Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:17

xApple schreef:
Hallo, mag ik me hier ook melden?

Ik heb al 2x een advertentie gemaakt en weer verwijderd door een aantal
rare reacties maar ik wil eigenlijk ook echt wel een leuke bijrijdster/verzorgster..

Bij mijn vorige advertentie kreeg ik de vraag of mijn Shetlandmerrie gedekt mocht worden?!
Ze is 1.. En of mijn rijpony bij iemand in de tuin mocht want dan kon ze makkelijk verzorgen :')

Werkelijk dit meen je niet een reactie van mag de shet gedekt worden :x 8)7 >;) :=
je kunt de rare reacties verbergen / verwijderen.
wat je ook kan doen is de advertentie op gesloten zetten, dan kunnen ze alleen via pb een berichtje sturen.

verder zou ik het deel over dat jij een vergoeding wil betalen weg laten, dit kun je altijd nog met degene die reageert over hebben.
nu kun je vooral reacties krijgen van de zogenaamde penny's, die graag een extra zakcentje willen verdienen.
ik neem aan dat je een serieuze persoon zoekt en niet zo zeer een penny.

MvD0604

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:25

Toch nu wel heel blij dat ik een bijrijdster heb. Maandagavond van ponylief afgeklapt en enkel gekneusd. Eigenlijk kan pony niet te lang stil staan en ik kan vrij weinig, dus bijrijder gebeld en gevraagd of ze deze week misschien iets vaker wou komen als ze tijd had. Dat wilde ze maar al te graag! Dus ze is dinsdag, woensdag en vandaag geweest. Ze heeft alle 3 de dagen de stal uitgemest en niet alleen de stal van de pony die ze verzorgt, maar ook de stal van mijn andere pony. Geheel vrijwillig!
Zaterdag mag ze van mij voor het eerst rijden op ponylief, als bedankje voor het harde werken. Ik ben heel erg benieuwd hoe pony gaat reageren op iemand anders dan ik.

xApple schreef:

rare reacties maar ik wil eigenlijk ook echt wel een leuke bijrijdster/verzorgster..

Bij mijn vorige advertentie kreeg ik de vraag of mijn Shetlandmerrie gedekt mocht worden?!
Ze is 1.. En of mijn rijpony bij iemand in de tuin mocht want dan kon ze makkelijk verzorgen :')

Ik zou hier niet eens meer op reageren :')

Caira

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:27

Ik was helemaal enthousiast, dacht iemand gevonden te hebben. Hele woensdag gewacht, maar er kwam natuurlijk niemand opdagen... Mailtje gestuurd en ze bleek toch geen tijd te hebben. Waarom mail je dan?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:57

Dat is inderdaad ook echt heel vervelend Caira.. -O-

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:00

Je kan je toch vergissen in de hoeveelheid tijd die je hebt.( Okey niet afbellen is niet zo netjes)
Tenminste dat vonden er genoeg in een ander topic van iemand die geen klik en tijd had voor een 2 e verzorgpaard. (Die had nog geen afspraak gemist- maar of dat nu een kwestie van tijd is...)
En het was vrijblijvend proberen... Dus. ..
Daarbijmoesten we medelijden hebben met haar nare situatie dat ze moest gaan vertellen dat ze zou stoppen..

gek dat ik daar wel boos over was en volgens haar niet goed las.... right!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:05

Afbellen is het minste wat je kunt doen?

Maar ach, ze verwachten ook dat je oppas bent, ze verwachten soms zelfs dat je het paard voor ze poetst en het liefst nog opzadelt, uitstapt en afzadelt, en sommige verwachten zelfs dat je je paard weggeeft, maar nog wel de kosten blijft betalen ;)

En het vrijblijvende is vaak van 1 kant :')

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:09

Caira dat is niet netjes van die persoon.
En die wist van te voren wel dat ze eigenlijks geen tijd er voor had.

Je kunt mij niet wijs maken, dat je niet weet hoeveel tijd je in een week overhoud.
Kijk onverwachte situaties daargelaten natuurlijk, maar ik weet precies hoeveel tijd ik over houd om wat gaan doen, dit heet leren plannen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:22

Dat plannen is rampzalig ;) Daarom zo'n voorstander van vaste dagen. (Dan weet je zelf ook waar je aan toe bent...) En omdat ik te vaak heb meegemaakt dat er dan toch iets tussen kwam, met of zonder afzeggen, sta ik dus ook per se volpension... Dan hoef ik me daar iig geen zorgen meer over te maken.

