Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:39

wij werkte vroeger ook met een boekje waar ik paardjes verzorgde :j
erg leuk, elke dag moest je zeker iets schrijven .

ik heb het ook geprobeert met een paar verzorgers bij mij maar ik vergat het altijd :=
al een geluk dat ik veel contact via msn heb

Anoniem

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:41

Ik heb daar eigenlijk nog niet eens op gereageerd geloof ik, maar nu ik toch wel weer een 'kandidaat' heb, ga ik denk ik ook een schriftje aanschaffen. :j

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:55

Wij hebben ook een schriftje of eigenlijk een agenda (week). Heel handig. Er staat inderdaad in wie welke dag komt, wanneer er ontwormt moet worden, wanneer de hoefsmid komt en het is leuk om terug te lezen. Als je toch nog iets extra wilt vertellen dat niet in de agenda past qua ruimte dan gaat dat via de mail. Dit werkt bij ons erg goed. We zijn met zijn drieën dus dat moet ook wel. Het is gewoon belangrijk om te weten wat er gedaan is met het paard en hoe dat ging.
Bij mijn vorige verzorgpaard had ik dit niet, maar daar woonde de eigenaresse boven de stal. Dan was het even naar boven lopen, soms even thee drinken en verslag doen.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:57

wij hebben gewoon zo'n groot schrift liggen, werkt prima :j
even datum erboven zetten, en idd lijkt me erg leuk om terug te lezen :D

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:10

Ik heb een whitebord in de stal waar ik eerder gewoon alles opschrijfte en dat ging ook prima.
Maar ik heb mijn paarden aan huis staan dus als ik thuis was en ik zag dat ze eraan kwam dan vertelde
ik het haar gewoon wat er moest gebeuren en als ze wegging dan belde ze altijd netjes aan en vertelde ze wat ze had gedaan het werkte allemaal prima :j.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 08:20

Wow! ik kan me dit egt moeilijk voorstellen dat mensen dit doen met andersmans paarden nog wel ;(
ik verzorg nu een pony, van 5 jaar.. nog jong en kan nog hier en daar een paar x bokken, vind ik zelf hellemaal niet erg.
anders wordt het ook zo saai he :Y), ik kom die dagen die ik heb afgesproken, gewoon netjes.
( ookal heb ik geen zin, en moet ik mezelf naar stal sleuren, want kan dan daar pas om half 5 zijn, omdat ik net een hele dag stage achter de rug heb, op een manege)
maar dan toch, mesten, voer klaarzetten, en in dit bevroren weer, maar weer longeren en losgooien.

ik hoor ook van mensen dat de meesten stoppen omdat ze niet kunnen rijden, pff, ik vind het egt heerlijk om dr even los te gooien en er zelf ook in gaan :+
ik merk wel dat het steets meer klikt tussen ons, wat het is een heel eenkennig paardje, maar ik geef het de tijd, het gaat harstikke goed tot nu toe.
was er ook all afgevallen, ben er meteen weer opgeklomen (ze keek me ook egt aan van oeeeps, soooorry) vond de eigenaar ook egt goed dat ik er meteen op klom
en mezelf niet liet kennen.

maar ik vind het toch belangrijk dat je gaat, je hebt een afspraak en niet om een kopje thee te drinken, om een levend wezen, dat beweging nodig heeft
wat wij in een hokje dauwen, zodat die er uit kan en zijn benen kan strekken en aandacht krijgt die die verdiend

zo dit was mijn verhaal bwha :Y)

KoudbloedKim schreef:
Ik heb daar eigenlijk nog niet eens op gereageerd geloof ik, maar nu ik toch wel weer een 'kandidaat' heb, ga ik denk ik ook een schriftje aanschaffen. :j

schriftje heb ik nu ook, werkt goed, en blijf je toch communiceren met elkaar, en dan is het niet dat op de een na de andere dag
je paard de vorige dag in het zweet werkt en de andere dag bijna niks doet, daar zit natuurlijk ook geen balans in.

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:21

Ik heb een bijrijdster gevonden!!! *\o/*

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:32

mayOOo schreef:
Ik heb een bijrijdster gevonden!!! *\o/*

You lucky woman :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:54

En al kennis gemaakt?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:06

vertel !

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:26

Ohh gefeliciteerd MayOOo!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:19

Fijn Mayoo!

Ik heb niks meer gehoord van mijn potentiele kandidaat.. Denk dat ik eens contact opneem, nu kan ze wat doen nu de bak weer begaanbaar is!

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 01:07

Ja zeker hebben we al kennis gemaakt.
Ze is er 2 weken terug geweest om te kijken en te rijden en toen heb ik haar alles verteld een paar dagen later is ze weer geweest om te rijden, Toen is ze dinsdag weer gekomen om een beetje met de paarden aan het werk te gaan longeren en rijden.
Nu komt ze morgen weer en dan gaan we samen een buitenrit maken!
Het lijkt me wel dat het wat word ze heeft me ook gezegt dat ze ze graag wil verzorgen ze is ook al wat ouder dus is niet afhankelijk van haar vader of moeder of school.
Ik ben niet via marktplaats of bokt aan haar gekomen het ging gewoon via via.. haha zo zie je maar.
Ze rijdt de paarden ook keurig niet met geweld of wat dan ook en ze kan ook erg goed opschieten met de paarden ze is ook nog iedere afspraak na
gekomen die we gemaakt hadden en kwam altijd netjes optijd. :j!
Ik hoop dat de andere mensen hier ook nog een goed iemand vinden! :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 09:17

