Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:00

Ik wil natuurlijk reageren op advertenties, maar ook mezelf aanbieden :). Ik had het over de tweede variant. Bedankt voor de tips!

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:27

Ik ben ook op zoek naar een bijrijder voor mijn 6 jarige ruin,
had een heel leuk meisje gevonden maar deze heeft helaas
afgehaakt door drukte op school enzo..
Ik had niet gedacht dat het zo lastig zou zijn, je hoort zoveel
mensen die graag willen rijden!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:48

Inmiddels is mijn nieuwe verzorgster (rijden kan ze niet op dit paard) een week op proef geweest en ze is met vlag en wimpel geslaagd. Ben echt heel tevreden over haar tot nu toe :j
Hopelijk zet dit ook zo voort!

Ik hoop dat diegenen die hier nog op zoek zijn ook gauw zo'n leuke meid vinden als ik heb gevonden..

Char96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:31

@Sheran, @Maaikemike: er zijn genoeg bijrijdpaarden in mijn omgeving, die dressuurmatig / springmatig gereden moeten worden, op een bepaald (voor mij te hoog) niveau. Daar reageer ik niet eens op. ALs er niet in de advertentie staat wat echt de bedoeling is, maar alleen dat ze een bijrijder zoeken voor een paard/pony en voor de rest wat informatie over het paardje zelf, mail ik eerst wat de bedoeling is.
Ik schat mezelf liever niet te hoog in, want ik ben bang dat mensen dan een slechte indruk van mij krijgen als het er echt op aan komt ,zoals jij al zei! :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:42

Nog even mijn hoofd om de hoek steken hier:

Vandaag tweemaal naar mijn nieuwe bijrijdpaardje geweest. 's Ochtends goed gereden (de confrontatie met de hond daargelaten, maar mensen, het heet niet voor niets een 'RUITERPAD' _-:( ). Vanmiddag met zusje(10) en nichtje(9) naar hem toe geweest.

In het begin was het grotendeels een ramp, maar elke keer gaat het beter. Ik begin zijn trucs steeds meer door te krijgen, hij weet steeds beter wat ik van hem verwacht. Met de kerstvakantie kan ik heerlijk overdag het bos in. Het was zo lekker in het zonnetje vanmorgen.

Ik ben dus heel blij dat ik na maanden zoeken een advertentie op bokt heb geplaatst, waar ik maar liefst 7(!) reacties op kreeg! :oo Helaas een aantal toch net te ver. Maar hierdoor heb ik mijn huidige paardje gevonden. Bijnamen heeft 'ie inmiddels zat: Bolle (in het algemeen gebruik :j ), Dikkie, Narre, Narrie, Narremans, Narribal ( :+ ) maar bovenal is het toch Vriendje. :j Maar toch zeer regelmatig in de zin: Vriendje, je mag niet bijten, houd het dan op happen. Dat doe je niet bij vriendjes! :+
Hoopte een foto te kunnen bijvoegen, maar geen geschikte gevonden (rare gezichten, afgehakte hoofden, rare houdingen en wazige spoken), dus die houden jullie van mij te goed. :D

*Beetje Smiley-overload* :')

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:00

@char96: je moet jezelf zeker niet tekort doen, maar vind het knap dat je kritisch kijkt naar de vraag en je eigen kunnen.
@Sita: zo'n meisje/jongen/vrouw zoek ik dus ook! Fijn dat je iemand gevonden hebt!

yvette1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:36

Het is heel moeilijk om iemand te vinden.
Ik heb twee tinkers staan .
een merrie van 7 jaar en een ruin van 2 jaar.
Ik heb vorig jaar ze in niet zo beste staat gekocht ( je weet wel wat ik bedoel)
Na veel werk zijn het schatten van paardjes geworden.
Ik heb ook hele grote mazzel gehad dat er twee hele lieve mensen waren die de moeite namen om mijn merrie in te rijden. (western)
Nu ben ik al opzoek vanaf okt om een bijrijdster te zoeken.
Ook iemand die het leuk vind om mijn jonge ruin dingen te leren.
er reageren alleen meiden die ik nog te jong vind.
Dat vind ik gewoon te eng om een jong iemand met een paard weg te sturen die nog door gereden moet worden.
Dus als iemand de uitdaging aan durft.
Ze staan in Rhenen

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:56

Wilde toch nog eens reageren ondanks dat er weinig tot niet gediscussieerd wordt hier maar oo, oo, oo wat word ik moe van de reacties die ik krijg....