(Geloof me in je pak op pumps nog stallen uit mesten en met een kruiwagen naar de mesthoop moeten rijden in het donker omdat je verzorgster de stallen zou doen en je 's avonds na je cursus nog snel even gaat kijken en ziet dat de paarden nog buitenstaan, geen voer hebben gehad en de stallen nog niet zijn gedaan... NOT nice...)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:34

Lianne86 schreef:
Dat plannen is rampzalig ;) Daarom zo'n voorstander van vaste dagen. (Dan weet je zelf ook waar je aan toe bent...) En omdat ik te vaak heb meegemaakt dat er dan toch iets tussen kwam, met of zonder afzeggen, sta ik dus ook per se volpension... Dan hoef ik me daar iig geen zorgen meer over te maken.

(Geloof me in je pak op pumps nog stallen uit mesten en met een kruiwagen naar de mesthoop moeten rijden in het donker omdat je verzorgster de stallen zou doen en je 's avonds na je cursus nog snel even gaat kijken en ziet dat de paarden nog buitenstaan, geen voer hebben gehad en de stallen nog niet zijn gedaan... NOT nice...)

Daarom ben ik blij dat m'n paarden bij m'n ouders staan. Er is dan altijd zicht op de paarden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:10

Dat is ook fijn ja :) Scheelt een hele hoop zorgen en gestress... Gewoon de zekerheid dat alles doorgaat...

Toch zie je nog genoeg advertenties waar mensen willen dat verzorgsters voeren en weet ik veel wat... Dat is voor mij iig een "NOOIT MEER" :')

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:24

Lianne86 schreef:
Dat is ook fijn ja :) Scheelt een hele hoop zorgen en gestress... Gewoon de zekerheid dat alles doorgaat...

Toch zie je nog genoeg advertenties waar mensen willen dat verzorgsters voeren en weet ik veel wat... Dat is voor mij iig een "NOOIT MEER" :')

Het scheelt idd heel veel zorgen en stress.
Idd die zekerheid dat de paarden hun natje en hun droogje krijgen.

Ik zou het voeren ook niet aan m'n bijrijders toevertrouwen, kijk in nood dan gaat het wel. Maar voor altijd, nee absoluut niet. Ik wil ze niet eens die verantwoording geven,ik en m'n vader zullen dan altijd controleren of ze wel gehad hebben. Dan kunnen we het beter zelf doen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:18

Zo te lezen moeten we tegenwoordig al blij zijn als ze komen opdagen :')

(Blijf het geweldig vinden hoor, krijgen mensen (soms zelfs gratis) een paard aangeboden die ze bijna kunnen zien als eigen paard... En dan zie je sommige nog een paard leasen voor bijna 300 euro per maand... (Terwijl dan het paard opeens verkocht kan worden, want de meeste stallen boeit het niet zo hoe ze eraan verdienen :') en dan wil ik het niet eens over de spullen/onderhoud en de conditie van het paard hebben (heb nu even een stal in gedachte en dan is het soms gewoon bijna zielig hoe de beesten eruit zien...) En het erge --> die mensen zijn vaak actiever :')

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:28

Ja we moeten idd blij zijn dat ze op komen dagen.
Maar gelukkig bestaan er nog wel goede hoor, het is even flink zoeken, maaaaar gelukkig is het nog niet een uitstervend ras, hahaha.

Laat die mensen maar lekker dom hun portemonnee leegroven, ze komen uiteindelijk er wel achter dat het zo een hele dure hobby wordt. En dat sommigen aan het eind met lege handen staan.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:46

Haha nee, heb er nu gelukkig ook 1 die vaker appt op dagen dat ze eigenlijk niet kan "ik kan toch wel even dus ik ga hem nog even knuffelen/poetsen" :D

Het erge is, dat het dan vaak nog manegepaarden zijn, sommige leasen een paar dagen, betalen 150 euro voor 3 dagen en de rest zit er iemand anders op rond te huppelen.

