bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:09

LEKKERGEK schreef:
Ik ben van mening dat het 50/50 is.

De eigenaar zoekt een verzorger omdat de eigenaar zelf geen tijd heeft.
De verzorger helpt de eigenaar door de stal uit te mesten, voer te maken, paard beweging te geven, enz.

De verzorger helpt dus de eigenaar uit de brand omdat hij zelf geen tijd heeft en krijgt in ruil daarvoor een verzorgpaard voor terug.

Dat is nogal kort door de bocht. Niet iedere eigenaar heeft zelf geen tijd, en niet iedere verzorger hoeft uit te mesten. :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:13

LEKKERGEK schreef:
Ik ben van mening dat het 50/50 is.

De eigenaar zoekt een verzorger omdat de eigenaar zelf geen tijd heeft.
De verzorger helpt de eigenaar door de stal uit te mesten, voer te maken, paard beweging te geven, enz.

De verzorger helpt dus de eigenaar uit de brand omdat hij zelf geen tijd heeft en krijgt in ruil daarvoor een verzorgpaard voor terug.

dat is ook vaak zo; maar ik heb ook vaak genoeg bijrijdpaarden gehad waar ik niets voor hoefde te doen aan verzorging etc. Dat was bij mijn bijrijder ook het geval; het paard stond all-in. Dus ik had in feite geen verzorger of wat dan ook nodig. Het was alleen leuk voor het paard en het meisje; indirect leuk voor mij. Toen het meisje later stopte vond ik het ook prima.

Als ik zelf altijd betaald zou hebben had ik misschien ook een houding van 'ik ga niet betalen voor andermans hobby' of 'ik heb er destijds ook voor moeten betalen dus vraag ik nu ook geld' maar zo was het niet. Ik mocht altijd zo vaak ik wilde tutten en/of rijden als ik wilde (op in totaal achtereenvolgens 5 adressen) en vond dat toen een groot geschenk aangezien ik dat anders niet had kunnen doen omdat ik geen geld had om te rijden op een manege, laat staan voor een eigen paard. Dus gun ik dat nu elke ander ook.

duveltje2

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:04

ik ben zelf van mening je koopt een paard het is best veel werk en je merkt dat je er niet genoeg tijd er voor hebt. je gaat op zoek naar een verzorgster en dan vraag je meestal de helft van de stalling waar ik het niet mee eens bent.
je kiest zelf voor een paard en je hebt te weingig tijd dan had je ook geen paard moeten aanschafen oke dat je iets vraagt oke.
ik betaal zelf bij me verzorg paard de hoefsmit omdat ik de enige ben die er op rijd. maar veder betaald ze alles zelf maar als ik er ben moet ik wel de 2 stallen mesten.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:21

@mirgino
Wie zegt dat ze er geen cent voor over hebben?
Denk eens aan mensen die het gewoon niet hebben maar wel willen?
Ja die bestaan ook nog hoor, dus dat wat je zegt geld lang niet voor iedereen.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:39

Jessicajoann schreef:

Dit ben ik met je eens!! Maar vaak worden dingen maar van één kant gezien. 'hun' eigen kant.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:50

Gerda20 schreef:
Jessicajoann schreef:

Dit ben ik met je eens!! Maar vaak worden dingen maar van één kant gezien. 'hun' eigen kant.

Maar dat is toch met alles zo. Niet iedereen wordt in een rijk bedje geboren.
Veel eigenaren moeten ook een hoop laten om hun hobby te bekostigen of hebben er hard voor moeten werken om hun droom werkelijkheid te maken . Het is niet dat men het en ander niet gunt, maar om voor een ander(onbekende) te betalen vind ik ook wat ver gaan... Een paardenhobby is gewoon heel duur :j

Er zijn gewoon verschillende reden om voor een bijrijder te kiezen en dat is dus niet altijd zo dat men een bijrijder nódig heeft.
Dat "helpen" wat verzorgsters of bijrijders zouden doen is dus soms totaal niet van toepassing, maar die krijgen een leerpaard om te rijden...
(nu hoeft zo'n leerpaard niet eens een (hoog) niveau te lopen, maar kan een gemiddelde verzorgster al gauw wat leren door kilometers (en fouten =menselijk) te maken.)

Gauchooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:59

er zijn ook verzorgers die het doen voor mensen omdat diegene zelf geen tijd hebben ofzo waarom moeten ze betalen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:03

Gauchooo schreef:
er zijn ook verzorgers die het doen voor mensen omdat diegene zelf geen tijd hebben ofzo waarom moeten ze betalen?

Ja maar het is toch omdat je het zelf graag doet?
Als jij een paard huurt op de manege om een uurtje mee rond te rijden betaal je toch ook gewoon waarom zou je wel veel lusten hebben en geen lasten met lasten bedoel ik mee dat je financieel gewoon een vaste prijs hebt geen extra kosten. Dat je een paard moet verzorgen end dat zijn geen lasten als je een echte liefhebber bent.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:05

Gerda20 schreef:
Jessicajoann schreef:

Maar dat is toch met alles zo. Niet iedereen wordt in een rijk bedje geboren.
Veel eigenaren moeten ook een hoop laten om hun hobby te bekostigen of hebben er hard voor moeten werken om hun droom werkelijkheid te maken . Het is niet dat men het en ander niet gunt, maar om voor een ander(onbekende) te betalen vind ik ook wat ver gaan... Een paardenhobby is gewoon heel duur :j

Er zijn gewoon verschillende reden om voor een bijrijder te kiezen en dat is dus niet altijd zo dat men een bijrijder nódig heeft.
Dat "helpen" wat verzorgsters of bijrijders zouden doen is dus soms totaal niet van toepassing, maar die krijgen een leerpaard om te rijden...
(nu hoeft zo'n leerpaard niet eens een (hoog) niveau te lopen, maar kan een gemiddelde verzorgster al gauw wat leren door kilometers (en fouten =menselijk) te maken.)[/ quote]
Nee dat klopt. Maar er werd gezegt dat verzorgers er geen cent voor over hebben en dat is nogal kort door de bocht.
Willen en kunnen is niet hetzelfde. En als je het niet wilt, wat is dan het probleem en waarom word er zo opgeblazen
over gedaan.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:08

Ik vind het ook een beetje dubbel...

Ik snap best dat mensen met een eigen paard willen dat een bijrijdster een beetje mee betaald maar ik vind 100 euro echt teveel!
100 euro is gewoon bijna de helft van het stallingsgeld (bij mij in de buurt).
Mensen die een bijrijd paard zoeken kunnen 9 van de 10 keer gewoon niet een eigen paard betalen.

Ik rij nu op een paard waar ik alles mee mag, buitenrijden, wedstrijden, dressuur echt alles! En zovaak als ik wil.
Daar betaal ik alleen 35 euro als de hoefsmid komt.. verder niks!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:10

@Jessicajoann

Het is geen probleem maar dat is hetzelfde als iemand wel een bijdrage betaald om wat voor reden dan ook doet er niet toe dat is voor de eigenaar zelf. Als je niet wil/kunt betalen reageer je niet op advertenties die wel om een bijdrage vragen. En hetzelfde als je je aanbied als bijrijder/verzorger en je wilt niet bijdrage en je vermeld dat dan krijg je geen reactie van mensen die wel een bijdrage willen.

Het is alleen jammer dat sommige het onzin vinden om een bijdrage te vragen. Bedoel het is toch niet vanzelf sprekend dat iemand z'n paard maar gratis aan moet bieden. Bedoel over het algemeen zullen de mensen die zich aanbieden als verzorger/bijrijder niet veel aan het paard kunnen verbeteren als ze daadwerkelijk echt paarden hogerop kunnen brengen hebben ze aan verzorg/bijrijd paarden geen tekort en worden die vanzelf aan geboden lijkt me.

@Sharon89

Dat maakt toch niet uit dat de reden zou zijn dat ze hun paard anders niet kunnen betalen?
Ik kan me voorstellen als ik tijdelijk even krap bij kas zit en een bijrijder een tijdelijke goede oplossing is om financieel me paard te kunnen behouden is dat zeker een overweging waard.
Het risico wat je dan als eigenaar neemt op eventuele onverwachte kosten is voor jezelf dus ik zie het probleem niet zo.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:19