Is er echt niet iemand die mij wil helpen....

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:01

Zoek schreef:
Wilde toch nog eens reageren ondanks dat er weinig tot niet gediscussieerd wordt hier maar oo, oo, oo wat word ik moe van de reacties die ik krijg....

Is er echt niet iemand die mij wil helpen....

:(:) :(:)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:59

hihihihi dank je wel!!

jij inmiddels nog z`n leuke meid erbij?? of ook nog steeds niet....

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:03

Wat voor reacties krijg je dan?
Ik had gereageerd op een meisje. Ze reageerde 1,5 week later dat ze het nog niet zeker wist. Dat is nu bijna een maand geleden...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:09

ik heb (nu) twee super lieve paardjes maar nog heel jong dus zou graag een verzorgster hebben maar dan wel iemand die lekker rustig aan de slag gaat en ik sta ook nog eens op een privestal en geen manage of pensionstal dus moet daar ook rekening mee houden en dan krijg ik de vraag of er wel vriendinnen mee mogen en ook mogen rijden want dat is ze gewend....waarop ik antwoord dat dat niet echt de bedoeling is, nou dan niet. Volgende is 14 jaar en wil dan wel gehaald en gebracht worden...waarom zoek ik een verzorgster??? en dit is nog maar het begin!! pfff zo moeilijk ben ik niet...
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 15-01-12 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:09

Zoek Chantal loopt hier nog en dan heb ik Tessa ook nog die rijdt niet, maar komt lekker om te frutten en te frunneken, soms even een rondje dorp hobbelen oid. gebeurd niet heel veel, want de hoeven zijn nogal kort ze lopen hier vaak op het beton

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:11

maaikiemike schreef:
Wat voor reacties krijg je dan?
Ik had gereageerd op een meisje. Ze reageerde 1,5 week later dat ze het nog niet zeker wist. Dat is nu bijna een maand geleden...

Als een reactie zolang uit blijft is het naar mijn idee ook niet serieus. :n

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:13

Fijn dat Chantal je nog steeds helpt en dat je er nu een meid bij hebt want iemand die wil frutten en frunneken zoals jij dat noemt vind je niet zo maar....

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:15

Zoek schreef:
ik heb (nu) twee super lieve paardjes maar nog heel jong dus zou graag een verzorgster hebben maar dan wel iemand die lekker rustig aan de slag gaat en ik sta ook nog eens op een privestal en geen manage of pensionstal dus moet daar ook rekening mee houden en dan krijg ik de vraag of er wel vriendinnen mee mogen en ook mogen rijden want dat is ze gewend....waarop ik antwoord dat dat niet echt de bedoeling is, nou dan niet. Volgende is 14 jaar en wil dan wel gehaald en gebracht worden...waarom zoek ik een verzorgster??? en dit is nog maar het begin!! pfff zo moeilijk ben ik niet...

En op wat voor manier moet er dan rekening mee gehouden worden, je staat op een super plekkie lekker rustig eigenlijk zou dat voor een verzorgster toch heerlijk moeten zijn geen tig ogen die mee kijken. :=
Kijk vriendinnen mee om lekker te knuffelen en poetsen daar heb ik over het algemeen geen bezwaar op tegen maar als het op rijden aankomt dan word het een ander verhaal, nu heb ik dan wel wat lopen dat daar geen moeite mee heeft,. maar zomaar iemand meenemen dat gaat het hem bij mij ook niet worden. :n

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:16

Zoek schreef:
Fijn dat Chantal je nog steeds helpt en dat je er nu een meid bij hebt want iemand die wil frutten en frunneken zoals jij dat noemt vind je niet zo maar....

