[HK] Verzorgmiepjes.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Re: [HK] Verzorgmiepjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:39

je moe blijzijn dat je kan springe
ik kan niet. ja alleen op de manege maar dat doen we ook zo goed als nooit(kindere bij mij in de les willen ook vaak niet)
en op mariska spring ik niet en tjaah nike ook niet

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:41

Idd verstandig om niet veel tedoen met Nat weer, dat hadden mijn vriendin en ik donderdag ook wel kunnen bedenken, mijn vriendin was zo aan het rijden ineens glijd teatschke uit en Anouk valt er af, Teatsche had gelukig helemaal niks, Aleen Anouk had een verstuipte Enkel en een gekneusde teen, ze loopt nu op krukken. Wel heel zielig voor dr... Ik doe de shetlanders en de friezen trouwens samen met haar en dat is altijd heel gezellig.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:42

ow dat is wel lastig dan, op mijn manege proppen ze er ineens allemaal beginner ruitertjes bij ons in de les van een jaar of negen en die durfen ook niet tespringen dat vind ik wel heel lastig, want ik ben een echte springfan..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:46

oehw.. beterschap (voor haar) gelukkig niks ergs,,
hihi ja vind k wel.. bij mij in de les zijn ze wel wat ervaren enz. rijde allemaal rond de 4/5/6 jaar(weet niet precies ) maar ik wil graag springen..heb het altijd leuk gevonden al was ik vroeger bang als ik op een hindernis afreed..ik haal het niet
nja,,en toen daar overheen gekomen ineens.. ik kan het niet echt geweldig geloof ik mja..als je het niet/nauwelijks kan doen, hoe moet je het dan lere?
ohja,,en daarbij moet ik dan ook op mijn rug lette

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:48

leuk,, lekker gesellig
een meisje dat ik ken zou mariska en nike ook verzorgen..omdat nike erbij was gekomen en dan voor extra aandacht voor mariska. maar die komt echt zo goed als nooit!
vind ik eigenlijk helemaal niet erg als ze komt,,en ze gaat rijden dan gaat ze na een rondje draven(ik stap dus minimaal 10 min in. ook door mariska's leeftijd enz.) en gaat ze bijna alleen maar draven en galopperen..en dan daarna ook niet goed uitstappen.
mariska reageert al niet goed op alle dingen,, en toen ze er ook nog op reed ging het steeds slechter (getrek en alles in de mond)
wil haar niet naar beneden halen ofzo..maar het is gewoon zo

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:51

Wat is er dan met je rug?
Ja ik rijd nu 9 jaar, en dan is het niet erg gezellig voor mij en mijn rijgenoot als we in een les zitten met 9jarige ruitertjes die niet durfen springen. }> ben er ook over aan het na denken om met Zonyx naar de club tegaan, dan heb ik 1 keer in de week dresuur en 1 keer springen. Maar dat is ook weer duur, en s 'winters kan ik niet naar de club omdat het dan vroeg donker is, en Zonyx is bang voor de trailer. Das wel lastig, ik kan ook iemand gaan zoeken die aan huis les geeft zeg maar, maar dat lijkt me ook aardig prijsig

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:52

hmm, Wel fijn dan dat ze niet vaak komt, is ook niet fijn voor jou als je daarnaar zit tekijken!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:57

ehm.. ben van mariska met mijn rug tegen een boom aangevallen en daardoor heb ik nu iets aan mijn rug en zijn mijn ribben verschoven
uhu, vind het ook stom..vorig jaar mochten we zelf een parcourtje gaan bouwen en zouden we dat met de les gaan springen..helemaal blij,,
begon iemand te huilen omdat ze geen zin had om te springen en ging het niet door
das wel lastig ja..of voor alleen in de zomer als dat zou gaan? denk wel dat iemand aan huis duur is..
vrouw waar ik les van heb vraagt 22 euro voor 1 les(prive, en met reiskosten erbij) maar we zijn dan met z'n 2e en is 11 euro per persoon
in de winter kunnen we misschien bij de manege waar ik rijd in de bak leskrijgen,,maar dan moeten we de bak ook weer afhuren.
heb dan wel het geluk dat die moeder van dat meisje bijv eerst haar naar de manege wil brengen, en dan mij met nike en ook weer terug (maar weet niet of dat allemaal wel doorgaat)

uhu,,maar als ik er iets van zeg(want dat doe ik wel op een aardige manier dan wel ) probeert ze het wel te veranderen en ze luistert ook naar mij als ik haar iets vraag om te doen. das wel fijn maar ik ga haar niet behandelen als slaafje
laats zei ze ook van om weer samen te gaan en dan wou ze iedere week gaan komen enz. nu zijn we alweer 5 weken verder en ze gaat zelf niks regelen..ik ga het niet voor haar doen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:02

haha oke dan,
22 euro vind ik wel erg duur ja Aleen aan huis heb ik ook niet zo'n geweldige bak, dus dat word dan zoiezo niks, ik zoek nu gewoon een bak waar ik voor een klein bedrag in kan rijden Als ik dat gedaan heb dan zoek ik wel een instructrice ofzo, de instructrice op de manege laat mij en mijn rij genootje altijd wel hoger springen als de andere das wel fijn dat ze daar rekening meehoud. en ze laat ons ook altijd, wat andere oefeningen doen dan de rest, das fijn voor ons maar wel lastig voor haar ik snap ook niet waarom ze die mensjes bij ons in de les doen...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:08