(Zullen ook wel fatsoenlijke leasepaarden zijn, maar hier in de buurt zijn er weinig stallen waar ik zou gaan leasen, dan nog liever niet rijden ;))

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:11

Er zullen idd ook wel fatsoenlijke lease paarden tussen zitten, maar die blijven natuurlijk bezet.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:21

Hier als het goed is eindelijk 2 bijrijders gevonden, voor beide haflingers een iemand.
Volgende week komt die voor de oudste merrie voor de 2e keer en zondag voor de jongste voor de 2e keer en dan gaat ze een buitenritje maken. De jongste is een 3.5 jarige merrie, net onder het zadel en vind het in de bak nog moeilijk en andere paarden erbij dat snap ze nog niet helemaal en is haar aandacht weg. Maar ze reed er super mee weg en losten alles correct op. Dus hopelijk zijn dit 2 blijvertjes *\o/*

Ben blij dat ik de zoektocht niet opgegeven heb. :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:27

Fijn marlis dat je eindelijk zelfs twee bijrijders hebt gevonden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:30

ja kreeg opeens weer reacties op de advertentie en als het goed is nu eindelijk 2 leuke bijrijders rijker :D

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:46

Hoi Ik meld me ook,

Voor mijn haflinger Lizette ben ik op zoek naar een verzorger/ruiter (er hoeft niet gereden te worden, mag wel). Tot nu toe een serieuze reactie en 2 personen die echt te jong zijn. (ik kan er niet bij zijn, er zijn meestal weinig mensen op stal). Zoek toch zeker een volwassen persoon, eventueel een heel serieuze 16 jarige maar dan houd het toch op.

http://www.bokt.nl/markt/ad/293083/verz ... ngermerrie Dit is mijn advertentie

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:55

Naskapower schreef:
Hoi Ik meld me ook,

Voor mijn haflinger Lizette ben ik op zoek naar een verzorger/ruiter (er hoeft niet gereden te worden, mag wel). Tot nu toe een serieuze reactie en 2 personen die echt te jong zijn. (ik kan er niet bij zijn, er zijn meestal weinig mensen op stal). Zoek toch zeker een volwassen persoon, eventueel een heel serieuze 16 jarige maar dan houd het toch op.

http://www.bokt.nl/markt/ad/293083/verz ... ngermerrie Dit is mijn advertentie

Leuk paardje! Als ik geen eigen paard had gehad, was ik zeker enthousiast geworden van je advertentie. Ik woon ook nog eens in de buurt haha. Ik ken wel iemand uit Wageningen maar zij verzorgt mijn paard al :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:29

myk_en_shant schreef:
xApple schreef:

Werkelijk dit meen je niet een reactie van mag de shet gedekt worden :x 8)7 >;) :=
je kunt de rare reacties verbergen / verwijderen.
wat je ook kan doen is de advertentie op gesloten zetten, dan kunnen ze alleen via pb een berichtje sturen.

verder zou ik het deel over dat jij een vergoeding wil betalen weg laten, dit kun je altijd nog met degene die reageert over hebben.
nu kun je vooral reacties krijgen van de zogenaamde penny's, die graag een extra zakcentje willen verdienen.
ik neem aan dat je een serieuze persoon zoekt en niet zo zeer een penny.

Ik dacht eerst, ach ik laat dat van die vergoeding nog wel even staan.. Zal wel meevallen toch.
Krijg ik vanmiddag een mailtje met alleen 1 zin:

Ik zou het opzich wel willen doen, hoeveel is de vergoeding?

:') , Ik ga luisteren en dat zinnetje even weghalen. Ik had teruggemaild; aangezien
je het 'opzich' wel wilt doen wacht ik wel tot iemand het met liefde wil doen ;).
Meteen 2 kwade mailtjes terug. Zal wel een puber zijn ofzo.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:35

Ik vind de "op zich" best logisch :') want het hangt natuurlijk deels ook nog van de vergoeding af... De boze mailtjes daarentegen kunnen weer niet.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:39

Persoonlijk vond ik het heel brutaal en onaardig overkomen. :o
Sowieso begin ik een mailtje altijd met een aanhef (Hallo o.i.d.).

Nouja ik zoek dus een meisje (of jongen) die het gewoon heel leuk vindt om met
paarden om te gaan en het niet erg vindt om de klusjes te doen en daartegenover
lekker mag rijden. Als ze niet willen/kunnen rijden wil ik wel een kleine vergoeding betalen
maar dat is natuurlijk niet veel aangezien het maar een halfuurtje/3 kwartier werk is per dag.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:45

Ow :$ jij geeft de vergoeding *fout gelezen* :')

Ik zat al te denken van "het kan toch wel dat het daar van afhangt of ze het kan betalen".. Dan is het wel asociaal ja :p

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:46

Haha ja ik geef de vergoeding :D

Nee anders zou het inderdaad logisch zijn.