Dat is ook zeker zo, het rijden ging eigenlijk niet zo lekker paard is scheef meisje is scheef heel jammer, maar toch blijft ze komen +:)+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:20

wat hier goed werkt is aan andere pensionklanten vragen.. of ze iemand kennen die eventueel een bijrijder zoekt of een bijrijpaard hebben aan te bieden.

ik ben een bijrijder geweest vanaf mijn 18e(en nog steeds maar werk nu ook in de paarden na school),
ik wil wel bij rijden en eventueel een keertje wat kopen ofzo,maar betalen nee. er word ook nooit geld gevraagd dat ik zou moeten betalen om te rijden/mesten/verzorgen...

de meesten zijn hartstikke blij dat hun paard gereden word. ze zelf die dagen vrij hebben.

ik hoor inderdaad wel rare verhalen hoe moeilijk het al kan zijn om een bijrijder te vinden..
van hun zelf. ze komen wel maar rijden bijvoorbeeld niet, ze komen gewoon niet.. ze beschadigen spullen..
en aan de andere kant zijn er ook goeie bijrijders.. maar ja vind die inderdaad maar eens.

Zoek schreef:
Volgende is 14 jaar en wil dan wel gehaald en gebracht worden...waarom zoek ik een verzorgster??? en dit is nog maar het begin!! pfff zo moeilijk ben ik niet...
Dat slaat wel alles zeg.. dan moet je er nog heen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:22

Mensen zijn nogal van de kerk en er moet dus geen klasje schoolkinderen komen want dat waarderen ze niet....dus rustig zijn en er rekening mee houden dat hun ook hun prive leven hebben. En ja ze hebben mij in "pension" wat je dus eigenlijk geen pension kan noemen maar dan weet je dat er mensen op je eerf komen maar je kan het geen manage of pension noemen waar iedereen welkom is. Ik vind het heerlijk zo lekker alleen mijn ding doen zonder dat er iemand op mijn vingers kijkt maar blijkbaar geld dat niet voor iedereen want ja ze wilde graag mijn paarden verzorgen maar dan wel als ze met haar vriendinnen af en toe buiten kon gaan rijden omdat ik toch twee paarden heb......

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:23

mnkortleve schreef:
Zoek schreef:

Dat is ook zeker zo, het rijden ging eigenlijk niet zo lekker paard is scheef meisje is scheef heel jammer, maar toch blijft ze komen +:)+

Wouw respect voor Tessa!! ondanks tegenslag toch blijven komen.....

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:26

Zoek schreef:
Volgende is 14 jaar en wil dan wel gehaald en gebracht worden...waarom zoek ik een verzorgster??? en dit is nog maar het begin!! pfff zo moeilijk ben ik niet...
Dat slaat wel alles zeg.. dan moet je er nog heen.[/quote]

:j :j :j

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:28

Christiene Als je op een pensionstalling sta en daar in vol pension sta en een bijrijdster heb dan heb je misschien een dag vrij als je duidelijke afspraken heb, maar in mijn geval gaat dat dus niet op.
Ik moet 7 dagen in de week mijn paarden uitmesten, buiten zetten en binnen halen.
Als mijn bijrijdster komt en wilt rijden, moet ze de bak even leeg halen dit omdat ze daar in de winter dus in lopen en verder in het weekeind helpt ze vaak de stallen uit mesten.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:30

Zoek schreef:
mnkortleve schreef:

Wouw respect voor Tessa!! ondanks tegenslag toch blijven komen.....

Zeker en daarom neem ik haar ook wel eens mee naar buiten en als het straks beter weer is en ze lopen weer in de wei en de hoeven slijten niet zo hard dan kan ze gewoon alleen naar buiten.
Dit is ook geheel aan haar toevertrouwd. :j

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:31

Excuses voor mijn reacties waar van ik denk: 'schaam je'(tegen me zelf)
het spijt me dat ik daar mee heb lopen klieren

Ik heb helaas een omgeving waar vrij weining verzorg/bijrijd paarden zijn, dus heb ik er geen ervaring mee. (het kan ook zijn dat ik ze niet kan vinden :+ )

heel veel succes met het vinden van een verzorgster

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:56

heeft iemand een blikje staan met verzorgsters/ bijrijders erin.
heb vanaf 11 november een advertentie op marktplaats staan, waar ik iemand zoek die mijn 6 jarige haffie kan verzorgen en berijden. ik zoek iemand vanaf 18 jaar en wat rageert er op mijn advertentie, jaa hooor :( 12 jarige meisjes die net een jaar rijden op de manege en die willen het wel ff gratis doen. terwijl ik duidelijk in mijn advertentie heb staan 18 +, (beginnend) l niveau en die stevig in zijn schoenen staat ivm een puberend paard. en een kleine bijdrage van minimaal 25 euro per maand in vorm van privelessen.