uhu,,maar ze geeft wel goed les(gelukkig want voor dat geld mag dat ook wel )
we hebben ook geen bak. ik moet altijd in de wei rijden en anders buiten
en die vriendin heeft een bak/wei..er staat een beetje gras in en hoefslag ligt zand

uhu ja, bij mij in de les is dat ook wel. (niet van dat springen) maar oefeningen. bij mij is der nu niks meer aan eigenlijk..
het is meer zo van: kijk mij nu eens goed rijden (bahbah)
en een meisje mocht op kirby dus anne(ander meisje) vroeg en hoe is het op kirby zegt dat meisje op kirby. stom maar het is teminste een paard:s

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:11

Oowjah oke
Zonyx heeft een box en een paddock, tegen over hem is wel een stukje land maar als ik daar ga rijden schiet die dr soms nog wel eens vandoor en crost heel hard het bos in

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:12

hiih,, ie wil ff buite zijn

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:14

jah this best een maf beest, Soms is hij heel braaf maar soms wilt ie aleen in rengalop enz,, dan moet ik echt met een soort slof rijden anders houd ik hem echt niet in! ook met de cross gewoon onderling van onze "club" Toen ging die zo hard dat ik niet eens de hindernissen zag en niet eens door had dat we erover heen gingen Dat was best wel eng, want als je geen controle hebt heb je ook niet echt een veilig gevoel

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:17

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:22

Dikke verhalen jullie!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:26

haha ja kun je wel stellen

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:29

Bij ons is de manege duurder als de ponyclub.. ons rijtje gaat zo*van duur naar goedkoop*
Priveles aan huis
Manege
Ponyclub

Ik wil graag bij de club, maar dan kan niet vanwege geen trailer. In de zomer kan het wel, maar in de winter niet.

Bij ons in de maneg les zijn ook allemaal van die beginners erin.. En wat ook heel iritant is; Kinderen met een eigenpony krijgen moeilijkere oefeningen, krijg meer aandacht dan iemand die op een manegepony rijdt. Terwijl ze weten dat ik graag meer wil leren, en ik niet met een eigenpony naar de manege kan komen*te ver weg* Dus dat vidn ik gewoon banketstaaf. Gelukkig springen wij wel gewoon, en doen we wel de oefeningen die we moesten doen. Maar er zijn ook 2 meisjes bij in; 1tje met een eigenpony. Die kan wel goed rijden, en rijdt ook neit in de weg ofzo. En 1tje zonder eigenpony. Die kan niet goed rijden, en rijdt in de weg en alles! Daar wordt je gewoon strond ziek van.. Of dan kan ze de pony neit houden, of niet g oed voorwaarts drijven Echt heel iritant, iks nap niet waarom die bij ons in de les moet.

Maar we zitten met 8en in 1 les. En 3 meiden daarvan zijn niet zo supper goed, en rijden in de weg.

edit; die 2 meisjes zijn ong. 7-8 jaar volgens mij

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:35

Dan heb ik het zelfde probleem als jou Pricilia
Ik wil ook graag op de club maar dat kan niet in de winter en de trailer.
Maar die kindjes die bij mij in de les rijden vinden dat niet erg hoor dat wij andere oefeningen doen, ze krijgen in principe evenveel aandacht als ons, als wij bv. schoudervoor moeten rijden moeten hun bijvoorbeeld stelling naar buiten, dan hou je iedereen bezig zeg maar.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:39

Owja, dat is bij ons niet zo..
Idd, zelfde problem.. noem memaar Marinke hoor Pricilia is me verzorgpaardje die in mei 2005 is overleden

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:41

O oke sory , Noem bokkers meestal bij bokt naam

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:42

Ja is logisch! Doe ik ook, als ik hun echte naam niet weet..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:43

Maakt niet uit hoor, ben wel gewend dat ze mij Pricilia noemen...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:43

hihi dikke verhale
schouder voor doen wij allemaal,,en wijken ook.
maar k kan niet zien of voelen of ik op het goede been lichtrijd ..en das erg lastig! heb al heel veel dingen geprobeert..ook een keer de instructeur een halve les aan mij,,,met op het goede been lichtrijden. maar ik zie het echt niet en kan het ook niet voelen.
gelukkig begint het nu een heel klein beetje te komen

Romytjuuh, haha ik ken het gevoel! dat je op een pony zit en de pony maar hard aan het rennen enz. is en je niks meer over hem/haar te zeggen hebt (en er een weg dichtbij je is, waar de auto's nogal hard gaan )

hiih,, en ik ben trouwes patty

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:44

Oke Marinke

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:46

haha oke, ik ben Romy
Ja wij doen altijd eerst schoudervoor voor we gaan beginnen met schouderbinnenwaarts ( logisch ) Wijken doen we ook, galopwissel ook weleens aleen niet tevaak want anders gaan de pony's mischien over gevoelig reageren op een beenhulp en dan gaan ze mischien de hele tijd vekeerde galop Ik kan wel voelen als ik op het verkeerde been licht rijd, het rijd een beetje hobbilig.