef:

Echt? Wat onverantwoord! Van die ouders!
En als paardeneigenaar zou ik toch ook zeker de ouders willen ontmoeten, je bent immers wel aansprakelijk.

Hoezo? ik vind het nergens voor nodig!!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:08

Ik vind het ook belangrijk dat de ouders weten waar hun kind uithangt.
En ik zou wel bepaalde dingen toch even op papier willen zetten denk ik.
Stel voor dat je bijrijder van je paard valt, en de ouders weten van niks...vind ik eigelijk not done.

En vooral als ze minderjarig zijn...

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:12

Ieders eigen ding toch?
Het is niet verstandig VIND IK maar als zij het zo wil,

spookjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 02:22

Citaat:
Hoezo? ik vind het nergens voor nodig!!

Ja hiero vroeger zo'n 10 jaar geleden ..! als 13 jarige .. hop de fiets pakken en een paar kilometer fietsen!
maakten mijn afspraken altijd zelf in mijn vrije tijd, weer of geen weer...
uiteindelijk weet je je goed te kleden voor elk weer _/-\o_

Vertelde het mijn moeder altijd, dat ik met iemand een afspraak had gemaakt daar en daar voor een
paardje dat ik kon bijrijden, nouja ik snap niet waarom ik dat niet zelf kon doen? kon toch ook zelf
fietsen naar mijn manege lessen? en daar pony opzadelen, rijden .. en weer terug fietsen? dat waren
ook een paar kilometers hoor.. nou dan kon ik toch zeker zelf naar een soort van 'eigen' paard naar toe fietsen hoor *D

Heb daar een leuke tijd aan overgehouden, en ervaring! ik heb 2 jaar een nouja ik weet niet eens wat
voor een ras het was.. een pony van 1.20 met een welsh shetlanderkoofd, en hij was donkergrijs en
een echte krachtpatser, die niet proper ingereden, hij was 6 en echt FORS gebouwd ..

achjaa.. de eerste keer rijden op mijn eerste 'vezorgpony (PENNY *\o/* ) dus alleen maar hoog bokken
wegspringen... keihard rennen en bokken, 4 benen in de lucht.. nou ik bleef er opzitten, ik was hem snel de baas, en voor een pony die alleen kon bokken en dat wisten ze, en ze vonden me dus wel goed er voor (ik stond echt paff :wow: hadden ze mij gekozen?? het ging echt slecht je kon het niet rijden noemen maar rodeo :oo ), heb die pony dus nog 2 jaar gedaan.. pony heeft op 4 verschillende stallen
gestaan :P, en heb hem altijd 4 dagen in de week gedaan, stonden, mocht buitenrijden, zonder zadel
naar buiten en met vriendinnen die daar ook een pony hadden, zo het strandje op en met de pony's
zwemmen! ooh wat was dat geweldig, en ze wouden die pony ook voor de sulky .. dus mocht ik op
een sulky op een trainingsbaan met die pony oefenen ... :):) heb ook nog met die pony lessen genomen
en konden een net L2 proef rijden, ben echt vooruit gegaan op die pony! en die pony natuurlijk ook,

en ja .. ben echt wel een paar keer hard gevallen of grote schrammen, maar was nog altijd heel en nooit
wat gebroken!.. ik viel en stond weer op om er weer op te zitten hoppa (had altijd een cap op!)

maar ik ben nu heel penny een hele leuke herinneringen aan het ophalen _O-
maar vind het vooral jammer dat de mentaliteit zo veranderd om dat hele 'bijrijden,verzorgen'

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:07

hey hey
ik ben ook op zoek naar een bijrijster voor mijn paardje in woudenberg
maar is niet zo makelijk hoor om wat te vinden

iriscap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:34

ik had een advertentie op marktplaats gezet en kreeg snel een reactie ,
met mn vader erheen gegaan afspraken gemaakt en 2weken op proef geprobeerd ,
nooit spijt van gehad :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:49

Zou ik mogen vragen welke punten jullie graag zien in een advertentie? (Als leeftijd, rijervaring etc. )

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:13

Wat ik niet graag zie hihihi alles beginnen met "ik" en dat je alle paarden wel aan kan en kan temmen...

Succes!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:17

Dankjewel!
Mijn advertentie begint met; Mijn naam is Kirsten.
Is dat wel goed? :=

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:30

Ja heel goed!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:59

Eerste keer dat ik dit doe, dus zeg het maar eerlijk als het heel slecht is. :o
Dit is het geworden.