wat dat betreft ben ik echt een geluksvogel :)
heb op mijn werk super lieve mensen ontmoet met hele leuke paarden:)
ze zochten iemand voor 2x per week te rijden (A)
in het begin was het idd 2x per week en later is het zo'n 4x geworden en mocht meestal zelf kiezen welke ik wilde.
ze hebben al de tijd dat ze daar stonden mijn lessen betaald en komen me nu zo nu en dan ophalen om te rijden.
ze hebben zelfs me startkaart betaald:P
echt een droom die uitkomt!!!!
heb een kleine welsh waar zelf niet mee kan rijden. beetje kleine kant.
zou ook graag iemand zien die zo geniet als k nu doe van me bijrijdpaardjes.
heb alleen niet het geld zoveel voor zo iemand te betalen :(

en sinds maart,
heb ik dankzij mijn baas de kans om een jong paard bij te rijden voor een zwangere vrouw.
verkeersmak maken enzo.
ben zo blij met deze paardjes en vooral de eigenaren van Zavesto(L) en Zeta(L) eeuwig dankbaar voor deze kans.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:20

Jessicajoann schreef:
@mirgino

Kiki95

en ik praat niet over iedereen ,maar gaf antwoord op de post van Kiki95 :D

Gauchooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:24

Tigra_ schreef:
Gauchooo schreef:

Ja maar het is toch omdat je het zelf graag doet?
Als jij een paard huurt op de manege om een uurtje mee rond te rijden betaal je toch ook gewoon waarom zou je wel veel lusten hebben en geen lasten met lasten bedoel ik mee dat je financieel gewoon een vaste prijs hebt geen extra kosten. Dat je een paard moet verzorgen end dat zijn geen lasten als je een echte liefhebber bent.

ja dat is waar

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:10

@Superwoman
Maar ik, als eigenaar, vind het leuk een ander ook een kans te geven.
nu heb ik sinds gisteren een meisje van 11 jaar lopen die 2 jaar op de manege rijdt, geeneens kan opzadelen en hoeven krabben.
Het kost mij (veel?) tijd, maar ik vind het leuk haar dingen te leren.

Nu helaas mijn NF merrie woensdag is ingeslapen, ga ik nu zeker snel opzoek naar een Hafje waar zij lekker mee kan "klieren".
Gisteren heeft ze lekker mijn paardje geborsteld en heeft ze geoefend met het uitkrabben terwijl ik de paddock aan het opruimen was.

tumenmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:42

ik heb nu een verzorgpaard dat eigenlijk wel mijn eigen paard lijkt.
ik mag hem 7 dagen per week rijden.
er zijn 2 binnenbakken, 1 overdekte bak en 1 buiten bak.
ook zijn er mogelijkheden om buiten te rijden.
ik mag wel wedstrijden op hem starten maar zo ver ben ik nog niet.
ik mag zelf weten wat ik met hem doe als ik maar voorzichtig ben.
en ik hoef helemaal niks te betalen, alleen mijn eigen lessen.

ik heb hiervoor een verzorgpony gehad daar hoefde ik alleen de bakhuur en les geld te betalen.
verder mocht ik ook alles doen wat ik wou. ook geen extra kosten voor de pony.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:46

Brainless schreef:
@Superwoman
Maar ik, als eigenaar, vind het leuk een ander ook een kans te geven..

Maar dat vond ik ook, maar dan niet gratis ;) En zo zijn er meerdere eigenaars.
Heb helaas wat verkeerde verzorgsters meegemaakt waardoor ik er nu geen zin meer in heb.
bijv niet meer komen opdagen zonder afbericht, liegen en vooral nadat ik ze een hoop geleerd heb in korte tijd, toch geen tijd meer hebben. Dat laatste vind ik zwaar vervelend omdat dat echt wel vooraf te weten valt - gewoon en kwestie van plannen.
Juist mede ook door dat "gezeik" wou ik het niet gratis doen. Heb overgens 2 hele lieve meiden vriendinnen er aan overgehouden die een aantal jaar hebben gereden én daar deed ik het oook voor. Zij lekker rijden en leren en ik een zakcentje. Ik heb goede paarden met goede bewegingen en tot nu toe heeft elke verzorgster daarvoor zoiets nog nooit gevoeld (in positieve zin). Iets waar ze ontzettend veel van leren, zeker vergeleken de manege of zelfs menig ander verzorgpaard :o en daar mag imo best wat tegenover staan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:03

Jessicajoann schreef:
Willen en kunnen is niet hetzelfde. En als je het niet wilt, wat is dan het probleem en waarom word er zo opgeblazen
over gedaan.