Oehh klinkt als een super verzorgster! :D
Ben blij dat ik ook een goede verzorgster heb gevonden, al wel 2 jaar terug en ze is er nog steeds. :D
Was wel een ramp toen ik opzoek was de een na de ander, had de hoop bijna opgegeven. :=

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 09:27

Goed nieuws mayOO0! :D
Wij doen ook aan schriftjeswerk: erg makkelijk om iets door te geven en leuk om te lezen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 09:45

ik kan inmiddels wel melden, dat ik mijn nieuwe adresje erg leuk vind!
Vandaag sla ik een keertje over, ik kom net uit oostenrijk terug, dus ben te moe om nu iets te gaan doen, 15 uur in de bus gezeten.

Vanmiddag misschien maar even bellen of ik morgen langs mag komen.
Als ik tenminste fit ben.! Ben kapot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:12

MayOOo: Superfijn dat het zo goed gaat! :j
Ben benieuwd hoe de buitenrit morgen bevalt.

Jolliegirl: Ja, voor jou natuurlijk ook geweldig, maar dat wist je al. :)

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:07

Ik heb een tijdje geleden gereageerd omdat ik bezig was met een bijrijdster/verzorgster. Nou ze is een aantal keer geweest, maar ik twijfel enorm. Ze is rustig en vriendelijk, maar weinig ervaring met verzorgpaarden. Dus nu twijfel ik of ik haar wel alleen aan de slag durf te laten gaan. Ik wil best tijd steken om iemand te vertellen hoe ik het wil hebben, maar ik heb het idee dat het heel lang gaat duren voordat ze het doorheeft. En ik heb heel eerlijk gezegd niet het geduld om alles 3x te moeten zeggen voordat het kwartje valt. Misschien is dat niet helemaal eerlijk. Lastig, lastig.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:08

Musjes schreef:
Ik heb een tijdje geleden gereageerd omdat ik bezig was met een bijrijdster/verzorgster. Nou ze is een aantal keer geweest, maar ik twijfel enorm. Ze is rustig en vriendelijk, maar weinig ervaring met verzorgpaarden. Dus nu twijfel ik of ik haar wel alleen aan de slag durf te laten gaan. Ik wil best tijd steken om iemand te vertellen hoe ik het wil hebben, maar ik heb het idee dat het heel lang gaat duren voordat ze het doorheeft. En ik heb heel eerlijk gezegd niet het geduld om alles 3x te moeten zeggen voordat het kwartje valt. Misschien is dat niet helemaal eerlijk. Lastig, lastig.

overleg eens met haar, ik zou het fijn vinden als de eigenaar van mijn verzorgpony het gewoon eerlijk zou zeggen als ze aan me twijfelen..
ga gewoon eens met haar praten ;)

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:12

@AliceTwingo, maar ik ben een beetje bang dat ik te snel met mijn conclusies ben. En ik wil haar geen rot gevoel geven maar wel een eerlijke kans. (ja ik weet het ben heel erg vaag :) )

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:14

Musjes schreef:
@AliceTwingo, maar ik ben een beetje bang dat ik te snel met mijn conclusies ben. En ik wil haar geen rot gevoel geven maar wel een eerlijke kans. (ja ik weet het ben heel erg vaag :) )

daarom moet je juist eerlijk met haar praten !
en geef haar de kans om te leren..
ik kluns ook nog wel eens met mijn v-pony's maar dat vinden de eigenaren niet erg zolang ik maar eerlijk ben en zolang ik maar WIL leren..
als je echt twijfelt zou ik echt even met haar gaan praten, probeer het wel een beetje subtiel te brengen ;)

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:19

Klungelen vind ik niet zo erg :) We zijn allemaal ooit begonnen met klungelen :) Ik denk dat ik de volgende keer even afwacht en dan iets ga ondernemen of juist niet.

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:55

Ik zou niet zo snel tegen je misschien-verzorgster zeggen dat je twijfelt, daar worden meisjes met minder ervaring waarschijnlijk alleen nog maar onzekerder van. Als jij denkt dat dit meisje het in zich heeft om een goede verzorger te worden (en dat heeft ze wel denk ik, omdat je haar rustig en vriendelijk noemt), dan zou ik er toch wel wat tijd in willen steken om te zorgen dat ze alles leert. Er zullen niet veel onervaren mensen zijn die het na 1x allemaal al goed doen. Geef haar juist het gevoel dat ze met vragen bij jou terecht kan.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:14

Klungelen kan ook met zenuwen te maken hebben, als mij iemand op de vingers staat te kijken ga ik ook klungelen :D
Zolang ze maar lief en eerlijk voor het paard is, vind ik veel belangrijker

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:31

Hoe is ze tegen over je paard? gaat het goed met hun twee samen? en kunnen jullie twee goed overweg?
Daar zou ik eerst even naar kijken, en als ze bijv dingen goed doet gewoon afentoe een compliment geven zodat ze zich wat minder
ontzeker voelt en misschien gaat ze zich dan wel beter voelen en gaat ze de dingen ook beter doen :).

De buitenrit ging hier super. We hebben nog even gepraat en ze wil graag met hem lessen gaan volgen en dat vond ik toch wel een pluspunt ze vind het een erg leuk dier en ze wil er ook graag verder mee.. ben erg blij met haar! :)