Hallo!
Mijn naam is Kirsten en ik ben 13 jaar oud. Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk bijrijd/verzorg- paard of pony. Ik heb inmiddels 7 jaar rijervaring. Een keer in de week heb ik rijles, maar daarnaast verzorg ik al een paar jaar een shetlander en sinds kort een fjorden jaarling. Toen ik een jaar of 9/10 was begon ik met de shetlander te verzorgen en rijden, ik heb toen ook geholpen de pony door te rijden, omdat ze nog bijna niets kon onder het zadel. Hier heb ik zo’n vier jaar gereden, maar nu ben ik helaas toch echt te groot geworden.

Daarom ben ik al weer een tijdje aan het rondkijken naar een paard of pony waar ik 2/3 dagen in de week heen zou kunnen gaan om te verzorgen en het liefst ook te rijden. Ik ben totaal geen mooi weer rijder, ik zal dan ook niet zomaar afzeggen als het regenachtig weer is. Klussen als stallen mesten, voeren, poetsen, longeren, losgooien en op wei zetten zijn ook zeker geen probleem.
Heeft of kent u een paard dat wel wat extra liefde en/of beweging nodig heeft?
Mail mij dan naar: ...
Of bel: ....

Mvg, Kirsten (moet achternaam er bij?)

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:11

Ik zou er nog even bijzetten, of je een bijdrage wil betalen, tot waar je ong. wil fietsen en ik zou je achternaam erbij doen! ;)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:11

Ohja, goed dat je het zegt, was het al helemaal vergeten, haha. :)

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:13

KirstenVosje schreef:
Ohja, goed dat je het zegt, was het al helemaal vergeten, haha. :)

Graag gedaan! Succes met zoeken! :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:35

Even aangepast. :)

KirstenVosje schreef:
Eerste keer dat ik dit doe, dus zeg het maar eerlijk als het heel slecht is. :o
Dit is het geworden.

Hallo!
Mijn naam is Kirsten en ik ben 13 jaar oud. Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk bijrijd/verzorg- paard of pony. Ik heb inmiddels 7 jaar rijervaring. Een keer in de week heb ik rijles, maar daarnaast verzorg ik al een paar jaar een shetlander en sinds kort een fjorden jaarling. Toen ik een jaar of 9/10 was begon ik met de shetlander te verzorgen en rijden, ik heb toen ook geholpen de pony door te rijden, omdat ze nog bijna niets kon onder het zadel. Hier heb ik zo’n vier jaar gereden, maar nu ben ik helaas toch echt te groot geworden.

Daarom ben ik al weer een tijdje aan het rondkijken naar een paard of pony waar ik 2/3 dagen in de week heen zou kunnen gaan om te verzorgen en het liefst ook te rijden. Ik ben totaal geen mooi weer rijder, ik zal dan ook niet zomaar afzeggen als het regenachtig weer is. Klussen als stallen mesten, voeren, poetsen, longeren, losgooien en op wei zetten zijn ook zeker geen probleem.
Omdat ik afhankelijk ben van OV en fiets, liever niet verder dan 15 kilometer van Leeuwarden of Dronrijp af.
In principe ben ik wel bereid een kleine bijdrage te geven, maar daar houdt het dan ook echt op. Ik doe liever in plaats van dat wat klusjes op stal als mesten en voeren enzo, aangezien ik gewoon niet genoeg geld heb om elke maand een vast bedrag te betalen.

Heeft of kent u een paard dat wel wat extra liefde en/of beweging nodig heeft?
Mail mij dan naar: ...
Of bel: ....

Mvg, Kirsten (moet achternaam er bij?)

Serena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:41

Mijn oom ging trouwen met ''mijn tante''. Haar ouders hadden een pony. Natuurlijk liep ik al jaren te zeuren dat ik een verzorgpony wilde. Toen ik aan mijn vriendin vertelde dat mijn ''tante's ouders'' een pony hadden, heeft zij dat weer aan haar moeder verteld. Die heeft toen gezegd: Kun je niet gaan vragen of je daar mag verzorgen? En ja hoor, 't was in één keer raak!

Serena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:28

Weet iemand nog een site waar ik kan kijken voor een verzorgpony?
Ik heb dit al geprobeerd: Bokt Markt, Marktplaats en Speurders, maar geen advertentie gevonden die me aanstond/waarvoor ze geschikt was, binnen een straal van 5 km omgeving Moordrecht.
Laatst bijgewerkt door Serena_ op 13-05-12 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:29

Je zegt toch net dat je al een verzorgpony hebt? _O-