Omdat ik het irritant vind wanneer verzorgsters zeggen dat ze de eigenaar zo helpen terwijl ze in veel gevallen alleen zichzelf helpen omdat ze het zo leuk vinden om te doen. Dat vind ik hypocriet.

Tuurlijk zijn erbij die de eigenaar écht helpen, maar het gaat me voornamelijk om de mensen die zich niet bewezen hebben die dat zeggen.
Deze dus: "ik zoek een verzorgpaard/pony waar ik alles mee mag doen, gratis, want ik help de eigenaar ermee"
Die lees je vaak in dit topic!
Overgens merk ik dat de goede verzorgsters die dat niet zeggen bijzonder dankbaar zijn ook, want zij hebben wel door dat een eigen paard dezelfde verzorging nodig heeft als een verzorgpaard maar dan een stuk duurder is met veel meer risico's. (risico's op kreupelheid etc)

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:21

Supërwoman, dat is ook mijn ervaring! Mijn eerste bijrijdster stopte omdat ze in Wageningen ging studeren en zowel zij als mijn huidige hebben nooit een probleem gemaakt van de 50 Euro die ik vraag per maand. Nogmaals, mijn investering is 13.000 Euro en 4.500 Euro vaste kosten per jaar, dus die 600 Euro bijdrage, daar word ik niet rijk van.
Trouwens, zij moeten nog mesten ook (ik ook uiteraard) en daar heb ik ze ook nog nooit over gehoord.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:03

Zal ik dan ook maar eens reageren. Lees al een tijd mee. Ben bijrijdster geweest van superwoman (ja, ook zo eentje die niet heel goed kan/kon rijden ;) )
Ik had verzorgponys(gratis!) verderop staan waar ik al een tijd niet op kon rijden. Ik miste het rijden, dus vond het geen probleem om daar voor te betalen. Andere klusjes hoefde ik namelijk niet te doen. Leer je meer van dan bij de manege! En ondanks dat ik dus ook kon kiezen voor gratis verzorgpaarden was de keus heel snel gemaakt. Ik heb vrij vaak bijna-vliegles gehad :D . Maar wel een hoop kunnen leren van een fijn te rijden paard.
Bij mijn andere verzorgponys deed ik dus wel alle klusjes en uiteindelijk heb ik die ook gekocht/gekregen.

Het paard van superwoman is verkocht, aan (nu) een goede vriendin. Leuk om hem toch nog af en toe te kunnen rijden en bijna dagelijks te zien. :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:24

Jij bent wel hét voorbeeld van iemand die op je verzorgpony's wel prima uit de weg kon, maar dat het paard van mij een heel groot verschil was. Nu was hij niet zo ver opgeleid, maar zéker niet doof op je hulpen :D (dat was vooraf natuurlijk besproken)
Ben blij dat je er toen wel een hoop van heb geleerd - voor mij is het ook belangrijk dat het een win-win situatie moe(s)t zijn.

Fijn dat het zo goed gaat met hem. Hij is wel erg veranderd, wat overgens ten goede is voor z'n huidige baasje.
Leuk dat je er nog wel eens op mag rijden ook.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:00

Zo, bijrijders zijn weer even leuk afgezeken in de afgelopen pagina's :')
Als het allemaal zo erg is, waarom beginnen de negatief sprekende eigenaars dan nog aan een bijrijder???

Gauchooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:02

ja je hept wel voor een deel gelijk hoor

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:18

Juut schreef:
Zo, bijrijders zijn weer even leuk afgezeken in de afgelopen pagina's :')
Als het allemaal zo erg is, waarom beginnen de negatief sprekende eigenaars dan nog aan een bijrijder???

:+ alsof de eigenaren er zo goed van af komen! :+

en aan een betalende zou ik [als ik het zou willen] wel weer beginnen hoor ,geen probleem
maar dat is het nou juist :j

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:28

ik heb/betaal altijd voor me bijrijd paarden.. hangt wel vanaf hoe groot het bedrag is en wat je mag.
bedoel 100 euro voor 2 dagen in de week en alleen maar in de bak rijden, die eigenaren heb je ook..
dat vind ik beetje raar, niet?